Skocz do zawartości
Gość tiniek

Passat 1.8 ADR brak mocy, jaka może być przyczyna?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tiniek

Witam!

Może poradzicie mi co mam sprawdzić i zrobić, aby moje autko znowu zaczelo smigać.

Problem w tym, że do około 3500 obrotów czuć brak mocy, ale później już lepiej zaczyna chodzić, a przy tym duże spalanie.

Wymieniłem przepływkę w ASO, bo podobno to ona miała być przyczyną tego lecz nic się nie zmieniło.

Gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za rady,

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by zrobić pomiar poszczgólnych bloków na VAGu, oraz sprawdzić cały dolot.

Na oko to można tylko gdybać - lub wymienić wszystko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik Halla :ok: Na VAG-u powinno ci to wyjść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tiniek

Ok, ale jak możecie to powiedźcie gdzie mam tego szukać i jak mierzyć, bo są jakieś wymagania co do konkretnych pomiarów (z tego co się oriętuje). Mam vag'a więc się bez problemu podłącze, tylko prosił bym o podpowiedź. Co i jak sprawdzić.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kostka połączeniowa od czujnika Halla - jest pod zbiorniczkiem z płynem chłodniczym (tylko sprawdź KTÓRA - bo tam są 3 lub 4 (nie pamiętam teraz) kostki. A usterkę czujnika - powinno ci wychwycić od razu (po podłączeniu VAG-a). Nie pamiętam, co mi elektryk wtedy mówił, ale ten czujnik jest chyba od strony grodzi silnikowej :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tiniek

Witam

 

Po podłączeniu do VAG'a pokazało mi następujące błędy:

 

18010 - Napięcie zasilania 30 za niskie - brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny

 

17972 - Pozycja regulatora wolnych obrotów - brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny

 

1165 - Jednostka sterująca przepustnicy - J338 - nie osiągalna wartość kontrolna - błąd sporadyczny

 

17967 - Regulator wolnych obrotów - brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny

 

 

Podpowiedźcie jak mam dalej działać.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat ze swoim problemem. Parę dni temu zatankowałem paliwo na CPN-ie. Dodam, że zawsze tam tankuję i nigdy nie było żadnych problemów. Po zatankowaniu - samochód dostał "muła". Tamto paliwo wyjeździłem i już wlałem w sumie cały bak VERVY 98 (na innej stacji) i nic to nie pomogło. Czuć po prostu, ze na niższych obrotach (tak do 4000) - nie ma takiej zrywności, jaką miał kilka dni temu. Powyżej tej wartości - idzie juz lepiej i można się "bujnąć" nawet do 200 km/h, ale czuć, że wolniej mu to idzie - niż tydzien temu.

 

Co to może być :?::mur:

 

Przegladałem posty podobnej treści, ale prawie wszystkie dotyczyły TDI. A w przypadku BENZYNIAKÓW (bo znalazłem raptem 4 posty) - raczej turbo było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tiniek

Witam.

 

Podpowiedzcie jak zaadoptować przepustnice, bo z moich obserwacji wynikałoby, że to właśnie przepustnica podaje złe wartości do komputera i właśnie tym jest spowodowany brak mocy.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tiniek

Dzięki wielkie,

 

tylko tego vag'a co mam jest jakiś dziwny. W blokach pomiarowych ma jakieś dziwne. wieczorem może wezmę się to zrobie print scrn i zamieszcze. Ma ktoś może takiego git vag'a?

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam . potrzebna mi rada bo już nie mam pomysłów . Passat 1.8 adr 20v +lpg 125 km automat 4 biegowy . Totalny brak mocy tak do 4 tys obrotów potem sie wkreca lepiej , i duże spalanie na 60 l lpg 450 km ( na 8l lpg 50 km ) czyli od 13 do 17 l na 100 km .

świece wymienione, przepustnica wymieniona, sonda wymieniona . na Vagu brak błędów

proszę o porady

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Totalny brak mocy tak do 4 tys obrotów potem sie wkreca lepiej , i duże spalanie na 60 l lpg 450 km ( na 8l lpg 50 km ) czyli od 13 do 17 l na 100 km .

świece wymienione, przepustnica wymieniona, sonda wymieniona . na Vagu brak błędów

Dziwne że VAG nic nie pokazuje :cwaniak: brak mocy, to przyczyna padającego przepływomierza, który nie zawsze na VAGu wyskoczy - chyba że całkowicie padnie. Odepnij wtykę i się przejedź i zobacz czy będzie różnica.

Kolejna rzecz - czujnik halla. Ale te go nie pokazało. No i ostatnie co moze być, to rozrząd źle ustawiony. Nie wymieniałeś nic ostatnio?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływka była odłączona i 0 różnicy . samochód pali na dotyk . i pracuje równo bez falowania . nie wymiałem ostatnio nic poza wymienionymi. a co do rozrządu to nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje sprawdzenie czy rozrząd jest dobrze ustawiony no i ten czujnik halla.

 

Ale tak na początek, to..... kiedy wymieniałeś filtr paliwa? :fajny Może jest już tak zapchany, że przepływ paliwa jest ograniczony. Moze pora odżałować 40 zeta i na początek to wymienić - skoro żadnych błędów VAG nie wyłapuje.

I ewentualnie katalizator "zdechł" i ogranicza moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na benzynie i gazie zachowuje sie tak samo . a co do katalizatora to został usunięty wiec to odpada .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ustawienie rozrządu - więcej pomysłów nie mam :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego spróbuj odpiąć akumulator na godzinę, może mapa benzyny (korekty z winy instalacji gazowej) się rozjechała i muli, po podpięciu aku pojeździł na samej benzynie. U mnie tak bywało jak mi wtryskiwacze siadały, podobne objawy. Jeżeli się to sprawdzi to nie załączaj gazu tylko do gazownika na regulacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do map gazu to o tym pomyślałem i pojechałem do gazowników sprawdzili mapy gazu i benzyny . ustawili na nowo i nie było żadnych zmian .

ja też już więcej pomysłów nie mam , i siły też .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli na benzynie i na gazie jest to samo, to filtr paliwa odpada. Mapy piszesz, że sprawdzone, katalizatora nie ma... no to zostaje to sprawdzenie ustawienia kół rozrządu - to nic przeciez nie kosztuje, no i ewentualnie moze środkowy lub końcowy tłumik - jest zapchany.

I jeszcze bym podmienił jednak przepływkę na próbę. Bo co tu jeszcze można sprawdzić? Hamulce by nie odbijały i trzymały? To by sie grzały.... :hmm

 

A skoro to automat, to moze po stronie skrzynie biegów problem leży :fajny Tryb awaryjny czy coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do skrzyni to tez żadnych błędów nie wykazuje . a tryb awaryjny komp by wykazał .

przepływkę wymienie na próbę , i sprawdzę ustawienia rozrządów bo są 2 z tego co już wiem . i pasek i łańcuszek .

dzieki za porady .

jesli to nie będzie to tylko sprzedaż zostaje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności