Gregor1890 Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2011 Witam mam taki problem który powstał z dnia na dzień beż żadnego szczególnego zdarzenia. Otóż wczoraj zauważyłem ze ma klima (posiadam manualną ) przestała chłodzić kąkretniej agregat się nie włącza (brak jakiego kolwiek zmulenia auta ) parę dni temu klima chodziła bardzo dobrze, szybko zaczynało zimno z nawiewów lecieć nawet w upalne dni. Co mogło być przyczyną takiego czegoś ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2011 przekaźnik lub przewody idące do sprężarki do sprawdzenia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2011 o widzisz węze wizualnie bez jakiś uszkodzeń, no i maska od momentu chodzenia klimy do tego ze nie chodziła nie była otwierana nawet. A przekaźnik gdzie jest zlokalizowany Jeśli ma to jakieś znaczenie to przycisk AC się świeci Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 22 Maja 2011 przekaźnik ma nr 147 w pobliżu bezpieczników są przekaźniki po str kierowcy i bezpieczniki też sprawdź Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #5 Napisano 22 Maja 2011 aha myślałem ze jakieś inne przekaźniki. jak go sprawdzić najprostszym sposobem ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 22 Maja 2011 aha myślałem ze jakieś inne przekaźniki. jak go sprawdzić najprostszym sposobem ? podaj 12V na cewkę przekaźnika i powinieneś usłyszeć cyknięcie albo miernikiem sprawdź czy ma przejście na nóżkach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #7 Napisano 22 Maja 2011 oki dzieki wielkie zaraz sprawdzę i zdam relacje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2011 Grzesiek czy ja muszę każdego od siebie z regionu poznawać na tym forum jak mi się coś z.j.e.b.i.e normalnie porażka tak olewać kolegów r podkarpackiego a zaglądać na forum jak co jest potrzebne, może innym też mógł byś pomóc czy to takie trudne ..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2011 Kolego nie posiadam takiego przekaźnika no chyba ze te zaraz koło bezpieczników to nie są jedyne przekaźniki ale przy bezpiecznikach nie posiadam takiego przekaźnika Wiesz kolego forum odwiedzam co dzień i nie tylko ja Tata też jest tu częstym gościem ale fakt faktem jakoś nie sformalizowałem się Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2011 Co mogło być przyczyną takiego czegoś ? Freon wyparował... Presostat zastrajkował... Lub po prostu bezpiecznik sie zjarał... Podstawa to....czy po właczeniu klimy startują wentylatory na chłodnicy, jeśli tak to eliminujemy przekaźnik (lewy górny róg w bezpiecznikach,może być 113 lub 13 lub inny) i bezpiecznik. Jeśli nie pstryka sprzęgło na kompresorze to stawiam na presostat albo...co jest najpewniejszą usterka to zbyt małe ciśnienie freonu lub jego całkowity brak. Jaka masz pewność czy freon jest w układzie lub kiedy ostatnio klima była nabijana? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2011 jutro jeszcze tak sprawdzę bezpieczniki i przekaźniki na tip top. Klima dobijana była 3lata temu ale szczegółów nie znam czy była nieszczelność dosłownie 2 dni temu klima chodziła świetnie przynajmniej w moim odczuciu przy temp jaka jest na polu w granicach 26stopni na 3 biegu wentylatora i klimie nie szło wysiedzieć w aucie nie używając obiegu zamkniętego. Więc dlatego dziwi mnie to ze by mógł ten gaz się ultonić ale tego oczywiście nie wykluczam. Po prostu agregat nie startuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2011 Zacznij od sprawdzenia ciśnień. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darko Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2011 (edytowane) Kolego podjedz do serwisu kilmy i sprawdź czy masz czynnik chłodniczy (R-134A) w układzie jak jest to po prostu sprawdź cewke na sprężarce miernikiem bo lubią się one palić.Jeszcze jest jeden element który mógł paść,na nagrzewnicy pod schowkiem jest kapilara,do niej idą dwa kable zrób tam zworke na zapalonym silniku i włączonej klimie jak ruszy to ją wymień i po sprawie. Edytowane 22 Maja 2011 przez darko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adasko Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2011 Witam Jakiś czas temu popsuła mi się klima, na climatronicu zdiagnozowałem błąd 3224 (wyłącznik cisnieniowy klimy) w serwisie powiedzieli ze chlodnica sie rozszczelniła, więc ją wymieniłem. Po dwóch tygodniach znowu klima się popsuła, znowu błąd 3224, tylko teraz patrząc pod maske widzę jak leje się zielony czynnik z miejsca obok kabli , które wchodzą do kabiny. I teraz pytanie jest nastepujące. Skoro wtedy wyskoczył ten sam błąd, a dzisiaj czynnik kapie z innego miejsca, tzn. że zakład, który mi naprawiał klime zrobił mnie w bambuko i naciągnał na tą wymiane chłodnicy. Jak sądzicie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2011 w B4 najczęściej padają właśnie skraplacze. Najprościej wymienić ten element i nie szukać przyczyny gdzie indziej. Owszem, sądzę, że zrobili Ciebie w kakao. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2011 A wystarczyło oringi zmienić na łączeniu rurek z centralką i może by dobrze było. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #17 Napisano 23 Maja 2011 Witam ponownie doszedłem pośrednio o co chodzi w moim przypadku doszedłem do tego ze chyba ma klima jest dokładana. I dla tego przestała chodzić bo spaliło bezpiecznik umiejscowiony w komorze silnika po lewej stronie koło filtra paliwa (zamieszczam zdjęcie) bezpiecznik miał wartość 30A No ale za pięknie by było ponieważ po założeniu bezpiecznika o wartości 20A ( od tak założyłem w razie wu mniejszy ) klima pochodziła z 3 minuty po tym czasie zaczeło lecieć już chłodne powietrze wiec zgasiłem auto i udałem ze problem się skończył lecz po zapaleniu kolejny raz spaliło bezpiecznik i tak już 2 bezpieczniki pali 30A. Co może być przyczynom palenia tych bezpieczników po założeniu wyraźnie słychać jak się wł. agregat ---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:43 ---------- Jutro dokładnie prześledzę z jakiego miejsca ten kabel idzie do jakiego jest on jakoś powiązany z tymi przekaźnikami z fotek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 23 Maja 2011 doszedłem do tego ze chyba ma klima jest dokładana. Bankowo dokładana. Co może być przyczynom palenia tych bezpieczników po założeniu wyraźnie słychać jak się wł. agregat Zbyt mały przekrój przewodów , brak presostatu,ominięcie przekaźnika bo zasilanie brane może być bezpośrednio z włącznika który nie wytrzyma z czasem obciążenia... itd,itp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 23 Maja 2011 Widzę że masz standardową małą chłodnicę, sprawdź czy nie ma przed chłodnicą (za grillem) dodatkowego wentylatora... Montowany w klimach dokładanych np. diavia. Być może zatarł się i teraz robi zwarcie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #20 Napisano 24 Maja 2011 jak byś zgadł doszedłem jest przyczyną wybijania bezpiecznika otóż wiatrak na chłodnicy który powinien być 60W a jest zamontowany 150W i na nim są luzu i ma bicie i jak leko się zatnie o obudowę to wyrzuca bezpiecznik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach