Skocz do zawartości
Gość G_40

Co to jest i do czego ? Silnik 1.9 TDI 1Z [N75]

Rekomendowane odpowiedzi

Gość G_40

Coś podobne do przekaźnika w metalowej obudowie. Znajduje się na ścianie grodziowej zaraz za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Podłączone są do tego o ile się nie myle dwa wężyki i wtyczka.

 

Co to i do czego służy ??? Powinno cykać ??? ;)

 

[ Dodano: 12-02-2006, 20:23 ]

Odpowiadam :629:

 

Elektropneumatyczny zawór N75. Zabezpiecza silnik przed przeładowaniem silnika przez turbinę. Ma cykać jak nie cyka to źle.

 

 

Popadam chyba w paranoje :570:

 

Pomógł mastah baskecior z autocentrum.

Edytowane przez radekrp90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja z autopsji opowiem o jeszcze jednej kostce: też dwa wężyki i wtyczka. "TO" znajduje się na błotniku, zaraz obok akumulatora. Otóż jest to elektrozawór sterujący klapką zamykającą dopływ powietrza z zewnątrz (lub inaczej mówiąc włączającą obieg wewnętrzny) - sterowanie przyciskiem na desce obok włącznika klimy. Zapewne występuje tylko w wersji z klimą, bo w wersji bez klimy jest sterowanie mechanicznie pokrętłem.

 

Bardziej skomplikowanej konstrukcji to chyba nie mogli wymyslić... Ciągnąć przez pół samochodu wężyki, kable, żeby jedną klapkę podnosiło. Nie można było tego jakoś mechanicznie rozwiązać??? Jestem trochę wkur... bo mi ten elektrozawór padł, mocowanie klapki się złamało i lipa - musiałbym całą obudowę dmuchawy wymieniać. Smutek i nostalgia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Coś podobne do przekaźnika w metalowej obudowie. Znajduje się na ścianie grodziowej zaraz za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego. Podłączone są do tego o ile się nie myle dwa wężyki i wtyczka.

 

Co to i do czego służy ??? Powinno cykać ??? ;)

 

[ Dodano: 12-02-2006, 20:23 ]

Odpowiadam :629:

 

Elektropneumatyczny zawór N75. Zabezpiecza silnik przed przeładowaniem silnika przez turbinę. Ma cykać jak nie cyka to źle.

 

 

Popadam chyba w paranoje :570:

 

Pomógł mastah baskecior z autocentrum.

 

Cholerny swiat ... a ja taki bylem przerazony bo mi "tyka". Myslalem ze poprostu to cos padlo - nie wiedzialem do tej pory co to jest - tylko jest sprawa tego typu ... jak ktos lubi jak mu tyka (taki z raychu) to mu glowa nie boli. Dla mnie osobiscie jest to bodziec do obmyslenia sposobu jak dla tego zaworu zamknac gebe.

Ma ktos jakies pomysly?? :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maras

nic na siłe wszystko młotkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przekaźnik o numerze 135. Znajduje się pod środkową konsolą za popielniczką. Jak mam odpalony silnik i dodaje gazu to on pyka. Ale nie zawsze. Czy ktoś wie co to jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

135. 357906383A

Przekaźnik dla sprzęgła elektromagnetycznego. Klimatyzacja silnik AAZ,1Z

w skrucie przy dodawaniu gazu wyłącza klimatyzację dla dodania mocy na silnik np: przy wyprzedzaniu po unormowaniu obrotów włącza ją spowrotem.Przekaźnik działa niezależnie czy klima jest włączona czy też nie.

w tym gnieździe jest montowanych kilka przekaźników w zależności od modelu.

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G_40 kolego to coś to zawor sterowania turbiny N75 istotne cacko :) i kosztuje 150 zł jak jest z*****e to przy 2600 obr to obroty stja w miejscu i jedziesz max 120 np przechodzi ci w tryb awaryjny i niema jazdy po wylaczeniue i odpaleniu silnika resetuje sie możesz jechać znowu do 2.600 obr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma cykać jak nie cyka to źle.

i tu jest błąd ;) cykanie nie jest wyznacznikiem sprawności n75, może cykać i będzie zepsuty , a może nie cykać i będzie sprawny - tak nie diagnozujemy n75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A do czego jest przekaźnik o nr.431951253F dla silnika 1Z o nazwie (Przekaźnik styku roboczego do wyłączania klimatyzacji) montowany w miejsce przekaźnika 135 o nr.357906383A dla silnika AAZ,1Z o nazwie (przekaźnik dla sprzęgła elektromagnetycznego)

czym one sie różnią .W/w przekaźniki są montowane w konsoli środkowej pod popielniczką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności