elkrecik Zgłoś #1 Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam serdecznie forumowiczów, problem dotyczy mojego AWX z 2002 roku. Kakiś czas temu zaczęły się problemy z hamulcami, przy szybkim naciskaniu na pedał, za około trzecim razem pedał twardniał i skuteczność hamulców spadała do zera. Po obejrzeniu pompy podciśnienia zauważyliśmy, że króciec z niej wychodzący się rusza. Jeżeli się ruszał, to podczas pierwszego naciśnięcia hamulca ciśnienie jest około 0,6, przy trzecim naciśnięciu spada całkowicie do zera. Usztywniłem króciec klejem, teraz ciągle ciśnienie jest w okolicach 0,6. Pytanie za 100pkt do obeznanych z tematem:czy króciec ma być nieruchomy czy może oring w środku podczas zasysania usztywnia go ?? Dostęp do pompy jest fatalny, wymieniać czy może są jakieś zestawy naprawcze ?? Jeżeli wymieniać to doradźcie proszę co jeszcze trzeba zakupić (opaski, oringi, itp). Cena pompy -1300 zł zamiennik (bodajże Pierburg). Dziękuję za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 10 Kwietnia 2011 tam masz tylko dwie uszczelki a kruciec ma być nie ruchomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 10 Kwietnia 2011 Poczytaj sobie ten dział. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47966 Mam ten sam problem- króciec kręci się w koło i widać delikatny wyciek ropy. Zestawy naprawcze są dostępne w ASO za około 40zł. ( uszczelki, oring i nowe śruby mocujące pompę) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam serdecznie forumowiczów, problem dotyczy mojego AWX z 2002 roku. Kakiś czas temu zaczęły się problemy z hamulcami, przy szybkim naciskaniu na pedał, za około trzecim razem pedał twardniał i skuteczność hamulców spadała do zera. Po obejrzeniu pompy podciśnienia zauważyliśmy, że króciec z niej wychodzący się rusza. Jeżeli się ruszał, to podczas pierwszego naciśnięcia hamulca ciśnienie jest około 0,6, przy trzecim naciśnięciu spada całkowicie do zera. Usztywniłem króciec klejem, teraz ciągle ciśnienie jest w okolicach 0,6. Pytanie za 100pkt do obeznanych z tematem:czy króciec ma być nieruchomy czy może oring w środku podczas zasysania usztywnia go ?? Dostęp do pompy jest fatalny, wymieniać czy może są jakieś zestawy naprawcze ?? Jeżeli wymieniać to doradźcie proszę co jeszcze trzeba zakupić (opaski, oringi, itp). Cena pompy -1300 zł zamiennik (bodajże Pierburg). Dziękuję za porady Króciec ma być nieruchomy, przy wymianie pompy potrzebujesz albo uszczelkę, albo 2 oringi. A w tych tematach masz też opisane problemy z tą pompą. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296&highlight=pompa+podci%B6nienia http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=783&highlight=pompa+podci%B6nienia http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=99779&highlight=pompa+podci%B6nienia PS Nowa w serwisie to koszt 1385 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #5 Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) Sam osobiście kleiłem ten króciec pompy vacum, też miałem to samo z hamulcami przy naciśnięcu kilka razy brak wspomagania (ciśnienie było -0,5 bara). Zanim zabrałem się do klejenia na podłączonym wakuometrze sprawdzałem ruszając króćcem, w którym ustawieniu ma najwyższe podciśnienie. Znalazłem takie, w którym miało -1bara (to najwyższa wartość), zablokowałem i okleiłem dwuskładnikowym Locititem. Po wyschnięciu sprawdziłem na samej pompie było nadal -1bara i śmiga do dzisiaj, na razie jest dobrze :dobrze zdejmij wąż z góry bez niego też odpali i masz lepszy dostęp do króćca pompy vacum, sprawdzisz podciśnienie i łatwiej go zakleić Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez andrzejek73 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_KR Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2011 Chcesz to Ci zalatwie taka nowa pompe sporo taniej. Można ja skleić ale jest to rozwiązanie na jakiś czas tylko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2011 Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować pompę? Ja czasami też mam twardy hamulec i nie wiem jak dostać się do tej pompy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 12 Kwietnia 2011 Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować pompę? Ja czasami też mam twardy hamulec i nie wiem jak dostać się do tej pompy? jeśli ci cieknie paliwo(można wymienić uszczelki) lub króciec jest luźny(można przytwierdzić na stałe go klejem) to pompa nie wyrabia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Wroc Zgłoś #9 Napisano 13 Kwietnia 2011 Od dwóch dni mam te samy objawy: przy 3 krotnym szybkim naciśnięciu hamulca, pedał twardnieje i zaczynają się problemy bo nie działa wspomaganie. Przed sekundą dzwoniłem do ASO i nowa pompa to 1450zl a zestawów naprawczych nie ma. Jutro podzwonie po sklepach z częściami może uda się coś wymyśleć, bo na allegro prawie nic nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milo83 Zgłoś #10 Napisano 13 Kwietnia 2011 jak coś mogę załatwić oryginał znacznie taniej:bleble Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2011 Tam wyżej kolega pisał żeby sprawdzić w jakim miejscu pompa ma najwyższe ciśnienie ma ktoś pomysł jak to zrobić? Gdzie ta pompa jest zlokalizowana i co będę potrzebował zrobić żeby się do niej dobrać? Oprócz kleju coś jeszcze będzie mi potrzebne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #12 Napisano 14 Kwietnia 2011 A w tych tematach masz też opisane problemy z tą pompą. http://forum.vw-passat.pl/showthread...podci%B6nieniahttp://forum.vw-passat.pl/showthread...podci%B6nienia http://forum.vw-passat.pl/showthread...podci%B6nienia Kolega już wspominał tu jest wszystko opisane poczytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #13 Napisano 17 Kwietnia 2011 Witam dziś miałem chwilkę czasu aby zajrzeć pod maskę. Otóż mam pytanie czy na zdjęciu zaznaczone na niebiesko to pompa vacuum? Kolega tam wyżej pisał że króciec można przytwierdzić klejem aby się nie ruszał czy ten króciec to miejsce zaznaczone na czerwono? I czy miejsce zaznaczone na zielono też należy uszczelnić? Aby skleić ten króciec należy zdjąć wężyk czy zakleić razem z wężykiem? Jak sprawdzić żeby ustawić króciec w takim miejscu aby dawał najwyższe ciśnienie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milo83 Zgłoś #14 Napisano 17 Kwietnia 2011 Witam dziś miałem chwilkę czasu aby zajrzeć pod maskę. Otóż mam pytanie czy na zdjęciu zaznaczone na niebiesko to pompa vacuum? Kolega tam wyżej pisał że króciec można przytwierdzić klejem aby się nie ruszał czy ten króciec to miejsce zaznaczone na czerwono? I czy miejsce zaznaczone na zielono też należy uszczelnić? Aby skleić ten króciec należy zdjąć wężyk czy zakleić razem z wężykiem? Jak sprawdzić żeby ustawić króciec w takim miejscu aby dawał najwyższe ciśnienie? Pozdrawiam Tak to jest pompa, uszczelnienie raczej nic Ci nie da... ale próbuj. W pompie masz wiele uszczelek i o ringów. I tak skończy się na wymianie pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #15 Napisano 17 Kwietnia 2011 Proszę odpowiadać konkretnie na pytania twoja odpowiedź nie dała mi nic.... Wiele uszczelek to wszystkie odpowiadają za hamulce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milo83 Zgłoś #16 Napisano 17 Kwietnia 2011 Jak dobrze czytam to pytałeś czy to jest pompa i otrzymałeś odpowiedź na zadane pytanie. Proponuje byś ją całą zakleił klejem na pewno pomoże-(mam nadzieję że zrozumiałeś ironię) Jak nie wiesz gdzie jest pompa i jak działa to co chcesz naprawiać?? Daj sobie spokój z naprawą elementu który nie jest naprawialny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #17 Napisano 17 Kwietnia 2011 Jak dobrze czytam to pytałeś czy to jest pompa i otrzymałeś odpowiedź na zadane pytanie. Proponuje byś ją całą zakleił klejem na pewno pomoże-(mam nadzieję że zrozumiałeś ironię) Jak nie wiesz gdzie jest pompa i jak działa to co chcesz naprawiać?? Daj sobie spokój z naprawą elementu który nie jest naprawialny Dobrze napisane. Myślę tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #18 Napisano 17 Kwietnia 2011 Już teraz wiem gdzie jest. Wolę jeszcze spróbować ją skleić może trochę wytrzyma jeżeli nie to później kupię nową jak będę miał mniej wydatków. Czy ktoś już kleił i ma jakieś doświadczenie? Jakieś porady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #19 Napisano 17 Kwietnia 2011 Wolę jeszcze spróbować ją skleić Czy masz zdiagnozowaną nieszczelność na pompie, że chcesz ją kleić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pln1991 Zgłoś #20 Napisano 17 Kwietnia 2011 Tak dziś sprawdzałem ją i wąż zaznaczony na czerwono rusza się a z tego co czytałem nie powinien więc zapewne tu leży przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach