Skocz do zawartości
Gość mawar

Klima słabo chłodzi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mawar

Witam

Mam problem kupiłem paska zima i nie używałem klimy krótko potem miałem wypadek gdzie poszły chłodnice i intercooler.po naprawie wiosną pojechałem nabić klime i słabo chłodzi.Przewody od klimy pod maska lodowate a do kabiny leci lekko schłodzone powietrze choć przy temp 25 stopni na zewnątrz różnica jest wyczuwalna.Klima jest reczna dodam jeszcze że to nie pierwsze moje auto z klima i wiem że coś jest nie tak - poradzcie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sobie czy otwiera się klapka od ciepło- zimno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Debel_007

Klapka to jedno a czy masz odpowiednia ilosc gazu i czy jest szczelna w 100% bo jak nie to juz czesc gazu wywiało i bedzie coraz gorzej.Sprawdzic na szczelnosc to podstawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr kabinowy wymień lub sprawdz, może być również parownik zasyfiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mawar

klima szczelna ,gazu weszło 1200,myślę ze filtr kabinowy lub parownik to dobru trop a propo gdzie jest ten filtr ?

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klima szczelna ,gazu weszło 1200,myślę ze filtr kabinowy lub parownik to dobru trop a propo gdzie jest ten filtr ?

Pozdro

pod podszybiem ,jeśli ma rurki zimne czyli jest gaz po trzecie jeśli czuć wyraźnie silny ruch powietrza z wylotów to filtr może być brudny ale nie zapchany ale sprawdzić trzeba, nie wiem jak jest w klimie manualnej ale w klimatroniku masz klapkę poruszaną silniczkiem a w ręcznej na pewno linką , jest jeszcze jedna klapka poruszana też coś w rodzaju silniczka nad pedałem gazu tylko bardzo głęboko coś w rodzaju puszki z której to wypychany jest plastikowy sworzeń , ten silniczek w kształcie puszki jest mocowany w otworze na trzech nóżkach takie samo rozwiązanie jak czujnik temperatury zewnętrznej pod zderzakiem być może pod wpływem stłuczki wyskoczył z mocowania i nie domyka klapki i powietrze zimne miesza się z ciepłym, ale tak jak pisałem nie wiem jak to jest w klimie man. i ciężko coś stwierdzić na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mawar

Byłem u mądrego od klimatyzacji i stwierdził zapchany osuszacz klimy i wycenił wymianę na 400,00.Myślicie że to może być to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być to, ponieważ ten osuszacz jest bezpośrednio w obiegu cieczzy chłodzącej i jak się zapcha to słabo chłodzi. A podłączał manometry do układu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldek 40, a jak sprawdzić czy dziala ta klapka, a przy okazji , czy wie ktoś , gdzie jest presostat(czujnik ciśnienia klimatyzacji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marekzegarek

Podłączę się pod posta.

Mam pierwsze auto z klimą i stąd moje pytanko: ile mniej więcej powinna wynosić temperatura powietrza po włączeniu klimy przy wywiewach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Denek

Ja kiedyś wetknąłem termometr w kratkę i pokazywał 7 stopni C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się pod posta.

Mam pierwsze auto z klimą i stąd moje pytanko: ile mniej więcej powinna wynosić temperatura powietrza po włączeniu klimy przy wywiewach??

 

Teoretycznie po około minucie od uruchomienia temperatura powinna spaść poniżej 10st. Jest to oczywiście teoria ale mniej więcej tak powinno być. U mnie po uruchomieniu klimy po około 1minucie mam jakieś 10-11 stopni po dwóch jest już w granicach 6. Wszystko zalezy od tego jak bardzo nagrane jest auto. Generalnie najniższa temp. jaką osiągam w moim bolidzie to 4.5 st. Oczywiście nie jestem w stanie zagwarantować że termometr za 30 zł którym się posługiwałem przy pomiarach podaje rzeczywista temperaturę :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podczepię się do tematu. Mam klime manualną i problem w tym że słabo chlodzi. Po około 10min w samochodzie robi się niewiele zimniej. jeden przewód jest zimny a drugi ciepły. Czego może być przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak czynnika chłodzącego, kiedy nabijałeś klimę? Ewentualnie możesz mieć uszkodzone klapy przy nagrzewnicy i zimne powietrze miesza Ci się z ciepłym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli niski poziom czynnika bo zimne leci ale po długim czasie czekania i nie osiąga takiego efektu jak kiedyś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po około 10min w samochodzie robi się niewiele zimniej. jeden przewód jest zimny a drugi ciepły.

Jeżeli jeden zimny a drugi ciepły to wszystko okey.

czyli niski poziom czynnika bo zimne leci ale po długim czasie czekania i nie osiąga takiego efektu jak kiedyś

Gdy całkiem cisnienie freonu spadnie to presostat nie pozwoli włączyc kompresora.

Prawdopodobnie będzie mało freonu...jak dawno temu była klima sprawdzana?

Trzeba niestety podjechać do fachowców aby nabili świeży czynnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I sprawdzić czy wentylator się włącza. Można też pomyśleć o dodatkowym wentylatorze przed chłodnicą, w B4 się mieści.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam prośbę - podając temperaturę w kratkach podawajcie też temperaturę zewnętrzną, bo to stanowi wielką różnicę czy 6*C w kratkach osiąga klima przy 20*C zewnętrznej czy 30*C!

 

Warto umyć skraplacz bo brudny wolniej się wychładza, przez co sprawność klimatyzacji spada, do tego zabrudzenie parownika powoduje, że powietrze przepływające wolniej się schładza - no i efekt jest taki jaki jest. Kilka lat temu u mnie klima mroziła ostro - suty stały już po chwili. Teraz, mimo że nabijałem w marcu - a układ mam szczelny - klima chłodzi ale to już nie jest to co dawniej. Ciśnienia mam ok, czynnika nie brak, filtr p. pyłkowy wymieniony - a i tak chłodzi wyraźnie wolniej niż kiedyś.

 

 

A co do samego schładzania rozgrzanego auta - polecam użycie obiegu wewnętrznego. Tlenu w kabinie wystarcza na naście minut a wymuszenie obiegu powoduje, że schłodzone już powietrze z kabiny jest ponownie schładzane - przez co temperatura w aucie spada o wiele szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tego zabrudzenie parownika powoduje, że powietrze przepływające wolniej się schładza

W tym może coś być, a co powiecie na to że u mnie w ogóle od nowości nie ma filtra kabinowego i klima naprawdę mrozi, dłuższy czas temu zajrzałem do wnetrza nawiewów i odrobinę "suszu" było ale bez tragedii. Ja bym stawiał bardziej na skraplacz-chłodnicę, w beczwórkach macie przerywany tryb pracy kompresora na który wpływ ma...no właśnie co powoduje że kompresor włącza sie i wyłącza? temperatura skraplacza czy ciśnienie freonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przerywany tryb pracy kompresora na który wpływ ma...no właśnie co powoduje że kompresor włącza sie i wyłącza
Nie wiem czy w fabrycznej B4 jest, ale w mojej dokładanej tak. W parowniku jest przełącznik termiczny, który chyba przy -8 rozłącza kompresor, także chodzi on sobie w cyklach w zależności od temperatury od kilkudziesięciu sekund do kilku minut.

Z ciekawostek dodam, że np. obudowa nagrzewnicy jest taka jak w passacie bez klimy, czyli wentylator siedzi pionowo. Jakoś zmieścili tam parownik :D klima chłodzi całkiem sprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności