Skocz do zawartości
Gość firewire

Skrzynia Automatyczna DG (AG4) i G38

Rekomendowane odpowiedzi

Gość firewire

Witajcie!

 

Czytam dłuższy czas forum i obserwuje - jest tu co najmniej 3-4 BARDZO DOBRYCH specjalistów - nie będę wymieniał kto - bo ktoś kto jest tu co najmniej 2-3 miesiące - to wie...

 

Przyszło na mnie - tylko proszę nie mówcie "poszukaj sobie" - bo to nagminne wysyłany post w odpowiedzi - nie czytając ze zrozumieniem treści...

 

Jestem poza granicami naszego piknego kraju i ostatnio chciałem sobie zorganizować wycieczkę na drugą stronę półwyspu - ale do rzeczy:

wyjechałem w nocy i po koło 150km auto zrobiło sie jakby mułowate - ale myślę pewnie przepływka albo turbina zrobiła overboost - akurat nie miałem potrzeby ciskania.

Ale podłączyłem sobie VAG'a i silnik wygląda że wszystko ok - ale zajrzę sobie jeszcze do skrzyni:

G38[jak w temacie] - No Signal, więc Clear i jazda - temat zamknięty na 100km, po 100km znowu to samo...

W skrócie:

mam automat, więc skrzynia blokuje się (mechanicznie) na 3'im biegu (nie wskakuje 4'ka ani nie redukuje na niższe biegi automatycznie), owszem mogę włączyć 1,2,3 bo mogę je wymusić (jak w automacie), ale na pozycji D mam 3 bieg i koniec - przy ruszaniu muł niemiłosierny...później już ok (70-140km/h)

Przejechałem z tym błędem ponad 1000km, później auto stało koło 24h nie ruszane i przyszedł czas na powrót - trochę inna drogą - 50% góry - więc mi nie przeszkadzało, później na autostradzie zaczęło mi przeszkadzać - ale błąd nie dał sie już skasować (tzn kasował się ale po 2 sekundach skrzynia dalej go wyświetlała). W tej chwili błąd jest nie kasowalny.

 

STĄD MOJE 2 Pytania:

1.Czy jazda na 3'im biegu może być szkodliwa (chodzi mi o brak czujnika i oczywiście ruszanie bieg 1,2,3 jak skrzynią ręczną), mam jeszcze kilka-naście tygodni zanim wrócę do PL a dawanie tutaj [szwecja] jakimś papudrokom aby kombinowali w automacie średnio mi się uśmiecha.

2.Czy taka usterka jak w temacie może być do wyeliminowania samemu [wymiana sensora G38]?, Gdzie ten czujnik się znajduje [w skrzyni, silniku, super jakby jakiś rysunek]? Szczerze to usterka wygląda mi jak jakieś niedomaganie kabelków - po walce z modułem komfortu zwalam w pasku wszystko na kabelki. "Spece" od napraw automatów - "panie trza robić bo się rozleci, nawet 100km pan nie rób na tym.." - zrobiłem z awarią ponad 2200km i pewnie jeszcze z 3000km zrobię zanim pasek wjedzie na warsztat....

 

Proszę o odpowiedzi techniczne. strony typu automat.pl znam, wyszukiwarkę na forum także znam, a googlami potrafię się posługiwać, etkę też mam ale rysunki są do d..y,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam to kilka razy - aby się wczuć w problem tematu i jednoznacznie nie mogę odpowiedzieć twierdząco na 100% czy problem jest czujnika czy sterownika czy instalacji. Może być również inna przyczyna samej skrzyni ale to już tylko specjalista od Automatów mógł by się tu wypowiedzieć.

 

Jeśli wcześniej błąd był kasowalny to znaczyło by że usterka występowała sporadycznie - lub co jakiś czas. Natomiast jeśli obecnie nie daje się wykasować to znaczyło by że niestety stan ten się pogorszył, co będzie dalej nie wiadomo do momentu zlokalizowania awarii - a jest sporo do szukania!!!

 

Niestety czasem na odległość nie można wyczuć wszystkich przyczyn lub usterek, są takie przypadki kiedy trzeba wykonywać diagnozę na otwartym sercu. Forum w większości podaje tematy wielokrotnie zlokalizowane i naprawione co po weryfikacji w wielu przypadkach uznawane jest za pewien standard usterek większościowych. Jeśli przychodzą tematy bardzo ciężkie to niestety mało jest tu specjalistów aby podjąć się tematu, praktycznie większość opiera się tylko na domysłach lub z oczytania.

 

1. Jazda na 3 biegu...? - teoretycznie nie powinna być szkodliwa ale bardzo długa eksploatacja takiego stanu może nie być zadowalająca dla skrzyni - chodzi tu o nadmierne obciążenia przeniesienia napędu / pracy silnika.

 

2. Cy możesz samemu...? - nie wiem jaki masz poziom wiedzy i możliwości techniczne, oraz czy stać cię w razie czego na eksperymenty które mogą być dość kosztowne.

 

3. Co do schematów technicznych (jeśli mam być szczery) to niestety niejednokrotnie ze wszystkich możliwych stron zostaliśmy "zjebani" za wykorzystywanie ich lub przetwarzanie publiczne, więc pewnego dnia poleciało wszystko do kosza...

 

Sorry że to tak napisałem dosłownie ale niestety jest to fakt którego nie przeskoczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anore

kamilu, według moich informacji sensor G38 jest to czujnik prędkości pojazdu, jest on na skrzyni biegów w okolicach mechanizmu różnicowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Witam raz jeszcze!

 

Trochę czekałem, ale nie zawiodłem się!

DZIĘKI wielkie, przepraszam że tak dziwnie napisałem pierwszego posta - ale w oryginale zajmował ponad dwie strony A4 - a komu by się chciało czytać ?

 

poszukałem trochę głębiej - bo przecież AFN i automatyczna skrzynia nie występuje tylko w Passacie. Moja skrzynia to AG4 (mimo że niby ETKA nie ma takiego typu).

 

Obejrzałem wszerz i wzdłuż

www.passatworld.com

www.tdiclub.com

wygooglowałem wszystko

więc

klub audi, klub vw-bus

 

podsumowywując:

Jeśli zadzwonię do specjalisty od automatów w Polsce - to jest krótka odpowiedź -

"panie skrzynie pan rozwalisz nie wolno i koniec!!" [w domyśle max 5km albo 10km mogę zrobić - i tak 90% speców odpowiada - zrobiłem juz z tym ponad 1500km] - jak się pytam co może być problemem to odpowiadają że koło w skrzyni z pewnością [te które działa na sensor]....(sensor/czujnik jest indukcyjny - oporność między 300 a 1200omów - nie wiem na ile to prawda ale omomierz mogę podłączyć i sprawdzić)

 

Zadzwoniłem do znajomego w VW w Gorzowie - gość jest w tym fachu koło 12 lat i cały czas w VW - i odpowiada mi tak jak wy tu na forum... rzeczowo i sprawnie. Owszem nie powinno się jeździć na tej usterce (mówię mu że nie mam żadnego czerwonego światełka na desce - to się śmieje że opowiadam jak blondynka) - zwłaszcza w mieście - gdzie skrzynia przełącza biegi - trzeba je przełączać ręcznie (PRND[321]) począwszy od 1 aż do 3. ale to nie jest wskazane bo inne elementy pracują w czasie przełączania ręcznego biegów - zwłaszcza w czasie redukcji. Powiedział że nie chce byc wróżką - ale więcej jak 5000km nie powinienem na tym robić - i to w określonych warunkach.

 

Z moich własnych poszukiwań dowiedziałem się iż jeśli faktycznie popsuł się czujnik G38 - to skrzynia korzysta zastępczo z czujnika G68 (w silniku) i raczej za dużo jej się nie stanie. Poza tym na forum TDICLUB kilka tematów podpowiedziały mi instrukcję naprawczą Bentleya (DTC 00297) - znalazłem także informację że ten bład był bardzo popularny z innych VW, i VW wypuścił nawet notkę techniczną n/t obejścia tego problemu we wtyczce sterownika skrzyni biegów.

 

 

Na tę chwilę w związku że jestem w Sztokholmie - znalazłem sobie warsztat z Polską obsługą i w związku z opiniami podobno nie są przekręciażami bo znajomy Szwed jest zadowolony z ich roboty i do tego nie są drodzy. Umówiłem się na 2 maja i będę patrzył:

1. 50% to że przewody i wtyczka itd.. (nie mam żadnych osłon od spodu - a tu trochę wilgotno jest .....)

2. 25% czujnik indukcyjny od spodu od strony kierowcy wystający ze skrzyni...

3. 25% przełącznik multifunkcyjny przy skrzyni (jako rzecz najczęściej nawalającą w automatach VW wg. informacji od mechaniorów i forum)

 

O wynikach napiszę po 2 maja - jestem optymistą - więc na pewno się uda!!!

 

Taki mały update - znalazłem takie samego użytkwnika Passata na tym forum (przyznał się w kolejnym poście więc nie jest juz aniomowy :) i jeszcze kilka innych niespodzianek (jest z tego samego miasta w Polsce co i ja, ten sam samochód i mieszkamy co prawda na przecilwgłych krańcach miasta), miał 5 miesięcy temu ten sam problem, wymienił G38 który kosztował go 60EUR, a mnie dziś 571SEK.

 

Jak dziś uda mi się to zrobić to fotki zamieszczę :)

 

Witam wszystkich!

 

Dzisiejsza naprawa skończyła się wielkim sukcesem.

Nowy czujnik w serwisie VW w Sztokholmie kosztowła mnie 571 Koron (SEK).

Wymiana zajęła mi dosłownie 15 minut; zajęła by jeszcze mniej, gdyby nie to że wypadł mi drucik od wtyczki i musiałem go jakoś dorobić. zdjecia w załaczniku :)

 

Później tylko login do skrzyni, Fault Clear

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yarecky3

dla zioma z gorzowa na obczyznie ...

milo mi ze moglem pomoc...

a dla zainteresowanych tematem, mialem ten sam problem, stalo sie to na trasie skad mialem 250 km do domu... i trafilo jechac te trase na 3 biegu :(((

wymiana czujnika na skrzyni od strony kierowcy w samochodzie "europejskim" :) bo gdybym nie mial swojego paska to bym zapomnial jak wygladaja samochody z kierownica po normalnej stronie.

Dostep do czujnika jest nad kolem przednim lewym, ale zdjecie, ktore zrobil firewire pokazuje, ze od komory silnika tez dobrze go widac. Nie wiem tylko czy latwosc jest dla aparatu czy dla klucza tez.

Jak mniemam firewire niedlugo zamiesci kilka zdjec tego tematu.

Pozdrawiam DJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

yarecky3, WIELKIE DZIĘKI !!!

 

Przy okazji dowiedziałem się aby wyeliminować wszelkie spekulacje - za ten problem w 90% przypadków jest odpowiedzialny czujnik indukcyjny (wartości powinny być między 300omów a 1200omów), jesli jest coś inaczej to być może jest koło indukcyjne w skrzyni - to juz 10% przypadków - informacje wyciągnięte z forum TDICLUB i PassatWorld - od praktyków którzy przeszli już tę ścieżkę - jak ja i yarecky3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zeus

ma ktos zdjęcie gdzie znajduje się ten czujnik prędkości jazdy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MarDor8

Miałem dokladnie te same objawy o których pisze Firewire. tzn. skrzynia zablokowała się w trybie awaryjnym podejrzewam,że na 2 lub 3 biegu i podczas jazdy nie chciała się redukować ani wyżej ani niżej. Przy ruszaniu muł niemiłosierny, jak już się rozbujał to nie było tak źle ale nie przekraczałem 80km/h. Wracając do serna sprawy pojechałem do warsztatu na diagnostykę komputerową i podłączeniu do kompa, wykryto 2 błędy

1 CZUJNIK OBROTÓW SKRZYNI BIEGÓW-G38

00297

BEZ SYGNAŁU

Błąd stały (nieusuwalny)

 

2 JEDNOSTKA STERUJĄCA SILNKA ZABLOKOWANA

17978 (P1570)

Błąd stały

KONTROLA PEDAŁU HAMULCA

00741

BŁĘDNY SYGNAŁ

błąda stały

 

Co się okazało: należało wymienić czujni obrotów skrzyni G38 (koszt czujnika około 170 zł w serwisie VW, wymiana zajeła mi 5 min bardzo łatwy dostęp należy odkręcić tylko zbiornik płynu chłodzącego i widać go jak na dłoni)

koleją sprawą była wymiana włącznika świateł stopu pod pedałem hamulca. Wymiana ta była konieczna ponieważ diagnosta powiedział mi, że jeżeli nie wymienie go to i tak jednostka sterująca będzie zablokowana a więc również i skrzynia. (nie wiem dlaczego to jest wszystko powiązane ze sobą) w każdym bądź razie wyłącznik ten też wymieniłem (koszt 30zł wymiana zajeła mi troche więcej czasu bo trzeba odkręcić dolną osłonę aby dostać sie do pedału hamulca)

 

Suma sumarum

po ponowym podłączeniu do kompa i usunięciu błędów wszystko było ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965

mam podobny problem. jednak raz jest dobrze raz tylko 3 bieg i nie ma znaczenia czy na rzgrzanym oleju czy po odpaleniu sa biegi i gina. zakupilem omomierz sprawdzilem czujnik g38 oporonsc 1000ohm. kupilem vaga i po podlaczeniu wyskakuje taki komunikat(638 Elektr.połączenie 2-silnik/skrz.biegów

brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY) z diagnozy po kodach usterek brzmi tak(

638 P1766 027E Połączenie elektryczne silnika / skrzyni biegów; sygnał z TPS > przewody, ECM, TCM) i nie mam pojecia gdzie tego szukac ktore to sa te przewody ECM i TCM, skad one wychodza itd, prosze o jakies porady. przepraszam jesli byl ten watek poruszany gdzies, ale ja chyba ciemny bardzo jestem bo nigdzie nie moge nic znalesc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam takie pytanie odnośnie tego czujnika G68 ma on trzy koncowki opisane jako "+" "-" i " A "

Między którymi pinami należy zmieżyc tą opornośc.

i jeszcze jedno , przy jakich obrotach powinna nastepowac zmiana biegów? jest chyba coś nie tak bo zmiana następuje prawie przy 5tys. obrotów.

zrobiłem doświadczenie i zdjąłem górną cześc licznika prędkości. Rozkłada się on na polowe wiec zdjąłem tą górną częśc i efekt był taki że wskazówka prędkości stała w miejscu a skrzynia przełącza sie w ten sam sposób i nie weszła w tryb awaryhny.

Czujmik który odłączałem widac na zdjeciu poniżej.

40.JPG

Edytowane przez Miki69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bober1965

z tego co poczytałem na forum to oporonosc mierzymy na czujniku g38 i ten ma dwa wyjscia, ale nie chcialbym cie w blad wprowadzic takze nie chce sie za mocno wymadrzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem identyczny problem. Od 2 tygodni mam passata i okazalo sie ze kupilem go z uszkodzoną skrzynią biegów, po sprawdzeniu vagiem okazalo sie ze to czujnik G38, wymieniłem i wszystko jest ok. czujnik kosztowal mnie niemiecki 105 zł z przesyłką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj BOBER czy naprawiłeś już tą skrzynie i błąd 638 mam to samo i nic nie mogę znależć .Pomożesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość macias127

WITAM mam pytanie .po podłączeniu do komputera pokazało mi błąd ELEKTRYCZNE POŁĄCZENIE SILNIKA ZE SKRZYNIĄ,CZY WYSTARCZY PRZECZYSCIC WTYCZKI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem Paska z 97 r 1,9 TDI z silnikiem AFN i skrzynia biegów automatyczną. Nigdzie nie moge znaleźć instrukcji obsługi takiej skrzyni. Chodzi mi o sposób jej używania. Kiedy wciskamy ten srebrny przycisk przy manetce? Zawsze gdy zmieniamy jego położenie? Wiem, ze nie al możemy w trakcie gdy auto jedzie a jełkie tylko na postoju? jak jest z biegami 1, 2 3 ? Włączamy od 1 do 3 czy możemy przejść od razu z D lub R na 3 lub 2 czy 1 ? na postoju czy w trakcie jazdy? A jak gdy zjeżdżamy stroma droga i nie chcemy aby auto sie rozpędzało oraz nie chcemy spalić hamulców? W moim pasku jest tempomat. Zadawałem te pytania rożnym mechanikom i posiadaczom aut z automatem i porazka - każdy ma inna wiedzę. Pomożecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zaczynać nowego tematu więc:

Jak biorę auto po dluższym postoju(np.nocy) wrzucam D i autko przez dłuższą chwile stoi w miejscu, po dodaniu gazu bardzo powoli rusza. Na gorącym silniku wygląda to tak że... po wrzuceniu D po dwóch sekundach czuć że zmienił się bieg, puszczam pedał hamulca i autko rusza OK.

Czy tak jest dobrze czy coś zaczyna sie dziać, może to normalne? Dodam że miałem już skrzynie w serwisie, miałem regenerowane sprzęgło hydrokinetyczne i reg 4 biegu.

To moj pierwszy automat więc prosze o wyrozumiałość jeśli to głupie pytanie a to co jest.... jest normą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tak jest dobrze czy coś zaczyna sie dziać, może to normalne?
nie to nie jest normalne... a co się dzieje np. po 30 minutach stania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak auto dłużej stoi, a zwłaszcza jak są niższe temperatury, to normalne że olej w skrzyni też jest zimny i trzeba poczekać chwilkę zanim automat zmieni bieg przy przełączaniu z R na D.

Ale to co się dzieje na rozgrzanym silniku to już nie za bardzo jest okey. Wtedy od razu powinien włączyć bieg.

 

Edit:

Jeśli auto nie rusza samo, tylko po dodaniu gazu to ewidentnie jest coś nie tak.

Edytowane przez MaciejC++

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak auto dłużej stoi, a zwłaszcza jak są niższe temperatury, to normalne że olej w skrzyni też jest zimny i trzeba poczekać chwilkę zanim automat zmieni bieg przy przełączaniu z R na D.

Podobną opinię usłyszałem w warsztacie który "specjalizuje" sie w naprawie automatów.

Tylko że ja przełączam z P na D ale chyba to miałeś na myśli.

Powyżej temp 0, nie ma tego objawu.

Zauważyłem natomiast że przy -15 wrzucam D autko bez dodania gazu nie rusza, ale gdy już ruszy nawet metr po przełączeniu ponownie z N lub P na D autko rusza OK.

Dzieje się tak tylko wtedy gdy samochód stoi ze 3 dni, gdy używam codziennie nie ma takich "zjawisk":)

Czy mógłby ktoś wypowiedzieć sie jeszcze w tym temacie, ktoś z doświadczeniem bo skrzynie mam jeszcze na gwarancji po naprawie. Będe wdzięczny a nie chce niespodzianek ignorując jakieś błache objawy bo jak to bywa zwykle po gwarancji zdarzają sie przykre niespodzianki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam o wiele starsze autko od ciebie i skrzynia pewnie też jest inna. Ale moja skrzynia nawet przy -20 i po długim odpoczynku załącza biegi od razu. Autko rusza zaraz po puszczeniu pedału hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności