Skocz do zawartości
Kiero144

Silnik nagrzewa sie tylko do 70-80 stopni po wymianie chlodnicy:(

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, wymienilem w zeszlym tygodniu chlodnice i od tego czasu silnik sie nagrzewa tylko do 70-80 stopni i nic dalej:( Co to moze byc? Zalozylem jakas najtansza chlodnice za 260zl, za bardzo pozalowalem? Pozatym nie wiem jaki plyn mechnik wlal do ukladu, twierdzi ze G12 ale cholera go wie.... Druga sprawa jest taka ze zalozylem kola 17 zamiast 15 i silnik pali 1,5l-2l. wiecej. Wiem ze na duzych kolach wiecej pali, ale zastanawiam sie czy nie koltluje wiecej przez niedogrzany silnik.:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja prawidłowo odpowietrzona? termostat sprawny?

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wskazówka nie dochodzi do 90 stopni i auto pali koło 9 litrów w mieście. Koła mam 15' więc to na bank wina niedogrzanego silnika. Po wypłacie poszukam przyczyny..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem termostat. Wydaje mi sie ze jakby uklad byl nieodpowietrzony to grzal by sie za bardzo.

Spróbuj jak juz osiagnie to 70-80 zobaczyc czy cieple sa oba weze czy ledwo letnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pali dużo bo nie jest dogrzany - zmień termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Jak pisze kolega.

Zeby dogrzac silnik musi wiececj paliwa ciagnac.

 

Mialem to samo tylko u mnie po wymianie termostatu nadal jakos wiecej pali. Moze inaczej teraz jezdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pewnie sie nie obejdzie bez wymiany, na szczescie termostat nie jest jakos okrutnie drogi:P Dzisiaj jezdzilem i bylo to samo, czasami robi takie akcje ze temperatura gwaltownie spada do 60 i potem znowu wzrasta do 75-80...

 

Wymiana to jakas powazniejsza operacja? Da rade samemu to zrobic czy jakiegos lepszego magika ogarnac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to masz do wymiany czujnik temperatury.Przerabiałem to niedawno .koszt czujnika w ASO 0k.100 zl.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci skacze wskazowka to wtedy czujnik. Tez to przerabialem :)

Pewnie VAGiem sprawdzisz czy czujnik. Jak wykluczysz czujnik to termostat w tej kolejnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu rozwiązała problem niedogrzanego silnika. Dziękuje za pomoc :)

Edytowane przez Szpaku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie skacze Ci juz wskazowka?

Bo to ciekawe bo u mnie jak padl czujnik to bylo tak ze jest 90* a potem nagle spada do 60 i potem znowu sie podnosi.

 

A jak padl termostat to temperatura dochodzila do 70-80 i tyle. Jak ostro pogonilem samochod to dochodzilo do 90 ale potem spadalo do 70-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie skacze Ci juz wskazowka?

Bo to ciekawe bo u mnie jak padl czujnik to bylo tak ze jest 90* a potem nagle spada do 60 i potem znowu sie podnosi.

 

A jak padl termostat to temperatura dochodzila do 70-80 i tyle. Jak ostro pogonilem samochod to dochodzilo do 90 ale potem spadalo do 70-80

u mie było to samo

 

 

U mnie też wskazówka nie dochodzi do 90 stopni i auto pali koło 9 litrów w mieście. Koła mam 15' więc to na bank wina niedogrzanego silnika. Po wypłacie poszukam przyczyny..

Wymiana termostatu rozwiązała problem niedogrzanego silnika. Dziękuje za pomoc

 

a kolega pisał o tym więc się zgadza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja po lykendzie podjade do warsztatu i sie wyjasni to dam znaka. Ja nawet jak go mocniej pogonie to 80 to max co sie nagrzeje. Troche spuscilem z naprawianiem tego jak to moze czujnik, ale trzeba to zrobic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się.

 

Pacjent taki jak w opisie AVB 150tys nalatane.

 

Problem: Po wymianie wsadu licznik i przerobieniu go na liniowy wskazywana temperatura silnika na zegarach 80stopni. Po podłączneniu do Vaga Engine- measuring block - 4 temperatura z vaga pokrywa się z temperaturą z zegarów.

 

Zrobiłem próbę. ogień na tłoki i max pokazało 83stopnie. Po uspokojeniu jazdy wraca do 79, 80 stopni. Czy to jest właściwa temperatura pracy silnika? Czy wymieniać nowy termostat?

 

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście właściwa temperatura robocza to nie jest.Rozumiem,że przed wymianą wsadu wskazania były prawidłowe,więc termostat jakby odpada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie, dzięki za zainteresowanie.

Dziś popełniłem wilka testów. Zrobiłem pomiary vagiem i temperatura z instrumets i z pomiaru w bloku silnika są wręcz identyczne. Różnica była około 1 stopnia.

Ori wsad był dobry i pokazywało 90, ale kłamało. Bo co z tego że na zegarach 90 jak przy jeździe na vagu pokazywało 80.

Po prostu zmieniłem wsad w którym zmodyfikowałem wskaźnik temp na zegarach na liniowy.

Dziś kupiłem termostat Wahlera bo akurat jechałem koło Intercarsu - cena 35zł. Po wymianie dam znac jak temperatura.

Dodam że jak włączyłem nadmuch na max i temp nawiewu na max to temperatura wody spadła do 77. Temp. oleju oscylowała około 75.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo co kolega Jacusnik, temp. na Vagu to max 80 stopni.

Termostat wymieniany 3 razy, pierwszy był Wahlera a oba nastepne ori VW. Czujnik temp. wymieniany 2 razy.

I dalej bez zmian, ręce normalnie opadają.

Dodam że spalanie w normie, silnik nie zachowuje się jakby był niedogrzany.

Ale zaobserwowałem taką rzecz, otóż gdy na vagu pokazywał mi 77st to termostat sie wtedy otworzył i wąz zaczał sie robic ciepły. Tak jakby vag zaniżał u mnie wskazanie temp o 10stopni.

Wskazówka od temp. na liczniku zachowuje sie normalnie, nie ma zadnych wahan.

Edytowane przez radarrr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radarrr, sprawdź sprzęgiełko wentylatora. Jeśli jest uszkodzone, to wentylator będzie ci cały czas się kręcił i chłodził silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Radarrr, sprawdź sprzęgiełko wentylatora. Jeśli jest uszkodzone, to wentylator będzie ci cały czas się kręcił i chłodził silnik.

 

No i wentylator mi sie kreci cały czas, ale chyba tak ma być? zasada działania jest taka ze jak temp skoczy to kreci sie szybciej a jak jest dobra to wolniej tak? jest tam ta wiskoza tak?

A tak wogóle to jak sprawdzic to sprzegiełko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wymieniłem termostat. Jest to prosta czynność i może ją każdy zrobić na podwórku.

Zakupiłem:

Termostat Wahler 35zł

Koncentrat ORI G13 w Skodzie 26zł

 

Spuściłem 2l płynu przez chłodnice podłączając wężyk do chłodnicy od strony kierowcy ściągnąłem prawą kratkę tą za którą jest InterCooler. Jest tam przy wejściu wężyka korek który się wykręca (kranik).

Odkręciłem obudowe termostatu - tu wylał się płyn około 1l.

Zamieniłem termostat nałożyłem na niego uszczelkę i założyłem obudowe plastikową i przykręciłem.

Koncentrat rozrobiłem 1:1 z wodą destylowaną i musiałem dolać około 1.5l płynu. Więc 1l to za mało. Na szczęście miałem G12 ze starych zapasów.

Okazało się że pod korkiem zbiorniczka wyrównawczego nie miałem uszczelki. Koszt 7zł w ASO VW.

Zalewałem stary płyn przesączając przez gaze bo były drobinki zanieczyszczeń. Jak wlałem do pełna na odpalonym silniku to później dolałem tylko 200ml i stan jest ok.

WYNIKI:

Podpięty VAG i temperatura wskazuje teraz dokłanie 90 a jak np dotaczam się do świateł, albo długo jadę bez gazu to spadnie do 88. Więc polecam zabieg korekty wskazań licznika i wymiany termostatu.

Pozdrawiam

 

P.S. Pamietajcie aby okolice termostatu zlać czystą wodą bo lakier można uszkodzić (krótko mówiąc tam gdzie polał się płyn przy wymianie). Jeśli wykonujecie zabieg na podwórku na kostce brukowej też ją zlać i wypłukać czystą wodą.

Edytowane przez Jacusnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności