Skocz do zawartości
animalx

Blokujący tylny hamulec w b5

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z tylnym lewym kołem,otóż blokuje hamulec,koło się grzeje po nocnym postoju jest na tyle źle,że po ruszeniu i wyrzuceniu na luz sam wyhamuje później jest trochę lepiej ale jednak nadal blokuje.Zdjąłem koło rozebrałem zacisk a tu klocek od strony zewnętrznej zjechany a od wewnętrznej całkiem dobry,ręczny odbija dobrze,druga strona jest ok.Oczyściłem troszkę z nieczystości,tłoczka nie ruszyłem,ponieważ nie miałem czym i złożyłem wszystko z powrotem i teraz,czy pomoże coś jeżeli wepchnę tłoczek kilka razy,narzędzie będę miał w poniedziałek.Praktycznie to teraz jeżdżę jak z lekko zaciągniętym ręcznym na jednej stronie .Dodam,że szukałem na naszym forum,ale podobnego problemu nie znalazłem,wiec pozwoliłem sobie utworzyć nowy .Pozdrawiam Wszystkich i proszę o porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wszystko rozebrać i sprawdzić przedewszystkim czy klocki nie są zatarte w jarzmie oraz czy samo jarzmo nie ma pozacieranych prowadnic jeżeli tam jest wszystko dobrze to trzeba szukać winy w samym zacisku czyli sprawdzić czy ręczny odbija do końca czy linka ręcznego się nie przycina i czy tłoczek nie jest skorodowany co może powodować że się nie cofa po naciśnięciu hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykręcić całkowicie tłoczek i wyczyścić go papierem wodnym oczywiście jeśli ma wżery a z tego co opisujesz to myślę, że je ma. Zmień klocki na nowe i będzie dobrze. Na koniec sprawdź poziom płynu hamulcowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,ale jak sprawdzić czy prowadnice nie są pozacierane w jarzmie?W tych osłonach gumowych wszystko chodzi jak w masełku,czy o tym mowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciek musisz wykręcić tłoczek. Czyli to co wysuwa klocki hamulcowe. Jest okrągła i w koło jest gumowa uszczelka. Po zdjęciu klocków będziesz widział w zacisku tłoczek. Musisz też pamiętać o tym, że jeśli wykręcisz całkowicie tłoczek to płyn hamulcowy zacznie wyciekać. Ale to nie jest problem. Wystarczy zacisnąć przewód hamulcowy szczypcami zaciskowymi przez szmatę i po wycieku.

 

---------- Post added at 20:24 ---------- Previous post was at 20:19 ----------

 

Maciek tak na szybko znalazłem poglądowe zdjęcia. może Ci się przydadzą.

http://www.vwgolf.pl/porady/demontaz-zacisku-hamulcowego/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok,ale po tym zabiegu muszę odpowietrzać cały układ,czy tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak musisz odpowietrzyć. Niestety jest to nie nieuniknione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli prowadnice sie ruszają, klocki nie są zatarte i ręczny odbija do końca to musisz sprawdzić tłoczek czy nie jest zardzewiały lub brudny przez co nie odbija. Na początku można delikatnie podważyć samą gumkę osłaniającą tłoczek i obadać jego stan jeżeli zauważysz że coś jest brudne lub skorodowane to trzeba zaopatrzyć się w zestaw naprawczy zacisku czyli tłoczek, wszystkie gumki i sobie zreanimować zacisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady,zobaczę co będę mógł zrobić w swoich warunkach,jeżeli nie dam rady to odwiedzę mechanika a ten opis może się przydać,jeżeli jeszcze coś dokładniejszego to mile widziane a jeśli chodzi o odpowietrzanie to zapytam jeszcze raz,czy cały układ,czy tylko ten zacisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli juz cos robisz to zrob to dobrze tz wyciagnij obie strony przed wykreceniem zacisku scisnij przewod elestyczny hamulcowy jakimis zaciskami kleszczami i potem dopiero go wykrec i wyciagnij z niego tloczek najpier jeden potem drugi i dokladnie odpowietrz uklad powodzenia i pamietaj ze to hamulce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

wczoraj miałam podobny problem posiedziałem i zrobiłem, mianowicie odkręcić zacisk bez odłączania przewodów, podwiesić aby nie urwać przewodów, dotyczy tylnego koła i najlepiej pracę rozpocząć kluczem od małej szlifierki kątowej wkręcić tłoczek oczywiście lekko go podczas kręcenia wciskać jak już będzie lekko chodził to trzeba zająć się uchwytem szczęki i klocków jest przykręcony do piasty odkręcić i oczyścić z rdzy ja to zrobiłem płynem na kamień i rdzę do toalety

uchwyt ma włożone do otworów elementy ustawiające szczękę to te z gumkami harmonijkami muszą lekko się wcisać nie mogą być pozacierane lub skorodowane inaczej koniecznie do wymiany, przy montażu naładować smaru. U siebie muszę zmianić nowe trzpienie i gumki osłonowe bo w przciwnym razie szczęka nie będzie pływała podczes hamowania razem z tarczą a potem odbija tylko szczęka po stronie tłoczka a druga pozostaje dociśnięta. Taki stan powoduje z czasem przegrzewanie się całego zacisku wytapianie smaru spod gumki w trzpieniach mocujących szczękę i rdzewienie trzpienia oraz unieruchomienie. Po tych wszystkich zabiegach i złożeniu zacisku sprawdzam czy linka ręcznego odbija czy nie, u mnie jest ok przyczyną jak zwykle to co opisałem wcześniej.

Podobne zabiegi przy oczyszczaniu mocowania szczęk i klocków oraz oczyszczanie trzpienia i uzupełnienie smaru wykonuję przy przednich kołach z różnicą że tłoczka do szczęki tylko wpychamy bez obracania (na ma takiej potrzeby)

Po tych pracach od razu odpowietrzam hamulce

Jeśli mamy zapiczony trzpień mocujący sczękę to koniecznie wkręcić uchwyt do imadła trzpieniem do góru zdjąć gumkę żeby nie rozerwać i zalewać stykając poprzez miękki materiał (mosiądz, miedź, tworzywo) trzpień oczywiście krótkie uderzenie żeby nie spęczć trzpienia w otworzę bo to będzie koniec lub rozwiercanie. Zalewałem wczoraj godzinę wd i stukałem obracając kluczem trzpień powtarzam z czu cieb żeby nie ukręcić, zalecane podczas takich operacji dużo cierpliwości bo będzie to wynagrodzone mniejszymi kosztami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam a klucz o jakim numerze odkręca śruby mocujące jarzmo,czy są jakieś problemy przy tym zabiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jarzmo z tyłu jest przykręcone dwoma śrubami imbusowymi w rozmiarze 8 lub 10 nie pamiętam dokładnie. Przed odkręceniem dobrze opukać śruby, wyczyścić środki i wbić imbus ponieważ mocno są przykręcone i istnieje możliwość że imbus sie obróci co komplikuje odkręcenie jarzma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ze cort wie co tam z tylu jest albo 19 albo 17 albo jak ty piszesz imbus same zaciski tez sa przykrecane imbusem tylko 7 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie podziałam i się odezwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacisk z tyłu jest przykręcony śrubkami na klucz 13 z innymi się nie spotkałem a jarzmo fabrycznie jest na imbusy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sukces połowiczny tzn.zrobiłem na tyle,że koło nie blokuje już tak ale myślę,że i zarówno perfekcyjnie nie hamuje.Gumka na tłoczku była zawinięta na nim jakiś nalot a sam tłoczek ruszyłem tylko minimetry.Z braku odpowiednich części nie robiłem nic więcej,ale znalazłem na allegro zestaw naprawczy i proszę Was o opinię,ponieważ żółtym kolorem zaznaczone jest,że tłoczek jest nie kompletny,co to znaczy?Proszę o rady.

http://moto.allegro.pl/tloczek-zestaw-naprawczay-audi-a3-skoda-seat-vw-i1538274134.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek ten nie posiada wnętrza czyli mechanizmu od samoregulacji hamulca ręcznego i trzeba cały środek przełożyć ze starego tłoczka co nie jest jakieś super trudne do zrobienia. Z tego co się orientuje to większość tłoczków w zestawach nie jest kompletna.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O dziękuję mam rozumieć,że jeżeli ta regulacja będzie u mnie uszkodzona(bo tłoczek nie drgnął,mimo odpowiednich narzędzi) to czeka mnie wymiana całego zacisku?Może jakieś porady co do tego problemu lub namiary na tanie części.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności