guitarplay Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2011 Witam. Nabyłem ostatnio drogą kupna preparat firmy Moje Auto do czyszczenia klimatyzacji. Poniżej zamieszczam sposób użycia: 1. W czasie czyszczenia bezwzględnie wyłączyć klimatyzację 2. Nastawić nagrzewnicę na zimny nawiew powietrza 3. Wyjąć filtr antypyłkowy systemu klimatyzacji 4. Ustawić nawiew powietrza do kabiny na nawiew centralny deski rozdzielczej 5. Ustawić tryb pracy wentylatora na recyrkulację wewnętrzną 6. Uruchomić dmuchawę na maksymalnych obrotach 7. Wstrząsnąć mocno pojemnik przed użyciem 8. Umieścić wylot rurki dozującej z preparatem czyszczącym bezpośrednio w środku głównego kanału dolotowego klimatyzacji i rozpocząć rozpylanie 9. Stosować długie serie rozpylania, aż do zużycia całej zawartości pojemnika 10. Wyłączyć dmuchawę i odczekać 15min. Po tym czasie można uruchomić klimatyzację 11. Dobrze wywietrzyć samochód I tu moje pytanie: Gdzie w b5 znajduje się główny kanał dolotowy klimy? Jeżeli pod filtrem przeciwpyłkowym to mam kolejne pytanie: Gdzie należy wprowadzić rurkę? Przy włączonym obiegu wewnętrznym w obudowie filtra dostęp do dmuchawy jest wtedy zamknięty... Proszę o pomoc i z góry sorki za być może banalne pytanie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2011 Gdy obieg zamknięty jest włączony to wtedy zasysa powietrze spod deski nad nogami pasażera-przyłóż rękę i poczujesz. Ale po co kombinować-lepiej nie włączać obiegu, wyjąć filtr p.p i ładować od razu w wentylator-on wszystko ładnie rozprowadzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #3 Napisano 11 Kwietnia 2011 co daje taki preparat?czy poprawi on sprawność klimatyzacji po czyszczeniu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #4 Napisano 11 Kwietnia 2011 Sprawności nie poprawi, może troszkę, ale zabije grzyby i inne szkodliwe dla zdrowia drobnoustroje, które lubią sobie żyć na parowniku i wywoływać przykre zapachy. Ja pryskam średnio dwa razy do roku i mam zawsze świeży nawiew, bez przykrych zapachów. Jeśli chcesz poprawić skuteczność klimy, to najpierw sprawdź ciśnienie w układzie-być może musisz dobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) Patryk dopiero co ją ładowałem 3 tygodnie temu. powiem szczerze w porównaniu do vectru to się nie umywa. w vectrze przy najniższej temp i ustawieniu nawiewu na szybę to widziałem na szybie szron.tu wprawdzie jest chłodne powietrze vag pokazuje na wylocie na poziomie 5-6 stopni ale w aucie jest i tak to nie wystarczające.dlatego zastanawiam się nad przyczyną. teraz już wiem że przed wymianą mogłem wymienić osuszacz. ale chyba kupie taki preparat i zobaczę może się poprawi Patryku jakiego Ty uzywasz? Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez jacenty02 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2011 A filtr p.pyłkowy wymieniony? Osuszacz też warto wymienić co kilka lat. A pewny jesteś, że Ci czynnik nie ucieka? Aczkolwiek 5-6stopni wydaje się być poprawne. Ja u siebie nie narzekam, a lubię chłodek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #7 Napisano 11 Kwietnia 2011 ja też lubie chłodek.filtr był wymieniany.stawiam na osuszacz.ale kupię ten środek na grzyby.jakiego używasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2011 Ostatnio Valvoline, a wcześniej miałem tego:http://cgi.ebay.co.uk/WYNNS-AIRCO-FRESH-AIR-CONDITIONING-CLEANER-250ml-/390291548772?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5adf306a64 Oba działają ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2011 jeśli chcecie odgrzybić klimę to tylko mechanicznie żadne ozonowanie ani preparaty tego nie zrobią Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2011 Chcesz się założyć? Kupiłem passata 4 lata temu w czerwcu. Około sierpnia zaczęło brzydko pachnieć. spryskałem najdokładniej jak mogłem. Zapach ustąpił. Psikam dwa razy do roku prewencyjnie, a nie dopiero jak brzydki zapach wystąpi. Używam klimy mocno, bo nie lubię gorąca-nawet na krótkich odcinkach, a ciemne auto nie pomaga. Filtr p.pułkowy zmieniam regularnie i tylko na markowy bądź ori. I smrodek nigdy więcej nie powrócił, a miną za chwilę 4 lata jak mam auto. A skoro nie ma smrodu, to znaczy, że te preparaty działają, więc nie pisz, że się nie da bo się da. Oczywiście jeśli klima przez 10 lat nie widziała żadnego środka, a filtr jest wciąż fabryczny to nie ma się co dziwić, że spray tego nie ruszy-wtedy tylko szorowanie parownika. ---------- Post added at 23:21 ---------- Previous post was at 23:18 ---------- Jeszcze dodam, że używałem sprayów w innych autach, moja Omega, Meganka i A6 siostry i szwagra, Scenik przyjaciół, pasek rodziców. I zgadnij co? W żadnym nie ma brzydkiego zapachu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guitarplay Zgłoś #11 Napisano 12 Kwietnia 2011 A czy ten preparat nie zaszkodzi wentylatorowi? Jest w formie pianki i nie wiem czy wentylator ma na tyle szczelną konstrukcję, żeby nie uszkodzić jego elektroniki... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #12 Napisano 12 Kwietnia 2011 Gdyby miał zaszkodzić to mój już by miał problem po tylu użyciach, a póki co nic nie wskazuje na to by mu to nie odpowiadało. Po za tym psikając przez obieg zamknięty, preparat ten też przechodzi przez wentylator. A pewny jesteś, że to jest pianka, a nie płynna konsystencja? Moje preparaty zawsze były płynami w sprayu, dzięki temu dobrze się rozprowadzają. Jakoś nie widzę tego z pianką. No ale może... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guitarplay Zgłoś #13 Napisano 12 Kwietnia 2011 Przy zakładaniu spustu z wężykiem za mocno docisnąłem i wyleciała pianka. Pucha była wstrząśnięta. Tak czy inaczej dziś jak znajdę chwilę to dokonam aplikacji środka. Po zabiegu dam znać jak wypadł efekt końcowy. Generalnie do tej pory z kosmetykami Moje Auto mam same pozytywne doświadczenia. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2011 Nie ma za co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #15 Napisano 12 Kwietnia 2011 no dobra teraz ja napisze moje wrazenia po uzyciu odgrzybiacza klimy.po pierwsze ja zastosowalem sie do instukci i postawilem rozpylacz cz siedzeniem.obieg zamkniety klima wlaczona bo tak bylo w instrukcji. czas trwania 15 min.efekt bardzo przyjemny swiezy zapach, choc odczuwalny tylko przez kilka minut bo pozniej nos sie juz przyzwyczaja. mam nadzieje ze poza zapachem rowniez srodek zadzialal bakteriobojczo. Patryku mam rozwiazanie mojego problemu otoz wszystko jest ok.sprawdzilem termometrem na wylocie z dysz w kabinie auta, jak byk 17-18 stopni. wniosek jest prosty climatronic nie dziala tak samo jak reczna klima (bo taka mialem w vectrze) tam przy ustawieniu najchlodniejszym klima wrecz mrozi. dlatego moje odczucie jest inne przyzwyczailem sie do tamtej klimy.teracz czas przywyknac do klimatronica:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #16 Napisano 12 Kwietnia 2011 wniosek jest prosty climatronic nie dziala tak samo jak reczna klima (bo taka mialem w vectrze) tam przy ustawieniu najchlodniejszym klima wrecz mrozi. kolego u mnie na climatronicu przy ustawieniu na LO również "mrozi", tak więc coś jest u Ciebie chyba nie do końca w porządku z klimą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #17 Napisano 12 Kwietnia 2011 kolego u mnie na climatronicu przy ustawieniu na LO również "mrozi", tak więc coś jest u Ciebie chyba nie do końca w porządku z klimą. a moglbys zrobic test z termometrem i zobaczyc jaka jast temp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #18 Napisano 13 Kwietnia 2011 a moglbys zrobic test z termometrem i zobaczyc jaka jast temp? Nie bardzo dysponuje takim , ale może ktoś z forum Ci pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #19 Napisano 13 Kwietnia 2011 (edytowane) Oj Jacek, na wylocie powinno być ok 5 stopni-skoro teraz miałeś 17 stopni, tzn, że klima nie działała. Jak dasz na LO to powinien dawać tak samo jak i ręczna klima ustawiona na max. Coś do poczytania: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=62333&postcount=3 Czy dobijałeś klimę bo nie było czynnika, czy było za mało? Czy ten, kto dobijał sprawdził szczelność instalacji, czy tylko dobił i skasował pieniążki? Czy przy przekręceniu stacyjki miga Ci wyświetlacz klimatronika? Czy asz jakiś błąd na vagu? No i wreszcie, może banalne, ale spróbowac muszę-czy miałeś klimę w trybie Auto czy Econ? Edytowane 13 Kwietnia 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #20 Napisano 13 Kwietnia 2011 a moglbys zrobic test z termometrem i zobaczyc jaka jast temp? obieg zamknięty, wylot na przednią kratkę, dwie kreski na nawiewie wiatraka klima na 18 stopni, temperatura na wylocie na kratce przedniej 4 stopnie po około 2 minutach od włączenia klimy przy obecnych temperaturach, na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach