Skocz do zawartości
Gość pszemek

Wymiana tylnych silentbloków wahacza

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pszemek

Wymieniałem ostatnio w swoim bolidzie tylne silentbloki wahaczy przednich i tuleje gumowe stabilizatora.Sprawa wygląda następująco:

Po podniesieniu przodu auta i solidnym podparciu np. pod progi odkręcamy koła,śruby wahaczy(klucz 19mm), nakrętki łączników stabilizatora(klucz 17mm) i śruby dolnego sworznia zwrotnicy(klucz 17mm)(aby wyjąć śrubę nalezy wykręcić też dolną śrubę(klucz 17mm) "siodła" hamulca).Na zdjęciu zaznaczyłem przy okazji gdzie lubią gnić sanki. http://img131.imageshack.us/my.php?image=ruby1rm8.jpg

 

i śruba siodła zacisku: http://img131.imageshack.us/my.php?image=zacisk1yn3.jpg

 

Po wyjęciu wahacza należy wybić stary silentblok.Moje były marki Febi i wytrzymały rok :dobani: Rozwulkanizowały się i popękała guma: http://img313.imageshack.us/my.php?image=starysilzo9.jpg

Teraz mam LEMFORDER i zobaczymy jak będzie.Przednie nadal są jak nówki a nie zmieniałem ich jeszcze nigdy.

 

Przy montażu nowych silentbloków należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy.Po pierwsze:węższe wycięcie w tuleii musi być skierowane do środka auta a druga rzecz dotyczy wzajemnego położenia znaków na tuleii i wahaczu.Strzałka musi wskazywać na punkt na wahaczu: http://img505.imageshack.us/my.php?image=nowysil1pz6.jpg

 

 

Przy okazji powymieniałem też gumy na stabilizatorze.Temat ciężki ale udało się zrobić.Jak już macie odkręcone wahacze to trzeba odkręcić jeszcze śruby(klucz 17mm) mocujące sanki do nadwozia i śruby obejm gum(klucz 13mm).Później trzeba jakąś dźwignią odginać sanki w dół i jakimś cudem powyciągać stare gumy(sam nie wiem jak to zrobiłem :) ) http://img146.imageshack.us/my.php?image=stabilizator2tt7.jpg Nowe łatwiej jest zamontować po posmarowaniu ich smarem silikonowym.

 

Teraz tylko trzeba to poskładać i w drogę :)

 

Ważna sprawa: śruby wahaczy(te na klucz 19mm) wkręcić lekko!!!Dokręcać na gotowo po opuszczeniu auta na koła.Inaczej mogło by dojść do rozerwania przedniego silentbloku.

 

Pozdrawiam i miłej roboty ;)

 

// jest w FAQ - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ważna sprawa: śruby wahaczy(te na klucz 19mm) wkręcić lekko!!!Dokręcać na gotowo po opuszczeniu auta na koła.Inaczej mogło by dojść do rozerwania przedniego silentbloku.

To jest chyba najważniejsze, gdyż nie robiąc tego bardzo często stawialibyśmy auto na podnośnik.

Do jego zniszczenia zawsze dochodzi (po kilkuset kilometrach), gdy dokręcamy śruby na zwisających kołach.

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Axel

Czy srednica otworu tulei w tylnym silentbloku ma byc wieksza od srednicy sruby?

Czy sruba ma miec luz?

Tak mi zamontowali w serwisie i mowia ze tak ma byc. Wstawili jeszcze jakies dodatkowe tuleje ale dalej byl luz.

Po pol roku zaczelo mi tam trzaskac i stukac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

No musi być luz żeby przeszła śruba.Dodatkowo po założeniu wahacza wciska się od spodu taką tulejkę z cienkościennej blaszki i na koniec śrubę.Ja tych blaszek nie pozakładałem.Nie starczyło cierpliwości ;) Jak skręcisz to luzu żadnego tam nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

O ile dobrze pamiętam to żeby wymienić gumy stabilizatora to trzeba poluzować łącznik kolumny kierowniczej z przekładnią (za pedałami w kabinie) to znacznie ułatwia sprawę. Co do tych za dużych otworów w silentbloku to też takie miałem, ale w komplecie były takie blaszane tulejki i nie było luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Axel

Niestety mimo zalozenia tych tulejek, o ktorych Adso piszesz, dalej byl luz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Jeśli są skręcone śrubą to luzu być nie może!!!

Chyba że chodzi ci o luz na samym silentbloku a nie na jego śrubie.Luz ten jest sprawą normalną bo to w końcu tuleja gumowa.Sęk w tym że ten luz w trakcie zużywania się tuleii rośnie i w końcu powoduje stukanie wahacza o budę.U mnie najpierw skrzypiały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:ok:

Moim ( iście skromnym ;) ) zdaniem powinieneś :

- pierwsze primo - zmienić linki na te co pokazują miniaturki

- drugie primo - do grupy rzymającej władzę - można by to wrzucić na warsztat - chyba, że uważacie iż jest to za słabo opracowany manual. Bo jeśli nie to możnaby wrzucić. W końcu w Passacie B5 jest mnóstwo takich porad jak chociażby wymiana akumulatora. A w dziale Paska B3 tylko 3 pozycje :przestraszony: . W końcu wrzucanie do faq powinno być innych rzeczy a dobrze udokumentowane i ze zdjęciami opisy - do warsztatu. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gacek

odnośnie tego tematu przeprowadzałem kiedyś taką akcję w swoim passku i mam pytanie czy to możliwe aby wachacz lewy i prawy byl taki sam?tylko odwrotnie zamontowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Jak najbardziej możliwe :ok: Sam się dziwiłem ale numery katalogowe są te same.Są tylko odwrotnie zamontowane(jakby jeden był "do góry nogami").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy przy wymianie silentbloków niezbędna jest prasa czy też da się to zrobić (bez uszczerbku dla elementu gumowo-met.) w inny sposób (imadło, młotttek)?

czy też niezbedna jest geometria po wymianie tylnych elemetów gum-met.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Stare wybiłem młotkiem nowe wprasowałem imadłem.Geometrię powinno się wykonać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to , jeżeli nie był rozkręcany amortyzator od zwrotnicy , to nie ma żadnej możliwości ustawienia geometrii ( poprostu nie ma regulacji , taka informacja jest zamieszczona we wszystkich poradnikach "obsługa i eksploatacja")można wykonać zbieżność kół lecz nie koniecznie . :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to nie ma żadnej możliwości ustawienia geometrii (

 

Precyzuj bardziej swoje wypowiedzi. Chciales powiedziec ze jezeli nie byl odkrecany amortyzator od zwrotnicy to nie zmienila sie geometria. Nie zmienila sie bo geometrie (ktores tam katy) reguluje sie wlasnie na laczeniu zwrotnicy do amortyzatora. Po odkreceniu amora od zwrotnicy "na oko" nie ma mozliwosci ustawienia dokladnej geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(ktores tam katy)

 

skoro precyzujemy to kąt pochylenia koła

w przednim zawieszeniu mamy tylko dwa punkty regulacji gemetrii zawieszenia:

- kąt pochylenia koła

- zbieżność kół

 

przy wymianie tytułowych silentbloków geometrii nie trzeba robić jezeli nie była ona wcześniej ustawiana na zużytych elementach (dla jasności: gość wymieniał amorki, po czym musiał i ustawił geometrię, po miesiącu dowiedział sie że ma totalnie wywalone gumki w wahaczu, i on po wymianie silentboków w wahaczach powinien ustawić ponownie geometrię, inna sprawa że diagnosta dał ciała bo przy ustawianiu geometrii po wymianie amorków pierwszą rzeczą którą się robi to wjazd na szarpaki celem sprawdzenia luzów w zawieszeniu co dyskwalifikuje ustawianie geometrii do czasu naprawy zawiechy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam wymienione w lato amortyzatory(sprezyny gumy .... komplet) jakis czas sie jedzilo dobrze ale teraz cos jak gdyby slychac gluche walenie? Samochod zachowuje sie inaczej niz z zjechanymi amortyzatorami ale wydaje mi sie ze cos jest nie tak z zawieszeniem. Czy mozliwe ze to do wymiany sa wlasnie silent bloki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
slychac gluche walenie? ....... Czy mozliwe ze to do wymiany sa wlasnie silent bloki ?

 

Możliwe, ale możliwe też że nie na wahaczach, tylko na stabilizatorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wojtek-Ka, a czy sprężyny ci nie walą ?? mi stukają z sprężnyny te górne zwoje są bliżej siebie i zwój wali o zwój. jak wcisnołem pomiędzy nie poprzecinane kawałki wężyka to było cicho ale teraz znów powypadały i znów stuka (ale ja mam nieoryginalne sprężyny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojtek-Ka, a czy sprężyny ci nie walą ?? mi stukają z sprężnyny te górne zwoje są bliżej siebie i zwój wali o zwój. jak wcisnołem pomiędzy nie poprzecinane kawałki wężyka to było cicho ale teraz znów powypadały i znów stuka (ale ja mam nieoryginalne sprężyny)

 

no ale ty chyba o tylnym zawieszeniu a temat jest o przednim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mowie przd i tyl, ogolnie mam wrazenie jak by samochod sie rozklekotal, dziwne wrazenie. Sprezyny teraz tez mam zamienniki, tlyle ze ja na wieksza polowe sprezyny przed zalozeniem zalozylem wezyk (bo tak mialem w orgynalnych). Teraz sam nie wiem co z tym fantem mam zrobic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności