Skocz do zawartości
maciek-stw

Problem z dystansem do felgi HELP ME !!! PLIS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was koledzy i kolezanki, BARDZO PROSZĘ O POMOC !!!

 

Jestem zdenerwowany i smutny :dolamam:dolamam:dolamam

 

Sprawa wygląda tak : (tylko proszę przeczytac calosc i pomoc)

 

Od 2 lat chorowałem na aluski RH CUP z polerowanym rantem, oczywiscie mam passata b5 kombi 99r, no i 2 tygodnie temu kupiłem te aluski Rozstaw 5x112 16 cali /9J

 

No i chcialem wstawic na auto, cieszylem sie ze bede miec juz aluski i tył wchodzi pięknie na zwykłych śrubach a z przodem zą masakryczne problemy ;/ potrzeba dystanse bo ramie felgi zachacza o zacisk klocka.

 

ok kupilem dystanse 5mm - przyszły - okazalo sie ze są za małe, dalej zachacza - spoko, wymiana na 8mm a tu dalej zachacza, kolejna proba, wymiana na dystanse 10mm + długie śruby, dystanse ze srubami przyszly, pech mój kolejny bo śruby przyszly mi M12 a nie M14 no i bede musial je tylko podmienic na grubsze, niby jest okej , ALE !! Problem w tym ze sie boje bo jak dochodzi systans do tarczy i zakład asie go na piaste to dystans nie ma zadnego kolnieza, jak by pierscienia i alus przykrecam bezposrednio przez dystanse srubami do tarczy i felga nie spiera sie na tej metalowej piascie od auta, i gosc od ktorego kupilem te dystanse to twierdzi ze kazdy u niego kupuje te dystanse i zakłada i kolo tez sie na samych srubach trzyma i nie ma problemu, ze passaty, golfy, t4 tak jezdzą ze daja dystans 10mm i kolo przykrecaja normalnie przez dystans, ale kilka osob mi mowi ze na dołkach mogą mi sruby pęknąć jak nie bedzie sie felga na niczym spierac tylko na srubach, ALE ! no wlasnie znowu kolejne "ALE", niby jest 5 srub , sruby sa mocne bardzo bo to są 10.9 TUV, wiec nie wiem co teraz robic, ?????? :dolamam

 

tu jeszcze tresc sms'a od goscia od dystansów :

 

"pierscien centrujący ma na celu centrowac kolo nie trzymac je, sam pierscien ma kilka mm grubosci, wiec samochodu ktory wazy ponad tone nie utrzyma, do tego są sruby o odpowiedniej twardosci jak te 10.9 TUV, stosuje sie tez pierscienie plastikowe wiec o utrzymaniu kol nie ma mowy"

 

wiec wnioskuje ze normalnie przykrecam alusa i powinno byc okej, ze trzyma na samych srubach ,nie spierajac sie na niczym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem w b3 dystans bez tego wspornika powodował ze koło zachowywało się jakby było niewyważone a przy hamowaniu to była masakra wszystko się trzęsło jakby miało się urwać.Drugie dystanse z rantem centrującym i wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz centorwanie w RH?fajnie by było jakby było z merca,wtedy mozesz po prostu zrobić sobie 100m z centrowaniem pod merca i normalnie wsadzisz koło,wiem ze tez sa takie do VW z tym ze nie widziałem nigdy takowych,moja rada,musi byc centrowanie!choc mam kumpla to jezdzi na 18 własnie bez centrowania i jest ok,ja pamietam w golfie włąsnie miałem ten sam problem tyle ze u mnie było 3mm wieksze i była kiszka,na szczecie kolega mi wytoczył taki 3mm pierscienie i wepchałem na chama i było ok,bez dystansu trzepało kiera jak hooj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakie masz centorwanie w RH?

 

na nich pisze od wewnątrz tylko tak : 9Jx16H2 , AD 906545, ET 45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Centrowanie to tzw otwór centrujący, ten w który wchodzi ten kołnierz z piasty. Możesz otwor na feldze zmierzyć suwmiarką

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokup pierscienie centrujace plastikowe zakladane na felge i one beda centrowac z dystanserm felge i po problemie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmierzyć suwmiarką

 

rafał pokaz mi jak to zrobić?bo chyba trzaby ją przeciąć w pół :bleble

 

dokup pierscienie centrujace plastikowe zakladane na felge i one beda centrowac z dystanserm felge i po problemie

 

obawiam sie ze moze być mało mieska zeby weszły na centowanie te pierscienie,jedyne wyjscie to zrobić dystanse u tokarza,koszt 50 moze 70zl z kołniezem pod felgi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie dystanse będą ok :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności