Skocz do zawartości
Gość MaciaQ

Chyba popsułem moduł komfortu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MaciaQ

Witam!

PASSAT B5 1,9TDI 110KM KOMBI 24.07.1997r

Postanowiłem założyć pilota i alarm do mojego passka, ale nie wiedziałem gdzie najlepiej podłączyć przewody sterujące centralnym zamkiem, przy okazji zajrzałem do modułu komfortu bo miałem czasami problemy z zamykaniem wszystkich drzwi i myślałem że może dostała się tam woda, styki zaśniedziały itp. Jednak moduł był suchy, tylko troszkę śniedzi na przewodzie masowym w kostce. Usunąłem śniedź specjalnym preparatem, wszystkie styki też zabezpieczyłem środkiem do tego celu przeznaczonym, kostkę podłączyłem do modułu i zamki działały bez problemu. Znalazłem też na schemacie przewody od sterownika zamka tylnej klapy (kombi) do modułu ( miejsca w kostce modułu T23/2 , T23/4 ) postanowiłem to sprawdzić podłączając masę do każdego z pinów i działało, zamyka, otwiera, zamyka, jak przytrzymałem szyby też jeździły w dół i w górę, pomyślałem SUPER! tu się podepnę. Zamki zostawiłem na zamknięciu, drzwi kierowcy były otwarte (bo grzebałem) wyciągnąłem kostkę z modułu, pooglądałem schemat raz jeszcze dokładniej, niby wszystko Ok, więc zapinam kostkę do modułu, chcę centrala otworzyć a tu D.PA, nie działa, (a żadnej dodatkowej instalacji nie zdążyłem jeszcze podłączyć), i to jeszcze jak się zamkną! tylne drzwi nie można dotworzyć nawet od środka, jak przekręcam klucz w drzwiach kierowcy lub pasażera to coś w zamkach puka ale się nie chcą otworzyć ani zamykać, jedynie bagażnik działa normalnie, i szyby mogę zamkiem podnieść i opuścić. Może ktoś wie co się stało?? albo chociaż jak tylne drzwi otwożyc?? :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

sprawdź przez podłączenie VAG-COM jeżeli bedziesz na śląsku w okolicach Cieszyna to Ci pomogę. Napewno co się pojawi, co jest nie tak z Twoją bryczką

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciaQ

Dzięki wielkie "sojkis" ale Cieszyn to kawałek od Wrocławia na razie się nie wybieram.

Pogrzebałem jeszcze troszkę przy centralu i ....we wszystkich drzwiach słychać przekaźniki kiedy chcę otworzyć. Gdy przestawię rygle przednich drzwi na otwarte i zamykam przyciskiem przy kierowcy lub kluczykiem, to też słychać pracę przekaźników w przednich drzwiach. Wygląda na to że centralki dają impulsy "zamknij" "otwórz" tylko dla czego nie są realizowane te polecenia?? przy czym zamek klapy tylnej działa bez problemów. Podpowiedzcie mi coś :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

a bolce ruszają się przynajmniej 1 mm, jeżeli nie to może to być dźwięk od ryglowania zamka czyli zabezpieczenie przed otwarciem.

 

P.S

Może właśnie to ryglowanie nie chce się otworzyć i przez to zamki się nie otwierają

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy tego typu pracach zawsze należy najpierw zabezpieczyć moduł komfortu diodami. Wiem, że zakłady robią alarmy często bez nich, ale nie znaczy to, że robią dobrze.

 

Skoro rozebrałeś złącza, to zajrzyj sobie jeszcze pod tapicerke drzwi kierowcy i sprawdź wtyczkę panelu sterującego szybami - takie dziwne zachowanie może być spowodowane brakiem kontaktu (przerabiałem to). A co do wcześniejszych problemów z drzwiami, to najczęściej padają krańcówki, czego efektem są takie akcje jak niezamykanie drzwi, podwójne zamykanie itp - również to przerobiłem.

 

Generalnie bez diagnostyki komputerowej nic nie wywróżysz. Dopiero jak się podepniesz pod moduł komfortu, to lista błędów coś wyjaśni i będziesz wiedział w którym miejscu zaczynać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fransuan

witajcie...

to ja zadam pytanie dotyczace komfortu ale z innej beczki. Mam paska przywiezionego z Angli i po przekładce mam oczywiscie sfiksowana lekko elektryke. Szyby nie dzialaja prawidłowo( sterujac szyba od kierowcy - pracuje szyba pasażera), tylne bez zarzutu. podobnie jest przy zamykaniu go kluczykiem, jak zamykam to sie otwieraja szyby przednie... :kwasny: Moje pytanie jest proste, czy jak wymienie modul komfortu na europejski wszystko bedzie dzialac poprawnie?, czy numer na module wskazuje czy to europejski czy anglik ??

pilna to dosc sprawa, bo gosc z allegro sam do mnie zadzwonil i zaproponowal 200zl za modul.

pomocy i porady...

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciaQ

HA..HA.. znalazłem uszkodzenie. Wiązka kabli przy progu koło kierowcy na wysokości modułu komfortu, jest tam miejsce połączenie pięciu przewodów, zasilanych od bezpiecznika S38. Jest to jedna z dwóch linii (na schemacie oznaczona literką ''d'' ) równolegle zasilających każdy sterownik w drzwiach, linia ta odpowiada tylko za napęd motorków ryglujących zamek (oprócz bagażnika).

Miejsce połączenia kompletnie zgniło. Zlutowałem wszystko na nowo i działa :hurra:

Dołączam foty zgnilucha :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności