6-tec Zgłoś #1 Napisano 24 Kwietnia 2011 Witam Mam problem z odgłosem silnika tzn. coś mi hałasuje jakby jakieś łożysko lub coś w tym stylu. W zeszłym roku wymieniałem łożysko z wisko i wydaje mi się że to nie może być to samo bo odgłos jest inny. Jak dodaję gazu to hałas dochodzi w całym zakresie obrotów silnika. Przy wisko hałas dochodził przy 2000obr./min. Może jakieś propozycje może to pompa wody hałasuje lub jakiś napinacz, łożysko alternatora, rolka odwracająca sam nie wiem. Po prosu nie mam pojęcia. Myślałem że to rozrząd bo w sumie dochodzi do wymiany zrobiłem na nim prawie 120000km (był wymieniany oryginalnie w ASO w Niemczech - książka serwisowa i dało to się sprawdzić w serwisie) może to pompa wodna lub rolka napinająca od rozrządu? Może jest jakaś szansa na to żeby sprawdzić te podzespoły bez większych dewastacji (rozbierania) silnika? Pomóżcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nord Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2011 ciężko to ocenić, bo trzeba by się 'wsłuchać' w pracę silnika i nasłuchiwać skąd dobiega ten odgłos. U mnie też miałem świst jakiegoś łożyska i okazało się to od rolki napinacza więc, może być u Ciebie podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzatis Zgłoś #3 Napisano 24 Kwietnia 2011 Witam. Proszę zacząć od zrzucenia paska klimy, odejdą dwa łożyska. Pozostanie do nasłuchu alternator i rolka napinająca. Z rozrządem to już najwyższy czas do wymiany. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2011 Z kuli nikt nie wywróży. Polecam: http://www.sklep-narzedzia.pl/jonnesway-stetoskop-diagnostyczny(3,92681,33360).aspx#nclid=57bf9344a4b8bb05a0d86e2f4de0c8f5 Osłuchać i wszystko jasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2011 Myślałem że to rozrząd bo w sumie dochodzi do wymiany zrobiłem na nim prawie 120000km (był wymieniany oryginalnie w ASO w Niemczech - książka serwisowa i dało to się sprawdzić w serwisie)No to troszkę za dużo.Może jest jakaś szansa na to żeby sprawdzić te podzespoły bez większych dewastacjiJak rozbierzesz rozrząd to znajdziesz przyczynę. Radzę zrobić to jak najszybciej. Wszystko ma swoją żywotność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herson Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2011 Jeżeli nasila się wraz ze wzrostem obrotów, typuję łożysko alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #7 Napisano 25 Kwietnia 2011 120000tys cholernie duzo nie ryzykowal bym i zrobil jak kolega podal zruc pasek klimy i bedziesz wiedzial czy to ktores z tych lozysk jasli dalej bedzie swiszczec rob rozrzad z wszystkim tz pompa i wszystkie rolki z napinaczaem ksiazkka podaje ze rozrzad robi sie co 4 lata w paszczurze lub co 60/80 tys pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #8 Napisano 25 Kwietnia 2011 typuję łożysko alternatora Na jakiej podstawie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2011 duzo gra w totka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2011 ksiazkka podaje ze rozrzad robi sie co 4 lata w paszczurze lub co 60/80 tys pozdrawiam To masz pewnie angielską literaturę i podaje w milach Zobacz na rocznik auta, w tych rokach wymiana co 120tyś km jest zgodna z literaturą. Zgodzę się natomiast z Tobą, że to trochę dużo na pasek który napędza padalca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2011 ano mam angielska ksiazke moze na orginale bym kozaczyl ale pozniej juz bym skrocil okres miedzy wymianami mialem kolesia subaru foresterem pierwszy wlasciciel na wymiane paska wlocha co zrobil to pierwszy raz po 192 tys szczesciarz jak cholera pasek juz popekal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2011 moze na orginale bym kozaczyl ale pozniej juz bym skrocil okres miedzy wymianami Myślę dokładnie tak samo Pierwsza 120tkm, każda następna co 90 tkm. Ryzyko zbyt duże w stosunku do oszczędności. Poza tym o klietów trzeba dbać Wracając do tematu- na rozrząd już czas więc oddaj do warsztatu. Tam przy okazji mechanik zweryfikuje stan części na klimie i generatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2011 OK Dzięki za pomoc jutro się umówię na oględziny i wymianę rozrządu lepiej nie przesadzać - zostało mi do 120000km jakieś 5000km więc zrobię to mam nadzieję że zrobią to od ręki. Jak długo wymienia się rozrząd??? i przy wymianie rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji i chłodniczy? Będę chciał oddać do ASO i chciałbym się dowiedzieć żeby później mnie nie w butelkę nie zrobili, że trzeba to i to bo........? Pozdrawiam i wielkie dzięki za pomoc :dobrze. Odezwę się jak to wszystko się skończyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2011 przy wymianie rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji i chłodniczy? klima zostaje nieruszona, chłodnicę trzeba rozpiąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2011 Jak długo wymienia się rozrząd??? i przy wymianie rozrządu trzeba opróżnić układ klimatyzacji i chłodniczy?Będę chciał oddać do ASO i chciałbym się dowiedzieć żeby później mnie nie w butelkę nie zrobili, Zależy od obrotów na jakich mechanik pracuje. Średnio w 3-3,5h powinno się zamknąć. Klimy tak jak pisał kolega dtambor nie opróżniasz, skraplacz jest na elestycznych przewodach, więc się go odchyla. Płyn chłodniczy trzeba spuścić i koniecznie wymienić oringi. Dodatkowo jeśli masz automata to rozszczelniasz obieg oleju i również oringi nówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #16 Napisano 25 Kwietnia 2011 nic nie trzeba spuszczac z klimy tylko plyn chlodniczy jesli dajesz do aso to 2-5 h powinno byc gotowe wymien wszystko rolki i napinacz z pompa wody przebieg juz jest wiec warto w komplecie dla pewnosci wymienic i odrazu popros o diagnoze w sprawie tego tarcia albo nic nie mow zobaczysz czy po wymianie bedzie ok bo beda cie naciagac bys wiecej rzeczy wymienil zrobisz jak uwazasz popros po wymianie o stare czesci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #17 Napisano 25 Kwietnia 2011 Dzięki Jutro pojadę i zobaczę co mi powiedzą mam nadzieję że będą mieli dla mnie czas A o stare części poproszę napewno. Będę informował na bieżąco. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herson Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2011 Z doświadczenia w dwóch poprzednich autach i mega przejść z alternatorem kilka lat wstecz w fiacie siena mojej rodzicielki. ---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:50 ---------- duzo gra w totka bywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
6-tec Zgłoś #19 Napisano 26 Kwietnia 2011 Dzisiaj byłem w ASO okazało się jednak że to łożysko wiskotyczne (wisko) i co wy na to? rok temu wymienione na oryginalne z ASO i wystarczyło tylko na jeden rok jeżdżenia??? Dziwne no ale cóż wymienić będzie trzeba Tylko poczekać muszę jak je sprowadzą bo nawet VW Poznań nie mają tego łożyska w swoich magazynach. Połączę to z wymiana rozrządu. Pozdrawiam i dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach