shared Zgłoś #1 Napisano 12 Maja 2011 Witam, Huczy mi już trzecie łożysko w odstępie 30 tysięcy km i czas zrobić z tym porządek. Szukam nowego czopu (333 501 117), niestety w IC i Focie dostępne są tylko zamienniki Hansa Szajsa, a tej firmy staram się unikać. Macie namiary na inne zamienniki? A może ktoś montował czop tej firmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 12 Maja 2011 ja mam też jakiś tani zamiennik. w połączeniu z łożyskami SKF spisuje się na razie dobrze. Tanie łożyska bardzo szybko kończyły żywot.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #3 Napisano 12 Maja 2011 Znalazłem czop firmy Febi także temat można uznać za nieaktualny Łożyska miałem FAG także jakościowo chyba podobnie do SKF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2011 Koledzy odkopuję temat. Wymieniłem łożysko i czop a huczenie i stuki w tylnym kole nie ustały. Czyżby to była krzywa tarcza/piata? Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Nie chciałbym w ciemno wymieniać tarcz bo są jeszcze zdrowe ale kończą mi się pomysły co zrobić z tym huczeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2011 Może za długo jeździłeś na huczącym i przegrzałeś piastę? Przy wymianie łożysk piasty nie wpadały zbyt lekko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2011 w sprawie huczenia warto sprawdzić oponę czasami się zdarza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2011 Na stary czop piasta nachodziła bez trudu, na nowy z lekkim oporem. Przegrzanie jest całkiem możliwe, chociaż grzać się nadmiernie nie grzało, bo często to sprawdzałem. Bardziej obstawiam kiepską jakość samych tarcz, były wymieniane na szybko na urlopie i nawet firmy nie pamiętam, bo kupiłem takie jakie były Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2011 Ceny podobne więc i jakość pewnie też. Jutro przełożę jeszcze koła przód-tył i zobaczę co się będzie działo, jeśli będzie to samo to pozostanie chyba kolejna wymiana łożysk, tym razem z tarczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 6 Lipca 2011 Może za długo jeździłeś na huczącym i przegrzałeś piastę?Jeśli wymienił czop i łożyska, to gdzie jest piasta? Łożyska wymieniłeś oba, jakiej firmy? Linka hamulcowa jest przymocowana do belki, czy sobie wisi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #10 Napisano 6 Lipca 2011 Tomek łożyska FAG. Wcześniej wymieniłem oba, teraz jedno narazie. Przełożyłem koła tylne na przód i okazało się, że to stukanie to właśnie opony. Jedna chyba musi mieć guza i dlatego jest taki efekt. A szkoda, bo miszelinkom leci dopiero 3 sezon, latały cały czas na tyle i bieżnika zostało jeszcze co najmniej 5mm. Co do linki to szczerze mówiąc nie pamiętam dokładnie, teraz leje więc nie zejdę zobaczyć ale wydaje mi się, że jest przymocowana bo nic tam nie lata. Sugerujesz obcieranie koła o linkę czy coś innego? Po przełożeniu kół z tyłu słychać już tylko szum łożyska, nie wiem czy zaryzykować i kupić tarcze i nowe łożyska, czy jeszcze raz wymienić oba łożyska na SKF? Żadnych starych na podmianę nie mam, a nie chciałbym kasy w błoto wyrzucić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 6 Lipca 2011 Tak linka może pukać o koło, sam tak miałem i też wszystko rozbierałem, a okazało się że po prostu ociera o oponę i po przekroczeniu pewnej prędkości zaczyna się odbijać. Ale przełożyłeś koła więc wszystko jasne. Jak mocno dokręcasz łożyska? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #12 Napisano 6 Lipca 2011 Najpierw do oporu żeby się ułożyło, potem odkręcam, zakładam koło, dokręcam łożysko najpierw palcami, a jeśli jest za duży luz to jeszcze minimalnie kluczem. Luz zawsze jest także łożysko raczej nie jest za mocno dokręcone. Jedynie bieżnie wbijam młotkiem poprzez dopasowaną nasadkę albo metalową tulejkę, a mądre książki mówią, że trzeba prasą wciskać. Sam już nie wiem co dalej z tym robić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #13 Napisano 6 Lipca 2011 Jeśli wymienił czop i łożyska, to gdzie jest piasta? Czop, na czopie łożysko, na łożysku piasta czyli coś do czego przykręca się felgę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2016 (edytowane) Witam wszystkich, chciałbym wymienić hamulce tylnej belki na tarczowe i w związku z wymianą czopów chcę wymienić śruby. W ETCE pokazane są podkładka (nr 3) i śruba (nr 4) - okazuje się jednak, że śruba ma juz swoją podkładkę (której nie da się zdjąć i która ma ząbki od strony stycznej z czopem, a podkładka (nr 3 na screenie) jest wklęsło-wypukła. Chcę przekazać, że oryginalnie (wypust z 1995 r.) jest tylko śruba z podkładką bez ząbków. Dlaczego dodatkowa podkładka ma taki kształt i którą stroną w stronę belki ją zamontować? Edytowane 6 Marca 2016 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1 a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #15 Napisano 4 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich, chciałbym wymienić hamulce tylnej belki na tarczowe i w związku z wymianą czopów chcę wymienić śruby. W ETCE pokazane są podkładka (nr 3) i śruba (nr 4) - okazuje się jednak, że śruba ma juz swoją podkładkę (której nie da się zdjąć i która ma ząbki od strony stycznej z czopem, a podkładka (nr 3 na screenie) jest wklęsło-wypukła. Chcę przekazać, że oryginalnie (wypust z 1995 r.) jest tylko śruba z podkładką bez ząbków. Dlaczego dodatkowa podkładka ma taki kształt i którą stroną w stronę belki ją zamontować? [ATTACH=CONFIG]142242[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]142243[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]142244[/ATTACH] Już wszytko wiadome: podkładki sprężyste stroną wklęsła mają przylegać do blachy osłaniającej tarczę. W pliku wszystko jest wyjaśnione plus kilka informacji nt. montowania tylnych tarcz. Nie mogłem umieścić pdfa, tak więc wrzucam jpgi. Pozdrawiam, bekaz Edytowane 4 Kwietnia 2016 przez bekaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach