Temex Zgłoś #1 Napisano 23 Marca 2011 Witam, mam pytanie. Czy jest możliwość przełożenia klimatronika z vr6 do 1.8 PF? Będę zakładał klime i zastanawiam się gdzie będzie więcej roboty. Jak widać pojemność silnika jest znacznie większa. Pozdrawiam ---------- Post added at 20:00 ---------- Previous post was at 18:53 ---------- Rozumiem że nikt nie wie czy można czy też nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 23 Marca 2011 Rozumiem że nikt nie wie czy można czy też nie zaczekaj, co taki niecierpliwy jesteś? już będziesz robił przekładkę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vipergti Zgłoś #3 Napisano 23 Marca 2011 Z tego co wiem cała klima/klimatronic jest taka sama, a różni się jedynie kompresor klimy, bo od Vr6 nie podejdzie ( i bodajże kręci się w drugą stronę ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #4 Napisano 23 Marca 2011 A jeżeli mam sprawny kompresor klimy od manualnej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2011 Wszystko się DA trzeba robić nie pytać, przynajmniej ja mam taką zasadę tu coś kiedyś naskrobałem. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2405&highlight=reaktywacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mozik1 Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2011 witaj uchwyt kompresora i alternatora jest inny. napinacz jest inny jeśli obecnie masz wąskie paski osprzętu to jeszcze kpl kół wału korbowego, nie muszą być z tłumikiem drgań, ja mam z 1,8 ABS i jest ok, dodatkowo pompa wspomagania musi mieć 11mm większe odsadzenie(przy wąskich paskach - pompa z vento 1,8 ABS lub mądry tokarz podkładka jak u mnie), troche trzeba przerobić napinanie paska wspomagania. u mnie jeszcze trzeba było podmienić belkę pod chłodnicą, bo z VR-a miałem wyższą. przewody wodne od chłodnicy (wyjścia z chłodnicy z drugiej strony) kompresor kręci się w przeciwną stronę i ma odwrotne mocowanie przewodów klimy. na koniec to jeszcze ładne otworki w ścianie grodziowej musisz wyciąć. nie wiem jak z wiązką elektryczną, bo moja klima to manual i pasowała. to chyba tyle jak coś to pytaj. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2011 Wychodzi na to że jednak łatwiej zamontować klime manualna:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidgsm Zgłoś #8 Napisano 23 Marca 2011 pytanie jest proste:D jakie masz zdolnosci manualne?? mechanika,elektronika??ja do 1.8pf wsadzilem klimatronic,ale mialem klime manual ale na stary czynnik,kolo pasowe z elektromagnesem przekladasz bez problemu,dorabiasz napinanie paska i prawie mechanika z glowy.W sumie odezwij sie jak bedeziesz chciec,bo to przerabialo kilku ludzi i ja tez chetnie pomoge Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Temex Zgłoś #9 Napisano 23 Marca 2011 Dzięki Dawid. Będę niebawem wiedział czy zostane przy manualu czy jednak klimatronik. W razie czego napewno się odezwę a masz może jakieś schematy albo coś podobnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #10 Napisano 19 Lipca 2011 ( i bodajże kręci się w drugą stronę ) To jak jest faktycznie...VeR kręci się w lewo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 19 Lipca 2011 To jak jest faktycznie...VeR kręci się w lewo? Tak, napędzana grzbietem paska ---------- Post added at 22:45 ---------- Previous post was at 22:43 ---------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 19 Lipca 2011 A przed lipcem '92 tez w VR6 był dwustronny pasek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2011 A przed lipcem '92 tez w VR6 był dwustronny pasek? Dowodów żadnych nie mam, ale jeśli miał klimę, to raczej tak. Bez klimy paski były jednostronne. ---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:32 ---------- Sprawdziłem w Etce, jest na pewno dwustronny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 22 Lipca 2011 Sprawdziłem w Etce, jest na pewno dwustronny. Mam namacalny dowód-Zgadza się w 100%, na starym czynniku też sprżarka chodziła w lewo. A ma ktoś pojęcie czym różnią sie bebechy sprężarki która kręci się w lewo od tej co kręci się w prawo? Czy może jest możliwość przeróbki wnętrza aby odwrócić kierunek obrotu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #15 Napisano 22 Lipca 2011 Sprężarka tłoczkowa na tarczy uchylnej powinna działać bez względu w którą stronę się kreci, podobnie jak w karcherach to wygląda więc jak dla mnie zadziała kręcąc się w drugą stronę. http://www.laser-sinex.pl/kompresor%20sprezarka%20tlokowa%20osiowa%20z%20tarcza%20wychylna%20o%20plynnie%20zmiennej%20pojemnosci%20skokowej.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 22 Lipca 2011 powinna działać bez względu w którą stronę się kreci Też tak myślałem ale...w sprężarce są jeszcze zawory które utrzymują ciśnienie po jednej stronie obiegu, zatem boję się że to ciśnienie wytworzy się nie z tej strony...myślałem że zawory wystarczy obrócić i będzie git...ale jak one wyglądają? ...od teoretyki do praktyki daleka droga ... Korciło mnie zawsze rozebrać klimatyzator i w końcu to zrobię... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #17 Napisano 22 Lipca 2011 Zawory zawsze działają tak samo, tłoki chodzą wzdłużnie na tarczy więc wszystko jedno w którą strone się tarcza kręci. Odwrócisz zawory to tam gdzie ssanie będzie wydech. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 22 Lipca 2011 Na trzeźwo myśląc to niby tak, skoro węże w obu sprężarkach są tak samo podłączone... To po kiego grzyba jest ta dodatkowa strzałka? ....jeśli tylko po to aby pasek dobrze założyć..to mogli sobie darować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #19 Napisano 22 Lipca 2011 Z drugiej strony wszystkie katalogi pokazują mi że te sprężarki nie są zamienne. Może kwestia jest w wysunięciu koła pasowego lub rozmieszczeniu króćców na węże, a może jednak czymś się różnią w środku? ---------- Post added at 00:44 ---------- Previous post was at 00:39 ---------- Hmmm, np. katalog IC podaje tą samą sprężarkę: SD70797423 na R12 dla VR6 i PF. Różnica w kole pasowym - 6 lub 7 żeber Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 23 Lipca 2011 katalog IC podaje tą samą sprężarkę Im bym nie wierzył, wg. intercars jest ta sama sprężarka jest do VR6 przed lipcem 92 i do 2E różnica tylko w kole pasowym-no ale to akurat nie problem przełożyć. Czemu te sprężarki nie maja zupełnie innego oznaczenia-numer jest ten sam...na naklejce jest tylko dodatkowa strzałka i to jeszcze tak dziwnie umiejscowiona jak by dopiero przed włożeniem do auta ją domalowali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach