Skocz do zawartości
maajeranek

Klimatyzacja - szczelna a nie działa 00792

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poproszę może o jakieś propozycje co mogę jeszcze sprawdzić

Pojechałem nabić klimę - sprawdzona szczelność - jest OK - klima nabita

Uruchamiam samochód - nie działa (oczywiście myga klimatronic)

W warsztacie dostal sie do czujnika w chłodniczce i mówi że czujnik jest odpięty (kostka wisiała luzem) Psiuknął jakims WD40 w kostke i zamontował. Klima nie działa.

Brał jakoś na krótko i zaczynała działać. Powiedział zeby zczytać sobie błędy, usunąć ewentualnie i jeżeli zadziała to problemem był sam błąd jeżeli nie to obstawia że sprężarka nie ma zasilania.

Czyli może montując mi chłodnicę do wody poprzedni mechanik (3 mies wczesniej) zdjął kostkę z czujnika i może ewentualnie uszkodził przewód od zasilania.......

Po zeskanowaniu mam standardowy błąd :

Control Module Part Number: 3B1 907 044 A

Component and/or Version: CLIMATRONIC S 9.0

Software Coding: 02000

Work Shop Code: WSC 05314

1 Fault Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-00 - -

 

Bardzo proszę o jakieś podpowiedz, rady ......

 

Pozdr Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

792 - błąd presostatu czy jest podpięty? co to za warsztat że nie potrafią zdiagnozować i usunąć usterki tylko nie mów że jeszcze za usługę zapłaciłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Presostat (czy jak mu tam) wywala nadmiar ciśnienia, i takie zdarzenie jest rejestrowane jako błąd 00792. Sprawdź opornicę na podłużnicy, bo ona czasami pada i daje objawy takie jakie opisałeś.

Na trzeciej stronie jest opis jak sprawdzić opornicę: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=65924

 

PS. Sprawdź też wentylator klimy, tam zużywają się szczotki a brak wymiany ciepła też doprowadza do wyłączania klimy, zwłaszcza na postoju. Opis wymiany szczotek albo całego wentylatora znajdziesz na forum....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaraz biore sie za czytanie

 

presostat jest podpięty

 

a czy ten czujnik może poprostu być niesprawny - ewentualnie jak można go sprawdzic ?

 

AHA - a może jeszcze prostym sposobem byłoby sprawdzenie bezpiecznika 40A i przekaźnika ?????

traz tak sobie doczytałem w innych postach

Edytowane przez maajeranek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Presostat (czy jak mu tam) wywala nadmiar ciśnienia, i takie zdarzenie jest rejestrowane jako błąd 00792

 

Rejestruje za małe i za wysokie wypnij z niego wtyczkę i też ten błąd wyskoczy, ja bym na niego obstawiał tylko i wyłącznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek, jak skończy się elektryczny wentylator chłodnicy, to kilma rusza normalnie bez problemu, i zaczyna chłodzić, ale rozłącza ją czujnik ciśnienia w układzie, i tak czylikicznie co 15-20 sekun załącza i rozłącza. Bo wentylator nie chłodzi czynnika i w układzie wytwarza niebezpiecznie większe ciśnienie... i gdyby kilmy nie rozłączyło w porę można by zbierać przewody klimy po okolicy :fajny skraplacz też

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki Panowie za podpowiedzi ....

 

Jeszcze jedno pytanie

 

Czy jest opcja (tak jak powiedział majster) że przetarty jest przewód zasilający do sprężarki ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że przetarty jest przewód zasilający do sprężarki
osuszacz klimy sie lubi przetrzeć ale przewód zasilający nie słyszałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
osuszacz klimy sie lubi przetrzeć

W jakim miejscu ? :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W jakim miejscu
u mnie sie przetarł jak byłem w Będzinie :)

 

osuszacz dotyka przewodu gumowego chyba od wody no i sukcesywnie sie przeciera od góry. az słychać syyyyyk i klimka nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
osuszacz dotyk przewdou gumowego chyba od wody no i sukcesywnie sie przeciera od góry. az słychac syyyyyk i klimka nie działa

Rozumiem masz na myśli przewód idący od osuszacza do parownika ? ;)

Bo samego osuszacza to czołgiem nie zniszczysz. :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czołgiem nie zniszczysz

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=626867#post626867

dobrze pisze łobuzie :) - osuszacza, osuszacza. przewód gumowy pieknie go wyciera a to tylko aluminium jest chwila moment i po nim.

pożyczyłem zdjęcie z tamtego posta i zaznaczyłem gdzie jest syyyk

osuszacz.jpg

Edytowane przez mjuka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Woooow.

 

Całkiem niedawno walczyłem z tematem osuszacza, dlatego dziwiła mnie jego ewentualna możliwość rozszczelnienia. ;)

Zważając na możliwość kontaktu jedynie z GUMOWYM wężem parownika, dla pewności zamocowałem go w uchwycie ok 1 cm wyżej.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tego błedu, to:

- sprawdź "na krótko" przewodem z AKU, czy się załącza sprężarka

- jeśli tak, to musisz sprawdzic kostki połączeniowe na przewodzie zasilajacym do sprężarki

- sprawdzić czy sprawny jest przekaźnik klimy

To tyle w kwestii sprawdzania "na krótko"

 

A jeśli coś ci grzebali przy przodzie auta, to sprawdź przewód idący do czujnika od klmy. Przewód idzie koło chłodnicy i w okolicach prawej przedniej lampy. I za tą lampą będziesz miał czujnik. Mógł mechanik przyciąć (przycisnąć) czymś przewód od tego czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki z info

Juz u majstra sprawdzał mi na krótko przewodem i sprężarka sie załączała

także zostaje mi sprawdzenie tego przewodu.

 

"Przewód idzie koło chłodnicy i w okolicach prawej przedniej lampy. I za tą lampą będziesz miał czujnik. Mógł mechanik przyciąć (przycisnąć) czymś przewód od tego czujnika."

 

Danek75 - a możesz napisać jak sprawdzić poniższe elementy na krótko ?

- jeśli tak, to musisz sprawdzic kostki połączeniowe na przewodzie zasilajacym do sprężarki

- sprawdzić czy sprawny jest przekaźnik klimy

 

 

No to mam szukania ....uhmmmmm

 

a może ktoś ma na jakims przekroju/fotce gdzieś całą droge tego przewodu zasilającego ?

Edytowane przez maajeranek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam prośbe ..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz leć po przewodzie od klimy a znajdziesz czujnik po co ci fotka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi w zimie tez nie działała wogole sie nie załancza sprezarka, przyszło lato i wszystko działa :) dziwne czy tak ma byc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mi w zimie tez nie działała wogole sie nie załancza sprezarka, przyszło lato i wszystko działa :) dziwne czy tak ma byc ?
tak ma być poniżej +5 nie włączy ci się sprężarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"JACU6X6" czujnik to wiem gdzie jest ....

chodzi mi o przewód zasilający sprężarkę ..... jak mniejwęcej jest ułożony

A sprężarka jest w prawym dolnym rogu (nadkolu) ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności