Skocz do zawartości
oczko18

Zakładanie zębatki na wał korbowy [passat b6]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje informacji jak zamontować zębatkę od modułu pompy oleju na wale korbowym. Wiem że to się robi na ciepło ale jak to zrobić już jedną zakładałem i nie weszła do końca więc musiałem zdejmować ale podczas zdejmowania popękały zęby :(

Jak ktoś wie jak to zrobić to proszę o pomoc i podpowiedź jak podgrzać tą zębatkę i ile ~stopni ma być, całą czy tylko sam pierścień.

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wkładasz w żar zębatkę na chwile potem dokładasz doń wałek i całość wyciągasz zębatka stygnąc zaciska się na wałku i tworzy tzw połączenie nie rozłączne :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkładasz w żar zębatkę na chwile

 

No właśnie tyle to i kolega wie. Ale do jakiej temp. należy rozgrzać? Wieniec na koło zamachowe można grzać do czerwoności i jest dobrze (nie wiem czy właściwie)

zębatka stygnąc zaciska się na wałku i tworzy tzw połączenie nie rozłączne

Nie zębatka a koło zębate i nie jest to połączenie nierozłączne a pasowanie ciasne / na wcisk.

W końcu to forum motoryzacyjne a nie pudelek, więc używajmy w miarę możliwości zwrotów technicznych. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie tyle to i kolega wie. Ale do jakiej temp. należy rozgrzać? Wieniec na koło zamachowe można grzać do czerwoności i jest dobrze (nie wiem czy właściwie)

 

Nie zębatka a koło zębate i nie jest to połączenie nierozłączne a pasowanie ciasne / na wcisk.

W końcu to forum motoryzacyjne a nie pudelek, więc używajmy w miarę możliwości zwrotów technicznych. ;)

zamiast krytykować innych sam byś napisał co i jak jeśli wiesz ja to pisałem "na chłopski rozum" a koło zębate można rozgrzać do momentu wsunięcia się wałka w to koło

P.S.

Jeden z kolegów oferuje takie usługi regeneracji tych rzeczy "Tomek509....." radzę się go zapytać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamiast krytykować innych sam byś napisał co i jak jeśli wiesz ja to pisałem "na chłopski rozum"

Widzisz, jak nie jestem czegoś pewien, wiem, że dzwoni ale nie wiem gdzie, to się nie wypowiadam.

Co do krytyki - też jest potrzebna. Nie miałem zamiaru Cię urazić, jedynie zwrócić na coś uwagę.

 

Przepraszam za OT w temacie, nie chcę zostawiać niedomówień. Ewentualny dalszy OT proponuję na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem wystarczy wstawić na piecyk elektryczny ~10 min odwrócić parę min i rękawicami dokładać do wału, a jak nie wchodzi do końca to znowu na piecyk :) po paru razach dochodzi do końca aż słychać taki klik i trochę obrócić i gitara :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wild1600

Witam Panowie,

lamerskie pytanie ale jak ściągnąć koło zębate z wału - tak aby nie wymieniać uszczelniacza ?

przeróbkę pompy oleju da sie zrobić na podnośniku - czy trzeba wyciągać silnik ?

będę zobowiązany za pomoc

dzięki

(B6 BKP)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wznawiam temat może nie w tym dziale ale chodzi mi o wał korbowy. Wiecie może coś odnośnie smarowania? Znajomy ma passka 2007r przebieg 220tyś i strzelił mu wał korbowy naprawa silnika czy kupno nowego około 5tyś. Mam ten sam problem posiadam Passata 2006r 2.0tdi i moje pytanie jak smarować ten wał? Znajomemu powiedzieli że ten wał się smaruje co jakiś czas wiecie coś może o tym? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znajomemu powiedzieli że ten wał się smaruje co jakiś czas wiecie coś może o tym?

 

Niezłe głupoty ludzie opowiadają... Wał jak i inne elementy silnika są smarowane non stop podczas pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i strzelił mu wał korbowy

 

To znaczy że jak strzelił ?

Jak z korkowca czy jak z katiuszy ?

I zranił kogoś czy był to "ślepak" :lol

 

 

Wał jak i inne elementy silnika są smarowane non stop podczas pracy silnika.

 

Teoretycznie tak :stop

Tylko skąd tyle pozacieranych panewek i informacji o zatartym silniku ? :rozpacz :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności