Gość marcc Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2007 witam; chciałbym się dowiedzieć jak dokładnie wymienić olej w swoim silniku; do tej pory wymieniałem tak: 1. rozgrzewałem silnik do temperatury 90 st. (kilka kilometrów jazdy); 2. następnie wjeżdzałem na kanał w garażu i ściągałem osłonę silnika, odkręcałem korek wlewu oleju do silnika i odkręcałem śrube w misce olejowej - olej zaczynał się wylewać z silnika; 3. czekałem kiedy skończy kapać/wylewać się z miski olejowej (ok. 20-30 min); 4. odkręcałem filtr oleju; 5. po spuszczeniu oleju zakręcalem korek zlewu oleju w misce olejowej (tą samą śrubą i podkładką chociaż slyszełem że za każdym razem powinno się podkładkę wymienić); 6. zalewałem nowym olejem nowy filtr oleju i zakręcałem go; 7. wlewałem nowy olej do silnika aż do uzyskania na bagnecie stanu pomiędzy min. i max. 8. kilka kilometrów oraz ponownie sprawdzałem stan oleju - i to koniec; ale słyszałem że jeszcze jakieś 0,5-0,6 litra oleju zalega w chłodnicy oleju (szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć tego tematu może utworzył się jakiś wątek na ten temat w jakimś temacie o czymś podobnym); jak Wy wyminiacie olej w swoim silniku AFN?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2007 Co prawda mam silnik AHU ale wszystko wlasciwie robie tak samo tak wiec nie widze zadnych nieprawidlowosci w miare mozliwosci wymieniaj sobie za kazdym razem podkladke pod korkiem spustu oleju z miaski.Nowa podkladka nie zawadzi kosztuje grosze i mozesz ja nabyc raczej w kazdym sklepie z czesciami samochodowymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2007 Nie widac w twoim postepowaniu błedów, ja też tak wymieniam i to od wielu, wielu lat w różnych samochodach, ktore miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2007 Ja kiedyś też podobnie to robiłem tyle, że nie zalewałem nigdy nowego filtra przed wkręceniem. Nigdy nie weszło więcej oleju do silnika niż 3,5 litra (znaczy weszłó ale był już na miarce max a ja leje zawsze na połowę miarki). Teraz jestem leniwy i jak mam wymienić to jadę do magika (sklep z olejami z warsztatem) na odsysanie. Bez zabawy w odkręcanie i kanały - zssawka zamiast bagnetu, odessanie w międzyczasie zmiana filtrów, i zalanie - o dziwo zalewam zawsze 4litry i na bagnecie jest połowa:) Usługa ta jest w cenie oleju (za Mobila S płace tam 90kilka złotych) i trwa w sumie 10min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweln Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2007 Ja robię tak samo, tylko nie zalewam nowego filtra olejem bo nie ma takiej potrzeby. Wchodzi mi dokładnie 4 litry oleju a z uszczelką pod korkiem to różnie, jak mam nową to zakładam. Inaczej jest z filtrem paliwa, tam to już napełniam go napędem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcc Zgłoś #6 Napisano 24 Kwietnia 2007 wydaje mi się że to co napisałem to jednak mało - należaloby jeszcze spuścić olej z chłodnicy oleju; może ktoś to robiL i mógłby to opisać co i jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikeee Zgłoś #7 Napisano 24 Kwietnia 2007 Chlodnice oleju masz nad filtrem oleju i nie ma potrzeby dodatkowego rozbierania to co bedzie mialo sie wylac to sie wyleje po odkreceniu filtra olejowego.szkoda zabawy bo i tak wszystko nigdy nie zejdzie z silnika zawsze gdzies cosa minimalnie zostanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mular Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2007 Ja robie tak samo nie zalewam olejem filtra bo moj szwagier byl nadgorliwy i tak zalal wtedy pompa olejowa nie mogla sie odpowietrzyc bo nad nia (czyli w filtrze) znajdowal sie olej i nie mogla go dalej popchac powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ZbigNieff Zgłoś #9 Napisano 24 Kwietnia 2007 Ja robie dokladnie tak samo Jesli rozgrzejesz olej do 90st to jego wiekszosc zejdzie z chlodnicy oleju - jesli robil bys to na zimno to owszem zostalo by go tam duzo wiecej! Ale jak czytalem co koledzy pisza to dziwne... u mnie wlewam 4,2l do silnika przy zmianie! A nie 3,5 jak Osiah pisal... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Osiah Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2007 Ale jak czytalem co koledzy pisza to dziwne... u mnie wlewam 4,2l do silnika przy zmianie! A nie 3,5 jak Osiah pisal... Wiesz, jeszcze zależy kto ile leje - ja zawsze kończę zalewanie na połowie wskaźnika - gdybym lał na max to weszłoby mi 4 litry. Nie wiem, może kanał miałem krzywy - silnik tak samo rozgrzewałem. Swoją drogą 4,2l plus resztki starego - to ile do licha do tego silnika wchodzi - zawsze myślałem że 4 litry się tam mieści. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2007 ja ostatnio jak zmieniałem to jakos mało tego oleju zleciałeo no ale weszło dobrze bo wlałem ok 3.5 litra... do AFN -a powinno wchodzic z wymianą filtra oleju 3.8 litra oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #12 Napisano 13 Maja 2008 Odswieze troche temacik.Mam tylko jedno pytanie...Na dniach wymieniam olej w AFN-ie i chodzi mi o to w jaki klucz do odkrecenia korka spustowego musze sie uzbroic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz11 Zgłoś #13 Napisano 2 Lipca 2008 Wymieniłem właśnie olej. Jaki powinien byc stan bo ja mam nalane do konca wgłebienia na bagnecie czyli wyżej tych ostatnich kropek ktore oznaczaja max. Mozna tak jezdzic czy lepiej spuscic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #14 Napisano 2 Lipca 2008 Jaki powinien byc stan bo ja mam nalane do konca wgłebienia na bagnecie czyli wyżej tych ostatnich kropek ktore oznaczaja max Max to właśnie wgłębienie na bagnecie ponad kropkami. Poszukaj na forum - wklejane były skany instrukcji obsługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sliczny Zgłoś #15 Napisano 2 Lipca 2011 Witam. Dziś wymienialem olej i filtr oleju i stala sie niespotykana rzecz. otóż chwilę po uruchomieniu silnika doszlo do wycieku z filtra oleju. Filtr uprzednio zalany olejem dokrecilem kluczem lancuchowym. Kilka sekund na jalowym i uslyszalem chlupotanie. Po wylaczeniu silnika okazalo sie ze z kolnieza laczacego filtr z ukladem silnika wylalo sie sporo oleju. Co najgorsze, okazalo sie ze filtr wymagal ponownego dokrecenia. Dokrecilem i wszystko jest ok. Co moglo byc przycyzna takiego stanu rzeczy? Myślę że do przedstawionego w 1 poście schemacie postępowania trzeba dodac punkt w ktorym sprawdza się po uruchomieniu auta poprawnosc zamocowania filtra. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malysz696 Zgłoś #16 Napisano 3 Lipca 2011 możliwe żę oring ze starego filtru został na chłodniczce i nakręciłeś na niego nowy filtr z nowym oringiem i tak sie stało lub też podwinął ci sie oring ;P ---------- Post added at 19:29 ---------- Previous post was at 19:20 ---------- a co do waszego sposobu wymieniania oleju to wszystko jest ok ale nie ma co przesadzać np : - wymieniać za każdym razem uszczelke korka - za wszelką cenę spuścić cały olej z silnika bo uszczelka do puki nie jest pęknięta to nie będzie ciec a na jednym ze szkoleń tłumaczyli ,że dobrze jest jeśli cały olej nie ścieknie bo takie właściwości smarujące jakie ma stary olej nigdy nie będzie miał nowy i dlatego zalecane jest spuszczanie oleju korkiem spustowym a nie wysysarką nie wiem ile w tym prawdy ale tak tłumaczyli ci "eksperci" więc może coś w tym jest ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
highline89 Zgłoś #17 Napisano 31 Lipca 2011 Koledzy tak odbiegając od tematu troszkę , potrzebuje wymienic filtr w pasku z silnikiem 1.9 tdi 131 km 2002 filtr juz kupiłem wsumie tam sam wkład jest tylko mam problem którą stroną włożyc czy napisami do góry czy do dołu, różni sie tym też że z jednej strony zaczyna sie taka rurką w środku filtra a z drugiej strony widac przez otwór środek filtra?? a popełniłem błąd bo nie widziałem jak wyglądał stary filtr:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #18 Napisano 31 Lipca 2011 W środku filtra z jednej strony jest taki kołnierz/zwężenie którym wkładasz wkład do dołu w obudowę filtra. ---------- Post added at 11:45 ---------- Previous post was at 11:44 ---------- Myślę że zrozumiale to napisałam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
highline89 Zgłoś #19 Napisano 31 Lipca 2011 Dziekuje Magdo:) za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #20 Napisano 31 Lipca 2011 Dziekuje Magdo:) za pomoc. Proszę bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach