Skocz do zawartości
essenti

Przewod do przepływomierza i inne - pytania do znawców

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ostatnio przy wymianie filtra powietrza, przyjrzalem sie kostce z przewodami ktora polaczona jest z przeplywomierzem. Wchodza do niej 4 przewody, ale jest jeszcze jeden, ktory nigdzie nie jest przylaczony, wyglada na obciety.

Tak ma byc, czy moze ten przewod powinien byc z czyms polaczony?

Zalaczam link do zdjecia na ktorym zaznczylem przewod.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/703/dsc05363fh.jpg/

 

Nastepnie zuwazylem ze w okolicy serwa z wnetrza auta wychodzi gruby czerwony przewod, polaczony do przezroczystego plastiku. Jego zakonczenie nigdzie nie jest podlaczone. Moze ktos by wiedzial do czego sluzy ten przewod i gdzie powinien byc podlaczony?

Na zdjeciu kabel zaznaczony strzalka

 

http://imageshack.us/photo/my-images/27/dsc05356ll.jpg/

 

 

Na koniec dodalem jeszcze jedno zdjecie grubej plastikowej oslony, ktora spieta jest opaska zaciskowa, jednak nie jest to szczelne polaczenie od spodu oslona ta ma pekniecia. Czy to polaczenie powinno byc szczelne i co sie pod ta oslona znajduje?

 

http://imageshack.us/f/834/dsc05359l.jpg/

 

 

Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi na moje pytania :mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta gruba czarna osłona przewodów nagrzewnicy nie musi byc szczelna, jest ok

ten czerwony wąż to jakaś rzeźba... zobacz gdzie jest podpięty

kostka przy przepływomierzu powinna mieć wszystkie kable podłączone jakie wychodzą... też jakaś rzeźba, VAG jakie wartości pokazuje dla pomiaru ilości i temperatury powietrza?

Edytowane przez vietrzyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o kostke do przeplywomierza to prawdopodobnie ktos zmienil przeplywke na inna/starszego typu

 

kupil 4 pinowa dokupil wtyczke i przelutowal - wcale nie oznacza to ze bedzie zle chodzic chociaz ...

 

czerwony kabel wyglada jakby szedl pod szybe a stamtad pewnie do kabiny, moze ktos korzystal z przetwornicy w srodku i robil zasilanie z aku...

Edytowane przez itor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czerwony kabel wyglada jakby szedl pod szybe a stamtad pewnie do kabiny, moze ktos korzystal z przetwornicy w srodku i robil zasilanie z aku...

Albo jakiś wzmacniacz miał i do kondensatora mu był taki drut potrzebny, ale generalnie szpeci troche i ja bym go wywalił, zaślep otwór po wyjęciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dzis gdzie znajduje sie drugi koniec tego czerwonego kabla. Okazalo sie, ze znajduje sie w bagazniku, schowany za wykladzina z boku, obok niego znajdowaly sie jeszcze 4 inne z czego jeden jeszcze grubszy czarny podlaczony do masy, ciekawe co tam moglo byc podlaczone :)

 

Zdjecie przewodow

http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc05365z.jpg/

 

 

Zrobilem tez zdjecie tego przeplywomierza, moze ktos moglby mi powiedziec, czy wlasnie taki byl montowany seryjnie przy tym silniku.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/40/dsc05378v.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzilem dzis gdzie znajduje sie drugi koniec tego czerwonego kabla. Okazalo sie, ze znajduje sie w bagazniku, schowany za wykladzina z boku, obok niego znajdowaly sie jeszcze 4 inne z czego jeden jeszcze grubszy czarny podlaczony do masy, ciekawe co tam moglo byc podlaczone :)

 

Zdjecie przewodow

http://imageshack.us/photo/my-images/221/dsc05365z.jpg/

 

 

Zrobilem tez zdjecie tego przeplywomierza, moze ktos moglby mi powiedziec, czy wlasnie taki byl montowany seryjnie przy tym silniku.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/40/dsc05378v.jpg/

przepływka fabryczna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływka fabryczna

 

Wiec ten czarny cienki przewod o ktorym pisalem na poczatku nie ma byc nigdzie podlaczony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiec ten czarny cienki przewod o ktorym pisalem na poczatku nie ma byc nigdzie podlaczony?

ten przewód czerwony gruby z 1 postu wygląda na przewód od wzmacniacza lub czegoś do car-audio

co do przewodu czarnego przy przepływce to może instalację masz od jakiegoś innego silnika

co do tej harmonijki to fabrycznie też jest zaciśnięta opaską

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten przewód czerwony gruby z 1 postu wygląda na przewód od wzmacniacza lub czegoś do car-audio

 

Jest jeszcze cos takiego w bagazniku po prawej stronie

http://imageshack.us/photo/my-images/821/dsc05366z.jpg/

 

Moze sie myle ale wydaje mi sie, ze jest to wzmacniacz DSP, jesli tak to po co ktos mialby instalowac drugi wzmacniacz... dziwne to wszystko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruby czerwony kabel z bezpiecznikiem jest na bank kablem zasilającym do wzmacniacza jeżeli w bagażniku są inne to pewnie gruby czarny jako masa, dwa sygnałowe z radia do wzmaka i jeden cienki kabelek jako wzbudzenie wzmacniacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAG jakie wartości pokazuje dla pomiaru ilości i temperatury powietrza?

 

Moglbym prosic o jakies wskazowki jak nalezy wykonac taki pomiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moglbym prosic o jakies wskazowki jak nalezy wykonac taki pomiar?

 

musisz mieć kompa z vagcomem, kablem połączyć się z samochodem, reszta jest na forum w innym dziale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
reszta jest na forum w innym dziale

 

Czytalem o tym, z opisu wyglada strasznie skomplikowane, nie mozna opisac jakos prosciej? w ogole takie pomiar wykonuje sie podczas jazdy czy wystarczy jak silnik pracuje na postoju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAG jakie wartości pokazuje dla pomiaru ilości i temperatury powietrza?

 

Ok mniej wiecej juz wiem jak sie za to zabrac, ale mam jeszcze jedno pytanie. W moim silniku zeby zbadac te wartosci trzeba logowac grupe 002? czy jeszcze jakies inne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności