mateusz_kajtek Zgłoś #1 Napisano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) Wczoraj kupiłem passata B5, od poczatku chciałem kupić AFN-a 110 km o którym wiele czytałem i słyszałem na pompie wtryskowej a kupiłem passata 2000 rok TDI (DI czerwone) o mocy 85 KW czyli jakoś 115-116 KM, o którym wiem niewiele tyle że już chyba pompowtryski niestety a zdecydowałem sie na to auto bo miało udokumentowany nie duży jak na diesla przebieg oraz wygląda na bardzo zadbane... teraz pytanie do posiadaczy takiego silnika i do osób obeznanych w temacie, czy pompowtryski są awaryjne, jak uniknąć ewentualnej awarii, jaki mam kod (oznaczenie) silnika i czy passek z tym silnikiem to dobry zakup? Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez mateusz_kajtek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) jaki mam kod (oznaczenie) silnika i czy passek z tym silnikiem to dobry zakup? Prawie na pewno będzie to ATJ,mam takiego już rok czasu i nie mogę narzekać na silnik,trzeba uważać z jakością paliwa,bo to już nie to samo co 110 KM i musisz lac olej z normą 505.01 specjalny do pompowtrysków. Poczytaj forum jest tych wiadomości dużo. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=568 Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez kmdm24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2011 (edytowane) Dokladnie jak piszeMariusz, popierwsze olej z normą 505.01 po drugie dobre paliwo po trzecie analiza pompek pod VAGiem, jesli cos nie tak na poczatek wrzucic do baku STP do popowtryskiwaczy do diesla po czwarte dbać o turbo Po za tym to lać i jezdzic Edit: Jesli uslyszysz opinie, pompowtryski są bee(nie ktorzy tak twierdza, a na pyt czemu to odpowiedz bo tak), to najczesciej mowi to ten co nie mial z nim do czynienia, a w aucie jak w aucie cos sie psuje, JAK SIE DBA TAK SIE MA Edytowane 19 Kwietnia 2011 przez FiFi_ino Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz_kajtek Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2011 dzięki za informacje, jak ktoś jeszcze napisze jak mu sie użytkuje taki silnik i czy nie ma z nim kłopotów to chętnie poczytam, bo cały czas zastanawiam sie czy pozostać przy tym silniku czy nie zmienić na AFN-a ze zwykła pompą tak jak zakładałem.... ---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 18:59 ---------- popierwsze olej z normą 505.01 jaki konkretnie byś polecił? po drugie dobre paliwo wystarczy zwykly ON na orlenie czy coś lepszego np Verva alb tankować na Shellu?to auto jest jeszcze w niemczech (tutaj pracuje i tu je kupiłem) jak ktoś może podać przykładowe ceny rozrządu filtrów itp w tym oleju, bo chce te zrobić zaraz po przyjezdzie i jestem ciekaw ile mnie to wyniesie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2011 dzięki za informacje, jak ktoś jeszcze napisze jak mu sie użytkuje taki silnik i czy nie ma z nim kłopotów to chętnie poczytam, bo cały czas zastanawiam sie czy pozostać przy tym silniku czy nie zmienić na AFN-a ze zwykła pompą tak jak zakładałem.... ---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 18:59 ---------- jaki konkretnie byś polecił? wystarczy zwykly ON na orlenie czy coś lepszego np Verva alb tankować na Shellu?to auto jest jeszcze w niemczech (tutaj pracuje i tu je kupiłem) jak ktoś może podać przykładowe ceny rozrządu filtrów itp w tym oleju, bo chce te zrobić zaraz po przyjezdzie i jestem ciekaw ile mnie to wyniesie? na komplet tzn rozrząd filtry paski i robocizna możesz liczyć koło 700-800 z czego około 400-450 zł to rozrząd 250-300 robocizna a reszta to cena filtrów i pasków (klimy, alternatora, itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2011 popierwsze olej z normą 505.01 VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W-40 LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 MOTUL SPECYFIC 505.01 CASTROL TXT 505.01 5W-40 i inne spełniające tą normę. Ja teraz będę wymieniał olej,jeździłem na CASTROLU SLX PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W30,a teraz kupuję VALVOLINE DURABLEND . Filtry już kupiłem MANN powietrza,oleju,paliwa -105 zł komplet,olej około 130-140 zł za bańkę 5 litrową. A jeżeli chodzi o paliwo to niekoniecznie vervę i inne wzbogacone,wystarczy zwykły olej napędowy ze sprawdzonych stacji,trzeba tylko uważać na tzw.chrzczone paliwko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz_kajtek Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2011 na komplet tzn rozrząd filtry paski i robocizna możesz liczyć koło 700-800 z czego około 400-450 zł to rozrząd 250-300 robocizna a reszta to cena filtrów i pasków (klimy, alternatora, itp) VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W-40LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 MOTUL SPECYFIC 505.01 CASTROL TXT 505.01 5W-40 i inne spełniające tą normę. Ja teraz będę wymieniał olej,jeździłem na CASTROLU SLX PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W30,a teraz kupuję VALVOLINE DURABLEND . Filtry już kupiłem MANN powietrza,oleju,paliwa -105 zł komplet,olej około 130-140 zł za bańkę 5 litrową. czytałem że TDI na pompowtryskach są droższe w eksploatacji ale z tego co widze przepaści nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2011 czytałem że TDI na pompowtryskach są droższe w eksploatacji ale z tego co widze przepaści nie ma... ATJ jest na pompkach które nie są tanie, rozrząd jest ciut droższy i popychacze hydrauliczne reszta to mniej więcej to samo różnica między AFN a ATJ jest też w spalaniu bo AFN mniej pali chociaż ja swoim ATJ ze Szczecina do Gdańska zszedłem do 4,6 L ale wlokłem się 80-90 km/h i była to bardziej męczarnia niż radosc z jazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #9 Napisano 19 Kwietnia 2011 Zapożyczone z innego forum ale zasada działania ta sama.(pompowtryski) http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FiFi_ino Zgłoś #10 Napisano 19 Kwietnia 2011 jaki konkretnie byś polecił? Motul specyfika uzywam kupilem od kolegi z forum ze szczecina, generalnie slychac ze ciszej chodza popychacze zaworów. (albo taka autosugesita?) Na zimnym silniku wg mnie czuc ze to pracuje ciszej. Ja tankuje na orlenie i jest OK. Rozrząd hmm mysle ze oplaca sie nawet w ASO bo roznice jak mechanik "mieciu" zrobi w cenie nie jest duza, no chyba ze bardzo dobry znajomy. Koszta jak pytałem to ok 1400 zł z tym że wszystko, rozarzad, wszystkie napinacze itd.. i te paski od klimy i wielorowkowy od pompy wspomagania alternatora itd.. Co do specyfików typu orlen z verwą nie leje bo drogie, ale slyszalem tez opinie ze zimą są nie polecane, bo jest to paliwo ulepszane chemiczne, a chemia sie tam wytraca osadza itd.. nie jest to moje zdanie bo nie mam wiedzy wystarczającej na ten temat, aczkolwiek nawet to jest w miare logiczne, jak ktoś się zna niech poprawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #11 Napisano 20 Kwietnia 2011 hmm .. kilka lat temu jezdziłem passkiem z silnikiem ATJ,przy kupnie miał najechane około 280k km,rok pózniej przy sprzedaży 330k km,i złego słowa o nim nie powiem. wymieniłem tylko alternator i nic więcej się nie działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #12 Napisano 20 Kwietnia 2011 ja też nic złego nie powiem, zrobiłem juz 50 tys i jest dobrze:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #13 Napisano 20 Kwietnia 2011 moze nie mam tego silnika ale moge powiedziec o paliwach,moj ojciec juz okolo 30lat wozi paliwa i dopytywalem sie conieco,bywa tak ze sa rozni patronaci a biora paliwa z tych samych magazynow paliwowych.Chodzi mi o polske.Tak samo jest z atestami odnosnie uszlachetniania paliw,wszystko pieknie jest na papierze a tak naprawde proporcje sa rozne. Najgorsi sa wynajeci przewoznicy dowozacy paliwa,oni lubia pokombinowac z paliwem wiec i tak nigdy nie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
łysy28 Zgłoś #14 Napisano 20 Kwietnia 2011 atj??? mój 115km ma oznaczenie AJM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #15 Napisano 20 Kwietnia 2011 atj??? mój 115km ma oznaczenie AJM 1999-2000 silnik AJM 115KM 285Nm 2000-08.2000 silnik ATJ 115KM 310Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #16 Napisano 20 Kwietnia 2011 1999-2000 silnik AJM 115KM 285Nm2000-08.2000 silnik ATJ 115KM 310Nm dokładnie jak pisał ziewal Mój ATJ też jest całkiem przyzwoity, mimo że ma skrzynkę 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2011 A ja dorzucę swoje 2 grosze..... Osobiście nie narzekam na swojego ATJ jakoś strasznie ale rewelacji też absolutnie nie ma... Dodatkowo jak spojrzeć na posty i informacje odnoszące się do awarii a raczej stosunku ilości awarii ATJ do ilości aut z tym silnikiem na forum to wygląda to słabiej niż w przypadku AFN czy np AWX/AVF. Z tego co kojarzę to są pierwsze jednostki PD i nie są tak "dobre i trwałe" tak w następnych modelach. Oczywiście jak już było mówione wszystko zależy od tego jak się dba o auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmdm24 Zgłoś #18 Napisano 20 Kwietnia 2011 Z tego co kojarzę to są pierwsze jednostki PD Pierwsze to były Silniki AJM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2011 Pierwsze to były Silniki AJM. AJM i ATJ to jest dokładnie to samo, różnią się sprzęgłem i przez to momentem - 285/310Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2011 a ja mam AJM i również nie narzekam. nic nowego nie dodam oprócz tego co mówili poprzednicy. od czasu do czasu zalej STP, pamiętaj o chłodzeniu turbawki i śmigaj do przodu. ja za komplet rozrządu dałem 1350 z wymianą. silniczek według mnie fajny, choć jeśli chodzi o dźwięk to znacznie bardziej podoba mi się poczciwy AFN;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach