Skocz do zawartości
devil-80

Stuki przy kręceniu kierownicą lewo-prawo na odpalonym silniku B5fl-filmik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Ja zauważyłem wczoraj również stuki przy ruszaniu kierownicą na postoju lewo prawo dość szybko (silnik właczony).

Odgłos taki jak ten:

[ame]

[/ame]

 

Około roku temu mechanik mówił mi, że mam luz na maglownicy. Słysze też stuki jak jadę np po jakiś garbach (nie aż takie głośne, ale słyszalne).

Czy może to być wina wahacza górnego czy raczej to magiel?Jak tak to czy wymiana czegoś pomoże czy czeka mnie regeneracja przekładni?

Można bezpiecznie jeździć z tym stukiem czy lepiej nie?

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy ci sie maglownica nie poluzowala, a pozniej sprobuj dokrecic luz na maglu taka sruba z podzialka od spodu co widac na filmiku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem również , że jak dodam mocniej gazu i od razu popuszczę (czyli pewnie tak szarpnie do przodu autem) to też słychać stuk.

Za 1godz jadę do mechanika zobaczymy co on powie miejmy nadzieję,że to ten wahacz i może jakaś śruba się poluzowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Nissanie

Zauważyłem również , że jak dodam mocniej gazu i od razu popuszczę (czyli pewnie tak szarpnie do przodu autem) to też słychać stuk.
taki objaw miałem przy padniętej poduszce silnika w nissanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawy jestem gdyż sam mam takie stuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wjedź na kanał jedna osoba niech rusza kierownicą, a Ty lub ktoś przeglądaj kolejne elementy układu kierowniczego i będzie widać gdzie jest luz. Jeżeli nie wiesz o co mi chodzi to podjedz na stację obsługi gdzie robią przeglądy i Ci sprawdzą. Bo tu może być wiele rzeczy począwszy od krzyżaka na wałku, maglownicy, końcówkach drążków kierowniczych po wahacze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy jest w ogóle sens próbować wyregulować luz na maglu (z mojego magla płyn nie leci ale mam luz) czy po prostu regenerować lub wymieniać na używkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skora jest śruba i takowa możliwość istnieje to czemu nie spróbować najpierw wyregulować?? Jeżeli to nie przyniesie rezultatów to wymiana lub regeneracja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro ma mechanik mi to sprawdzić. Narazie wymienił mi 2 górne wahacze, ale chyba one nie powodują takiego stukania na postoju jak się kręci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powiedział, że niby nie ma luzu na maglu , żeby sprawdzić co powoduje problem musiałby rozebrać kierownicę. Wg niego tj coś z drążkiem kierowniczym lub jego łaczeniem. Ktoś wie może jaki byłby koszt naprawy tego?

Tak dokładnie to brzmi- dźwięk dochodzi z okolic pedałó.

Filmik nagrany w moim aucie.

[ame]

[/ame] Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja ostatnio przerabiałem temat stuków w układzie kierowniczym. Zacząłem od regulacji magla, luz zlikwidowany, ale stuki podczas jazdy nadal są. Okazało się, że odkręciła mi się śruba pod akumulatorem, którą jest przykręcona maglownica do nadwozia. po dokręceniu jak makiem zasiał :) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rawdz czy ci sie maglownica nie poluzowala, a pozniej sprobuj dokrecic luz na maglu taka sruba z podzialka od spodu co widac na filmiku

Juz na poczatku o tym pisalem bo ja tez przerabialem ten problem ,sruby stukaja w otworach w budzie, sciag ten plastik na podszybiu i niech ktos rusza kierownica i zobaczysz co sie dzieje ze srubami dwie masz od gory a jedna od spodu jak sie nie myle .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik mi powiedział,że te stuki są od drążków kierowniczych, ale sprawdzę jeszcze te śruby.

Śruby nie pukają-dźwięk wydobywa się z okolic górnych wahaczy(one już wymienione) ale bardziej z tyłu.

Edytowane przez devil-80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam mały problem. Jestem po generalnej wymianie całego przedniego zawieszenia. Wszystkie wahacze, drążki stabilizatora oraz końcówki drążków maglownicy. Głównym powodem był wybity górny prawy wahacz. Klepał niemiłosiernie. Jedna tuleja banana była wybita I jeden prosty zdewulkanizowany. Zrobiłem generalke żeby później nie wracać do tematu. Z lewej strony nic nie klepało. A po zmianie kelpie na niektórych nierównościach jak I na prostej drodze. Generalnie śpiących policjantów przejeźdzam po cichu. Pukanie słychać przy ruszaniu kierownicą. Pojechałem chwile zyg zakiem. Przy skręcie kierownicą o 45 stopni w lewo jest cisza chociaż sporadycznie też puknie ale powrót w drugą stronę objawia się puknięciem za każdym razem. Odgłos dobiega z lewej strony. Do tego na postoju kręcąc kierownicą lewo prawo słychać stukanie. Jak w tym momencie złapie za drążki I górne wachacze czuć lekki luz. Tylko nie na sworzniach a gdzieś dalej. To idzie po całej zwrotnicy. Podczas roboty patrzyłem mechanikowi na ręce, I wszystko dobrze podokręcał. Mam zamiar podjechać do mechanika żeby mi sprawdził ale najpierw chciałbym się dowiedzieć na co mam zwrócic uwagę. Podczas bicia młotkiem w zwrotnice przez drążek kierowniczy mogło coś się stać z maglownicą? Chyba całą odkręconą zwrotnicę podwiesił sobie na maglownicy I chwile tak sobie wisiała. Czy to są dzwięki charakterystyczne dla maglownicy? Przypomne jeszcze że przed wymianą z lewej strony nie dobiegały żadne stuki a teraz owszem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość jak robił zawieszenie to prawdopodobnie ściągał zaciski hamulcowe i może mu sie zewnetrzna sprężyna przy zacisku zdeformowała.Przez to będzie zacisk jak najbardziej stukał.Wystarczy udeżyć noga w oponę i powinno być słychac stukanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, dzieki za odpowiedz. Wlasnie nie sciagal zaciskow wcale. Rozmontowal wahacze, a zwrotnice podwiesil na starej koncowce drazka. Za maglownice, i tak sobie to wisialo. Raz mu sie to zsunelo, i lewa zwrotnica runela zawisajac na przewodach. Ale sprawdze to jutro z rana. Kopne kilka razy i zobacze. Na pewno podlewarowalem go i sprawdzilem luzy na kole, tzn szarpalem trzymajac za godzinie 12 i 6 oraz 9 i 3. Nic nie bylo slychac. Kolo sztywno siedzi. Wczesniej luz na gornym sworzniu byl bardzo wyczuwalny. A jak moge wyeliminowac ewentualne luzy na tym zacisku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dzisiaj do mechanika I się okazało że w moim przypadku poluzowała się śrubka od drążka stabilizatora. Mechanik dokręcił I cisza jak makiem zasiał. Ale dzięki za wszelkie sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności