Skocz do zawartości
marianmk2

2.0 16V 9A-Problemy z układem chłodzenia:(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:dobrze

Więc na wstępie; Silnik z Passata B3 US 92R(2.0 16V 9A) Wsadzony do Golfa Mk2.

Problem jest tego typu iż...Silnik po swapie, chodzi wszystko elegancko ale...

 

Układ wodny szczelny, nie przybywa oleju ani płynu, brak białego, słodkawego dymu z rury, brak "masła" pod korkiem oleju...

Podczas gazowania na postoju nie wydobywają sie ze zbiorniczka bąbelki, węże nie są spuchnięte...

 

Zalałem układ, odpowietrzyłem(układ zalany, korek odkręcony i czekałem aż załapie 90c i włączy sie wiatrak po czym uzupełniłem płyn do poziomu max i zakręciłem korek)

Lecz po jezdzie w mieście i otworzeniu maski na włączonym silniku mam pełny zbiorniczek płynu, pełniuśki:zeco:zeco Po lekkim odkręceniu korka wywala płyn przez zaworek w zbiorniczku....

 

Wymieniłem już nawet cały zbiorniczek na inny, testowałem 4 różne korki(o-ringi nie podwinięte) Myślałem że może termostat sie zacina albo nie otwiera, więc na próbe go wyrzuciłem....Dalej to samo. Wentylator sie włącza, wężyk przelewowy drożny(całkiem nowy)

 

Na odkręconym zbiorniczku nie wywala płynu....Myślicie że to uszczelka pod głowicą? Objawy są hmm...Dziwne, bo do niczego nie pasują;/ Chłodnica została z RP(kupiona w styczniu jako nowa, Valeo) fakt faktem jest mała(525mm) ale to chyba nie będzie przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik masz z golfa czy z passata?

Pasek na pompie wody dobrze założony? Pompa ma się kręcić w tym samym kierunku co wał korbowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 9A na wąskich paskach inaczej się kręcić nie będzie, a płynu przybywa bo się nagrzewa. Podstawowe pytanie węże twarde są?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ogrzewanie jest? Inaczej -oba węże na nagrzewnicę są gorące?

Góra chłodnicy gorąca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka uwaga ode mnie-nie zalewaj nigdy płynu do poziomu max do zbiorniczka, bo Ci go wywali;) lepiej to na minimum lub tak do połowy zbiorniczka wyrównawczego;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniczek początkowo był z Passata, później na próbe wsadziłem z Golfa(są takie same)

Czy węże twarde? hmm....Nie bardzo. Oby dwa węże idące na nagrzewnice k.rewsko gorące, z resztą jak i pozostałe węże...

Chłodnica na całej powierzchni jednakowo gorąca....Jeszcze raz podkreśle że termostatu brak ;)

a płynu przybywa bo się nagrzewa

Ale przybywa od stanu max aż po korek? To chyba nie jest normalne zjawisko....W każdym VW jaki robiłem(a było tego sporo) Po odkręceniu korka na gorącym silniku płyn nie podnosił sie, było lekkie "psssst" i nic więcej....U mnie podnosi sie i wypierdziela....Ba, na zakręconym zbiorniczku też podnosi sie pod korek;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt można też uzyskać kiedy zbiorniczek umieścisz niżej niż oryginalne mocowanie względem silnika.

A kiedy odpalisz auto z otwartym korkiem i zagrzejesz go do 90, jak to wygląda? Myślę że jest nadal zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zalałem układ, odpowietrzyłem(układ zalany, korek odkręcony i czekałem aż załapie 90c i włączy sie wiatrak po czym uzupełniłem płyn do poziomu max i zakręciłem korek

Błąd. Podczas odpowietrzania korek ma być zakręcony. Na zimnym silniku wlewasz płynu na max, zakręcasz korek, nagrzewasz silnik do włączania wentylatora (grzanie na max bo w MK2 jest zawór na zasilaniu nagrzewnicy) czekasz aż ostygnie i ew. dolewasz płynu. I musi grać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że bez termostatu mogą takie cuda się dziać, obieg krótki nie jest przytkany tylną częścią termostatu i woda leci po części na chłodnicę, po części krąży w krótkim obiegu bez chłodzenia

Wsadź nowy termostat i testuj

 

---------- Post added at 08:19 ---------- Previous post was at 08:19 ----------

 

w MK2 jest zawór na zasilaniu nagrzewnicy

Ten zawór najlepiej wywalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błąd. Podczas odpowietrzania korek ma być zakręcony
Lepiej zostawić otwarty, bo można dolewać na bieżąco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej zostawić otwarty, bo można dolewać na bieżąco.

Ja odpowietrzam zawsze na zamkniętym i nie ma problemów. Po otwarciu termostatu poziom nigdy nie poleciał mi niżej niż na minimum, a kolega termostatu nie ma, więc ten problem odpada.

Ten zawór najlepiej wywalić

Ale wtedy będzie waliło gorące z nawiewów. Czy jest jakiś inny patent o którym nie wiem? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wtedy będzie waliło gorące z nawiewów

Nie będzie, tam jest obieg ciągły przez nagrzewnicę i zwykła klapa powietrza jak w b3. Zawór o którym myślisz to termostat nagrzewnicy i nie wszystkie mk2 to miały.

Zawór całkowicie zamykający dopływ ciepłego płynu miał golf mk1 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór na nagrzewnice miały przeważnie silniki 1.3 w mk2...Kurrr....Już mnie szlak trafia ;) Jak skutecznie odpowietrzyć to dziadostwo? jedynie odkręcając korek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności