maciek-stw Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2011 Witam Was koledzy i kolezanki, BARDZO PROSZĘ O POMOC !!! Jestem zdenerwowany i smutny :dolamam:dolamam Sprawa wygląda tak : (tylko proszę przeczytac calosc i pomoc) Od 2 lat chorowałem na aluski RH CUP z polerowanym rantem, oczywiscie mam passata b5 kombi 99r, no i 2 tygodnie temu kupiłem te aluski Rozstaw 5x112 16 cali /9J No i chcialem wstawic na auto, cieszylem sie ze bede miec juz aluski i tył wchodzi pięknie na zwykłych śrubach a z przodem zą masakryczne problemy ;/ potrzeba dystanse bo ramie felgi zachacza o zacisk klocka. ok kupilem dystanse 5mm - przyszły - okazalo sie ze są za małe, dalej zachacza - spoko, wymiana na 8mm a tu dalej zachacza, kolejna proba, wymiana na dystanse 10mm + długie śruby, dystanse ze srubami przyszly, pech mój kolejny bo śruby przyszly mi M12 a nie M14 no i bede musial je tylko podmienic na grubsze, niby jest okej , ALE !! Problem w tym ze sie boje bo jak dochodzi systans do tarczy i zakład asie go na piaste to dystans nie ma zadnego kolnieza, jak by pierscienia i alus przykrecam bezposrednio przez dystanse srubami do tarczy i felga nie spiera sie na tej metalowej piascie od auta, i gosc od ktorego kupilem te dystanse to twierdzi ze kazdy u niego kupuje te dystanse i zakłada i kolo tez sie na samych srubach trzyma i nie ma problemu, ze passaty, golfy, t4 tak jezdzą ze daja dystans 10mm i kolo przykrecaja normalnie przez dystans, ale kilka osob mi mowi ze na dołkach mogą mi sruby pęknąć jak nie bedzie sie felga na niczym spierac tylko na srubach, ALE ! no wlasnie znowu kolejne "ALE", niby jest 5 srub , sruby sa mocne bardzo bo to są 10.9 TUV, wiec nie wiem co teraz robic, ?????? tu jeszcze tresc sms'a od goscia od dystansów : "pierscien centrujący ma na celu centrowac kolo nie trzymac je, sam pierscien ma kilka mm grubosci, wiec samochodu ktory wazy ponad tone nie utrzyma, do tego są sruby o odpowiedniej twardosci jak te 10.9 TUV, stosuje sie tez pierscienie plastikowe wiec o utrzymaniu kol nie ma mowy" wiec wnioskuje ze normalnie przykrecam alusa i powinno byc okej, ze trzyma na samych srubach ,nie spierajac sie na niczym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erw12au Zgłoś #2 Napisano 15 Kwietnia 2011 Miałem taki problem w b3 dystans bez tego wspornika powodował ze koło zachowywało się jakby było niewyważone a przy hamowaniu to była masakra wszystko się trzęsło jakby miało się urwać.Drugie dystanse z rantem centrującym i wszystko było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas.g60 Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2011 a jakie masz centorwanie w RH?fajnie by było jakby było z merca,wtedy mozesz po prostu zrobić sobie 100m z centrowaniem pod merca i normalnie wsadzisz koło,wiem ze tez sa takie do VW z tym ze nie widziałem nigdy takowych,moja rada,musi byc centrowanie!choc mam kumpla to jezdzi na 18 własnie bez centrowania i jest ok,ja pamietam w golfie włąsnie miałem ten sam problem tyle ze u mnie było 3mm wieksze i była kiszka,na szczecie kolega mi wytoczył taki 3mm pierscienie i wepchałem na chama i było ok,bez dystansu trzepało kiera jak hooj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-stw Zgłoś #4 Napisano 15 Kwietnia 2011 a jakie masz centorwanie w RH? na nich pisze od wewnątrz tylko tak : 9Jx16H2 , AD 906545, ET 45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #5 Napisano 15 Kwietnia 2011 Centrowanie to tzw otwór centrujący, ten w który wchodzi ten kołnierz z piasty. Możesz otwor na feldze zmierzyć suwmiarką Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 15 Kwietnia 2011 dokup pierscienie centrujace plastikowe zakladane na felge i one beda centrowac z dystanserm felge i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas.g60 Zgłoś #7 Napisano 15 Kwietnia 2011 zmierzyć suwmiarką rafał pokaz mi jak to zrobić?bo chyba trzaby ją przeciąć w pół dokup pierscienie centrujace plastikowe zakladane na felge i one beda centrowac z dystanserm felge i po problemie obawiam sie ze moze być mało mieska zeby weszły na centowanie te pierscienie,jedyne wyjscie to zrobić dystanse u tokarza,koszt 50 moze 70zl z kołniezem pod felgi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-stw Zgłoś #8 Napisano 16 Kwietnia 2011 a ja myslalem kupic o takie dystanse : http://allegro.pl/show_item.php?item=1552478557 i chyba bylo by po problemie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erw12au Zgłoś #9 Napisano 16 Kwietnia 2011 Takie dystanse będą ok :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach