Skocz do zawartości
Gość Bartek

Ślady oleju w dolocie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bartek

Ostatnio przy okazji drobnych remontów zauważyłem ślady oleju w kanałach dolotu powietrza do kolektora :cry: . Tubinka? :cry:

Od razu zanaczam, że dbam o turbo i nie katuję gdy zimne oraz nie gaszę od razu po katowaniu, ale nie wiem niestety jak poprzedni właściciel podchodził do tego tematu.

Spotkaliście się z tym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

To normalka. U mnie była tak juz przy 20tys km. Tylko wilgośc olejowa jest czymś normalnem ale jeśli wylewa się juz szklankę oleju to wtedy należy szukać przyczyny.

Olej pojawia się z przewietrzania skrzyni korbowej. Rura odpowietrzania połączona jest właśnie z dolotem. Bardzo częscto użytkownicy TDI wskazuja na wilgośc lub niewielki film olejowy w intercoolerze. To też jest normalne póki nie ma tego oleju w jakich dużych ilościach.

 

Także spoko :lol:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rasial

HHA dzięki uspokoiłeś mnie trochę ,też widziałem że łącznik mi się poci .Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:!: Ja raz na rok dokonuję przeczyszczenia całego układu dolotowego.

Przy okazji również zaględam do przepustnicy gdzie często osada się spora częśc zaschniętego oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio mój tata był swoim passatem b5fl 1.9 tdi 130 km był u elektronika który stwierdził że jest zabrudzone olejem jakieś sterowanie dolotem powietrza do silnika i nie wiem czy chodzilo mu o EGR czy cos innego ? Czasami zdarza sie że mu troche auto zakopci na niebiesko :( jeśli to zawór egr to czy da się go w jakis sposob oczyscic czy trzeba to wymienic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli to zawór egr

 

Zawór EGR nie jest przyczyną kopcenia na niebiesko, tymbardziej czyszczenie niczego nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, ostatnio mój tata był swoim passatem b5fl 1.9 tdi 130 km był u elektronika który stwierdził że jest zabrudzone olejem jakieś sterowanie dolotem powietrza do silnika i nie wiem czy chodzilo mu o EGR czy cos innego ? Czasami zdarza sie że mu troche auto zakopci na niebiesko :( jeśli to zawór egr to czy da się go w jakis sposob oczyscic czy trzeba to wymienic ?
on moze byc przyczyna zabrudzenia ale nie kopcenia jaki jest przebieg auta i ile wy go macie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a co jesli odma jest odlaczona od dolotu to moze sie pojawic film olejowy w dolocie czy nie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie a co jesli odma jest odlaczona od dolotu to moze sie pojawic film olejowy w dolocie czy nie??

 

moze,jezeli bedzie turbina przepuszczac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ze moze jak turbo pusci to wiem ale chodzi mi bardziej o film olejowy niz o kropelki oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:!: Ja raz na rok dokonuję przeczyszczenia całego układu dolotowego.

Przy okazji również zaględam do przepustnicy gdzie często osada się spora częśc zaschniętego oleju.

 

'Jak zabrac sie do czyszczenia. Co nalezy wyczyscic. Zabieram sie do tego ale nie wiem od czego zaczac. Sorry za brak polskich liter ale pisze z tableta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
'Jak zabrac sie do czyszczenia. Co nalezy wyczyscic. Zabieram sie do tego ale nie wiem od czego zaczac. Sorry za brak polskich liter ale pisze z tableta.

 

Ja tydzień temu przerobiłem temat http://forum.vw-passat.pl/threads/90798-Czyszczenie-EGR-i-dolotu-AFN-Manual-foto

Dodatkowo zaślepiłem egr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto wyczyścić. U mnie na ściankach było chyba z 4 mm nagaru. 2 puszki do mycia silników, karcher i szpachelka i walka nie była łatwa ale efekt jest.

 

Polecam po tym zabiegu wywalić EGR żeby więcej tego nie przechodzić

A po zabiegach lepiej zbiera się z dołu oraz mniej kopci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, niewiem czy to w tym temacie powinienem zamieszczać posta ale co tam ;D Mam problem, a mianowicie jestem właśnie po czyszczeniu egra w moim VW Passacie B5 FL 1,9 TDI 130km silnik AVF 2002r, i mam pytanie, ponieważ od razu jak wszystko poskręcałem do kupy postanowiłem sprawdzić czy samochód inaczej pracuje, okazało się że nie :(. I teraz pytanie, co zrobiłem nie tak jeśli załącza się turbina tak gdzieś od 1800 obrotów i zaczyna świstać czy gwizdać, czy źle coś dokręciłem czy turbina zaczyna padać??? Zaznaczam że wcześniej nie było takich przypadków z gwizdającą czy tam świstającą turbiną. Z góry dzięki wszystkim za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno główny wąż powietrza od turbo słabo osadziłeś albo podciśnienia nie podłączyłeś jakiegoś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bmateuszd, zobacze to niebawem jak to poskręcałem, możliwe że coś pominąłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności