Skocz do zawartości
Marios

metaliczne stuki na nierównej nawierzchni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzisiaj po powrocie z majówki zauważyłem dziwne metaliczne stuki dochodzące z lewego tylnego koła, słyszalne jedynie przy otwartym oknie i jeździe po dziurach i innych nierównościach typu np kocie łby. Przed wyjazdem wymieniałem tylnie tarcze i klocki ale wtedy nie miałem okazji usłyszeć lub sprawdzić czy są jakieś odgłosy dochodzące z zawieszenia. Przy postoju, gdy kopnie się w koło to odgłos jest identyczny mimo że koło wygląda na stabilne. Mam pytanie w tym przypadku, czy winna może być po stronie elmentów hamulca (tarcze, klocki) które były ostatnio wymieniane. Może coś nie zostało dokręcone? Felga jest napewno dokręcona bo sprawdziłem to sam w pierwszej kolejności. Auto podczas jazdy zachowuje sie normalnie, nic nie ściąga, jest stabilne i dobrze sie prowadzi ... jedyny mankament to gdy wjedzie sie na nierówny brukowany lub dziurawy teren to słychać ten metaliczny stukot. Czy ktoś miał podobne objawy ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może być luzny klocek w jarzmie i na dziurach stuka. Miłem tak kiedyś, był jakiś wybrakowany klocek i latał i było dokładnie tak jak napisałeś, stuk na dziurach przy otwarym oknie i jak się mocno kopnęło to tez. Zdejmij koło i popatrz czy nie jest lużny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo za podpowiedź jutro odkręce koło jeszcze żeby sprawdzić ... niedawno byłem zrobic mały test polegający na jeździe po bruku z lekko zaciągniętym hamulcem ręcznym ... gdy hamulec jest lekko zaciągnięty to nie słychać żadnych stuków ... więc zapewne tak jak mówisz winny będzie klocek, będę musiał jechać i zareklamować, dobrze że kupowałem klocki w tym samym miejscu gdzie je montowałem ... czy może być winne w tym przypadku np luźne (wyrobione) jażmo trzymające klocek ?? ale w sumie z tego co pamiętam to klocki mają specjalnie dociskanie sprężynami żeby klocek siedział sztywno ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu

dokladnie mam te same obiawy aktualnie po wymianie klockow ale w lewym przednim kole. bylem z tym u mechanika. sprawdzil tam klocki i mowil ze jest ok. pojechalismy na szarpaki, patrzymy koncowka drazka sie obluzowala na gwincie (wymienione), rura wydechowa kolo skrzyni biegow sie poluzowala na siatce (zespawane i nowa siatka), zauwazylismy ze poducha siada od skrzyni (zrobiona) i nadal tak samo :/ przynajmniej tamtych rzeczy sie pozbylem. teraz po przeczytaniu poszedlem i pokopalem po kolach i faktycznie slychac tylko w tym lewym przednim. jutro jak jasno bedzie znow ale sam sprawdze klocki, jak co dam znac. co jeszcze teraz zauwazylem ? srubki nie ma co trzymala plastiki w nadkolu i zderzaku przednim... przykrece to jutro i moze cos pomoze bo nawet podobny stukot wywoluja. pozdrawiam i jak Marios sie z tym uporasz to daj znac co bylo przyczyna... nie ukrywam irytuje troche... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Byłem na kanale u znajomego mechanika i diagnoza wskazała wyrobioną prowadnice i jarzmo tylniego lewego hamulca, a zawieszenie jest w pożądku. Teraz tylko pytanie czy ktoś się orientuje ile będzie mnie kosztować ta impreza wymiany prowadnicy i jarzma?? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu

Marios i jak tam z ta prowadnica i jarzmem ? wymieniles? podzialalo? ile to kosztowalo? mam ten sam przypadek i pewnie to samo poszlo wiec jestem ciekaw strasznie... pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pe_Jot
dzieki bardzo za podpowiedź jutro odkręce koło jeszcze żeby sprawdzić ... niedawno byłem zrobic mały test polegający na jeździe po bruku z lekko zaciągniętym hamulcem ręcznym ... gdy hamulec jest lekko zaciągnięty to nie słychać żadnych stuków ... więc zapewne tak jak mówisz winny będzie klocek, będę musiał jechać i zareklamować, dobrze że kupowałem klocki w tym samym miejscu gdzie je montowałem ... czy może być winne w tym przypadku np luźne (wyrobione) jażmo trzymające klocek ?? ale w sumie z tego co pamiętam to klocki mają specjalnie dociskanie sprężynami żeby klocek siedział sztywno ??

 

Witam

 

Byłem na kanale u znajomego mechanika i diagnoza wskazała wyrobioną prowadnice i jarzmo tylniego lewego hamulca, a zawieszenie jest w pożądku. Teraz tylko pytanie czy ktoś się orientuje ile będzie mnie kosztować ta impreza wymiany prowadnicy i jarzma?? Pozdrawiam.

hmmm troche to dziwne ze po wymianie klocow zaczelo stukac a przed bylo oki choc mozliwe - dziwne tylko ze tamci pierwsi tego nie zaobserwowali przy wymianie - ja zawsze widze wszystko od ciemnej strony i bym juz ich posadzal o jakas machloje :] - moze ktos z nich ma passata :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem na kanale u znajomego mechanika i diagnoza wskazała wyrobioną prowadnice i jarzmo tylniego lewego hamulca

 

Marios, a co mechanik miał na myśli mówiąc o 2 rzeczach, tzn. prowadnica i jarzmo ? Mogę przysiąc, że to jeden element :ok: przesuwają się po nim klocki i jednocześnie mocowany jest do niego zacisk !

Może miał na myśli trzpienie prowadzące do których przykręca się zacisk ale one jako nowe mają już duży luz, poza tym nawet w autach z kosmicznym przebiegiem to nie stuka bo wypełnione jest smarem.

 

A sprawdziliście, czy ktoś np. nie zapomniał założyć blaszek (2 szt. - jedna od góry, druga od dołu) po których przesuwają się klocki ?

Gdyby ich nie było to luz od razu się robi znaczny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pe_Jot niestety nie było takiej możliwości przy całej wymianie byłem obecny i nie spuszczałem auta z oczu.

 

RomanS szczerze mówiąc to nie kojarze żadnych blaszek, wiem że przy klockach są jakieś sprężynki które dociskają klocek by luźno nie siedziały w jażmie ... nie wiem czy dobrze to nazywam.

 

Jeszcze nie usunąłem przyczyny tych stuków. Jedynie diagnoza była taka jak podjechałem przy okazji do znajomego mechnika i w sumie sam to zaobserwowałem że klocki siedzą sztywno a drga cały zacisk np przy kopnięciu w koło. W przyszłym tygodniu jadę to naprawić więc wtedy będe wiedział więcej. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RomanS szczerze mówiąc to nie kojarze żadnych blaszek, wiem że przy klockach są jakieś sprężynki które dociskają klocek by luźno nie siedziały w jażmie ... nie wiem czy dobrze to nazywam.

 

No więc zwracam honor, ostatnio, jeśli chodzi o hamulce, to siedziałem głównie w Golfie 4 i Octavii, a tam są te blaszki. Info na ich temat pisałem z pamięci. Wg ETKI w Passacie ich nie ma, przepraszam :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Welsiu

dokladnie, rozmawialem dzisiaj ze znajomym mechanikiem i rowniez potwierdzil ze takowych blaszek nie ma w passku natomiast sa one w golfie :) co do jarzma mowil ze nie wydaje mu sie aby to bylo przyczyna. jak bedzie mial troche czasu to wlece do niego na kanal i sprobujemy to naprawic badz odrazu wymienic. jak co to dam znac :)

Marios, czekam na twoje info. pozdrawiam !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

metaliczne stuki z koła przy jeździe po nierównościach - to na pewno luzy na zacisku

tak dla sprawdzenia wystarczy na postoju kopnąć w koło i słychać metaliczny dzwięk, który dokucza kierowcy

...pozostaje jedynie wymiana na nowy w ASO za ok 600zł lub kupno używanego w b.dobrym stanie za ok 150zl.....i kłopot z głowy

---------------------

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sikor

U mnie machanik stwierdził identyczną dolegliowść. Czy jazda z takimi luzami na zacisku niesie za sobą jakieś ryzyko uszkodzenia bądź urwania sią tego elementu. Czy jest to tylko dolegliwość w postaci hałasu z czym można na razie żyć

A tak na koniec zapytam czy te części podlegają regeneracji czy jestem skazany tylko oryginały nowe bądź używane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sikor

Witam

Dzisiaj byłem ponownie u mechanika. Przysiadłem z nim, opisałem mu problem, zdjęlismy przednie prawe koło bo właśnie z tej strony dochodził ten potworny metaliczny dziwięk I CO. Okazało się że sprzężyna dociskająca klocek byłA nie oryginalnA lub nastąpiło jej mechaniczne zmęczenie w wyniku czego był spory luz i klocek walił w zacisk. Niby taka mała sprężynka a wierzcie mi Panowie że odłosy z zawieszenia były takie jakby całe ono się rozleciało. W sumie za wymiankę 2 x sprężyna w przednich kołach zapłaciłem 38 zeta + wymiana 20 zł I CISZA KOMPLETNA. TERZA MOŻNA DELEKTOWAĆ SIĘ JAZDĄ PO BRUKU Z WYŁĄCZONYM RADIEM :6:57::655:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siny5

Witam

U mnie tez ten sam problem-stukanie z lewego tylnego kola...

Przed chwila odkrecilem kolo-100% luzny klocek.

Wie ktos jak to zrobic samemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
metaliczne stuki z koła przy jeździe po nierównościach - to na pewno luzy na zacisku

tak dla sprawdzenia wystarczy na postoju kopnąć w koło i słychać metaliczny dzwięk, który dokucza kierowcy

...pozostaje jedynie wymiana na nowy w ASO za ok 600zł lub kupno używanego w b.dobrym stanie za ok 150zl.....i kłopot z głowy

---------------------

pozdrawiam

 

Ja właśnie z tym walczę. Wymieniłem jarzma nie pomogło dalej stuka. Diagnoza luz na zacisku bo wyraźnie czuć to i słychać jak się go ręką potrzęsie. Pytanie na czym ten luz tam ma być ???? Może być na trzpieniach prowadzących ale dostałem nowe wraz z jarzmami. Może ktoś wytłumaczyć pojęcie luz zacisku?? Kupiłem już używki zaciski ale zastanawiam się czy wymiana tu coś pomoże.

 

Edit. Stuki zlokalizowane. Gniazdo amorka już się wyrobiło i tak stuka.

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem z tym tylko że te metaliczne odgłosy pochodza z prawego przedniego koła ,we wtorek jadę na pełną wymianę rozrządu ,przy okazji sprawdzę co tam w tym kole siedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vansik

Witam mam identyczne objawy metaliczne stuki na nieruwnosciach, jak jade i lekko trzymam hamulec i wjezdzam w dziure nic niei slychac jest idealna cisza a jak jade bez hamulca (tak raczej wypada jezdzic) to niestety kazda najmniejsza dziurka to stuki w przednich kolach.Wymienilem sprezynki trzymajace klocki nic niesty nie pomoglo, kopalem w kolo nie ma stuków co moge jeszcze zrobi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić jarzma kolego. Jeśli zaciągasz ręczny i stuki ustają to masz na nich luz. Pamiętaj żeby kupić jarzmo wraz z trzpieniem prowadzącym. W dziale polecam dałem linka do firmy która je sprzedaje. Sam tam kupowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vansik

Nie zaciagam recznego tylko hamuje jadac i jak dociskaja szczeki do tarcz to wtedy nie ma stukow tak podejzewam.Nie uzywam recznego tylko nozny hamulec naciskam delikatnie auto sie toczy po dziurach i nie ma stukow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności