garet4 Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2011 Witam. Byłem wczoraj w warsztacie wymienić olej, oraz filtry oleju i paliwa. Z warsztatu przyjechałem bez problemu, jednak dzisiaj już nie mogłem po południu ruszyć samochodu. Odpalił na 30 sekund i zanim zdążyłem ruszyć sam zgasnął, i już nie odpalił. Odkręciłem osłonę silnika i sprawdziłem zdjąłem z filtra paliwa króciec przytrzymywany zawleczką, i okazało się, że w środku sucho. Odłączyłem również oba pozostałe węże od filtra i także wydawały się suche. Nic mi w każdym razie nie pociekło. Próbowałem kręcić dłużej rozrusznikiem, żeby zassało paliwo z baku (jest ponad połowa baku), ale nic z tego. Co może być przyczyną takiej sytuacji? Gdzie w moim samochodzie znajduje się pompa paliwa? Jest umieszczona w baku czy przy silniku? Jak ją sprawdzić czy działa? Czy mogłem dojechać z warsztatu do domu z uszkodzoną pompą paliwa (do warsztatu mam jakieś 3km)? Czy jeśli pompa jest przy silniku i układ paliwowy jest zapowietrzony to czy pompa nie będzie w stanie pociągnąć paliwa z baku? Opisany problem dotyczy Passata B5FL 1.9 TDI 130KM (2003). Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2011 odpowietrz układ bo teraz na pewno jest zapowietrzony i nie odpali pytanie czy po przekręceniu na zapłon (nie uruchamianiu silnika) słyszysz buczenie z tyłu i czy spirala świec się zapala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garet4 Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2011 (edytowane) mielke, spirala się zapala, ale z tyłu nie słychać żadnego buczenia. Na allegro szukałem odpowiedzi na pytanie jaka jest pompa w moim samochodzie, ale tylko się zmieszałem, bo część wyglądała jak montowane w zbiornikach, a część jak montowane przy silniku. Stąd pytanie, gdzie u mnie jest ta pompa? Edytowane 25 Marca 2011 przez garet4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2011 W zbiorniku jest pompa elektryczna a z tyłu głowicy pompa wspomagająca zintegrowana z pompą vacum. Odkręć odpowietrznik na filtrze paliwa i kilka razy włącz zapłon (powinna wyciekać z odpowietrznika ropka) Jeżeli nie podaje paliwa to albo skopana pompa w zbiorniku albo bezpiecznik od tej pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2011 milke, spirala się zapala, ale z tyłu nie słychać żadnego buczenia. Na allegro szukałem odpowiedzi na pytanie jaka jest pompa w moim samochodzie, ale tylko się zmieszałem, bo część wyglądała jak montowane w zbiornikach, a część jak montowane przy silniku. Stąd pytanie, gdzie u mnie jest ta pompa? MIELKE jak już pompa w baku Uploaded with ImageShack.us Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2011 Pompa jest w zbiorniku paliwa, najlepiej ściągnij wężyk który idzie z pompy na filtr i przekręć kilka razy kluczykiem bez odpalania i sprawdz czy leci ropka jeżeli nie to można spróbować kilka razy puknąć w pompe przez kapsel na niej możliwe że sie zawiesiła. Sama pompa znajduje się pod kanapą z tyłu pojazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garet4 Zgłoś #7 Napisano 25 Marca 2011 W takim razie sprawdzę jutro pompę w zbiorniku. W wersji kombi jest ona również pod siedzeniem z tyłu? Jak odsłoniłem podwójną kanapę to jest tam jakaś kostka, ale nie wygląda na pompę. W każdym razie dziękuje za wszelkie podpowiedzi, wyjaśniło mi to nieścisłość z tymi rodzajami pomp na allegro. Coś czuje że właśnie ta w baku nie działa z jakiegoś powodu, tylko dlaczego zbiegło się to z wymianą filtra. Może jutro będę mądrzejszy po kolejnych oględzinach. PS. Rafał (mielke), wybacz, poprawiłem literówkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2011 W takim razie sprawdzę jutro pompę w zbiorniku. W wersji kombi jest ona również pod siedzeniem z tyłu? Jak odsłoniłem podwójną kanapę to jest tam jakaś kostka, ale nie wygląda na pompę. W każdym razie dziękuje za wszelkie podpowiedzi, wyjaśniło mi to nieścisłość z tymi rodzajami pomp na allegro. Coś czuje że właśnie ta w baku nie działa z jakiegoś powodu, tylko dlaczego zbiegło się to z wymianą filtra. Może jutro będę mądrzejszy po kolejnych oględzinach. PS. Rafał (mielke), wybacz, poprawiłem literówkę. pod siedzeniem lub wykładziną bagażnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2011 Pod kanapą osłonięta jest metalowym deklem przykręcanym na 3 śrubki o ile dobrze pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garet4 Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2011 Ok, po zalaniu filtra ponownie ropą dalej nie odpala. Miejsce gdzie znajduje się pompa paliwa w baku odnalazłem (pod deklem w bagażniku, koło koła zapasowego). Nie udało mi się jednak dobrać do samej pompy ze względu na to, że oględziny przeprowadziłem na parkingu. Sprawdziłem za to wszystkie bezpieczniki, i wszystkie są ok. natomiast pompka w bagażniku jak była niesłyszalna, tak dalej niesłyszalna pozostaje. Nawet odłączałem od niej przewód sterujący żeby upewnić się że coś buczy albo nie, ale nie zaobserwowałem żadnej aktywności. Gdzie może być przyczyna? VAG by coś podpowiedział? Mam jechać do warsztatu czy jest szansa, że sam sobie poradzę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2011 (edytowane) Łukasz jeśli zalałeś ropką filterek musisz go troche pokręcić by paliwo dotarło do pompek ja cheblowałem AVF a kumpla po wymianie filtra paliwa mysleliśmy że pompka w baku da ciśnienie i doleje rope do filtra ale niestety nie tylko troszke podała pochodził 5min i zdechł ale po pokręceniu go za 7r azem zapalił i teraz juz śmiga od strzała następna nauczka na przyszłość przed wymiana koniecznie zalewajcie czysta ropką zalać ropa filtr do pełna ) Edytowane 26 Marca 2011 przez Robcyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2011 Ok, po zalaniu filtra ponownie ropą dalej nie odpala. Miejsce gdzie znajduje się pompa paliwa w baku odnalazłem (pod deklem w bagażniku, koło koła zapasowego). Nie udało mi się jednak dobrać do samej pompy ze względu na to, że oględziny przeprowadziłem na parkingu. Sprawdziłem za to wszystkie bezpieczniki, i wszystkie są ok. natomiast pompka w bagażniku jak była niesłyszalna, tak dalej niesłyszalna pozostaje. Nawet odłączałem od niej przewód sterujący żeby upewnić się że coś buczy albo nie, ale nie zaobserwowałem żadnej aktywności. Gdzie może być przyczyna? VAG by coś podpowiedział? Mam jechać do warsztatu czy jest szansa, że sam sobie poradzę? masz trzy możliwości 1 padł przekaźnik 2 padła wiązka do pompy 3 padła pompa raczej na to stawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garet4 Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2011 Autko chodzi. Jechałem już (na holu) do warsztatu, i mnie naszło żeby jednak spróbować go podczas jazdy uruchomić. Wrzuciłem 2 bieg i odpalił. Pojeździłem trochę i chwilowo jest ok. Jeśli sytuacja się powtórzy, pewnie znaczy to, że dalej się coś zapowietrza. Jeśli sytuacja nie wróci, to pewnie mnie w warsztacie oszukali i nie zalali (choć tak twierdzą) do pełna filtra podczas wymiany. Ja mam pecha do mechaników (komu można oddać bezpiecznie Paska do naprawy we Wro?). Sam bym wszystkie wymiany zrobił gdyby nie to, że własnie się rozchorowałem a wymiana była konieczna teraz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelg6 Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2011 diesla nie zabardzo na holu odpalac a w takich sytuacjach najlepiej zalać filtr i poluzować wtryski. Ja też tak miałem niby filtr zalany auto odpaliło ale po 5 minutach zgasło i nie paliło. Zalałem filtr jeszcze raz poluzowałem wtryski kolega kręcił a ja dokręcałem paliwo niby już lało się z wtrysków ale jeszcze był zapowietrzony. Przy okazji ropą umyłem całą komorę silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 26 Marca 2011 i poluzować wtryski W PD nie da się poluzować wtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #16 Napisano 26 Marca 2011 Luzować wtryski można w starszych silnikach typu afn, 1y w pd nie da się tego zrobić taki silniczek można odpalić np poprzez dmuchanie z kompresora w zbiornik paliwa lub np na plaka . Co do pompy to istnieje możliwość że pompa w zbiorniku się zawiesza i nie zawsze działa lub sitko na pompie jest zabrudzone i nie przepuszcza ropki z taka sytuacja się juz spotkałem wystarczyło wyczyścić i po problemie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bombelp Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2011 Warto zauważyć że nie wszystkie paski mają dwie pompy paliwa. Nie wiem jak to idzie seriami ale mój np. pompy w zbiorniku nie posiada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #18 Napisano 27 Marca 2011 AWX i AVF 131 KM ma pompę w zbiorniku i napewno musi chodzić w czasie pracy silnika non stop ,ponieważ u siebie jak wyjąłem bezpiecznik od pompy to po ok. minucie silnik zgasł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SilkyBoy Zgłoś #19 Napisano 28 Marca 2011 Ja po remoncie silnika też miałem problem z odpaleniem. Nawet luzowanie wytrysków nie pomagało. Może to dziwnie zabrzmi, ale zdjąłem wężyk paliwowy (nie pamietam tylko czy przed filtrem czy za) i zaciągnąłem ustami Trochę to potrwało i łatwo nie szło ale w koncu paliwo poczułem. Następnie wszystko skręciłem i na poluzowanych wtryskach zacząłem kręcić. Gdy paliwo zaczęło lecieć poskręcałem wszystko i działa do dziś. I też nie jestem w stanie przypomnieć sobie czy na włączonym czy wyłączonym zapłonie. Metoda trochę głupia, ale cóż, byłem zdesperowany ważne że pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmos Zgłoś #20 Napisano 28 Marca 2011 Bo diesel musi mieć cisnienie w przewodach paliwowych i to bez powietrza żeby zapalił i dlatego sie zalewa nowy filtr po brzegi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach