Skocz do zawartości
mateusz_kajtek

Coś więcej na temat silnika TDI 115 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj kupiłem passata B5, od poczatku chciałem kupić AFN-a 110 km o którym wiele czytałem i słyszałem na pompie wtryskowej a kupiłem passata 2000 rok TDI (DI czerwone) o mocy 85 KW czyli jakoś 115-116 KM, o którym wiem niewiele tyle że już chyba pompowtryski niestety a zdecydowałem sie na to auto bo miało udokumentowany nie duży jak na diesla przebieg oraz wygląda na bardzo zadbane... teraz pytanie do posiadaczy takiego silnika i do osób obeznanych w temacie, czy pompowtryski są awaryjne, jak uniknąć ewentualnej awarii, jaki mam kod (oznaczenie) silnika i czy passek z tym silnikiem to dobry zakup?

Edytowane przez mateusz_kajtek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki mam kod (oznaczenie) silnika i czy passek z tym silnikiem to dobry zakup?

Prawie na pewno będzie to ATJ,mam takiego już rok czasu i nie mogę narzekać na silnik,trzeba uważać z jakością paliwa,bo to już nie to samo co 110 KM i musisz lac olej z normą 505.01 specjalny do pompowtrysków.

Poczytaj forum jest tych wiadomości dużo.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=568

Edytowane przez kmdm24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak piszeMariusz,

popierwsze olej z normą 505.01

po drugie dobre paliwo

po trzecie analiza pompek pod VAGiem, jesli cos nie tak na poczatek wrzucic do baku STP do popowtryskiwaczy do diesla

po czwarte dbać o turbo :P

 

Po za tym to lać i jezdzic

 

Edit:

Jesli uslyszysz opinie, pompowtryski są bee(nie ktorzy tak twierdza, a na pyt czemu to odpowiedz bo tak), to najczesciej mowi to ten co nie mial z nim do czynienia, a w aucie jak w aucie cos sie psuje, JAK SIE DBA TAK SIE MA

Edytowane przez FiFi_ino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informacje, jak ktoś jeszcze napisze jak mu sie użytkuje taki silnik i czy nie ma z nim kłopotów to chętnie poczytam, bo cały czas zastanawiam sie czy pozostać przy tym silniku czy nie zmienić na AFN-a ze zwykła pompą tak jak zakładałem....

 

---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

 

popierwsze olej z normą 505.01

jaki konkretnie byś polecił?

po drugie dobre paliwo

wystarczy zwykly ON na orlenie czy coś lepszego np Verva alb tankować na Shellu?to

 

auto jest jeszcze w niemczech (tutaj pracuje i tu je kupiłem) jak ktoś może podać przykładowe ceny rozrządu filtrów itp w tym oleju, bo chce te zrobić zaraz po przyjezdzie i jestem ciekaw ile mnie to wyniesie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za informacje, jak ktoś jeszcze napisze jak mu sie użytkuje taki silnik i czy nie ma z nim kłopotów to chętnie poczytam, bo cały czas zastanawiam sie czy pozostać przy tym silniku czy nie zmienić na AFN-a ze zwykła pompą tak jak zakładałem....

 

---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

 

jaki konkretnie byś polecił?

 

wystarczy zwykly ON na orlenie czy coś lepszego np Verva alb tankować na Shellu?to

 

auto jest jeszcze w niemczech (tutaj pracuje i tu je kupiłem) jak ktoś może podać przykładowe ceny rozrządu filtrów itp w tym oleju, bo chce te zrobić zaraz po przyjezdzie i jestem ciekaw ile mnie to wyniesie?

na komplet tzn rozrząd filtry paski i robocizna możesz liczyć koło 700-800 z czego około 400-450 zł to rozrząd 250-300 robocizna a reszta to cena filtrów i pasków (klimy, alternatora, itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
popierwsze olej z normą 505.01

VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W-40

LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40

MOTUL SPECYFIC 505.01

CASTROL TXT 505.01 5W-40

i inne spełniające tą normę.

Ja teraz będę wymieniał olej,jeździłem na CASTROLU SLX PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W30,a teraz kupuję VALVOLINE DURABLEND .

Filtry już kupiłem MANN powietrza,oleju,paliwa -105 zł komplet,olej około 130-140 zł za bańkę 5 litrową.

A jeżeli chodzi o paliwo to niekoniecznie vervę i inne wzbogacone,wystarczy zwykły olej napędowy ze sprawdzonych stacji,trzeba tylko uważać na tzw.chrzczone paliwko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na komplet tzn rozrząd filtry paski i robocizna możesz liczyć koło 700-800 z czego około 400-450 zł to rozrząd 250-300 robocizna a reszta to cena filtrów i pasków (klimy, alternatora, itp)

VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W-40

LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40

MOTUL SPECYFIC 505.01

CASTROL TXT 505.01 5W-40

i inne spełniające tą normę.

Ja teraz będę wymieniał olej,jeździłem na CASTROLU SLX PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W30,a teraz kupuję VALVOLINE DURABLEND .

Filtry już kupiłem MANN powietrza,oleju,paliwa -105 zł komplet,olej około 130-140 zł za bańkę 5 litrową.

 

czytałem że TDI na pompowtryskach są droższe w eksploatacji ale z tego co widze przepaści nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytałem że TDI na pompowtryskach są droższe w eksploatacji ale z tego co widze przepaści nie ma...

 

ATJ jest na pompkach które nie są tanie, rozrząd jest ciut droższy i popychacze hydrauliczne reszta to mniej więcej to samo różnica między AFN a ATJ jest też w spalaniu bo AFN mniej pali chociaż ja swoim ATJ ze Szczecina do Gdańska zszedłem do 4,6 L ale wlokłem się 80-90 km/h i była to bardziej męczarnia niż radosc z jazdy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki konkretnie byś polecił?

Motul specyfika uzywam kupilem od kolegi z forum ze szczecina, generalnie slychac ze ciszej chodza popychacze zaworów. (albo taka autosugesita?) Na zimnym silniku wg mnie czuc ze to pracuje ciszej.

 

Ja tankuje na orlenie i jest OK.

 

Rozrząd hmm mysle ze oplaca sie nawet w ASO bo roznice jak mechanik "mieciu" zrobi w cenie nie jest duza, no chyba ze bardzo dobry znajomy. Koszta jak pytałem to ok 1400 zł z tym że wszystko, rozarzad, wszystkie napinacze itd.. i te paski od klimy i wielorowkowy od pompy wspomagania alternatora itd..

 

Co do specyfików typu orlen z verwą nie leje bo drogie, ale slyszalem tez opinie ze zimą są nie polecane, bo jest to paliwo ulepszane chemiczne, a chemia sie tam wytraca osadza itd.. nie jest to moje zdanie bo nie mam wiedzy wystarczającej na ten temat, aczkolwiek nawet to jest w miare logiczne, jak ktoś się zna niech poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm .. kilka lat temu jezdziłem passkiem z silnikiem ATJ,przy kupnie miał najechane około 280k km,rok pózniej przy sprzedaży 330k km,i złego słowa o nim nie powiem. wymieniłem tylko alternator i nic więcej się nie działo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też nic złego nie powiem, zrobiłem juz 50 tys i jest dobrze:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze nie mam tego silnika ale moge powiedziec o paliwach,moj ojciec juz okolo 30lat wozi paliwa i dopytywalem sie conieco,bywa tak ze sa rozni patronaci a biora paliwa z tych samych magazynow paliwowych.Chodzi mi o polske.Tak samo jest z atestami odnosnie uszlachetniania paliw,wszystko pieknie jest na papierze a tak naprawde proporcje sa rozne.

Najgorsi sa wynajeci przewoznicy dowozacy paliwa,oni lubia pokombinowac z paliwem wiec i tak nigdy nie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

atj??? mój 115km ma oznaczenie AJM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
atj??? mój 115km ma oznaczenie AJM

 

1999-2000 silnik AJM 115KM 285Nm

2000-08.2000 silnik ATJ 115KM 310Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1999-2000 silnik AJM 115KM 285Nm

2000-08.2000 silnik ATJ 115KM 310Nm

 

dokładnie jak pisał ziewal :)

 

Mój ATJ też jest całkiem przyzwoity, mimo że ma skrzynkę 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dorzucę swoje 2 grosze.....

Osobiście nie narzekam na swojego ATJ jakoś strasznie ale rewelacji też absolutnie nie ma... Dodatkowo jak spojrzeć na posty i informacje odnoszące się do awarii a raczej stosunku ilości awarii ATJ do ilości aut z tym silnikiem na forum to wygląda to słabiej niż w przypadku AFN czy np AWX/AVF. Z tego co kojarzę to są pierwsze jednostki PD i nie są tak "dobre i trwałe" tak w następnych modelach. Oczywiście jak już było mówione wszystko zależy od tego jak się dba o auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co kojarzę to są pierwsze jednostki PD

Pierwsze to były Silniki AJM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze to były Silniki AJM.

AJM i ATJ to jest dokładnie to samo, różnią się sprzęgłem i przez to momentem - 285/310Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam AJM i również nie narzekam. nic nowego nie dodam oprócz tego co mówili poprzednicy. od czasu do czasu zalej STP, pamiętaj o chłodzeniu turbawki i śmigaj do przodu. ja za komplet rozrządu dałem 1350 z wymianą. silniczek według mnie fajny, choć jeśli chodzi o dźwięk to znacznie bardziej podoba mi się poczciwy AFN;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności