Gość oliver7 Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2006 Mam pytanie: Czym sie różnia silniki gdy napis TDI jest biały, gdy w napisie TDI jest czerwona litera I, gdy w napisie czerwone są litery DI? Czy to ma jakis związek z silnikiem i jego rodzajem? Z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam Oliver Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2006 Witaj, TDI bez kolorów to silnik z 90KM TDI z literka "I" na czerwono to silnik z 110KM TDI z literkami "DI" na czerwono to silnik ze 115KM 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mat Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2006 Witaj,TDI bez kolorów to silnik z 90KM TDI z literka "I" na czerwono to silnik z 110KM TDI z literkami "DI" na czerwono to silnik ze 115KM Dokładnie, ale o ile się nie myle to w nowszych modelach (od 3BG) to chyba ten TDI z czerwonymi "DI" ma już 130 KM. Dodam jeszcze, że ten 115 KM jest na pompowtryskach. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2006 130KM też. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pit Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2006 W nowych Transporterach jest czerwony cały napis TDI i to oznacza 150KM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2006 Czyli srebrne TDI - 90 KM srebrne TD i czerwone I - 110 KM srebrne T i czerwone DI - 100 KM, 115 KM, 130 KM. Na pierwszy rzut oka to samo :-) czerwone TDI - 150 KM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość oliver7 Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2006 Czyli srebrne TDI - 90 KM srebrne TD i czerwone I - 110 KM srebrne T i czerwone DI - 100 KM, 115 KM, 130 KM. Na pierwszy rzut oka to samo :-) czerwone TDI - 150 KM Wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc! pozdrawiam Oliver Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix Zgłoś #8 Napisano 1 Lutego 2006 Z literkami to róznie w VW bywa na poczatku było normalnie brak 90KM I czerwone 110KM a pózniej zaczeli to zmieniac itp. Wiec najlepiej po nr. 3 lub 2 pierwsze literki.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shade_ Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2006 W nowych Transporterach jest czerwony cały napis TDI i to oznacza 150KM n w T5 ?? jezeli tak to chyba oznacza 170, a nie 150 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2006 Przecież Golf IV też miał 150 KM w dieslu, ale nie szły na Polskę i wszystkie miał czerwone..podobnie Leon Cupra R... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2006 Mam pytanie: Czym sie różnia silniki gdy napis TDI jest biały, gdy w napisie TDI jest czerwona litera I, gdy w napisie czerwone są litery DI? Czy to ma jakis związek z silnikiem i jego rodzajem? Przy zakupie auta lepiej się nie sugeruj literkami na pokrywie silnika czy klapie bagażnika, tylko patrz na oznaczenie silnika. Tutaj możesz sprawdzić moc dla wybranego silnika: http://vwforum.pl/silniki/tech1.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rapix Zgłoś #12 Napisano 4 Lutego 2006 Mam pytanie: Czym sie różnia silniki gdy napis TDI jest biały, gdy w napisie TDI jest czerwona litera I, gdy w napisie czerwone są litery DI? Czy to ma jakis związek z silnikiem i jego rodzajem? Przy zakupie auta lepiej się nie sugeruj literkami na pokrywie silnika czy klapie bagażnika, tylko patrz na oznaczenie silnika. Tutaj możesz sprawdzić moc dla wybranego silnika: http://vwforum.pl/silniki/tech1.html kolega dobrze pisze :grin: Polac mu : :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #13 Napisano 4 Lutego 2006 zwykłe TDI - Pompa wtryskowa: 1Z - VP - 90ps AGR - VP - 90ps Pompa wtryskowa, zmienna geometria łopatek turbiny: ALH - VP - 90ps AFN - VP - 110ps ASV - VP - 110ps Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone I: ANU - PD - 90ps AXR - PD - 100ps ATD - PD - 100ps AVB - PD - 100ps BKC - PD - 105ps BKE - PD - 115ps AUY - PD - 115ps AJM - PD - 115ps ATJ - PD - 115ps Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone DI: AVF - PD - 130ps AWX - PD - 130ps ASZ - PD - 130ps Popowtryski zmienna geometria, czerwone TDI: BKD - 2.0 16V PD - 140ps ARL - PD - 150ps BPX - PD - 160ps Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michał Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2006 Wiam A co znaczą 3 czerwone literki w Pasaciku? Silnik AVF więc 130 KM. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2006 AVF - PD - 130ps Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michał Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2006 No właśnie napisałem że 130 ps, tylko nie wiem skąd czerwona literka T. Na pewno nie jest doklejona. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość don_kilio Zgłoś #17 Napisano 7 Lutego 2006 zwykłe TDI - Pompa wtryskowa: 1Z - VP - 90ps AGR - VP - 90ps Pompa wtryskowa, zmienna geometria łopatek turbiny: ALH - VP - 90ps AFN - VP - 110ps ASV - VP - 110ps Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone I: ANU - PD - 90ps AXR - PD - 100ps ATD - PD - 100ps AVB - PD - 100ps BKC - PD - 105ps BKE - PD - 115ps AUY - PD - 115ps AJM - PD - 115ps ATJ - PD - 115ps Pompowtryskiwacze, zmienna geometria czerwone DI: AVF - PD - 130ps AWX - PD - 130ps ASZ - PD - 130ps Popowtryski zmienna geometria, czerwone TDI: BKD - 2.0 16V PD - 140ps ARL - PD - 150ps BPX - PD - 160ps Witam. Ja mam pytanie związane własnie z tymi wszystkimi oznaczeniami silnika i mocą. Mam paska B5 '97 wszystkie dokumenty jakie posiadam od momentu zakupu przez pierwszego właściciela we Francji wskazują że jest to 110 konny motor, ale czytając forum i porównując oznaczenie silnika wychodzi na to że jest to silnik AHU 90 konny w co nie chce mi się wierzyć. Czy jest jakakolwiek możliwość że takie oznaczenia wychodziły na z nowym mocniejszym silnikiem?? Autko jest z końca roku jeśli to ma znaczenie. Tym samym dorzucam swoje 5 gr do tej rozmowy. P.S. Pozdr i dziekuję osobom, które pomogły mi rozwiązać problem ze stojącą wodą na chodniku za kierowcą, sugestie się sprawdziły. Przynajmniej tu mozna znaleźć kogoś na tyle poważnego kto pomoże, bo niestety na tym "konkurencyjnym, (ooo przepraszam!! partnerskim bo tak to się teraz nazywa) najlepszym forum passata w polskim internecie" doradzano mi żebym poprosił pasażerów siadających z tyłu o nie wnoszenie śniegu, lub sprawdzenie czy to nie kosmici są przyczyną. Pozdr D.K. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAMA Zgłoś #18 Napisano 7 Lutego 2006 No to ciekawa sprawa z tym 110 konnym AHU Katalog silników pokazuje uparcie 90.... Najbardziej podobny to AHF z Golfa stosowany w końcu 97 roku... ale to w sumie bez sensu skoro mówisz że masz inny.. A może fabryczny tuning na 110.. a może masz namieszane w papierach.. gorsze rzeczy też mi przychodzą do głowy ale może to nie to Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #19 Napisano 7 Lutego 2006 AFN - VP - 110ps ASV - VP - 110ps Czym one sie różnią? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pit Zgłoś #20 Napisano 7 Lutego 2006 8) Pamiętajcie że na całym zachodzie silnik jest taką samą częścią jak lampa(od niedawna u nas też) i wymiana silnika nie musi być odnotowana w dokumentach i stąd może te różnice dokumenty-stan faktyczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach