Skocz do zawartości
elkrecik

Problem z pompą podciśnienia (Vacuum) w AWX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów, problem dotyczy mojego AWX z 2002 roku. Kakiś czas temu zaczęły się problemy z hamulcami, przy szybkim naciskaniu na pedał, za około trzecim razem pedał twardniał i skuteczność hamulców spadała do zera. Po obejrzeniu pompy podciśnienia zauważyliśmy, że króciec z niej wychodzący się rusza. Jeżeli się ruszał, to podczas pierwszego naciśnięcia hamulca ciśnienie jest około 0,6, przy trzecim naciśnięciu spada całkowicie do zera. Usztywniłem króciec klejem, teraz ciągle ciśnienie jest w okolicach 0,6. Pytanie za 100pkt do obeznanych z tematem:czy króciec ma być nieruchomy czy może oring w środku podczas zasysania usztywnia go ?? Dostęp do pompy jest fatalny, wymieniać czy może są jakieś zestawy naprawcze ?? Jeżeli wymieniać to doradźcie proszę co jeszcze trzeba zakupić (opaski, oringi, itp). Cena pompy -1300 zł zamiennik (bodajże Pierburg). Dziękuję za porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompav.th.jpg

 

tam masz tylko dwie uszczelki a kruciec ma być nie ruchomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie ten dział.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47966

Mam ten sam problem- króciec kręci się w koło i widać delikatny wyciek ropy. Zestawy naprawcze są dostępne w ASO za około 40zł. ( uszczelki, oring i nowe śruby mocujące pompę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie forumowiczów, problem dotyczy mojego AWX z 2002 roku. Kakiś czas temu zaczęły się problemy z hamulcami, przy szybkim naciskaniu na pedał, za około trzecim razem pedał twardniał i skuteczność hamulców spadała do zera. Po obejrzeniu pompy podciśnienia zauważyliśmy, że króciec z niej wychodzący się rusza. Jeżeli się ruszał, to podczas pierwszego naciśnięcia hamulca ciśnienie jest około 0,6, przy trzecim naciśnięciu spada całkowicie do zera. Usztywniłem króciec klejem, teraz ciągle ciśnienie jest w okolicach 0,6. Pytanie za 100pkt do obeznanych z tematem:czy króciec ma być nieruchomy czy może oring w środku podczas zasysania usztywnia go ?? Dostęp do pompy jest fatalny, wymieniać czy może są jakieś zestawy naprawcze ?? Jeżeli wymieniać to doradźcie proszę co jeszcze trzeba zakupić (opaski, oringi, itp). Cena pompy -1300 zł zamiennik (bodajże Pierburg). Dziękuję za porady

Króciec ma być nieruchomy, przy wymianie pompy potrzebujesz albo uszczelkę, albo 2 oringi. A w tych tematach masz też opisane problemy z tą pompą. =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18296&highlight=pompa+podci%B6nienia

=>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=783&highlight=pompa+podci%B6nienia

=>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=99779&highlight=pompa+podci%B6nienia

 

PS

Nowa w serwisie to koszt 1385 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam osobiście kleiłem ten króciec pompy vacum, też miałem to samo z hamulcami przy naciśnięcu kilka razy brak wspomagania (ciśnienie było -0,5 bara). Zanim zabrałem się do klejenia na podłączonym wakuometrze sprawdzałem ruszając króćcem, w którym ustawieniu ma najwyższe podciśnienie. Znalazłem takie, w którym miało -1bara (to najwyższa wartość), zablokowałem i okleiłem dwuskładnikowym Locititem. Po wyschnięciu sprawdziłem na samej pompie było nadal -1bara i śmiga do dzisiaj, na razie jest dobrze :dobrze

zdejmij wąż z góry bez niego też odpali i masz lepszy dostęp do króćca pompy vacum, sprawdzisz podciśnienie i łatwiej go zakleić :)

krĂłciec vacum.JPG

Edytowane przez andrzejek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcesz to Ci zalatwie taka nowa pompe sporo taniej. Można ja skleić ale jest to rozwiązanie na jakiś czas tylko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować pompę? Ja czasami też mam twardy hamulec i nie wiem jak dostać się do tej pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jakiś sposób żeby zdiagnozować pompę? Ja czasami też mam twardy hamulec i nie wiem jak dostać się do tej pompy?
jeśli ci cieknie paliwo(można wymienić uszczelki) lub króciec jest luźny(można przytwierdzić na stałe go klejem) to pompa nie wyrabia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch dni mam te samy objawy: przy 3 krotnym szybkim naciśnięciu hamulca, pedał twardnieje i zaczynają się problemy bo nie działa wspomaganie. Przed sekundą dzwoniłem do ASO i nowa pompa to 1450zl a zestawów naprawczych nie ma. Jutro podzwonie po sklepach z częściami może uda się coś wymyśleć, bo na allegro prawie nic nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak coś mogę załatwić oryginał znacznie taniej:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam wyżej kolega pisał żeby sprawdzić w jakim miejscu pompa ma najwyższe ciśnienie ma ktoś pomysł jak to zrobić? Gdzie ta pompa jest zlokalizowana i co będę potrzebował zrobić żeby się do niej dobrać? Oprócz kleju coś jeszcze będzie mi potrzebne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega już wspominał tu jest wszystko opisane poczytaj ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś miałem chwilkę czasu aby zajrzeć pod maskę. Otóż mam pytanie czy na zdjęciu zaznaczone na niebiesko to pompa vacuum? Kolega tam wyżej pisał że króciec można przytwierdzić klejem aby się nie ruszał czy ten króciec to miejsce zaznaczone na czerwono? I czy miejsce zaznaczone na zielono też należy uszczelnić? Aby skleić ten króciec należy zdjąć wężyk czy zakleić razem z wężykiem? Jak sprawdzić żeby ustawić króciec w takim miejscu aby dawał najwyższe ciśnienie? Pozdrawiam

 

17042011470-1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam dziś miałem chwilkę czasu aby zajrzeć pod maskę. Otóż mam pytanie czy na zdjęciu zaznaczone na niebiesko to pompa vacuum? Kolega tam wyżej pisał że króciec można przytwierdzić klejem aby się nie ruszał czy ten króciec to miejsce zaznaczone na czerwono? I czy miejsce zaznaczone na zielono też należy uszczelnić? Aby skleić ten króciec należy zdjąć wężyk czy zakleić razem z wężykiem? Jak sprawdzić żeby ustawić króciec w takim miejscu aby dawał najwyższe ciśnienie? Pozdrawiam

 

17042011470-1.jpg

Tak to jest pompa, uszczelnienie raczej nic Ci nie da... ale próbuj. W pompie masz wiele uszczelek i o ringów. I tak skończy się na wymianie pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę odpowiadać konkretnie na pytania twoja odpowiedź nie dała mi nic.... Wiele uszczelek to wszystkie odpowiadają za hamulce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze czytam to pytałeś czy to jest pompa i otrzymałeś odpowiedź na zadane pytanie.

Proponuje byś ją całą zakleił klejem na pewno pomoże-(mam nadzieję że zrozumiałeś ironię)

Jak nie wiesz gdzie jest pompa i jak działa to co chcesz naprawiać??

Daj sobie spokój z naprawą elementu który nie jest naprawialny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dobrze czytam to pytałeś czy to jest pompa i otrzymałeś odpowiedź na zadane pytanie.

Proponuje byś ją całą zakleił klejem na pewno pomoże-(mam nadzieję że zrozumiałeś ironię)

Jak nie wiesz gdzie jest pompa i jak działa to co chcesz naprawiać??

Daj sobie spokój z naprawą elementu który nie jest naprawialny

 

Dobrze napisane. Myślę tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już teraz wiem gdzie jest. Wolę jeszcze spróbować ją skleić może trochę wytrzyma jeżeli nie to później kupię nową jak będę miał mniej wydatków. Czy ktoś już kleił i ma jakieś doświadczenie? Jakieś porady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wolę jeszcze spróbować ją skleić

 

Czy masz zdiagnozowaną nieszczelność na pompie, że chcesz ją kleić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dziś sprawdzałem ją i wąż zaznaczony na czerwono rusza się a z tego co czytałem nie powinien więc zapewne tu leży przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności