Skocz do zawartości
grzeszcz

Ustawienie geometrii po wymianie półosi 2E

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam passka b4. Musialem wymienic w nim prawa polos bo zerwalo mi ta mase przeciwwibracyjna. Oczywiscie wymiana pomogla i drgania ustaly jednak po wyjezdzie na droge zeby sprawdzic czy wszystko jest ok samochod na prostej kierownicy bardzo ucieka w prawo a zeby jechac prosto musze trzymac kierownice skrecona:dupablada Czy teraz musze jechac zeby ustawic zbieznosc? Przed sama wymiana z kierowaniem wszystko bylo dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co odkręcałeś podczas wymiany tylko z sworznia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkrecona byla sruba od piasty(ta co jest na srodku kola) i przy amortyzatorze 2 sruby i cala piasta poszla na dol i bylo dojscie do polosi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dół od kolumny odkręcałeś to teraz na geometrię-ruszając kąt pochylenia koła, ruszyłeś też zbieżność-teraz te dwie rzeczy do ustawienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to musisz ustawić jak byś odkręcił tylko z sworznia wahacza to nie trzeba by było ustawiać geometrii pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak dol byl odkrecany. W sumie zeby bylo dojscie do tej polosi bylo 2 sruby i jedna nakretka ta co do piasty wchodzi. Tak myslalem ze bedzie trzeba ustawic te 2 rzeczy bo strasznie ciezko sie jezdzi

 

---------- Post added at 23:40 ---------- Previous post was at 23:34 ----------

 

dzieki za zainteresowanie tematem i pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i pewnie opony zdziera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poniedzialek zalozone letnie a dzisiaj z ta zla bieznoscia zrobilem ok 15 km i jutro tak samo. Ale jutro napewno zrobie porzadek z geometria

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

geometria i zbieznosc samochod bardzo dobrze sie prowadzi i nic nie sciaga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie półosi od której odpadła mas wibracyjna,oś jeszcze się nadaje do użytku.A może da się to jakoś zamontować z powrotem.Masa jest cała.I w którym miejscu ma być,na mojej była po zew.stronie a z tego co widzę na necie to ma być po wew. stronie.Półoś wymieniłem z prawej strony razem z przegubem wew.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Półoś wymieniłem z prawej strony razem z przegubem wew.

Prawa półośka jest dłuższa i na wewnętrznej stronie-od skrzyni powinna być ta masa wibracyjna a montuje się ją razem z manszetą przegubu czyli inaczej manszeta na wewnętrzny przegub prawej półośki jest inna niż na lewej półośce gdyż mocuje ona właśnie tą masę wibracyjną. Po części można silikonem do okien przykleić ja do półośki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można bez niej jeździć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A można bez niej jeździć?
można ale wibracje będą na całej budzie odczuwalne więc nie polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A można bez niej jeździć?

Oczywiście,wiele aut nie ma żadnego dodatkowego wyważenia półosiek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mam dylemat,ale zostania na tym że przykleję masę do półośki.Wielkie dzięki za pomoc wszystkim!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I w którym miejscu ma być

Prawa półoś 521 mm

Lewa półoś 264,5 mm

Odległość ustawienia masy jest mierzona między zewnętrzną powierzchnią oporową przegubu równobieżnego i zewnętrzną krawędzią masy.

 

Można jeździć bez tego, lekkie drgania są, największe przy mocnym butowaniu ale nie tak jak mielke pisze że cała buda drży ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odległość ustawienia
Czyli są to odległości umieszczenia masy? A ta powierzchnia oporowa to ta część ośki grubsza? A masę mam przykleić silikonem czy czymś innym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są odległości podane przez fabrykę, mierzysz od przegubu wewnętrznego do masy.

Nie wiem czy silikon wytrzyma, dosyć te półośki wirują ;), użyłbym kleju dwu składnikowego typu "Distal"-kleiłem na to szpilki głowicy w zazie i trzymało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy silikon wytrzyma
OK.Wielkie dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności