Skocz do zawartości
6-tec

Pomocy hałas z okolic silnika - łożysko?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z odgłosem silnika tzn. coś mi hałasuje jakby jakieś łożysko lub coś w tym stylu. W zeszłym roku wymieniałem łożysko z wisko i wydaje mi się że to nie może być to samo bo odgłos jest inny.

Jak dodaję gazu to hałas dochodzi w całym zakresie obrotów silnika. Przy wisko hałas dochodził przy 2000obr./min.

Może jakieś propozycje może to pompa wody hałasuje lub jakiś napinacz, łożysko alternatora, rolka odwracająca sam nie wiem. Po prosu nie mam pojęcia.

Myślałem że to rozrząd bo w sumie dochodzi do wymiany zrobiłem na nim prawie 120000km (był wymieniany oryginalnie w ASO w Niemczech - książka serwisowa i dało to się sprawdzić w serwisie) może to pompa wodna lub rolka napinająca od rozrządu?

Może jest jakaś szansa na to żeby sprawdzić te podzespoły bez większych dewastacji (rozbierania) silnika?

Pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko to ocenić, bo trzeba by się 'wsłuchać' w pracę silnika i nasłuchiwać skąd dobiega ten odgłos. U mnie też miałem świst jakiegoś łożyska i okazało się to od rolki napinacza ;)

więc, może być u Ciebie podobnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę zacząć od zrzucenia paska klimy, odejdą dwa łożyska. Pozostanie do nasłuchu alternator i rolka napinająca. Z rozrządem to już najwyższy czas do wymiany. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślałem że to rozrząd bo w sumie dochodzi do wymiany zrobiłem na nim prawie 120000km (był wymieniany oryginalnie w ASO w Niemczech - książka serwisowa i dało to się sprawdzić w serwisie)
No to troszkę za dużo.
Może jest jakaś szansa na to żeby sprawdzić te podzespoły bez większych dewastacji
Jak rozbierzesz rozrząd to znajdziesz przyczynę. Radzę zrobić to jak najszybciej. Wszystko ma swoją żywotność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nasila się wraz ze wzrostem obrotów, typuję łożysko alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

120000tys cholernie duzo nie ryzykowal bym i zrobil jak kolega podal zruc pasek klimy i bedziesz wiedzial czy to ktores z tych lozysk jasli dalej bedzie swiszczec rob rozrzad z wszystkim tz pompa i wszystkie rolki z napinaczaem ksiazkka podaje ze rozrzad robi sie co 4 lata w paszczurze lub co 60/80 tys pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
typuję łożysko alternatora

 

Na jakiej podstawie?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

duzo gra w totka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ksiazkka podaje ze rozrzad robi sie co 4 lata w paszczurze lub co 60/80 tys pozdrawiam

 

To masz pewnie angielską literaturę i podaje w milach :)

Zobacz na rocznik auta, w tych rokach wymiana co 120tyś km jest zgodna z literaturą. Zgodzę się natomiast z Tobą, że to trochę dużo na pasek który napędza padalca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano mam angielska ksiazke :) moze na orginale bym kozaczyl ale pozniej juz bym skrocil okres miedzy wymianami mialem kolesia subaru foresterem pierwszy wlasciciel na wymiane paska wlocha co zrobil to pierwszy raz po 192 tys szczesciarz jak cholera pasek juz popekal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze na orginale bym kozaczyl ale pozniej juz bym skrocil okres miedzy wymianami

 

Myślę dokładnie tak samo Pierwsza 120tkm, każda następna co 90 tkm. Ryzyko zbyt duże w stosunku do oszczędności. Poza tym o klietów trzeba dbać :)

 

Wracając do tematu- na rozrząd już czas więc oddaj do warsztatu. Tam przy okazji mechanik zweryfikuje stan części na klimie i generatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK

Dzięki za pomoc jutro się umówię na oględziny i wymianę rozrządu lepiej nie przesadzać - zostało mi do 120000km jakieś 5000km więc zrobię to mam nadzieję że zrobią to od ręki.

Jak długo wymienia się rozrząd??? i przy wymianie rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji i chłodniczy?

Będę chciał oddać do ASO i chciałbym się dowiedzieć żeby później mnie nie w butelkę nie zrobili, że trzeba to i to bo........?

 

Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc :dobrze.

 

Odezwę się jak to wszystko się skończyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy wymianie rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji i chłodniczy?

klima zostaje nieruszona, chłodnicę trzeba rozpiąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak długo wymienia się rozrząd??? i przy wymianie rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji i chłodniczy?

Będę chciał oddać do ASO i chciałbym się dowiedzieć żeby później mnie nie w butelkę nie zrobili,

 

Zależy od obrotów na jakich mechanik pracuje. Średnio w 3-3,5h powinno się zamknąć. Klimy tak jak pisał kolega dtambor nie opróżniasz, skraplacz jest na elestycznych przewodach, więc się go odchyla. Płyn chłodniczy trzeba spuścić i koniecznie wymienić oringi. Dodatkowo jeśli masz automata to rozszczelniasz obieg oleju i również oringi nówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba spuszczac z klimy tylko plyn chlodniczy jesli dajesz do aso to 2-5 h powinno byc gotowe wymien wszystko rolki i napinacz z pompa wody przebieg juz jest wiec warto w komplecie dla pewnosci wymienic i odrazu popros o diagnoze w sprawie tego tarcia albo nic nie mow zobaczysz czy po wymianie bedzie ok bo beda cie naciagac bys wiecej rzeczy wymienil :( zrobisz jak uwazasz popros po wymianie o stare czesci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Jutro pojadę i zobaczę co mi powiedzą mam nadzieję że będą mieli dla mnie czas :)

A o stare części poproszę napewno.

 

Będę informował na bieżąco.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia w dwóch poprzednich autach i mega przejść z alternatorem kilka lat wstecz w fiacie siena mojej rodzicielki.

 

---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:50 ----------

 

duzo gra w totka :)

 

bywa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w ASO okazało się jednak że to łożysko wiskotyczne (wisko) i co wy na to? rok temu wymienione na oryginalne z ASO i wystarczyło tylko na jeden rok jeżdżenia??? Dziwne no ale cóż wymienić będzie trzeba :)

Tylko poczekać muszę jak je sprowadzą bo nawet VW Poznań nie mają tego łożyska w swoich magazynach. Połączę to z wymiana rozrządu.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności