Gość jędrek Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2006 co ile wymienia sie pasek rozrzadu w passacie b5 tdi 1.9 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #2 Napisano 19 Lutego 2006 Co 90 000 km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #3 Napisano 19 Lutego 2006 bezpieczniej co 60-70 tkm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #4 Napisano 19 Lutego 2006 Mechanicy mówią że wyrabiają się elementy. Dlaczego jednak juz p 90 tys? Może to wina kiepskich części? Mi też poradzili żeby zmieniac po 60 tys ale ta różnica to praktycznie roczny przebieg samochodu... :609: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2006 Ja wymieniłem rozrząd po przebiegu zalecanym przez producenta (90k km). Mimo tego stan wymienianych elementów oceniony byl przez mechanika jako bardzo dobry. To wszystko pewnie też zależy od eksploatacji samochodu... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2006 Ale to było po 90 tys samochodu czy Ty tyle przejechałeś? Moj jak pojedzie na rozrząd po 60 tys to bedzie miał w sumie 260 000 :-) A to moze być jakaś różnica... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #7 Napisano 20 Lutego 2006 Ano tak - jak auto miało 90k km Tu się nie dogadaliśmy i w sumie macie rację co do tych 60k km - jak jest późno, to lepiej nie będę odpisywać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2006 ja słyszałem ze rozrząd jest przidziany do pracy nawet do 120 tyś km. Jednakże ustalona jest granica 90 tyś km ze względów na to że czasami może się trafić jakiś feler. Moj rozrząd wymieniany był co 90 tyś km. Obecnie miesiąc temu wymieniałem przy stanie licznika 186 tyś km i stan zmienianego rozrządu został oceniony na dobry. Ale wszystko zależy od eksploatacji. pozdrawiam simo --- VW Passat B5 (3B) 1.9 TDI Variant (90KM), 99r. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #9 Napisano 10 Marca 2006 Pytanie co kiedy wymieniać. pasek rozrządu - co 90tyś km pasek alternatora - ? pasek klimatyzacji - ? pasek wspomagania-? rolka napinająca pasek rozrządu - ? rolka prowadząca pasek rozrządu - ? napinacz hydrauliczny - ? pompa wody - ? napinacz paska alternatora - ? napinacz paska klimatyzacji -? (lub) rolka do napinacza klimatyzacji -? Pasek ma przejechane 124tyś km i pierwszy rozrząd wymieniony,tak widnieje w ksiażce serwisowej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2006 Dziadek, a masz go od nowego? To taki niedzielny samochód że tylko tyle przejechał? :-) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lysiek Zgłoś #11 Napisano 11 Marca 2006 Ja w sumie dwa tygodnie temu zmieniałem rozrząd. Wymieniłem pasek, rolkę napinającą, prowadzącą. Po za tym dowiedziałem się, iż dobrze jest też zmieni pompę wody ponieważ później, aby ją wymienic też trzeba trochę pośiąga rzeczy :641: Więc wymieniłem pompę wody. Ale później się okazało, że paski alternatora oraz kilimy też już nie są w najlepszym stanie, więc za jednym zamachem wymieniłem wszystko (stosunkow nie duży koszt). Teraz myślę, że będę mógł spokojnie przejecha kolejne 80-90 tyś km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2006 Nie mam go od poczatku ,ale mam książke serwisową. Z przeglądami i zaznaczonymi wymianami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dr.Dolittle Zgłoś #13 Napisano 12 Marca 2006 Pierwsza wymiana paska rozrządu to najlepiej przy przebiegu sugerowanym przez producenta. Druga i kolejne wmiany powinny odbywać sie po przejechaniu max. 60tys.km. Krótsze przebiegi pomiędzy zmianami paska rozrządu spowodowane są tym ze koła zębate też sie wyrabiają, a ich nikt niewymienia za każdym razem. VW Passat Variant 1,9TDI 115KM PD 00r. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość koksik Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2006 Druga i kolejne wmiany powinny odbywać sie po przejechaniu max. 60tys.km. no nie przeasadzajmy bo zaniedługo bedziemy wymieniać razem z olejem co 10 000 :610: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #15 Napisano 12 Marca 2006 no nie przeasadzajmy To takie dmuchanie na zimne spowadowane brakim zaufania do mechaników i wymienianych pasków, zużyciem współpracujących elementów silnika i chęcią zapewnienia sobie spokoju ducha. Ja zmienisz o 20 tys km wcześniej to stracisz tyle na tym co koszt zbiornika paliwa... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dr.Dolittle Zgłoś #16 Napisano 13 Marca 2006 no nie przeasadzajmy bo zaniedługo bedziemy wymieniać razem z olejem co 10 000 :610: Jesli kolega uważa ze powinno się pasek wymieniać w dłuższych odstępach czasu niech sie niezdziwi jak zdarzy mu się sytuacja ze pasek rozrządu pęknie i narobi szkód a uto odmówi posłuszeństwa. Zawory też kosztują, popychacze hydrauliczne podobnie nie mówiąc już o innych częsciach. Więc lepiej dmuchać na zimne.Ale wybór należy do własciciela pojazdu.Ja wyrażam tylko swoją opinię. VW PASSAT VARIANT 1,9TDI 115KM PD 00r. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rafal 111 Zgłoś #17 Napisano 14 Grudnia 2006 co ile wymienia sie rozrzad w passacie 2.5 tdi v6.z gory dziekuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2006 We wszystkich autach ajkie miałem wymieniałem zgodnie z zaleceniami producenta i nigdy nie było porblemu, a pasek jak i rolka po demontażu wyglądała na całkiem zdrową... Także ja utwierdzam się w przekonaniu, że jesli stosujemy w mairę dobre zamienniki to naprawdę można stosowac sie do zaleceń producenta. Oczywiście jeśli ktoś chce być nadgorliwy to oczywiście nie zaszkodziw tym wypadku Ale fakt faktem zdarzają się wadliwe sprzęty - mój kolega kupił nóweczke Megankę gdzie pasek przewidziany na 90 tyś km. a strzelił po 60 tys km... niestety nie serwisował maszyny i musiał poniesł spory koszt... także jak kto lubi, ale ja trzymam sie zaleceń producenta Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #19 Napisano 14 Grudnia 2006 ja mialem wymieniany przyok 95 tyskm.w ASO VW.to kiedy teraz powinienem go wymienic.A dbam o niego az moja dziewczyna jest czasami zazdrosna.hehehehehe.mam przejechane ok 148tyskm???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yassek Zgłoś #20 Napisano 14 Grudnia 2006 Jeśli chodzi o czas pomiędzy wymianą rozrządu trzeba wziąść pod uwagę prawdziwy przebieg auta bo nie wszyscy go znają albo myślą że znają A tak niestety bywa. A potem opowiada się o wadzie fabrycznej któregoś z elementów rozrządu.. Dlatego jak nie jesteśmy pewni trzeba chociaż wzrokowo oblukać przez osobe która się na tym zna. Inaczej ......niespodzianka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach