Gość luks12 Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2006 witam w najblizszym czasie zamierzam kupić passacika B5 no i oczywiście mam pare problemów najwiekszy problem mam z wyborem silnika, najbardziej kusi mnie 1.8T ale obawiam sie że będzie palił z 15l paliwa a ja sporo jezdżę, a może 1.8 lub 1.9 130KM bo chyba 1.6 jest za słaby, jeśli wybiore jakiś benzynowy to napewno założe gaz no i mam pytanie jak poszczegulne silniki reaguja na instalacje gazową?? może macie jakieś porady dotyczące oględzin wybranego autka i jeszcze jedno co radzicie ?? lepiej kupować auto w polsce czy sprowadzić z zagranicy bo podczas przeglądania http://www.mobile.de i innych tego typu stronek doszedłem do wniosku, że niewiele zyskam na sprowadzeniu a jedynie moge stracić jeżeli trafie jakiegoś zajeżdżonego lub pukniętego trupa, no i wydaje mi się że auto kupione w polsce będę mógł lepiej sprawdzić w jakims serwisie, co wy o tym myślicie wszelkie porady mile widziane pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #2 Napisano 7 Lutego 2006 moj 1.8 T pali do 15 litrów po miescie , ale jak sie normalnie jezdzi to tak 11 - 13.Trasa 0d 7 do 13 litrów , tak realnie w miare szybko jadąc 9,5 - 10,5. Co do zagazowania silnika turbo to podobno nie jest to najlepszy pomysł. Samochód mozesz trafic w polskim servisie , z udokumentowanym, przebiegiem i jak ci sie trafi to jeszcze na gearancji. Ale jak ktos będzie chciasl cofnąc licznik to i tak nie dojdziesz. Na zachodzie strasznie cofaja liczniki , głownie turcy i inni tacy. Znam elektryka samochodowego co cofa liczniki handlarzom , ponizej 200 tys to jeszcze passata nie widziałem , a w dislu to 3 latki i po 300tys widziałem , a potem miały nagle 100tys , tak ze jakbys sie zdecydował na sprowadzanie to lepiej wez ze soiba kogos kto sie naprawde na tym zna , a porównujac ceny to wiele nie zaoszczedzisz jezeli samochod bedzie w dobrym stanie i bezwypadkowy , o ile nie bedzie tam wogole drozszy. W niemczech latwiej trafic bogatsza wersje , bo w polsce toi trzeba troche poszukac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #3 Napisano 8 Lutego 2006 O spalanie 15l/100 km musisz sie postarac, no chyba, ze turlasz sie caly czas w korkach. Mi sie tylko raz udalo oiagnac taki wynik podczas "normalnej" bezkorkowej jazdy ale obrotomierz nie schodzil ponizej 4500 RPM. Szczerze mowiac na trasie rowniez nigdy nie osiagnalem 13l/100 km podczas normalnej jazdy. Zagazowac mozna teoretycznie kazdy silnik, mamy na forum zagazowane 1.8T. Byl nawet watek na ten temat, poszukaj troche. Nie od dzis wiadomo, ze sprawnosc instalacji gazowej zalezy od gazownika. Trafisz na zlego to i nawet z najlepsza instalacja moze ci spieprzyc samochod. Wolnossacych 1.6 i 1.8 bym az tak nie polecal bo jak widac po wymienianych miedzy nami opiniach pala niewiele mniej a oferuja o wiele mniej. Jesli zalezy ci na ekonomii to ja bym udzerzal w TDI. Co do sprowadzania to sciagnieto juz bardzo duzo passatow - tak duzo, ze wielu wciaz szuka nowego wlasciciela. Ceny leca w dol tak wiec oplacalnosc przedsiewziecia staje pod znakiem zapytania. Nigdy sie w to nie wdawalem zbytnio gdyz mnie to nie interesuje, nie bede sie wypowiadal. Co do przebiegu to nigdy nie bedziesz mial pewnosci, czy nie zostal cofniety (o ile to nie jest zaufane zrodlo). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kityo Zgłoś #4 Napisano 8 Lutego 2006 demonizujesz troche z tym spalaniem Moj na trasie ( 1.8 ) pali 7.5 litra, mowie o jezdzie ekonomicznej czyli max 140 km/h. W miescie okolo 11 litrow. Sprawdzane w taki sposob - do pelna tankuje w miescie X a potem znow do pelna w miescie Y - w tym konkrentym przypadku trasa Bytom - Wroclaw = 200 km. Warto nadmienic, ze jest zima, wiec wiadomo, ze auto wiecej pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pit Zgłoś #5 Napisano 8 Lutego 2006 8) Ja mam 2.8 w gazie i w trasie przy sokojnej jeżdzie do 120 pali 11-12, w mieście ok. 14, jazda przy czerwonym polu w granicach 16-17, generalnie przy jeżdzie mieszanej nie przekracza 14, mowa cały czas o jeździe na gazie Odnośnie kupna autka nie ma regóły tak naprawdę, każdy ma swoją teorię na kupno auta więc jeśli chcesz kupić pewne autko to kup w salonie (mają też używane sewisowane na miejscu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2006 luks12, wsiądź i przejedź się 1.8T, później zobacz jak chodzi 1.9TDI (najlepiej 130) - niby to samo odejscie, a ile ciszej (i obroty tak szybko się nie kończą) . A gaz... przy dzisiejszej cenie benzyny. :cry: Gazownicy już od jakiegoś czasu potrafią to zrobić dobrze, tylko czy warto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luks12 Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2006 witam więc zdecydowałem się na 1.8 T pozdrawiam[/b] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość giant Zgłoś #8 Napisano 19 Maja 2006 TEMAT dołączony do: SPIS TEMATÓW B5 (3B i 3BG) FAQ - P O C Z Y T A J Witam! Chciałem zapytać który z silników jest najbardziej ekonomiczny (oszczędny) Prosił bym o uporządkowanie tak hierarchicznie od najbardziej oszczędnego do najbardziej drogiego w kosztach utrzymania (głównie pod względem zużycia paliwa) Chciałbym prosić o przedstawienie ile jaki silnik zużywa paliwa (czy to ropy czy benzyny czy gazu). Z góry bardzo serdecznie dziękuje. Pozdrawiam wszystkich!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mat Zgłoś #9 Napisano 19 Maja 2006 Witaj, mogę Ci pomóc jeślli chodzi o silniki diesla oraz pobieżnie z benzyny: aha i zależy jaki rocznik Passata, otóż wg mnie z silników diesla warto zastanowić się nad silnikiem: 1,9 TDI (110 KM) - starsza jednostka ale niezawodna; 1,9 TDI (116 KM) - to już pompowtryski (mnie palił ok 6l) 1,9 TDI (90 KM) - wydaje mi się że troszkę za słaba jednostka i może więcej palić w porównaniu do 110KM Chyba że nowsze Passaty to z diesla: 1,9 TDI (130 KM) - to zmodernizowana jednostka 116 KM No chyba że zależy Ci na jakiejś sportowej, dynamicznej jeździe to wtedy 2,5 TDI V6 (150KM lub 180KM) (wrażenia gwarantowane :643: ) Jeśli chodzi o benzyne to chyba największym zainteresowaniem cieszy się silnik 1,8 z T (chyba 150KM) ale ile pali to Ci nie powiem bo nie wiem Pozdrawiam Mateusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #10 Napisano 19 Maja 2006 Najoszczędniejsze (im wyżej tym lepiej) Najmocniejsze (im niżej tym lepiej) 1,9 TDI (90KM) 1,9 TDI-PD (101KM) 1,9 TDI-PD (105KM) 1,9 TDI (110KM) 1,9 TDI-PD (115KM) 1,9 TDI-PD (130KM) 2,0 TDI-PD 8V (136KM) 2,0 TDI-PD 16V (140KM) 2,5 V6 TDI (150KM) 2,5 V6 TDI (180KM) Najtańsze w eksploatacji (im wyżej tym lepiej - zupełnie OGÓLNIE/ gówny nacisk na koszty to ceny rozrządów) 1,9 TDI (90KM) 1,9 TDI (110KM) 1,9 TDI-PD (101KM) po 2002 roku 1,9 TDI-PD (130KM) po 2002 roku 1,9 TDI-PD (105KM) 2,0 TDI-PD 8V (136KM) 2,0 TDI-PD 16V (140KM) 1,9 TDI-PD (130KM) lata 2000-2002 1,9 TDI-PD (115KM) lata 2000-2002 2,5 V6 TDI (150KM) 2,5 V6 TDI (180KM) Pozdrawiam HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Embyrys Zgłoś #11 Napisano 2 Sierpnia 2006 Przeczytałem FAQ dotyczący oznaczeń silników i do końca nie wiem jaki mam dokładnie silnik. (Za dużo wersji zrobili Na pewno mam 1,9 TDI 90 KM. I teraz pytanie: czy to znaczy, że mam zwykłą pompę wtryskową jak w starych dieslach 1,9, a nie pompowtryskiwacze? I jakie ten silnik ma oznaczenie literowe, bo tą wlepkę w kole zapasowym chyba wywaliłem (wyglądała jak paragon) a na obudowie rozrządu nic nie moge znaleźć. Ta tabela z forum golfa jest dla mnie nieczytelna, ale znalazłem wczesniej jakiś post, w którym były wymienione wszyskie oznaczenia, tylko że nie moge teraz na niego trafić. Może ktoś linka mi zapoda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 2 Sierpnia 2006 bo tą wlepkę w kole zapasowym chyba wywaliłem Wielki błąd Na pewno mam 1,9 TDI 90 KM Masz AHH lub AHU Może ktoś linka mi zapoda Szukaj Za dużo wersji zrobili Jakbyś jeszcze rok auta podał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Embyrys Zgłoś #13 Napisano 2 Sierpnia 2006 Już uzupełniłem podpis. 2000 r. A ta wlepka to aż taka ważna ? Czy mechanik może z innego miejsca odczytac oznaczenie silnika, jeśli na obudowie rozrządu nie znajdzie ? No dobra, jak sie człowiek skupi to załapie Z tej tabeli wychodzi, że AHH bo AHU był tylko w 1996 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 2 Sierpnia 2006 Embyrys, wg AD i nie tylko silniki te w B5 były montowane od 97 do 2000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #15 Napisano 2 Sierpnia 2006 no i nie do konca bo ja mam samochod z konca 99 i mam ahu ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość daniel28 Zgłoś #16 Napisano 23 Sierpnia 2006 czesc w sobote kupilem mojego pierwszego paska 2002r 2,0, sport (96kw 130KM)poduszki,kurtyny,klima,pelen wypas.ale nigdzie nie moge znalesc informacji na temat osiagow,nie moge znalesc silnika o tych parametrach,kupilem go w Angli i tam go uzytkoje EDIT: soory,nie dokonczylem moze ktos z was ma takiego albo ma wiadomosci o tym modele za informacje z gory <wielkie dzieki> //Polaczylem posty. Przykladaj sie troche do pisania, oki? Kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #17 Napisano 24 Sierpnia 2006 Chciałem zapytać który z silników jest najbardziej ekonomiczny (oszczędny) Co do diesla - przykłady powyzej . Ja ci mogę powiedzieć ile pali 1.6 ahl benz. (zwykły gaz ) benzyny -miasto 11l ,gazu- 11.5l, trasa 140 km/h 10.4 l ,benzyny poniżej 9.3l. Ekonomicznie nie wiem ile pali bo nigdy nie sprawdzałem (nie mam czasu). Podobno silniki 1.8 bez turbiny maja podobne wyniki. Reasumując - jeżeli masz dostep do tańszej ropy to diesel jest tańszy jezeli chodzi o spalanie,ale jak kupisz ropę po normalnej cenie to jazda na gazie jest tańsza. Mam kumpla który ma 1.9 diesla i jak jedziemy w trase to jedziemy moim(no chyba że mamy rope po 3 zł,ale jak się jeżdzi duzo to nie zawsze sie załatwi). A biorac pod uwagę koszty amortyzacji silnika to diesle zwłaszcza na pompowtryskach załamują niezadko włascicieli - sam miałem. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi Zgłoś #18 Napisano 24 Sierpnia 2006 Witam. Podpiąłem się by nie zaśmiecać forum błachostką. Witaj, mogę Ci pomóc jeślli chodzi o silniki diesla oraz pobieżnie z benzyny... Widze że się orientujesz w dieslach więc może i mi pomożesz. Otóż przymieżam się do kupna passata b5 3b 1.9 TDI. Opcje mocy TDI które spotkałem to 90, 110, 115 - na pompowtryskiwaczach. Gdzieś kilka razy (dość rzadko) w necie znalazlem także oferty b5 3b 130 konne. Z informacji które znalazłem w necie wynika że 130 konne tdi montowano od października/listopada 2000 roku, natomiast w tym samym czasie robiono już b5 3bg, takwięc możliwe by w b5 3b był silnik TDI 130 konny? (fabrycznie, nie po żadnym chipie) Czy najmocniejsze w b5 3b były 115 - tki? Tak przy temacie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=122949956 fabryczne 143 konie? jeśli tak to fabryka bazowała na 115-stce czy może 130-stce? EDIT: 1997 rok więc chyba mocno wykręcona 90 tka lub 110 tka bo pompowtryskiwacze chyba nie wchodza w gre? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #19 Napisano 24 Sierpnia 2006 Witam. Podpiąłem się by nie zaśmiecać forum błachostką. Witaj, mogę Ci pomóc jeślli chodzi o silniki diesla oraz pobieżnie z benzyny... Widze że się orientujesz w dieslach więc może i mi pomożesz. Otóż przymieżam się do kupna passata b5 3b 1.9 TDI. Opcje mocy TDI które spotkałem to 90, 110, 115 - na pompowtryskiwaczach. Gdzieś kilka razy (dość rzadko) w necie znalazlem także oferty b5 3b 130 konne. Z informacji które znalazłem w necie wynika że 130 konne tdi montowano od października/listopada 2000 roku, natomiast w tym samym czasie robiono już b5 3bg, takwięc możliwe by w b5 3b był silnik TDI 130 konny? (fabrycznie, nie po żadnym chipie) Czy najmocniejsze w b5 3b były 115 - tki? Tak przy temacie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=122949956 fabryczne 143 konie? jeśli tak to fabryka bazowała na 115-stce czy może 130-stce? EDIT: 1997 rok więc chyba mocno wykręcona 90 tka lub 110 tka bo pompowtryskiwacze chyba nie wchodza w gre? Jeśli chodzi o link - według mnie lipa - gościu szuka frajera, który nie ma zielonego pojęcia o temacie, z resztą pisaliśmy już o tym samochodzie na forum (osobiście zapodałem ten link). Jeśli chodzi o fabryczne 1,9TDI 130 KM w 3B, to osobiście się z tym nie spotkałem - najmocniejszy silnik 1,9TDI ma 115KM i jest oparty na pompowtryskiwaczach. 1,9 TDI 130 KM - owszem ale po swapie. Auta z rocznika 1997 mają 90 lub 110 KM a silniki oparte są na pompie wtryskowej - pompowtryski pojawiły się dopiero w listopadzie 1999 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #20 Napisano 24 Sierpnia 2006 Po kolei... B5(3B) miały silniki diesla o nastepujących mocach: 90KM, 110KM, 115KM i 150KM- tym samym odpowiedziałem Tobie że najmocniejszym jest 150KM diesel. Do 3B nie wsadzano fabrycznie 130 konnych ON na pompowtryskach . "WZMACNIANY SILNIK DO 147KM" prawdopodobnie bazowano na 110-tce. Masz jeszcze jakieś pytania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach