Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MMarcu

Zastanawiam się, czy nie olać ASO z wymianą rozrządu w 1.9 TDI 2002. Ceny w ASO i w dwóch hurtowniach:

1. ASO - komplet prawie 1700 zł (w tym pasek, rolki, napinacz, pompa wodna, pasek klimatyzacji, pasek wielorowkowy i chyba tyle, :?: w ogóle to, czy wymieniłem wszystko, co należy wymienić, czy coś jeszcze należy :?:

2. InterCars - pasek Bosha 213zł, rolka prowadząca 166zł, napinacz 216zł, pompa wodna 275zł,

3. Fota - pasek Bosh 213, rolka prowadząca SKF 133zł, napinacz SKF 198zł, pompa wodna SKF 316zł, pasek alternnatora 65zł, pasek klimy 30 zł)

 

Widać, że można zaoszczędzić kupując samemu części, ale czy to nie wejście na minę :?: . Choć generalnie firmy SKF czy Bosh to przecież niezłe firmy. A poza tym, te części z ASO VW są pewnie robione przez SKF-a albo Bosha dla VW.

Jeśli chodzi o usługę to sparwdziłem w ASO VW AutoViva na Połczyńskiej w Warszawie i wynosi to 1000zł ( :shock: ) natomiastt w ASO VW Gajewska na Chełmżyńskiej już lepiej, bo 500zł.

 

Pytałem w jakimś zupełnie nieautoryzowanym miejscu, gdzie znają się z reklamy na TDI, i gość zaśpiewał mi 900 zł za wymianę rozrządu z reobotą ( w tym pompa wodna) z podobno oryginalnymi częściami (bo niby tacy mają mniejszy podatek, niż ASO). Ale cykam się, czy nie zwalą mi samochodu. Ale oszczędność kusi. tyle by nie okazała się ona pozorna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Koraszewski Auto Sport, Gosciu jest kierowcą rajdowym i VW Audi ma w paluszku naprawde szpec. Wymieniałem rozrząd z pompą wody wszystko na oryginalnych częsciach i zapłąciłem 1400zł .

Warsztat ma strone http://www.koraszewski.com

Naprawdę polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dadun

Wszystkie części były oryginalne ze znakami VW/AUDI

i to Jeszcze do tego MADE IN JAPAN - koszt 600 zł

Pojechałem do kolegi który prowadzi serwis V.A.S.S.

Udzielił mi wskazówek jak to się robi - I SAM SOBIE ZMIENIŁEM.

Czas 2h - jak na pierwszy raz w tym modelu.

 

niezle ja zabulilem prawie 2,5 tys. 1.8T AEB (przeszlo dwa lata temu) w Piasecznie, teraz bym niezrobl tego bledu, autko serwisuje u Wujka (zreszta narazie poza wymiana filtrow/swiec oraz oleju nic niemusze robic przy aucie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC

olej bosch, pracuje w sklepie i wiem co pisze ,jak rolki to EVR a pasek albo CONTITECH albo GATES.Kolejną sprawą jest to ze te niby oryginały serisowe to są jakies podruby robione dla serisow przez kiepskie firmy

 

[ Dodano: Nie PaĽ 23, 2005 9:10 am ]

podaj mi numery z intercarsu to ci podam ceny u mnie w sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:D OOOO tak BOSCH to już nie to samo co kiedyś

ja wybrałem paski GATES-a

Świece NGK PFR 6Q

Rolki NTN

Olej Mobil 1 F-Syntetic

chłodnica G12

 

:D Sprawują się doskonale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13

Prosze o rade gdzie mam kupić rozrząd do passata 1,9 TDI.Mam dylemat bo w serwisie VW komplet razem z paskiem kosztuje ok.810 zł a w sklepie z częściami ok.460 zł.Czy ktoś może mi powiedzieć coś na temat tego tańszego kompletu,czy może warto zainwestować w oryginalne części???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_

Ja jak wymieniałem to zainwestowalem w Pasek firmy GATES a rolke napinacza firmy LUK, w poprzednim aucie tez wymienialem i uzylem zamienników także tych samych firm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
czy może warto zainwestować w oryginalne części???

 

Uważam osobiście, że tylko i wyłącznie orginalne części !!!

 

Proponuę przejrzeć allegro w dziale motoryzacja i cześci samochodowe wpisując w okienku szukania hasło "rozrząd" i napewno znajdziesz kilkadziesiąt lub kilkaset propozycji.

Przeważnie ludzie sprzedają orginalne zestawy rozrządu jednak najczęsciej bez pompy wody czego w takim przypadku nie można nazwać kompletem rozrządu. Pompę trzeba dokupić !!! Wszystko zależy do jakiego TDI potrzebujesz komplet. 90, 110, PD-115 czy do PD-101, PD-130.

 

Kompletny rozrząd to: Pasek, wszystkie napinacze i rolki oraz pompa wody z wyłączeniem TDI-110 gdzie pompa lata na pasku klinowym.

 

Ceny orginalnych tajli do TDI 90 kształtują sie na poziomie 450zł

 

Ceny orginalnych tajli do TDI 101 kształtują sie na poziomie 300 - 400zł

 

Ceny orginalnych tajli do TDI 130 kształtują sie na poziomie 300 - 400zł

 

Do powyższych cen należy dodać kwote 130zł za pompę wody, którą kupuję się w ASO na tzw. wymianę. Są to pompy regenerowane w 100% zgodne z nowym orginałem z pełną gwarancją. Pompę owdy wymienia się obligatoryjnie w powyższych modelach

 

 

Ceny orginalnych tajli do TDI 110 kształtują sie na poziomie 400 - 500zł

 

W powyższym przypadku pompy wody nie trzeba kupować jeśli nie cieknie gdyż lata ona na innym pasku niż rorządu.

 

Osobnym tematem są silniki TDI 115 i bardzo wczesne silniki 130 z lat 00/01/ i sam poczatek 2002 gdzie zastosowano hydrauliczny napinacz paska rorządu i większy napinacz.

Takie rozwiązanie dość mocno podraża koszty wymiany rozrządu. W tym przypadku kwota wymiany rozrządu wraz z pompą wody stosują tylko orginalne części może spokojnie sięgnąć 1000zł a nawet i nieco przekroczyć te cenę.

 

 

Mam nadzieję, że dobrze się tu spisałem i podałem nieco pomocnych informacji.

W razie potrzeby pytaj dalej. :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13

Mam nadzieję, że dobrze się tu spisałem i podałem nieco pomocnych informacji.

W razie potrzeby pytaj dalej.

 

 

Widze że masz sporą wiedzę,to dobrze bo czasami może pomożesz komuś tak jak mi.Jednak co do cen które opisałeś mam trochę wątpliwości,gdyż do mojego typu silnika AVB cena wraz z pompą wody w ASO to 810 zł nie licząc nic poza tym.

Jednak bardzo Ci dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeśli chcesz to mogę Ci sprzedać pełny orginalny rozrząd wraz z pompa wody do Twojego silnika AVB za kwotę około 450zł.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13
Jeśli chcesz to mogę Ci sprzedać pełny orginalny rozrząd wraz z pompa wody do Twojego silnika AVB za kwotę około 450zł.

 

 

HHA

Dzięki za propozycję,ale okazało sie że rozrząd mam sprawny ,tylko pasek był prawdopodobnie bardzo suchy i po spryskaniu paska specjalnym preparatem wszystkie szumy ustąpiły.A mało brakowało i bym wydał kupe szalu na darmo.!!!

Rada dla wszystkich.DOBRE SAMOCHODY NAPRAWIAJCIE W DOBRYCH WARSZTATACH!!!

Przekonałem sie na własnej skórze że ci którzy naprawiali duże Fiaty i Polonezy powinni już zakończyć swoją karierę zawodową bo w dzisiejszych czasach mogą naciągać niektórych na poważne koszty zupełnie niepotrzebnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Żeby przypadkiem za niedługo dobry humor Cię nie opuścił.

Jeżeli jakiekolwiek szumy, pisku czy szelesty dochodzą z paska rozrządu

czy elementów rozrządu to bezwzględnie się coś takiego wymienia.

Absolutnie nie można spryskiwać paska rozrządu jakimkolwiek preparatem

wyciszającym czy smarującym. Owszem pasek rozrządu jest olejo odporny

ale jeżeli cokolwiek i jakikolwiek wydaje on szum to tylko wymiana, choćby

była dużo dużo za wcześnie. Poza tym ja nie znam żadnych preparatów do

spryskiwania pasków rozrządu. :609: Owszem jakieś badziewia do pasków

wielorowkowych i klinowych to są ale to i tak nie zda sie na dłuższą metę.

Pomogą również tylko wymiana.

 

Rób jak chcesz bo to Twoje auto i Twoja decyzja ale nie eksperymentuj na sobie,

na sowim portfelu i silniku swego auta.

Moja propozycja nadal jest aktualna.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hha,

mnie też czeka wymiana rozrządu. Silnik AKN. Jak masz to rzuć mailem lub na PRIV cenę (interesi mnie tylko cały komplet z pompą). Czekam :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koksik
prawdopodobnie bardzo suchy i po spryskaniu paska specjalnym preparatem wszystkie szumy ustąpiły

czy ty napeno mówisz o pasku rozrzadu????

nie pomyliło ci sie z klinowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć jak piszczy pasek klinowy to trzeba sypnąć garść mąki ziemniaczanej :583:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Ponoć jak piszczy pasek klinowy to trzeba sypnąć garść mąki ziemniaczanej :583:

 

Hej, śkąd Ty znasz takie teorie :) :) Jest coś takiego jak Belt Depresser ale o mące nie słyszałem :) Napewno lapsze od mąki będzie potraktowanie paska wielorowkowego suchym mydłem lub parafiną (świeca). W trakcie kręcenia się pasków docisnąć na moment parafinę lub mydło na 5 sekund i ok.

 

Jakby nie było to jak pasek ma swój przebieg to tylko wymiana. W Passatach jak jest wymiana rozrządu to wymienia się również wszystkie paski napędowe osprzętu silnika

 

 

HHA

 

PS. Taki rozrząd to około 1100zł może kosztować. Jednak cena może wzrosnąć o + 100/200zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13

Wyjaśnie wam wszystko od początku.

Kupiłem passata w październiku i gość który mi go sprzedał dał mi gwarancję na piśmie podbitą przez warsztat że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 120 000 km(wszystkie rolki,paski i pompa wody).Jakiś czas temu zaczęłem słyszeć dziwny szum(obecny przebieg to 145 tyś.),więc udałem się do znajomego mechanika któremu zostawiłem auto na cały dzień żeby to sprawdził,ewentualnie usunął przyczynę.

Niestety nic nie zrobił ,ale poinformował mnie że ten szum dochodzi z rozrządu i gdy popryskał smarem w spreju na rolkę napinającą to szum ucichł,ale na drugi dzień znowu sie pojawił.

Doszedłem do wniosku że muszę wymienić tą rolkę ale właśnie ten mechanik doradzł mi że najlepieej wymienić kompletny rozrząd.Zorientowałem sie troche w kosztach jakie mnie czekają i troche sie załamałem.

NAGLE... :642: !przypomniałem sobie o gwarancji którą otrzymałem na piśmie.Pojechałem tam,choć to ok.100 km od Wrocławia i opłaciło się.

Właściciel warsztatu na poczekaniu zajął sie moim autkiem i po zdjęciu obudowy pokazał mi gdzie tkwi problem.Faktycznie ten szum wydobywał się z tego miejsca,ale po pryśnięciu nieznanym mi preparatem na zewnętrzną płaszczyznę paska rozrządu ,przy uruchomionym silniku raptownie nastała cisza...Od tamtej pory przejechałem ok.300 km. i jak narazie wszystko jest w pożo!!! :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Sorrki ale mnie i tak to nie przekonuje. Skoro piszczy rolka to bezwzględna wymiana.

Nie ma smarowania paska rozrzadu. Wybij sobie to z głowy !!!

 

Wymiana i tyle. Nawet jak teraz coś wydasz to napewno wydatek będzie sporo niższy od tego jakby choć raz puściła ta rolka lub sie zatarła. Nawet nie masz pewnie pojęcia na jakich tajlach był robiony ten rozrządu 25kkm temu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BIKA13

Jeśli minie tydzień i wszystko będzie w pożądku to daje sobie spokój,jeśli natomiast znowu zacznie mi szumiec to kupię od ciebie ten komplet rozrządu który mi proponujesz.Na razie jednak poczekam.To jednak spory wydatek a ten mechanik który to wymieniał gwarantuje że jest wszystko w pożądku.A ta rolka wcale nie szumiała tylko ten pierwszy mechanik który pryskał na nią smarem rozpylił ten smar równiesz troche na pasku co spowodowało jego chwilową cichą pracę.Może to tylko wina paska????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BIKA13, przecież hha nie chodzi o to, żeby za wszelką cenę wcisnąć Ci komplet rorządu :) proponuje Ci cene niespotykaną w sklepie, ale nie o to chodzi.

 

próbujemy Ci wytłumaczyć że z rozrządem nie ma żartów. pomyśl sam - 400zł rozrząd, niech będzie że wymiana ze 200 - 300zł.

 

a co się stanie gdy pasek smarowany nieznanymi preparatami (co sam przyznajesz) pęknie lub przeskoczy?

 

wtedy dodaj po jednym zerze do kwot wymienionych przeze mnie.

 

jest takie powiedzenie: głupi dwa razy traci oraz biednego nie stać na tandetne rozwiązania :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności