Gość Izydor Zgłoś #1 Napisano 29 Kwietnia 2007 1. Ile wchodzi oleju do tego silnika i jaki polecanie olej, poprzedni właściciel lał semisyntetyk 10W/40 Ale jaką klase jakosciową ( API ) dla tego silnika polecacie. 2. jesli chodzi o rozrząd nie mam ksiażki a potrzebował bym pare fotek z tego zakresu, znaki itp. Jesli ktoś by móg mi wysac na maila był bym wdzieczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #2 Napisano 29 Kwietnia 2007 oleju wchodzi bodajże 4,5 litra, zalewaj 10W40 jeśli taki był i nie ma problemów typu duże zużycie oleju, ja mam minerala elfa bo taki był zalany u belżików zreszta wpisz w wyszukiwarkę olej czy jaki olej bo temat był często wałkowany, podobnie jak rozrząd i dylematy czy robić samemu czy u mechaniora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007 Zgłoś #3 Napisano 1 Maja 2007 No to prosze caBy rozrzd za kilka minutek dorzuce drugi rysyuneczek z innego programu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007 Zgłoś #4 Napisano 1 Maja 2007 A tu z 2 programu pisze oddzielne zeby w błąd nie wproawadzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Izydor Zgłoś #5 Napisano 3 Maja 2007 Wczoraj wymieniłem pasek i dzieki wszystkim za cenne informacje chciałem porobić foty ale mi aparat siadł i mam tylko filmik po pierwszym odpaelniu po wymianie Tu film: FILM ALe jesli ktoś potrzebuje jakies rady chetnie sluze pomoca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Przemek89 Zgłoś #6 Napisano 13 Maja 2007 A ja mam takie pytanie: 80 tys. temu wymieniałem kompletny rozrząd to czy teraz też muszę wszystko wymieniać czy tylko wystarczy pasek sam?.Słyszałem że wszystkie zębatki itp. wymienia się co drugą wymianę czyli co 120-160 tys. km ,a pasek co 60-80 tys. km.Czy to prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #7 Napisano 14 Maja 2007 Wymień pasek i rolkę.Z tymi kołami zębatymi to ktoś ci głupot nagadał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartoszkg Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) Witam, w moim Passacie licznik pokazuje 200 tys. Przeglądając wpisy serwisowe widzę że serwis wymienił cały rozrząd przy stanie licznika 116 tys . Mam pytanie : 1) Jakiej firmy polecacie paski ? ( w sklepie polecają mi firmy Gates ) 2) Jakiej firmy rolki do Passata są najlepsze ( rozumiem że muszę kupić jedną rolkę napinającą i jeszcze jedną nie wiem do czego ) 3) Czy razem z wymianą całego rozrządu muszę wymienić pompę wodną ( jeżeli tak to jaką firmę polecacie, sklep sugeruje firmę SKF czy coś podobnego ) Z góry dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 20 Października 2011 przez bartoszkg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2011 Najlepiej jakbyś tutaj zapytał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makgreg Zgłoś #10 Napisano 21 Października 2011 Zależy jak stoisz z kasą. Ja w każdym moim TDI zakładałem paski Gates,a a wszystko co było łożyskowane to tylko SKF. Napinacz warto wziąć SKF a rolkę odwracającą może być INA. Co do pompy wodnej to przy rozrządzie też ją wymień. Sprawdź termostat bo jak będziesz miał auto bez płynu szybko go wymienisz. Pompa co prawda nie chodzi na ona na pasku rozrządu ale żeby ją później wymienić i tak rozrząd musisz rozpinać bo 2 śruby są pod kołem pompy olejowej która to napędzana jest paskiem rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #11 Napisano 21 Października 2011 2 śruby są pod kołem pompy olejowej która to napędzana jest paskiem rozrządu.Mówisz o B4 czy B6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 21 Października 2011 i tak rozrząd musisz rozpinać bo 2 śruby są pod kołem pompy olejowej która to napędzana jest paskiem rozrządu. Mówisz o B4 czy B6? jeżeli pisze o B4 to pisze nieprawdę, ponieważ pompę wody można odkęcić nie tylko od strony rozrządu ale także od strony czołowej silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makgreg Zgłoś #13 Napisano 21 Października 2011 (edytowane) Dziwne, bo 3 dni temu wymieniałem pompę wraz z termostatem i 2 śruby znajdują się właśnie pod kołem pompy olejowej i w żaden sposób nie dałbym rady ich ruszyć od czoła silnika a jest ich chyba 7 w kołnierzu. Dodatkowo, zasłania je dolna osłona rozrządu. Mając to już na wierzchu przy okazji wymieniłem rozrząd. Piszę oczywiście nie o kompletnej pompie tylko o jej wkładzie. No ale każdy wymienia co i jak mu pasuje lepiej. Mój silnik to 1Z w B4 wariant. Edytowane 21 Października 2011 przez makgreg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #14 Napisano 26 Października 2011 Ale lepiej jest odkręcić całą pompę, wtedy te małe śruby na klucz chyba 10 masz na wierzchu i nic ich nie zasłania. Wtedy rozrząd nie przeszkadza, tylko trzeba węże ściągać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek.sz7 Zgłoś #15 Napisano 26 Października 2011 Jeżeli wymienia się rozrząd i pompa wody też jest do wymiany to lepiej odkręcić ją od str rozrządu. Z przodu silnika całą pompę odkręcać gdy nie rozbiera się rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #16 Napisano 7 Lutego 2012 Witam,jestem swiezo po zakupie paska b4 sedan 1.8 90km (ABS) i mam pytanie odnosnie rozrzadu co musze wmienic w nim oprocz paska,rolki napinajacej,jest tez tam cos takiego jak rolka prowadzaca? Czy pompe wody rowniez trzeba wymieniac? Pasek klinowy?Prosilbym o pomoc bo chcialbym komplet wymienic a nie wiem dokladnie co zakupic,mam przebieg niby 181 tys i chcialbym nim spokojnie te 60 tys jeszczze nabic wiec prosibym o odpowiedz co musze tam kompletnie wymienic aby spokojnie jezdzic i nie martwic sie ze za duzo gazu sie dalo przy ruszaniu itp itd.Prosze o solidna odp,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #17 Napisano 7 Lutego 2012 Pasek rozrządu wymień a rolka napinająca jest też rolka prowadzącą jak kupisz będziesz widział pompy wody nie musisz bo jest na innym pasku (chyba że cieknie z niej płyn albo wyje)a paski klinowe od alternatora możesz jak umarzasz że są już zużyte jak nie cieknie to nie ale jak cieknie to i simeringi Uszczelniacze) na wale i kole pośrednim oraz na wałku rozrządu to przy okazji wymiany paska będziesz mógł zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #18 Napisano 15 Lutego 2012 oki dzieki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki25 Zgłoś #19 Napisano 16 Lutego 2012 Witam,odrazu pisze ze wiem ze nie ten post ale takowego nie moglem znalesc i rowniez pisac ich nie moge,z gory prosze o wyrozumialosc,krotko tutaj jestem dopiero to wszystko ogarniam,ale ok do rzeczy.dzisiaj odpalilem pasiora po 2 tyg przerwy stal w garazu,wiadomo byly troche mrozy od poczatku lutego,zmierzam do tego ze auto odpalilo odrazu bez zajakniecia wszystko fajnie pieknie,ale na zimnym silniku jakos naszlo mnie i zaczelem hamulec nozny energicznie noga pompowac i zauwazylem ze auto podczas tego pompowania hamulca dosyc szybko zaczelo inaczej chodzic,silnik jakby sie nieco dlawil czyms efekt jakby zarzucalo swiece jak nacisne hamuler raz i trzymam to nic sie nie dzieje ale raz nacisne i lekko tez sie zadlawi,podgazowac mozna bez problemu nic nie zarzuca,obroty chodza jak malina,tylko ciekawi mnie czy to siada servo? jak pompuje pedal to robi sie twardy ale przy tym wlasnie towarzyszy to zarzucanie silnika,prosze o pomoc i zrozumienie,troche nagmatwalem ale mam nadzieje ze zrozumiecie,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #20 Napisano 16 Lutego 2012 Sprawdź przewód podciśnienia idący od serwa do kolektora ssącego może masz jakieś nie szczelności, albo zawór na tym przewodzie uszkodzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach