Skocz do zawartości
garet4

Brak paliwa po wymianie filtrów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Byłem wczoraj w warsztacie wymienić olej, oraz filtry oleju i paliwa. Z warsztatu przyjechałem bez problemu, jednak dzisiaj już nie mogłem po południu ruszyć samochodu. Odpalił na 30 sekund i zanim zdążyłem ruszyć sam zgasnął, i już nie odpalił. Odkręciłem osłonę silnika i sprawdziłem zdjąłem z filtra paliwa króciec przytrzymywany zawleczką, i okazało się, że w środku sucho. Odłączyłem również oba pozostałe węże od filtra i także wydawały się suche. Nic mi w każdym razie nie pociekło. Próbowałem kręcić dłużej rozrusznikiem, żeby zassało paliwo z baku (jest ponad połowa baku), ale nic z tego.

Co może być przyczyną takiej sytuacji? Gdzie w moim samochodzie znajduje się pompa paliwa? Jest umieszczona w baku czy przy silniku? Jak ją sprawdzić czy działa? Czy mogłem dojechać z warsztatu do domu z uszkodzoną pompą paliwa (do warsztatu mam jakieś 3km)? Czy jeśli pompa jest przy silniku i układ paliwowy jest zapowietrzony to czy pompa nie będzie w stanie pociągnąć paliwa z baku?

 

Opisany problem dotyczy Passata B5FL 1.9 TDI 130KM (2003).

 

Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowietrz układ bo teraz na pewno jest zapowietrzony i nie odpali pytanie czy po przekręceniu na zapłon (nie uruchamianiu silnika) słyszysz buczenie z tyłu i czy spirala świec się zapala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke,

 

spirala się zapala, ale z tyłu nie słychać żadnego buczenia. Na allegro szukałem odpowiedzi na pytanie jaka jest pompa w moim samochodzie, ale tylko się zmieszałem, bo część wyglądała jak montowane w zbiornikach, a część jak montowane przy silniku. Stąd pytanie, gdzie u mnie jest ta pompa?

Edytowane przez garet4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zbiorniku jest pompa elektryczna a z tyłu głowicy pompa wspomagająca zintegrowana z pompą vacum. Odkręć odpowietrznik na filtrze paliwa i kilka razy włącz zapłon (powinna wyciekać z odpowietrznika ropka) Jeżeli nie podaje paliwa to albo skopana pompa w zbiorniku albo bezpiecznik od tej pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
milke,

 

spirala się zapala, ale z tyłu nie słychać żadnego buczenia. Na allegro szukałem odpowiedzi na pytanie jaka jest pompa w moim samochodzie, ale tylko się zmieszałem, bo część wyglądała jak montowane w zbiornikach, a część jak montowane przy silniku. Stąd pytanie, gdzie u mnie jest ta pompa?

MIELKE jak już

pompa w baku

pompae.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest w zbiorniku paliwa, najlepiej ściągnij wężyk który idzie z pompy na filtr i przekręć kilka razy kluczykiem bez odpalania i sprawdz czy leci ropka jeżeli nie to można spróbować kilka razy puknąć w pompe przez kapsel na niej możliwe że sie zawiesiła. Sama pompa znajduje się pod kanapą z tyłu pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdzę jutro pompę w zbiorniku. W wersji kombi jest ona również pod siedzeniem z tyłu? Jak odsłoniłem podwójną kanapę to jest tam jakaś kostka, ale nie wygląda na pompę. W każdym razie dziękuje za wszelkie podpowiedzi, wyjaśniło mi to nieścisłość z tymi rodzajami pomp na allegro. Coś czuje że właśnie ta w baku nie działa z jakiegoś powodu, tylko dlaczego zbiegło się to z wymianą filtra. Może jutro będę mądrzejszy po kolejnych oględzinach.

 

PS. Rafał (mielke), wybacz, poprawiłem literówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim razie sprawdzę jutro pompę w zbiorniku. W wersji kombi jest ona również pod siedzeniem z tyłu? Jak odsłoniłem podwójną kanapę to jest tam jakaś kostka, ale nie wygląda na pompę. W każdym razie dziękuje za wszelkie podpowiedzi, wyjaśniło mi to nieścisłość z tymi rodzajami pomp na allegro. Coś czuje że właśnie ta w baku nie działa z jakiegoś powodu, tylko dlaczego zbiegło się to z wymianą filtra. Może jutro będę mądrzejszy po kolejnych oględzinach.

 

PS. Rafał (mielke), wybacz, poprawiłem literówkę.

pod siedzeniem lub wykładziną bagażnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod kanapą osłonięta jest metalowym deklem przykręcanym na 3 śrubki o ile dobrze pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, po zalaniu filtra ponownie ropą dalej nie odpala. Miejsce gdzie znajduje się pompa paliwa w baku odnalazłem (pod deklem w bagażniku, koło koła zapasowego). Nie udało mi się jednak dobrać do samej pompy ze względu na to, że oględziny przeprowadziłem na parkingu. Sprawdziłem za to wszystkie bezpieczniki, i wszystkie są ok. natomiast pompka w bagażniku jak była niesłyszalna, tak dalej niesłyszalna pozostaje. Nawet odłączałem od niej przewód sterujący żeby upewnić się że coś buczy albo nie, ale nie zaobserwowałem żadnej aktywności. Gdzie może być przyczyna? VAG by coś podpowiedział? Mam jechać do warsztatu czy jest szansa, że sam sobie poradzę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz jeśli zalałeś ropką filterek musisz go troche pokręcić by paliwo dotarło do pompek ja cheblowałem AVF a kumpla po wymianie filtra paliwa mysleliśmy że pompka w baku da ciśnienie i doleje rope do filtra ale niestety nie tylko troszke podała pochodził 5min i zdechł ale po pokręceniu go za 7r azem zapalił i teraz juz śmiga od strzała następna nauczka na przyszłość przed wymiana koniecznie zalewajcie czysta ropką zalać ropa filtr do pełna :):):)

Edytowane przez Robcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, po zalaniu filtra ponownie ropą dalej nie odpala. Miejsce gdzie znajduje się pompa paliwa w baku odnalazłem (pod deklem w bagażniku, koło koła zapasowego). Nie udało mi się jednak dobrać do samej pompy ze względu na to, że oględziny przeprowadziłem na parkingu. Sprawdziłem za to wszystkie bezpieczniki, i wszystkie są ok. natomiast pompka w bagażniku jak była niesłyszalna, tak dalej niesłyszalna pozostaje. Nawet odłączałem od niej przewód sterujący żeby upewnić się że coś buczy albo nie, ale nie zaobserwowałem żadnej aktywności. Gdzie może być przyczyna? VAG by coś podpowiedział? Mam jechać do warsztatu czy jest szansa, że sam sobie poradzę?
masz trzy możliwości

1 padł przekaźnik

2 padła wiązka do pompy

3 padła pompa raczej na to stawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Autko chodzi. Jechałem już (na holu) do warsztatu, i mnie naszło żeby jednak spróbować go podczas jazdy uruchomić. Wrzuciłem 2 bieg i odpalił. Pojeździłem trochę i chwilowo jest ok. Jeśli sytuacja się powtórzy, pewnie znaczy to, że dalej się coś zapowietrza. Jeśli sytuacja nie wróci, to pewnie mnie w warsztacie oszukali i nie zalali (choć tak twierdzą) do pełna filtra podczas wymiany.

 

Ja mam pecha do mechaników :/ (komu można oddać bezpiecznie Paska do naprawy we Wro?). Sam bym wszystkie wymiany zrobił gdyby nie to, że własnie się rozchorowałem a wymiana była konieczna teraz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diesla nie zabardzo na holu odpalac a w takich sytuacjach najlepiej zalać filtr i poluzować wtryski. Ja też tak miałem niby filtr zalany auto odpaliło ale po 5 minutach zgasło i nie paliło. Zalałem filtr jeszcze raz poluzowałem wtryski kolega kręcił a ja dokręcałem paliwo niby już lało się z wtrysków ale jeszcze był zapowietrzony. Przy okazji ropą umyłem całą komorę silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i poluzować wtryski

W PD nie da się poluzować wtrysków. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luzować wtryski można w starszych silnikach typu afn, 1y w pd nie da się tego zrobić taki silniczek można odpalić np poprzez dmuchanie z kompresora w zbiornik paliwa lub np na plaka :). Co do pompy to istnieje możliwość że pompa w zbiorniku się zawiesza i nie zawsze działa lub sitko na pompie jest zabrudzone i nie przepuszcza ropki z taka sytuacja się juz spotkałem wystarczyło wyczyścić i po problemie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto zauważyć że nie wszystkie paski mają dwie pompy paliwa. Nie wiem jak to idzie seriami ale mój np. pompy w zbiorniku nie posiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AWX i AVF 131 KM ma pompę w zbiorniku i napewno musi chodzić w czasie pracy silnika non stop ,ponieważ u siebie jak wyjąłem bezpiecznik od pompy to po ok. minucie silnik zgasł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja po remoncie silnika też miałem problem z odpaleniem. Nawet luzowanie wytrysków nie pomagało. Może to dziwnie zabrzmi, ale zdjąłem wężyk paliwowy (nie pamietam tylko czy przed filtrem czy za) i zaciągnąłem ustami ;) Trochę to potrwało i łatwo nie szło ale w koncu paliwo poczułem. Następnie wszystko skręciłem i na poluzowanych wtryskach zacząłem kręcić. Gdy paliwo zaczęło lecieć poskręcałem wszystko i działa do dziś. I też nie jestem w stanie przypomnieć sobie czy na włączonym czy wyłączonym zapłonie. Metoda trochę głupia, ale cóż, byłem zdesperowany ;) ważne że pomogło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo diesel musi mieć cisnienie w przewodach paliwowych i to bez powietrza żeby zapalił i dlatego sie zalewa nowy filtr po brzegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności