Skocz do zawartości
Gość KRZYCHU303

CLIMATRONIC - czy można regulować temp. poniżej 18-stu stopni?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KRZYCHU303

Witam. Mam od 2 tygodni VW Passata Kombi z 99' z climatronikiem. Rozjaśnijcie mi horyzonty ???

Regulacja temperatury od 18 st. w górę do MAX.jest stopniowa. Poniżej 18 st. włącza się sprężarka i tłoczy zmrożone powietrze. Czy można regulować temperaturę tego własnie zimnego powietrza , czy jest ona stała bez regulacji - poniżej 18 st ???

DZIEKI ZA EWENTUALNĄ POMOC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kssawery

Temat obsługi, sposobu działania, i w ogóle climatronica był już niejednokrotnie poruszany na forum.

Proponuję poczytać a na pewno Ci się rozjaśnią horyzonty ;)

A tak przy okazji to twórcy climatronica doszli widocznie do wniosku, że nie ma potrzeby dokładniejszej regulacji poniżej 18 st. Po prostu przy tej nastawie sprężarka będzie chodzić non stop bez względu na temp w samochodzie :613: .

A Tobie do czego dokładniejsza regulacja poniżej 18 st?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KRZYCHU303

Kolego " pawel1309 " jesteś w błędzie !!! Temperatury po włączeniu sprężarki są bardzo niskie i powodują szybkie wychłodzenie wnętrza samochodu. Przy długim uzywaniu KLIMY trzeba przed wyjściem z auta w lecie " ocieplić " w środku samochodu. Naraża się człowiek na tzw. " szok termiczny "!!! - a na tym cierpią gardła dzieci !!! Płynna regulacja temp. poniżej 18 st. byłały idealna żeby nie tworzyć w środku IGLO !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309
Kolego " pawel1309 " jesteś w błędzie !!! Temperatury po włączeniu sprężarki są bardzo niskie i powodują szybkie wychłodzenie wnętrza samochodu. Przy długim uzywaniu KLIMY trzeba przed wyjściem z auta w lecie " ocieplić " w środku samochodu. Naraża się człowiek na tzw. " szok termiczny "!!! - a na tym cierpią gardła dzieci !!! Płynna regulacja temp. poniżej 18 st. byłały idealna żeby nie tworzyć w środku IGLO !!!!

 

ok, ale aby nie doznać szoku termicznego różnica temperatur wewnetrznej i zewnętrznej nie powinna przekraczać 6*C. Oznacza to tyle, że gdy w lecie mamy powiedzmy 24* to klime możemy sobie ustawić na max 18*, a jeżeli na zewnątrz mamy powiedzmy 18* to nie widze potrzeby włączania klimy. Nie wiem po co komu płynna regulacja poniżej 18* skoro ta temp jest temp komfortową (jak dla mnie bynajmniej). Mi nie potrzeba siedzieć w 10 czy 15* gdy na zewnatrz mamy 18* :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KRZYCHU303

Dzięki za informacje , nie miałem nigdy CLIMATRONIKA dlatego dyskutuję !!!

te informacje sa bardzo ciekawe - DZIĘKI !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel1309
Witam,a czy może ktoś wie co oznacza 444 00 na wyświetlaczu klimatronika po wciśnięciu przycisków obiegu zamkniętego i econ,czy to jakiś błąd czy tak ma być?Passat 1,9 tdi????????

 

zapraszam TUTAJ

 

Czy można zaprogramować CLIMATRONICA i jakie ma ciekawe funkcje ???

 

Pana równiez zapraszam TUTAJ ;)

 

i jeszcz takie małe sprostowanie bo cos mi się poryrało ;) róznica 6*C jest optymalną, aby sie nie przeziebic w zimie. Aby doznać szoku termicznego potrzebna jest większa różnica, ale wiadomo o co chodzi w moim poprzednim poście ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kssawery
Kolego " pawel1309 " jesteś w błędzie !!! Temperatury po włączeniu sprężarki są bardzo niskie i powodują szybkie wychłodzenie wnętrza samochodu. Przy długim uzywaniu KLIMY trzeba przed wyjściem z auta w lecie " ocieplić " w środku samochodu. Naraża się człowiek na tzw. " szok termiczny "!!! - a na tym cierpią gardła dzieci !!! Płynna regulacja temp. poniżej 18 st. byłały idealna żeby nie tworzyć w środku IGLO !!!!

 

Hmm... nie słyszałem aby ktoś w samochodzie chciał ustawiać temp np 15 st. projektanci climatronica też nie słyszeli i pewnie dlatego nie ma takiej możliwości. W naszym klimacie ustawienie temp w samochodzie na poziomie 21 st zupełnie wystarczy aby nie przeżyć szoku termicznego a równocześnie jest (przynajmniej dla mnie) komfortowa. Oczywiście mogą się zdażyć u nas jakieś ekstremalnie wysokie temp ale wtedy zawsze można podnieść temp zanim się wysiądzie.

 

Z tego co pamiętam to eskimosi w swoich iglo mieli temp ok 20 st

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z racji tego, że praktycznie wszystkie wątki o climatronicu zostały już przez userów podane w postaci linków, to kładę Gerdę - nie ma sensu rozpraszać wiedzy w dziesięciu miejscach. Z pytaniami zapraszam do podanych wątków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności