marecek Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2006 Znalazłem coś takiego: http://www.passat3b.de/tips/30.html porównując nadkole z S4 i Passata 1.8T, doszli do wniosku, że czegoś tu brakuje - tej plastikowej kratki, która niejako uwalnia przepływ powietrza / chłodzenie intercoolera w czasie jazdy. Koszt jest nieduży, efekt wizualny też. Ale po co to? Wytworzony w ten sposób przeciąg w intercoolerze ma służyć jakiemuś wzrostowi wydajności / ilości Nm? Robił ktoś coś takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2006 Może wtedy jest przepustowość powietrza z dwóch stron stąd lepsze chłodzenie,a może chodzi poprostu o chłodzenie hamulców.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2006 Obecnie passaty T mają IC i cała sprawa jest o to, że powietrze wchodzi ale ma duże trudności ze swobodnym odejściem (zakole a za nim mało miejsca) dlatego niektórzy robią taką małą przeróbkę, aby zrobić lepszy przeciąg przez IC który wtedy lepiej schładza powietrze. A ma to duże znaczenie na jakość mieszanki paliwowej i zużycie paliwa. Im bardziej zimne (żadsze) powietrze doprowadzone do silnika tym łatwiej i szybciej spala się co daje nam same korzyści - tak w skrócie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2006 To może się zainteresuje Jeżeli to nadkole od Audi kosztuje tyle, ile oni mówią - 17Euro (nr 8D0 821 171 G) to się pobawię Może ktoś sprawdzić cenę tego artykułu u nas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość BARANMC Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2006 jak dla mnie to jest jedynie po to schłodzic te nawiercone tarcze oraz dla swietnego efektu wizualnego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 7 Stycznia 2006 BARANMC, ten otwór rozpatrujemy tylko po stronie IC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2006 tarcze sie i tak chłodza bo przecież przod jest wentylowany ( przynajmniej u mnie ) a to ma na celu poprawić przebieg powietrza nie ma sensu kupywac nadkola od s4 lepiej skaś skombinować kratex na jakiejś www widziałem kolo sam kratex wsadził do tego biały popsikał na koniec czarnym matowym sprejem i efekt ten sam za duzo mniejsze pieniadze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #8 Napisano 8 Stycznia 2006 To jest modyfikacja, ktora planuje juz dluzszy czas. Niestety nie wiem co mi bardziej stoi na przeszkodzie, moj calkowity brak umiejetnosci dlubania czy brak czasu. Koszt nadkola S4 to 90 zl, mam namierzonego sprzedawce. Kratex moze i bedzie tanszy ale nie wiem czy warto - otwor wentylacyjny w nadkolu jest profilowany. Ta modyfikacja nie ma nic wspolnego z chlodzeniem hamulcy - nawet nie jest to efekt uboczny. Celem tego jest jak juz powiedzial Marek, chlodzenie IC czyli w konsekwencji wieksza moc. Dla zainteresowanych - ta modyfikacja ma sens tylko i wylacznie w slinikach doladowanych, silnikom wolnossacym to calkowicie i absolutnie nic nie da (no bo i co mogloby dac) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 8 Stycznia 2006 kubelt, zwróć uwagę na fotę tego Passata 3B na zdjęciu - widzisz te wloty ( a raczej wyloty ) powietrza w zderzaku? Jakiś maniak przeciągów . Nie widziałem jeszcze w PL takiego dziurawego zderzaczka w passacie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #10 Napisano 9 Stycznia 2006 Ogolnie jakis dlubniety passat. Widze jakas zolc za wachaczami co sugeruje obnizone zawieszenie, tarcze hamulcowe nawiercane... ciekawe, czy poszly za tym jakies modyfikacje silnika czy tez jest to zwykly lans Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 9 Stycznia 2006 kubelt, no na pewno czip jeszcze Bo to koszta śmieszne. Tylko zwróć uwagę, że na żadnej stronie z galeriami nikt się nie chwali, że ma czipa Oni płacą tam podatek od mocy auta, dobrze myślę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #12 Napisano 9 Stycznia 2006 Wiesz, ze nie pamietam. Spedzialem tam chyba z 8 lat i nie pamietam. AFAIR wysokosc ubezpieczenia jest zalezna od mocy silnika i to wlasnie moc 150KM jest limitem danego przedzialu. Upewnie sie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #13 Napisano 9 Maja 2006 Witam Mam swojego paska od mieisiaca i juz mi przyslo do glowy cos w tym stylu co przedstawia to zdjecie, ogladajac samochod przed kupnem doszedlem do wniosku ze umieszczenie IC nie jest optymalne. Tak jak juz wyzej kilka osoba sie wypowiadalo sluzy to podniesieniu momentu i mocy silnika np przy dluzszej dynamicznej jeździe kiedy chlodzenie powietrza doladowujacego jest bardzo zachwiane przez nagrzany silnik i turbine. Proces polega na tym ze czym powietrze bardziej schlodzone tym wiecej (a nie mniej) tlenu (powietrza) dostaje sie do silnika, nastepuje optymlane wypelnienie cylindrow. Przy schladzaniu gaz sie kurczy a wiec o wiele wiecej zmiesci sie go w tej samej pojemnosci niz gdyby byl rozgrzany. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość binary Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2006 Nawet jesli to nie sadze, aby po takiej zmianie zysk mocy byl zauwazalny. Zreszta mozna to zmiezyc na dyno lub chociarzby vag-com'em zrobic log i porownac temperature powietrza na dolocie. Prawdziwe zyski daja przejscie z malego seryjnego SMIC (side mounted IC) na wiekszy FMIC (front mounted IC). Koszt nie liczac robocizny to jakies $500-$1000 w zaleznosci od producenta i wielkosci kitu. FMIC ma ogromne znaczenie przy upgrade'dzie do BT (big turbo - Garrett's GT2X, GT28R, GT28RS, GT2871R, GT3071R, etc) czyli mocy 250 i wiecej HP. Przy Stage 3 (kkk k04) wzrost wacha sie od 10-15 HP gdy uzyjemy FMIC. Oto jak wyglada FMIC: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość binary Zgłoś #15 Napisano 10 Maja 2006 Calosc kosztuje jakies ~$500 jako DIY. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #16 Napisano 12 Maja 2006 Montaz kratki wentylacyjnej daje zauwazalne efekty, szczegolnie w lato w dniach z wysokimi temperaturami. Gdy temp powietrza rosnie daje sie zauwazyc, ze silnik "zaczyna" puchnac. Na http://www.streetracing.pl byla nawet dyskusja poparta eksperymentem na skodzie fabii TDI, ktorej przybylo pare kucy i Nm. Jak na modyfikacje o tak niskich kosztach to IMHO warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość binary Zgłoś #17 Napisano 12 Maja 2006 Moze i tak, ale tak naprawde 'pare kucy' to czasami roznica miedzy jednym a drugim przejazdem na dyno (mniej wiecej taki duzy potrafi byc margines bledu). Jest to temat bardzo podobny do sporow na temat filtrow stozkowych i tego typu modow. IMHO mod'y ktore daja mniej niz 10KM nie sa warte uwagi. No ale to tylko moja opinia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Monger Zgłoś #18 Napisano 12 Lipca 2006 binary, masz 1.8T i w cieplejsze dni nie czujesz jak Ci silnik puchnie przy ostrej jeżdzie? Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest FIMC, ale koszt to min 1500zł. Czytałem nawet, że gość na śląsku wymienia ori SIMCa na customowy i wyrabia się do 170KM (TDI ARL, AWX). Koszt to ok 900PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Sopel Zgłoś #19 Napisano 17 Sierpnia 2006 Tez musze walnac taka krateczke w passku bo cos po 3 tys obrotow ma malutka moc i nieche sie zbytnio na obroty wkrecac trzeba prubowac wszystkiego a to sie napewno przyda bo faktycznie tam jest chlodniczka od IC i niema cyrkulacji powietrza a skoro robia to w S4 to pewnie tez nie na darmo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #20 Napisano 17 Sierpnia 2006 Po twoich postach widze, ze usilnie probujesz dodac mocy swojemu passkowi poprzez wszelkiej masci tuning a nie chcesz przyjac do wiadomosci, ze byc moze twojemu silnikowi cos jest. Pojedz na hamownie, sprawdz na czym stoisz, zrob diagnostyke i dopiero wtedy zacznij sie zastanawiac, co dalej. Wielokrotnie wymieniane przez ciebie objawy nie sa normalne i wlozenie kratki w nadkole nie pomoze ci sie ich pozbyc. To, ze cos jest uzasadnione w S4 nie znaczy, ze bedzie w 1.9 TDI, z wielu powodow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach