Skocz do zawartości
Gość jaro1

koło dwumasowe

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jaro1

witam Forumowiczów, jako Nowy,

w passku tdi 130 KM, przy przebiegu 90 tyś padło koło dwumasowe. słyszałem że to czesta usterka. czy rzeczywiscie tak jest?

pozdro jaro1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe nie pada tak samo z siebie przy tym przebiegu a przynajmniej nie powinno. Powodem może być nie umiejętna eksploatacja od nowości lub nadmierne przeciążenia sprzęgła (dynamiczne ruszane) lub jazda z ekstremalnymi przeciążeniami. Chyba, że przebieg auta jest sporo zaniżony, więc można tu się również zastanowić.

 

Również nie polecam stosowania tanich rozwiązań - kiepskich podróbek przy silnikach powyżej 130KM, problem może pojawić się spowrotem po niewielkim okresie czasu. Najlepiej podjechać do dobrego warsztatu i po zdjęciu skrzyni będzie wiadomo jak sprawa wygląda i co trzeba kupić. Również nie kupuj na zapas zanim nie będzie wiadomo.

 

Najlepiej skontaktuj się z Darkiem wymiana około (350zł) + części które należy wymienić lub może da się zregenerować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaro1

Dzięki wielkie za info, przebieg wydaje się być niekręcony ale w dzisiejszych czasach wszytstko jest możliwe, faktem jest że koło padło i dokonałem już wymiany, zmieniłem przy okazji tarczę sprzegła i wysprzęglik. tarcza była jeszcze na ocene 3, ale jak już wszytko wyjęte to zmieniłem.

 

pozdrowienia

jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo. Powiedz jeszcze jak dużo zapłaciłeś za części i jakiej są one firmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość banden

Czesc ja za kolo dwumasowe sprzegło kompletne ( luk ) uszczelniacz na wal z wymiana wywalilem 2900zl :dobani:

kolo zamachowe dwumasowe 1650zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diger

Po czym poznać - o ile się da ze kolo dwumasowe zaczyna sie kończyć ?? - od jakiegoś czasu zauważyłem ze jak ruszam to cale auto mi sie trzęsie - tak jakbym za malo gazu mu dawał - a może to sprzęgło - da sie jakoś sprawdzić. jak dam mu dużo dużo więcej gazu - to efekt ginie - ale wtedy znowu silnik ryczy ;)

 

i pytanie przy okazji ( nie chce zakładać kolejnego wątku ) da rade sprawdzić VAG-iem czy auto czasami nie pracuje w trybie awaryjnym ( bo cos mi mocy brakuje chyba )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem sie takiej ceny!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malard

Ja też miałe tą przyjemność wymieniać koło dwumasowe a objawem tej usterki był słyszalny warkot a raczej wibracje dochodzące z silnika. Słychać to wyraźnie dopiero na podnosniku jak staniemy pod skrzynią. Silnik zapalał bez problemów i nie miał utraty mocy. Warkot ten pojawiał się w przedziale obrotów 2200 do 2400 przy obrotach spadających.

U mnie padło przy przegiegu 159kkm ale tarcza sprzęgła była jeszcze ok, ubyło jej około 1,5 mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jaro1

koło LUK, 1490 zł, tarcza sprzeęgła LUK 700, wysprzęglik 430 zł,

plus robocizna.

Objawy u mnie pojawiły się nagle . przy obrotach od 1700 do 2200 wibracje i nienturalna głośność silnika. nie wycie ale bardzo słyszalne "wycie ".

Niestety ogólny koszt nie jest niski to prawda.

zastanawiam się ile to koło pociągnie ..........

pozdrawiam jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Mi właśnie wymieniaja komplet sprzęgło sachsa 900zł dwumasa 2100zł +wymiana ze 300zł.

Objawy prawie żadne lekkie drżenie przy ruszaniu ledwie wyczuwalne.

Chyba że problemy z odpalaniem pochodzą od dwumasy a nie od padniętej pompy ale to się okaże jutro,aha było klekotanie przy rozruchu.

Kocham :vw::wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy te wibracje od koła dwumasowego, to są odczuwalne tylko w tych przedziałach obrotów, co podajecie :?: Czy może też przy wyższych, rzędu 3500 - 5500 :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po czym poznać - o ile się da ze kolo dwumasowe zaczyna sie kończyć ?? - od jakiegoś czasu zauważyłem ze jak ruszam to cale auto mi sie trzęsie - tak jakbym za malo gazu mu dawał

 

I to jest prawidłowa odpowiedź :ok:

Ja też niedawno wymieniłem cały KPL (koło-tarcza-docisk-łożysko)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Auto naprawione nie wyszło tak żle jak miało być koszt całkowity 2400zł kpl sprzegło i dwumasa oryginalna VW Audi :cwaniak: przypadkiem się udało :hurra: .

U mnie objawiało sie to właśnie ciężkim odpalaniem silnika najpierw na zimno poten na ciepło i coraz ciężej z towarzyszącym klekotem.

Diagnoza była pompa paliwa ale całe szczęście na warsztacie gdzie robia pompy rozpadła sie całkiem dwumasa i to dosłownie zerwało wszystkie nity :] tuż przed robotą,zaoszczedziłem na regeneracji.

 

Teraz sprzęgło chodzi tak delikatnie że jak zmienia biegi to wpada mi noga w podłogę :] szok totalny nie to auto :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość interflu

Kurcze przyszła pora na mnie. U mnie też wymiana koła dwumasowego, ale facet powiedział że sprzęgło można jeszcze przetrzymać nie trzeba wymieniać. Tylko kurde samo koło 2100 LUK i wymiana 300 - 400 zł. Kurcze jestem zły jak pies.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wielokrotnie pisałem, to napisze i teraz. W styczniu wymieniłem kompletne sprzęgło, ale z kołem jednomasowym, kompletny zestaw VALEO+ łozysko igiełkowe 1370zł, naprawa 300. Do kolegi interflu- wymieniaj kompleksowo, bo to sie poprostu nieopłaca. Wymienisz koło-obojętnie jakie- a za pół roku padnie docisk itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość interflu

Tylko ze kompleksowo to by mnie wyszło 4 tysie

Szczerze mówiąc nie wiem co to jest koło jednomasowe i dwumasowe.

Wiem że u mnie dwumasowe zamachowe padło, a mechanik powiedział że sprzęgło jest zurzyte w 60% chciałem wymieniać (ale kompletne kosztuje 1100 LUK - takie prawdopodobnie stosuje VW w nowych autach) i narazie sobie odpuściłem sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednomasowe to takie, które jest jakgdyby jednorodne i stanowi jedną bezwładną masę. Natomiast dwumasowe to takie koło w kole sprzężone sprężynami na obwodzie. Sprężny służą do tłumienia drgań skrętnych wału korbowego (robią to, ale cuś szybko zdychają i stąd kłopoty) a w efekcie do ograniczenia przenoszenia sie drgań na budę.

Idea budowy takiego cuda była słuszna tylko cena jaką trzeba zapłacić z to jeba...ne gówno jest zbyt wygórowana. Dlatego ja zastosowałem jadnomasowe zamiast tego badziewia co to po wymianie lubi padać po 40tkm nawet. VALEO produkuje takie zamienniki, albo dwumase, też mają. Decyzję o takiej zamianie podjołem czytając inne fora na ten temat.

(1220)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ten temat trzeba przykleic żeby ludzie nie przepłacali tak strasznie???!!!! Taki komplet z jedno masą w IC ok 1200 zl(kolo+tarcza+docisk+łożysko).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość interflu

A u mnie jak rozebrali koło dwumasowe okazało sie że jest jeszcze ok. Co się okazało? Skrzynia biegów do wymiany, górna część cała huczała i ostatniego dnia nie miałem już 5-tki i czwórka ledwo ledwo. Udało mi sie dostac skrzynię od takiego samego paska (oznaczenie skrzyni FHN - prawdopodobnie nietypowe) za 1000 zł + robocizna 500 zł z olejem i jeżdże dalej i smiga jak ta lala. Jakby ktoś potrzebował skrzyni albo cały silnik to mam namiar do chłopaków którzy sprowadzają w dobrym stanie z niemiec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość L4ska

Witam sory ze odgrzewam temat ale mam pytanie do kolegów którzy założyli jednomasowe zamist 2masy Powiedzcie proszę jaka jest róznica w codziennej eksploatacji ? Bardzo mi zalezy zeby dowiedziec sie jak najwiecej bo szykuje sie robota sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności