Skocz do zawartości
Temex

Klima z vr6 2.8 do 1.8 PF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie. Czy jest możliwość przełożenia klimatronika z vr6 do 1.8 PF? Będę zakładał klime i zastanawiam się gdzie będzie więcej roboty. Jak widać pojemność silnika jest znacznie większa. Pozdrawiam

 

---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 18:53 ----------

 

Rozumiem że nikt nie wie czy można czy też nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że nikt nie wie czy można czy też nie

zaczekaj, co taki niecierpliwy jesteś? już będziesz robił przekładkę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem cała klima/klimatronic jest taka sama, a różni się jedynie kompresor klimy, bo od Vr6 nie podejdzie ( i bodajże kręci się w drugą stronę )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli mam sprawny kompresor klimy od manualnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj

uchwyt kompresora i alternatora jest inny. napinacz jest inny jeśli obecnie masz wąskie paski osprzętu to jeszcze kpl kół wału korbowego, nie muszą być z tłumikiem drgań, ja mam z 1,8 ABS i jest ok, dodatkowo pompa wspomagania musi mieć 11mm większe odsadzenie(przy wąskich paskach - pompa z vento 1,8 ABS lub mądry tokarz podkładka jak u mnie), troche trzeba przerobić napinanie paska wspomagania. u mnie jeszcze trzeba było podmienić belkę pod chłodnicą, bo z VR-a miałem wyższą. przewody wodne od chłodnicy (wyjścia z chłodnicy z drugiej strony) kompresor kręci się w przeciwną stronę i ma odwrotne mocowanie przewodów klimy. na koniec to jeszcze ładne otworki w ścianie grodziowej musisz wyciąć. nie wiem jak z wiązką elektryczną, bo moja klima to manual i pasowała. to chyba tyle jak coś to pytaj.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że jednak łatwiej zamontować klime manualna:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie jest proste:D jakie masz zdolnosci manualne?? mechanika,elektronika??ja do 1.8pf wsadzilem klimatronic,ale mialem klime manual ale na stary czynnik,kolo pasowe z elektromagnesem przekladasz bez problemu,dorabiasz napinanie paska i prawie mechanika z glowy.W sumie odezwij sie jak bedeziesz chciec,bo to przerabialo kilku ludzi i ja tez chetnie pomoge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Dawid. Będę niebawem wiedział czy zostane przy manualu czy jednak klimatronik. W razie czego napewno się odezwę a masz może jakieś schematy albo coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
( i bodajże kręci się w drugą stronę )

To jak jest faktycznie...VeR kręci się w lewo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak jest faktycznie...VeR kręci się w lewo?

 

Tak, napędzana grzbietem paska

 

---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:43 ----------

 

Serp_Belt_few_colors.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przed lipcem '92 tez w VR6 był dwustronny pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A przed lipcem '92 tez w VR6 był dwustronny pasek?

 

Dowodów żadnych nie mam, ale jeśli miał klimę, to raczej tak.

Bez klimy paski były jednostronne.

 

---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:32 ----------

 

Sprawdziłem w Etce, jest na pewno dwustronny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem w Etce, jest na pewno dwustronny.

Mam namacalny dowód-Zgadza się w 100%, na starym czynniku też sprżarka chodziła w lewo.

A ma ktoś pojęcie czym różnią sie bebechy sprężarki która kręci się w lewo od tej co kręci się w prawo? Czy może jest możliwość przeróbki wnętrza aby odwrócić kierunek obrotu? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka tłoczkowa na tarczy uchylnej powinna działać bez względu w którą stronę się kreci, podobnie jak w karcherach to wygląda więc jak dla mnie zadziała kręcąc się w drugą stronę.

 

http://www.laser-sinex.pl/kompresor%20sprezarka%20tlokowa%20osiowa%20z%20tarcza%20wychylna%20o%20plynnie%20zmiennej%20pojemnosci%20skokowej.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinna działać bez względu w którą stronę się kreci

Też tak myślałem ale...w sprężarce są jeszcze zawory które utrzymują ciśnienie po jednej stronie obiegu, zatem boję się że to ciśnienie wytworzy się nie z tej strony...myślałem że zawory wystarczy obrócić i będzie git...ale jak one wyglądają? ...od teoretyki do praktyki daleka droga ...

Korciło mnie zawsze rozebrać klimatyzator i w końcu to zrobię...;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawory zawsze działają tak samo, tłoki chodzą wzdłużnie na tarczy więc wszystko jedno w którą strone się tarcza kręci. Odwrócisz zawory to tam gdzie ssanie będzie wydech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na trzeźwo myśląc to niby tak, skoro węże w obu sprężarkach są tak samo podłączone...

To po kiego grzyba jest ta dodatkowa strzałka?

....jeśli tylko po to aby pasek dobrze założyć..to mogli sobie darować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony wszystkie katalogi pokazują mi że te sprężarki nie są zamienne. Może kwestia jest w wysunięciu koła pasowego lub rozmieszczeniu króćców na węże, a może jednak czymś się różnią w środku?

 

---------- Post added at 00:44 ---------- Previous post was at 00:39 ----------

 

Hmmm, np. katalog IC podaje tą samą sprężarkę: SD70797423 na R12 dla VR6 i PF.

Różnica w kole pasowym - 6 lub 7 żeber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
katalog IC podaje tą samą sprężarkę

Im bym nie wierzył, wg. intercars jest ta sama sprężarka jest do VR6 przed lipcem 92 i do 2E różnica tylko w kole pasowym-no ale to akurat nie problem przełożyć.

Czemu te sprężarki nie maja zupełnie innego oznaczenia-numer jest ten sam...na naklejce jest tylko dodatkowa strzałka i to jeszcze tak dziwnie umiejscowiona jak by dopiero przed włożeniem do auta ją domalowali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności