Skocz do zawartości
Gość oliver7

Oznaczenia TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość oliver7

Mam pytanie: Czym sie różnia silniki gdy napis TDI jest biały, gdy w napisie TDI jest czerwona litera I, gdy w napisie czerwone są litery DI? Czy to ma jakis związek z silnikiem i jego rodzajem?

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

pozdrawiam

Oliver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

TDI bez kolorów to silnik z 90KM

TDI z literka "I" na czerwono to silnik z 110KM

TDI z literkami "DI" na czerwono to silnik ze 115KM

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mat
Witaj,

TDI bez kolorów to silnik z 90KM

TDI z literka "I" na czerwono to silnik z 110KM

TDI z literkami "DI" na czerwono to silnik ze 115KM

 

Dokładnie, ale o ile się nie myle to w nowszych modelach (od 3BG) to chyba ten TDI z czerwonymi "DI" ma już 130 KM.

 

Dodam jeszcze, że ten 115 KM jest na pompowtryskach.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

130KM też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pit

W nowych Transporterach jest czerwony cały napis TDI i to oznacza 150KM ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli

 

srebrne TDI - 90 KM

srebrne TD i czerwone I - 110 KM

srebrne T i czerwone DI - 100 KM, 115 KM, 130 KM. Na pierwszy rzut oka to samo :-)

czerwone TDI - 150 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość oliver7
Czyli

 

srebrne TDI - 90 KM

srebrne TD i czerwone I - 110 KM

srebrne T i czerwone DI - 100 KM, 115 KM, 130 KM. Na pierwszy rzut oka to samo :-)

czerwone TDI - 150 KM

 

Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc!

 

pozdrawiam

Oliver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix

Z literkami to róznie w VW bywa na poczatku było normalnie brak 90KM I czerwone 110KM a pózniej zaczeli to zmieniac itp. Wiec najlepiej po nr. 3 lub 2 pierwsze literki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W nowych Transporterach jest czerwony cały napis TDI i to oznacza 150KM n

w T5 ?? jezeli tak to chyba oznacza 170, a nie 150 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież Golf IV też miał 150 KM w dieslu, ale nie szły na Polskę i wszystkie miał czerwone..podobnie Leon Cupra R...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie: Czym sie różnia silniki gdy napis TDI jest biały, gdy w napisie TDI jest czerwona litera I, gdy w napisie czerwone są litery DI? Czy to ma jakis związek z silnikiem i jego rodzajem?

Przy zakupie auta lepiej się nie sugeruj literkami na pokrywie silnika czy klapie bagażnika, tylko patrz na oznaczenie silnika.

Tutaj możesz sprawdzić moc dla wybranego silnika: http://vwforum.pl/silniki/tech1.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix
Mam pytanie: Czym sie różnia silniki gdy napis TDI jest biały, gdy w napisie TDI jest czerwona litera I, gdy w napisie czerwone są litery DI? Czy to ma jakis związek z silnikiem i jego rodzajem?

Przy zakupie auta lepiej się nie sugeruj literkami na pokrywie silnika czy klapie bagażnika, tylko patrz na oznaczenie silnika.

Tutaj możesz sprawdzić moc dla wybranego silnika: http://vwforum.pl/silniki/tech1.html

kolega dobrze pisze :grin: Polac mu :lol: :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zwykłe TDI - Pompa wtryskowa:

1Z - VP - 90ps

AGR - VP - 90ps

 

Pompa wtryskowa, zmienna geometria łopatek turbiny:

ALH - VP - 90ps

AFN - VP - 110ps

ASV - VP - 110ps

 

Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone I:

ANU - PD - 90ps

AXR - PD - 100ps

ATD - PD - 100ps

AVB - PD - 100ps

BKC - PD - 105ps

BKE - PD - 115ps

AUY - PD - 115ps

AJM - PD - 115ps

ATJ - PD - 115ps

 

Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone DI:

AVF - PD - 130ps

AWX - PD - 130ps

ASZ - PD - 130ps

 

Popowtryski zmienna geometria, czerwone TDI:

BKD - 2.0 16V PD - 140ps

ARL - PD - 150ps

BPX - PD - 160ps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michał

Wiam

A co znaczą 3 czerwone literki w Pasaciku? Silnik AVF więc 130 KM.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVF - PD - 130ps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Michał

No właśnie napisałem że 130 ps, tylko nie wiem skąd czerwona literka T. Na pewno nie jest doklejona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość don_kilio
zwykłe TDI - Pompa wtryskowa:

1Z - VP - 90ps

AGR - VP - 90ps

 

Pompa wtryskowa, zmienna geometria łopatek turbiny:

ALH - VP - 90ps

AFN - VP - 110ps

ASV - VP - 110ps

 

Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone I:

ANU - PD - 90ps

AXR - PD - 100ps

ATD - PD - 100ps

AVB - PD - 100ps

BKC - PD - 105ps

BKE - PD - 115ps

AUY - PD - 115ps

AJM - PD - 115ps

ATJ - PD - 115ps

 

Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone DI:

AVF - PD - 130ps

AWX - PD - 130ps

ASZ - PD - 130ps

 

Popowtryski zmienna geometria, czerwone TDI:

BKD - 2.0 16V PD - 140ps

ARL - PD - 150ps

BPX - PD - 160ps

 

Witam.

 

Ja mam pytanie związane własnie z tymi wszystkimi oznaczeniami silnika i mocą.

Mam paska B5 '97 wszystkie dokumenty jakie posiadam od momentu zakupu przez pierwszego właściciela we Francji wskazują że jest to 110 konny motor, ale czytając forum i porównując oznaczenie silnika wychodzi na to że jest to silnik AHU 90 konny w co nie chce mi się wierzyć. Czy jest jakakolwiek możliwość że takie oznaczenia wychodziły na z nowym mocniejszym silnikiem?? Autko jest z końca roku jeśli to ma znaczenie.

 

Tym samym dorzucam swoje 5 gr do tej rozmowy.

 

P.S.

Pozdr i dziekuję osobom, które pomogły mi rozwiązać problem ze stojącą wodą na chodniku za kierowcą, sugestie się sprawdziły. Przynajmniej tu mozna znaleźć kogoś na tyle poważnego kto pomoże, bo niestety na tym "konkurencyjnym, (ooo przepraszam!! partnerskim bo tak to się teraz nazywa) najlepszym forum passata w polskim internecie" doradzano mi żebym poprosił pasażerów siadających z tyłu o nie wnoszenie śniegu, lub sprawdzenie czy to nie kosmici są przyczyną.

 

 

Pozdr

D.K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawa sprawa z tym 110 konnym AHU

Katalog silników pokazuje uparcie 90....

Najbardziej podobny to AHF z Golfa stosowany w końcu 97 roku... ale to w sumie bez sensu skoro mówisz że masz inny..

A może fabryczny tuning na 110.. a może masz namieszane w papierach.. gorsze rzeczy też mi przychodzą do głowy ale może to nie to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AFN - VP - 110ps

ASV - VP - 110ps

 

Czym one sie różnią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pit

8) Pamiętajcie że na całym zachodzie silnik jest taką samą częścią jak lampa(od niedawna u nas też) i wymiana silnika nie musi być odnotowana w dokumentach i stąd może te różnice dokumenty-stan faktyczny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności