Skocz do zawartości
oczko18

Dziwna praca silnika passat B6 2.0tdi BKP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z silnikiem od b6-stki BKP 2.0tdi.

Zmieniają się obroty o jakieś 30 obr. sprawdzane VCDS. Pracuje nierówno na biegu jałowym i podczas trzymania gazu równo np. 1500obr/min. Sprzęgło odpada bo po wciśnięciu jest tak samo (nierówna praca). Przepływomierz też odpada diagnostyka (brak błędów) i tyle.

Na forum są tylko objawy dwumasa. Wiec to mi nic nie daje. Obroty spadaja do ok. 770-800obr i tak skaczą w tym zakresie. Dodam że mam problem dość dziwny mianowicie jak samochód stoi na wysokim krawężniku po skosie(lub nierównej drodze) lewym bokiem silnik pracuje normalnie :) (j\w) ,ale jak prawa strona jest wyżej niż lewa to zaczyna mi popiskiwać silnik i dziwnie żęży (chrobotanie) jak zjadę z krawężnika jest ok.

Co to może być jak ktoś miał podobne objawy niech napisze co był przyczyną.

Dodam że te chrobotanie na krawężniku wystąpiło przed tymi przeskokami obrotów jakieś pół roku temu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm luknij w filtr paliwa, bo wychodzi na niego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj o godz 13.30 w Łodzi samochód padł chrobotał zawołał z MFA że mam się natychmiast zatrzymać i koniec ale wcześniej pokazywała się czerwona lampka od oleju i zaczęła mrugać. Koniec taki że wróciłem o 16 passat na wrotkę do warsztatu a ja Fiatem Bravo 1.4 16v wróciłem gicior :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj o godz 13.30 w Łodzi samochód padł chrobotał zawołał z MFA że mam się natychmiast zatrzymać i koniec ale wcześniej pokazywała się czerwona lampka od oleju i zaczęła mrugać. Koniec taki że wróciłem o 16 passat na wrotkę do warsztatu a ja Fiatem Bravo 1.4 16v wróciłem gicior :)
zatarty ?? sławny napęd pompy oleju ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy na 100% wskazują na napęd pompy . Przerabiałem temat na własnym przypadku .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje ale temp oleju 90 stopni max

wiec się nie zatarł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trokadero jak mówisz że miałeś taki sam przypadek to powiedz czy turbinę też naprawiałeś i jaki to był koszt???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie turbo się uratowało bo od razu po zapalenie kontrolki i komunikatu zjechałem na pobocze . Koszty dość wysokie w ASO wtedy (2 lata temu ) powiedzieli 5,5 tyś (części plus robota) no i oczywiście dwa tygodnie postoju bo cały napęd tylko z Niemiec na zamówienie ( wiedzą że padają napędy ale nie mają nawet u Kulczyka w Poznaniu ) . Przy tej awarii jak padnie turbo to jeszcze nie duży problem , można jeszcze zatrzeć motor wtedy tylko lepiej kupić używkę TANIEJ wyjdzie niż naprawa modułu pompy i remont motoru .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi się tak wydaje ale temp oleju 90 stopni max

wiec się nie zatarł

temperatura nie ma tu nic wspolnego jesli padla pompa oleju to poprostu go nie dostal i sie zatarl bo chyba zignorowales ten komunikat i jechales dalej a treba bylo natychmias zgasic auto dowiesz sie na czasie co i jak bo ci powiedza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Objawy falowania obrotów nie były związane z padnięciem napędu pompy oleju i w efekcie brakiem ciśnienia oleju. Ten drugi przypadek to tylko zbieg następnej "znanej ogólnie" przypadłości w czasie z tą pierwszą. Teraz to już chyba nie będzie co diagnozować w tym silniku bo pójdzie sobie do "krainy wiecznych łowów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat dość stary i domyślam się że kolega oczko już naprawił swoje auto i mógłby napisać co się stało .?? tak ku przestrodze dla innych forumowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam następujący problem z moim passatem, silnik bkp, 2.0 tdi, 2006.

Przy wysokim momencie obrotowym, tj. np. 4 bieg ok. 1300 obr i dodaniu gazu auto zaczyna mi wibrowac. Po odpuszczeniu pedału gazu wibracja zanika. Dodam, ze na jedynce wibracja nie jest odczuwalna. Na luzie silnik tez pracuje rowno. Również powyżej powiedzmy 3000 obr efekt wibracji zanika.

W chwili obecnej mam wymieniane turbo, bo zaczelo sie zawieszac, oraz czyszczony caly uklad dolotowy.

Zastanawiam sie czy psujaca sie turbina mogla powodowac taki efekt.

Dodam rowniez, ze pompowtryski pracuja w normie, dawki 0.2~0.4.

Wiem, że podejrzewana jest dwumasa w takich przypadkach ale ja podobno mozna wyczuc na luzie. Poza tym nic nie stuka. Dodam, ze juz dwumase wymienialem jakies 80, 90 000 km temu.

Kolejna hipoteza to przeguby wewnetrzne. Mialem je sprawdzane i mechanik nie daje reki sobie obciac ze to one.

Slyszalem, ze rowniez wymiana listwy od pompowtryskow moze pomoc. Mialem ja juz jakis czas temu wymieniana ale w miedzy czasie wtryski byly wymieniane.

Moze to jednak ktorys z wtrysków, tylko to od razu podobno widac na kompie, a tu nic.

Podrzuccie koledzy jakies pomysly. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Ja właśnie szykuję się do wymiany sprzęgła. Tak zdiagnozował nie wchodzenie jedynki mechanik (podobno miał taki sam przypadek wcześniej).

 

Teraz po przeczytaniu wątku zastanawiam się, czy to to.

U mnie na jałowym (chyba tylko gdy auto stoi nierówno) słychać też lekkie chrobotanie, jak już ktoś wspomniał wyżej- żężenie. Może macie pomysł co to może być. Auto na jałowym chodzi równiutko. Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też to mam i podobno to objaw padającej dwumasy ale jak długo na tym można jeździć to tego nie wiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak długo na tym można jeździć to tego nie wiem?

przejechałem z pogłębiającym się hałasem na jałowym,ponad 100kkm,wymieniłem,bo mnie zaczęło wk...,cisza bezcenna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ato przy jakim przebiegu się zaczeły te stuki że jeszcze 100tkm przejechałeś

Ja robię 20tkm rocznie to co nawet 5 lat moge jeździć jak mam takie pierwsze 0objawy dwumasy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ato przy jakim przebiegu się zaczeły te stuki że jeszcze 100tkm przejechałeś

Ja robię 20tkm rocznie to co nawet 5 lat moge jeździć jak mam takie pierwsze 0objawy dwumasy???

kolego ja mam 398kkm i dopiero zaczynam miec wibracje na 6 biegu przy obrotach ponizej 2tys zobaczymy jak dlugo jeszcze wytrzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od jakiegos czasu zaobserwowalem jak na rozgrzanym silniku obroty delikatnie faluja tak jak by mu czegos brakowalo. nie sa to wielkie falowania bo na obrotomierzu nie widac nic ale slychac i mnie to denerwuje;/ moze filtr paliwa? nie byl chyba od nowosci wymieniany a moze wtryski? napisze ktos cos na ten temat??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze filtr paliwa? nie byl chyba od nowosci wymieniany

To nawet filtra paliwa nie wymieniłeś po kupnie samochodu? Przyczyn może być wiele. Na początek wymień filtry no i jeśli masz możliwość sprawdzenia błędów komputerem to sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności