Kuczi Zgłoś #1 Napisano 21 Kwietnia 2007 Witam. Szukam i szukam i nie mogę znaleźć gdzie jest ten czujnik, wie ktoś? Wyskakuje mi błąd i czasami przywieszają się obrotki i już mnie to denerwuje 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 21 Kwietnia 2007 Dobra, już znalazłem Pomierzyłem rezystancje czujnika i wszystko jest Czujnik G28 znajduje się w komorze silnikowej stojąc przodem do samochodu po prawej stronie między chłodnicą a silnikiem i ma białą wtyczkę. Pomiaru dokonujemy na 1 i 2 pinie i rezystancja powinna wynosić od 480 do 1000 Ω Dodatkowo możemy sprawdzić połączenie wtyk czujnika ECU co jeszcze muszę zrobić ale z przyczyn technicznych dzisiaj nie wyszło ( za krótkie kable miernika ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caveman2009 Zgłoś #3 Napisano 24 Października 2009 Temat pociagniety, wiec sie dokleje:) WIe ktos moze gdzie znajduje sie czujnik obrotow walu korboweg w Passacie 3bg w silniczku 2.0 AZM dzieki ---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 14:30 ---------- czujnik znalazlem, znajduje sie po prawej stronie bloku silnika,pomiedzy kolnierzem do ktorego przykrecona jest obudowa sprzegla a filtrem oleju i jakies 3cm ponizej jego poziomu. kabelek przepleciony jest pod cewka zaplonowa i przechodzi od silnika do sciany ogniowej na ktorej pod zbioniczkiem wyrownawczym jest kilka wtyczek, czujnik g28 podpiety jest do bialej wtyczki, dalej idzie wiazka do ecu, z tego co doczytalem pomiedzy pinem 1 a 2 powinno byc 0.5kOhma a jezeli wartosc przekracza 1kOhm czujnik jest do wymiany, niektorzy zalecaja puscic dzikusa do ecu omijajac oryginalna instalacje, czy sprawdzi sie u mnie zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #4 Napisano 1 Grudnia 2009 A moze ktos pokazac na ETKA gdzie jest G28 ale w silniku ALT passat 2.0L. G40 wymieniony i blad 17748 nadal w komputerze. G28 nie umiem zlokalizowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 1 Grudnia 2009 prosze http://img341.imageshack.us/img341/6724/beztytuusg.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #6 Napisano 1 Grudnia 2009 a czy to nie jest przypadkiem g40 czujnik polozenia walu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 1 Grudnia 2009 (edytowane) prosze http://img341.imageshack.us/img341/6724/beztytuusg.jpg A mi się wydaje, że to jest raczej czujnik halla czyli G40 Sądzę, ze G28 jest gdzieś tutaj Edytowane 1 Grudnia 2009 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 1 Grudnia 2009 A moze ktos pokazac na ETKA gdzie jest G28 ale w silniku ALT passat 2.0L. G40 wymieniony i blad 17748 nadal w komputerze. G28 nie umiem zlokalizowac a co tu kolega ma napisane G40 wiec jest oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #9 Napisano 1 Grudnia 2009 No to jeszczew raz "A moze ktos pokazac na ETKA gdzie jest G28 ale w silniku ALT passat 2.0L. G40 wymieniony i blad 17748 nadal w komputerze. G28 nie umiem zlokalizowac " Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 1 Grudnia 2009 a co tu kolega ma napisane G40 No tak - ma napisane - ale ze owy G40 juz wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 1 Grudnia 2009 moze ten temat pomoze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic830903.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #12 Napisano 1 Grudnia 2009 niestety nic nie pomogl ale dzieki za checi mam tylko benzynke. A w poscie nie ma nawet wzmianki o G28 i jego lokalizacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 1 Grudnia 2009 to moze cos z tego pomoze http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&hs=Krt&ei=1XIVS_DaLs-B_QaWiqD2Bg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CBIQBSgA&q=czujnik+g28+w+silniku+ALT&spell=1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #14 Napisano 1 Grudnia 2009 Przejzalem wszystkie posty nigdzie nie ma lokalizacji G28 na etka a pierwszy post nas zapetla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 1 Grudnia 2009 Pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzacego msz 4 wtyczki. Licząc od lewej, to kostka czujnika G28 to wtyczka nr 3. No a "idąc" po przewodach - dotrzesz do czujnika Pomiędzy stykami 2 i 3 - wymagana wartość to 730 - 1000 omów. Pomiędzy stykami 1 i 2 oraz 1 i 3 - sprawdź czy w tych "parach" nie ma zwarcia. Wymagana wartośc to "nieskończonosc". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #16 Napisano 1 Grudnia 2009 i to jest profesjonalna odpowiedz zaraz dam znac czy trafie po ciemku. ---------- Post added at 00:03 ---------- Previous post was at 23:07 ---------- Miedzy 2 i 3 950 omów. miedzy 1 i 3 & 1 i 2 kompletnie nic. czy to moze byc jakas awaria? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 1 Grudnia 2009 Jest 2 i 3 mieści się w przedziale a reszta to tak jak pisałem - skoro nie ma przejscia pomiędzy pozostałymi parami to czujnik jest raczej sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #18 Napisano 1 Grudnia 2009 hmmm czyli czujniki g40 i g28 sprawne. rozrzad sprawdzony 3x i jest na 100%, napinacz i lancuszek na walku sprawny i dobrze ustawiony. a blad 17748 nadal.juz nie wiem czego szukac.autko jezdzi, chyba dobrze moze czasem muli a moze jestem przewrazliwiony.rece juz opadaja a przejechalem z bledem juz jakies 1300km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 1 Grudnia 2009 blad 17748 Ale to jest błąd G40 a nie G28. 17748 (P1340) - Położenie wałka rozrządu i wału korbowego - Błędne przyporządkowanie czujnika. P - ukł. napędowy 1 - usterka specyficzna dla producenta 3 - system zapłonowy 40 - czujnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sosq Zgłoś #20 Napisano 1 Grudnia 2009 (edytowane) Dokladnie takie cos 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation wiec moze czujnik g40 jest ok (juz podmienilem) ale blaszki ktore sa przymocowane do silnika {walu} sa wadliwe A najlepsze jest to ze po skasowaniu bledu po pierwszym i drugim odpaleniu wszystko jest OK. a po trzecim odpaleniu zapala sie kontrolka silniczka "zolta" i blad na vag-u Edytowane 1 Grudnia 2009 przez sosq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach