Konrados Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2006 Witam! Czy u Was w paskach B5 też jest kiepsko z grzaniem. Chodzi mi szczególnie o jazdę na trasie. W mieście jest ok, ciepło - szybko zarówno silnik jak i wnetrze się nagrzewa. Na trasie do V -90-100 jest ok. natomiast powyżej 120-130km/h musz odkręcać grzanie na maxa odkręcić a i to nie do końca pomaga. Czuję, że chłodne powietrze wpada przez kratki. Dodam, że jazda przy temp. zewnetrznej ok.-5 st, wskazówka temeratury silnika "w pionie". To jedna sprawa natomiast problemem jest jakaś nieszczelność z prawej strony. Po prostu jest ewidentnie zimno. Samochód był uderzony, ale drzwi nie odstają od reszty karoserii. Wieje gdzieś od schowka przed pasażerem. Jak można podregulować drzwi samemu czy trzeba jechać do kolesia, który robił autko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2006 Masz climatronic czy standardowa wentylacje? To moze miec kluczowe znaczenie. U mnie nie ma zadnego problemu z grzaniem. Po 8 godzinach stania samochodu na mrozie odpalam silnik, przejade 2 swiatla i sciagam kurtke. W trasie rowniez nie ma problemu, samochod nagrzewa sie plynnie. Ten nawiew zimnego powietrza kolo schowka nie musi byc do konca spowodowany zle zamontowanymi drzwiami? Czy podczas jazdy slyszysz jakies gwizdy wiatru? Czy wraz ze wzrostem predkosci nasila sie nawiew zimnego powietrza? Jesli masz climatronic to tu moze byc pies pogrzebany. Moze uszkodzone czujniki podaja zle informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2006 Ja mam nawiew standard i takie obserwacje: - powiewy zimnego powietrza przy skrętach /temat juz poruszany na forum/ - niskie obroty silnika, wolna jazda - temp stała zależna od położenia regulatora temp. - wysokie obroty silnika, wolna jazda - temp wyraźnie skacze w gore niezależnie od nastawień - niskie obroty, szybka jazda - temp. spada. Prawdopodobnie masa zimnego powietrza jest większą niż wydolność nagrzewnicy przy danym ustawieniu. - wysokie obroty, szybka jazda - temp. skacze w wyższe rejony :-) Wyraźnie czuć cieplejszy powiew :-) Czyli jak pisze Kubelt climatronik z uszkodzonymi czujnikami zachowuje się pewnie jak zwykła standartowa klima. Na szczęście ta ma jeden plus. Nie psuja się silniczki, czujniki itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cooler Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2006 Ja wiem z instrukcji że w schowku jest specjalny nadmuch zimnego powietrza, spodziewam się że jak jest otwarty to przy szybkiej jeździe może być w okolicy schowka zimno U mnie ogrzewanie działa poprawnie (przy -22 można było w koszulce jeździć, ale żona narzeka że coś jej ze schowka wieje zimnem, pomimo zamkniętego wylotu zimnego powietrza. Napisz co doszedłeś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kriss185 Zgłoś #5 Napisano 17 Lutego 2006 Witam u mnie też wiało ale jak zamknąłem otworek w schowku od nadmuchu klimy tzw.klimatyzowany schowek to wszystko wróciło do normy i było zajefajnie ciepło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #6 Napisano 17 Lutego 2006 Zatkałem otworek nawiewowy w schowku. nagrzałem silnik i zauważyłem, że nieco słabiej na nogi orzewanie działa od strony pasażera. Zobaczymy jak na trasie teraz sytuacja będzie się przedstawiała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #7 Napisano 17 Lutego 2006 Ja mam tak zamkniete cały czas ale na jakies zimne podmuchy wpływu to nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #8 Napisano 17 Lutego 2006 To ja ci powiem coto jest :629: własnie dzisiaj usunełem tą awarie u siebie :614: . Objawy jak u ciebie tylko troche gorzej bo mi dotego wszystkiego jeszcze lała się woda :644: Gość na warsztacie twierdził że trzeba kokpit ściągać i chciał zato 150zł. Uparłem się i zaczełem grzebać sam. Zdjełem schowek wsadizłem ręke po same jaja :641: i mokro więc wprost proporcjonalnie do miejsca gdzie doszedłem ręką zaczełem szukać dziury. I co się okazało tam gdzie jest box filtra pyłkowego dokładnie pod nim dostawałe sie woda. zdjełem ramiena wycieraczek potem podszybie odkreciłem box i wszystko jasne. Tam są takie gąbeczki które zachodza na siebie jesli miałeś walone auto jak ja :610: to mozesz tam mieć nieszczelność. Dociełem gąbki i uszczelke,posmarowałem silikonem blache wokół i poskładałem do kupy. Jeszcze nie testowałem ale załoze się o stówke że to było to. Sprawdź to miejsce na 90% tamtędy dmucha. Pozdro! Ps: napisz czy sie udało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzesiekP Zgłoś #9 Napisano 24 Maja 2006 Dziadek a jak ściągnąłeś podszybie? Nie chce go połamać a mam ten sam problem co Ty. Zdemontowałem schowek i widzę, że leje się od strony filtra a pod dywanikiem błoto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #10 Napisano 24 Maja 2006 Odkręcasz ramiona wycieraczek, delikatnie podważasz przy jednym z końców i powoli odpinasz (zamocowane jest na zatrzask). Przy zakładaniu delikatnie przesmaruj czymś tłustym i lekko dobij ręką. U mnie ładnie odeszło bo było świeżo założone ,apropo nowe kosztuje 75zł (jakby co) :610: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #11 Napisano 19 Czerwca 2006 Odgrzebałem wątek dot niekontrolowanych podmuchów wewnątrz kabiny (bez skojarzeń, Panie i Panowie ). Zdjąłem filtr przeciwpyłkowym wyjąłem schowek i ... znalazłem nieszczelnośc. http://img213.imageshack.us/my.php?image=pict00052us.jpg Wieje (tak myślę) szczeliną, która powstaje między "kolankiem" obiegu zamknietego (zaznaczone różowym) a obudową wentylatora (zielone). Nie wiem czy "kolanko" nie schodzi do końca w dół czy czegoś barkuje , jakiegoś elementu uszczelniającego. Ten jasniejszy fragment na zdjęciu pomiędzy rózowym a zielonym to już schowek (w zasadzie jego obicie gąbką). Ktoś może rozbierał ustrojstwo, co za element powinien tam uszczelniac ewentualnie jak (czym) to uszczelnic? A moze schowek (jego pozioma cześć sięgająca az do przegrody silnika... ) ma za zadanie chronić przed podmuchami tylko np. schowek został nieprawidłowo zamontowany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość care Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2007 cześć wszyskim jestem pierwszy raz właścicielem VW passat i borykam się z jednym problemem nie pracuje mi nawiew powietrza zrobiłem test climatronika i pokazało mi 4F9 02 domyślam sie ze to coś z dmuchawą nawiewu ale niejestem przekonany do końca prosił bym kogoś by opisał mi jak wymienić taką dmuchawe lub ją naprawić jak mam się do tego zabrać bo naprawa jak dla mnie w warsztacie jest bardzo droga i musze płacić w funtach a jestem na dorobku a i co najlepsze jest to ze jestem z angli i mam kierownice po przeciwnej stronie mówie to bo może to coś zmieni pozdrawiam wszystkich PS.może jakiś schemacik bym prosił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #13 Napisano 12 Marca 2007 zrobiłem test climatronika i pokazało mi 4F9 02 domyślam sie ze to coś z dmuchawą nawiewu ale niejestem przekonany do końca 4F9 zużyte szczotki wentylatora dmuchawy (wiatrak klimy na chłodnicy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość care Zgłoś #14 Napisano 12 Marca 2007 dziekuje w środe będe miał troche czasu to zajże ale niewiem czy dobrze zrozumieliśmy sie bo nie pracuje mi nawiew powietrza w środku bo wrzyciu nie powiedział bym że silniczek od nawiewu będzie sie znajdował w komoże silnika a tym bardziej na chłodnicy ale jeszcze tego samochodu nie zdąrzyłem poznać jak zobacze to się odezwe i opowiem jeszcze raz z góry dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość care Zgłoś #15 Napisano 15 Marca 2007 Tak jak mówiłem w środe zabrałem sie do demontażu schowka by sie dostać do dmuchawy "wentylatora"bo nie wiało mi powietrze i niemiałem ogrzewania.po demontarzu schowka tj.po odkręceniu pięciu wkrętów na wprost tak jak ktoś wcześniej pisał znajdował sie ten wentylator ucieszyłem sie że to jest tak łatwo ze czeka mnie odkręcenie jeszcze czterech wkrętów i wentylator na wierzchu lecz po drodze okazało sie że musze odkręcić cztery śruby "10-tki" uchwytów które trzymaja nabuj od poduszki powietrznej by ja odsunąć a wtedy wentylator po nagimnastykowaniu sie wyszedł podłączyłem go na krótko i nie działał a więc zabrałem sie do demontarzu obudowy plastikowej silniczka są tam trzy gumki w kształcie łezki po wciskaniu tych gumek śrubokrętem pchałem je strone ty łopatek,śmigiełka?a obudowe do dołu a po wyciągnięciu pozostało mi wyjęcie dwuch szczotek "grafitó"sztuk dwie odlutować i przylutować nowe a następnie sprawdzenie,montaż,oraz zrobienie testu klimy wynik 000 chciałem jeszcze raz podziękować klubowiczom za podpowiedzi w dowód wdzięczności opisałem dokładnie jak to zrobić dla następnych by już nie szukałi i błądziłi a kod 4F9 myśle że zniknął na zawsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchy Zgłoś #16 Napisano 15 Marca 2007 Cieszymy sie razem z Tobą. Gratulacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plaski Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2007 Czesc jestem tu nowy ale trafilem tu,bo mam ten sam problem klima (wentylator).Dzieki informacja na forum jakie znalazlem postanowilem sie zabrac za rozbiórke wentylatora .Wszystko ok.tyle ze prawdopodobnie nie problemem sa szczotki a miedziana czesc na wirniku prawie 3mm zuzycia wiec prawdopodobnie dlatego klima mi wyswietla blad jutro go sprubuje podlaczyc na krutko.ewentualnie musze wykrecic jakic uzywany wentylator ze szrotu. ZAJEBISTE FORUM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czeslaw2005 Zgłoś #18 Napisano 23 Kwietnia 2007 Czesc..dołacze do tematu.. wczoraj podczs jazdy zauwazylem przy predkosci ok.100km.jakby swist powietrza z okolic nog pasazera...to mi wyglada jakby powietrze ocierało sie o jakis wystający element z przodu pojazdu.. co moze być...towarzyszy temu nadmuch zimnego powietrza na nogi pasazera...pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #19 Napisano 2 Grudnia 2007 odswieze temat.zaczelo migwizdac powietrzeod strony pasazera na dole chyba z tej kratkina srodku co jest.tak przy od 110km/h.im szybciej tym glosniej.nie mam problemy z ogrzewaniem.co to moze byc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jazgar Zgłoś #20 Napisano 22 Grudnia 2007 wieje mi .... ale od strony szyby kierowcy.Przy 180 to nie jest wiaterek tylko tornado.Przy 100 slychac taki drzwiek jakby bylo okno niedomkniete,taki lekki swist.Brak jakiejkolwiek wody,wilgoci itp.Jedynie uszczelka dookola drzwi jest lekko biala(a chyba czrniutka powinno byc??).Jakis pomysl co z tym zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach