Skocz do zawartości
michael_13

Diagnostyka czujników G62, G266 w silniku AVB (Błędy: 17664, 00562 oraz 18062)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Do sedna: VW Passat 3BG 2001 (1,9 TDI AVB) błędy:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster 
           P1654 - 35-10 -  - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus 
           P1256 - 35-10 -  - - Intermittent

oraz

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 
           30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 
           29-00 - Short to Ground

Objawy:

-przy włączaniu zapłonu pojawia mi się żółta kontrolka oleju która mruga kilka razy po czym kompletnie znika (poziom oleju w normie),

-wentylator silnika pracuje przy niskich temperaturach (być może spalanie jest zawyżane-samochód dopiero co kupiony, więc do końca nie potwierdzę tego)

 

 

Poszukiwane:

Pierwsza sprawa: "Short to Ground" oznacza znikomą lub zerowa rezystancja z masą?

 

Druga sprawa: W jaki sposób sprawdzić czujniki (G62 oraz G266)? Czujnik oleju znajduje się u dołu silnika?

 

Trzecia sprawa: Co oznacza błąd 18062?

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

Edytowane przez michael_13
Edycja tematu, poprawki tekstu (ułatwiające zrozumienie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam że przy włączaniu zapłonu pojawia mi się żółta kontrolka oleju.

Z tego co wywnioskowałem to mam "Short to Ground" (czyli znikoma lub zerowa rezystancja z masą?) przy czujniku temperatury/poziomu oleju.

W jaki sposoób sprawdzić sam czujnik? W autodacie która pozycja dotyczy tylko tego czujnika. Czujnik znajduje się u dołu silnika?

 

było o tym. mogłeś poszukać.

czujnik znajduje się u dołu miski olejowej, przykręcony na 3 śruby na klucz imbus chyba nr. 5 lub 6.

możesz sprawdzić podłączenie tzn. kostkę przy samym czujniku i dalej kable, lub spróbować wyczyścić czujnik (może to coś da (takie gdybanie jak czyszczenie przepływki))

u mnie pomogła wymiana czujnika (chociaż do tanich on nie należy)

fotkę czujnika wstawiałem w którymś poście na w/w temat.

poczytaj.

Edytowane przez smok
senność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem i nie znalazłem odpowiedzi dokładnie gdzie jest czujnik, chciałem sie upewnić.

Mógłby teraz mi ktoś wyjaśnić jak zdiagnozować czujnik (G2 i G62)

Znalazłem instrukcję: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764#2[/url]

Wyjąć 4 -krotną wtyczkę 1 z czujnika 2 temperatury płynu chłodzącego;

- sprawdzić według schematu elektrycznego ciągłość przewodów między przyłączem pomiarowym, a 4-krotna wtyczką:

- styk 1 + gniazdo 93,

- styk 3 + gniazdo 108.

Rezystancja przewodu: max. 1,5 Ω

 

sprawdzić według schematu elektrycznego, czy nie występuje zwarcie przewodu między przyłączem pomiarowym i 4-krotną wtyczką, styk 1 a przewodem, styk 3, jak również z masą samochodu:

- styk 1 + gniazdo 108,

- styk 1 + masa samochodu.

Wymagana wartość: ∞ Ω

– sprawdzić dodatkowo, czy obydwa przewody nie mają zwarcia do potencjału plus akumulatora.

Mógłby mi ktoś pomóc ze znalezieniem "przełącznika pomiarowego". Wiem że muszę sprawdzić rezystancję między stykiem a gniazdami w przełączniku, tylko gdzie jest ten przełącznik:(

 

Z góry wielkie dzięki!!!

 

EDIT

e369c6b813c28b9bm.gif

Według AutoDaty powinny to być piny 112 i 104 a w opisie 93 i 108, więc mi się nie zgadzają, teraz to już sam nie wiem gdzie powinny dochodzić kable od czujnika i jak je sprawdzic:/

Edytowane przez michael_13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michael_13

 

Poczytaj poniższe wątki dotyczące błędu 18062

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9050

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13680

 

oraz 00562

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=47130&highlight=00562

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25368&highlight=00562&page=2

 

EDIT

 

Czytam Twój post #3 i widzę, że wielkie chęci masz, lecz nie wiem, czy sam podołasz w diagnostyce silnika- nie lepiej temat przekazać elektrykowi .Nie czytasz dokładnie tego, co autor przywołanego wątku wcześniej napisał - miotasz się i szukasz "przełącznika pomiarowego" , a przecież wyraźnie napisane jest "przyłącze pomiarowe". Ponadto przede wszystkim należy zaopatrzyć się w schemat interesującego Ciebie obwodu czujki G2/G62 oraz schemat elektryczny sterownika silnika AVB.

 

Wyślij mi na PW swój adres email to Ci podeślę potrzebne schematy.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, mój błąd z tą nazwą "przyłącze" "przełącznik"...

Aktualnie wiem jak sprawdzić samą czujkę G2/G62, jak sprawdzić czy w kablach jest zwarcie z masą lub plusem, tylko teraz do końca nie wiem dokąd dochodzą te kable z tej czujki-nie wiem jak sprawdzić ciągłość kabli. Więc mój chwilowy największy problem jest ze zlokalizowaniem ewentualnego przerwania w kablach.

Błędy sczytałem wczoraj wieczorem i nie było już sensu zaglądać pod maskę. Dlatego chciałem na spokojnie poszukać wszystkiego w Internecie i z szerszą wiedzą podejść do diagnozowania.

 

JurekW, dzięki za zainteresowanie, właśnie wysłałem PW z mailem, myślę, że te schematy rozwiążą moje "braki wiedzy".

 

Pozdrawiam,

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

michael_13

 

Wysłałem Ci schemat AVF-a.Zwróć uwagę na poniższe:

 

J 285 - sterownik licznika

J 248 - sterownik silnika

T 121/104 - złącze sterownika J248/ G62 pin4 >przewód brąz/szary

T 121/112 - złącze J248 / G62 pin3 >przewód brąz/biały 0.35mm2

T 32a/8 - złącze sterownika J285 / G2 pin1 >przewód nieb/brąz 0,35mm2

T 32a/7 - złącze J285 / G2 pin2 >przewód brąz/żółty 0.35mm2.

 

Powodzenia.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JurekW

dzięki za schematy, dokładnie tak samo jak w AutoDacie, u Ciebie dodatkowo mam kolory kabli. Super wielkie dzięki!

A sterownik silnika znajduje się w podszybiu?

A sterownik licznika, to chodzi o zegary w desce rozdzielczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sterownik silnika znajduje się w podszybiu?

A sterownik licznika, to chodzi o zegary w desce rozdzielczej?

 

Tak.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik (G2 i G62) zdiagnozowany według schematu (podeślę następnym razem). Okazało się, że nie podaje żadnych własności, co według tabeli, komputer interpretuje jako temperaturę powyżej 100 stopni C. Już wiadome czemu włączał się wentylator na zimnym silniku.

http://wiki.ross-tech.com/index.php/17664/P1256 Tutaj więcej informacji na temat tego błędu i czujnika (Jak widać w przypisie ten czujnik miał renomę często psującego się...). Jutro zamówię nowy czujnik i dam znać czy faktycznie to jego wina.

 

Kolejna sprawa czujnika od oleju (G266). Tu już nie tak prosto. Posprawdzałem kable i są moim zdaniem sprawne:/ Po przeczyszczeniu wtyczki była chwila, że błąd usunął się z komputera i już problem zniknął. Na krótko. Powrócił z tymi samymi objawami.

 

Teraz poszukałem trochę i natrafiłem na: http://www.t4-wiki.de/wiki/G266 (tłumaczenie: http://translate.google.pl/translate?prev=hp&hl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FG266&sl=auto&tl=pl ). Z tego co wyczytałem do czujnika dochodzą 3 kable (1-kabel ze skrzynki z bezpiecznikami [15 bezpiecznik], 2-masa z komputera silnika oraz 3-sygnałowy do zegarów). Jutro sprawdzę miernikiem same kable czy faktycznie tak jest, choć nic mi to nie da, bo tego czujnika "manualnie" nie da się zdiagnozować a kable na razie odrzucam jako przyczynę. Pozostaje wymiana czujnika na nowy... Chyba, że ktoś ma inne pomysły na temat G266.

 

Dodam, że po odłączeniu wtyczki VAG zgłaszał na tym czujniku: Open or Short to Plus a po podłączeniu: Short to Ground. Czyli czujnik robi zwarcie z masą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok a więc ciąg dalszy postępów prac.

-Zamówiłem używany czujnik (G266) (oznaczenie: 1J0907660B), dzisiaj założyłem i z olejem wszystko wróciło do normy. Przy włączaniu stacyjki nie ma już żadnego komunikatu i żółta kontrolka oleju nie miga. VAG nie zgłasza żadnych błędów z tym czujnikiem. Nareszcie zaczął w VAGu pokazywać stan oleju (Oil level OK) oraz temperaturę oleju. [Jak dobrze pamiętam maduł 17 instruments, później bloki i w 3 lub 2 kanale pokazuje te informacje]. Czyli ten problem w całości rozwiązany!

 

-Kilka dni temu założyłem nowy czujnik (G2 i G62) [miałem niebieski a nowy jest zielony]. Stary czujnik w ogóle nie pokazywał oporu (czyli uszkodzony), nowy rezystancję miał OK. Wyczyściłem błędy w VAG, nie ma żadnych. Dzisiaj przy okazji zakładaniu czujnika oleju znalazłem sporadyczny błąd:

17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus 
           P1256 - 35-10 -  - - Intermittent

Czyli znów to samo się pojawia... Dodam, że od samego początku jest chyba coś nie tak z wentylatorem (tym od klimy napędzanym silniczkiem elektrycznym). Gdy silnik jest zimny (dopiero co po odpaleniu - wentylator zaczyna się kręcić na maksa... Dodam, że to samo się robi gdy klimatyzacja jest kompletnie wyłączona. VAG pokazuje prawidłową temperaturę płyny chłodzącego i temperaturę oleju... Silnik ładnie się nagrzewa i trzyma 90stopni.

Który czujnik i jakie parametry (pomijając klime, która jest OFF) odpowiadają za uruchamianie dodatkowego wentylatora? Czytałem kilkanaście tematów i była to wina albo tego czujnika co wymieniłem albo termostatu. Więc czyżby to wina termostatu (silnik trzyma temperaturę, grzeje środek) czy znów czujnika (kupiłem uszkodzony)?

 

Dzięki za wszelkie sugestie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maniakmm
Z góry wielkie dzięki!!!

 

EDIT

 

Według AutoDaty powinny to być piny 112 i 104 a w opisie 93 i 108, więc mi się nie zgadzają, teraz to już sam nie wiem gdzie powinny dochodzić kable od czujnika i jak je sprawdzic:/

 

Gdzie znajdę piny 93 i 108 ?

Gdzie ich szukać ?

(Chcę sprawdzić przewody czujnika G2)

Edytowane przez maniakmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie znajdę piny 93 i 108 ?

Gdzie ich szukać ?

 

W złączu sterownika silnika J248.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie chcę zakłądać nowego tematu a mam pytanie

 

Który to jest i jak zlokalizować 3 PIN ( ewentualnie kolor przwodu ) w czujniku G62 samochodu z 99 roku toledo II silnik AHF

 

Dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku, przeważnie rano, auto po uruchomieniu, dymi na niebieskawo- szary kolor. Podpiąłem się pod komputer, i sprawdziłem parę odczytów, nie potrafię natomiast ich zinterpretować. Dodam że auto mam od tygodnia 2001r 1.9 130KM przejechane 200kkm, wymieniony rozrząd przed zakupem + turbina. Na wolnych obrotach silnik trzęsie autem, jak w starym dieslu, natomiast nie widać zbytnich odchyleń obrotów silnika. <błąd 17664>. Proszę o pomov w interpretacji informacji odczytanych Vagiem, załączniki poniżej

silnik.jpg

wtryski1.jpg

wtryski2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury do wymiany. kat synchronizacji rozrządu do wyregulowania

i ostatni screen dość duże korekcje na pompowtryskiwaczach cyl. 2 i 3, ale jeszcze nie ma tragedii. Najgorzej wygląda pompka nr 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że auto po rozgrzaniu chodzi normalnie, nie dymi, ale pracuje jakby za głośno, ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam jeszcze że auto po rozgrzaniu chodzi normalnie, nie dymi, ale pracuje jakby za głośno,

Kliknij w napis "kat synchronizacji rozrządu do wyregulowania" w poście nr 15. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniam czujnik w piątek/ sobotę, + regulacja- zobaczymy czy cos sie poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrząd wyregulowałem na 0.0, spalenie na jałowym biegu pokazuje 0.4l/h. Slinik jakos gładko chodzi, ale stracił nieznacznie na przyspieszeniu. Rano sprawdze czy nie smrodzi na niebiesko po odpaleniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano jakby przestał dymić, ale czuć spaliny trochę w środku

po_regulacji.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności