Skocz do zawartości
Gość Zaix2407

505 01 norma mi nie wystarczy. Kto mi pomoże???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zaix2407

Wydaje się proste!!! ale nie ma prostych rzeczy.

Koledzy, lada dzień wymieniam olej, dajcie wiarę że naczytałem się już wiele i nie pisał bym znowu gdyby któryś post rozwiał moje wątpliwości.

Wiem już na pewno że do mojego silniczka ma być

505 01

Na chwilę obecną wiem że będzie to to Mobil 1 Synt S Special V 5W-40 albo Castrol TXT 505 01ale po wizycie dzisiaj w kilku sklepach znowu mam wątpliwości.

W pierwszym sklepie jak podałem normę zrobił gościu oczy i powiedział że może takie normy są w dieslu, A takie oleje słabo schodzą i nie sprowadza. W drugim sklepie też nie bardzo wiedzieli o co chodzi ale w końcu jak powiedziałem że do vw zacyknęli i powiedzieli że tylko Mobil 1 Synt S Special V 5W-40. W trzecim sklepie znowu podobna historia z tą normą i jak stwierdzili że nie mają żadnego oleju z norma 505 01 sprzedawca zaczął cwanaiaczyć, że niby co to jest pompa wtryskowa a co wtryskiwacze itd. więc się wk…iłem i wyszedłem.

A teraz sedno….czy są odmiany Mobil 1, bądź Castrola, do silnika z pompowtryskiwaczami z normą 505 01półsyntetyk albo mineralnybo w tym drugim sklepie powiedzieli mi że do VW z pompowtryskiwaczami to tylko z Mobila Synt S Special V 5W-40 i że do vw z pompowtryskiwaczami innych nie ma.???

2. Pytam dlatego, że mam 106 000 przebiegu w moim pasku, ale autko było sprowadzone nie mam książki, wiem że w passacie bardzo łatwo cofnąć licznik i autko może mieć równie dobrze 150 albo 200 tyś przebiegu. A co najgorsze nie wiem na jakim oleju poprzednik (a był jeden) jeździł i nie mam możliwości tego sprawdzić.

I teraz moje pytanie….mogę zalać którymś z wyżej wymienionych olei, jeśli np. gość przede mną lał coś innego np. półsyntetyk, bo mineralny mam nadzieję nie wchodził w grę.

Albo czy zalać Mobil 1 Synt S Special V 5W-40 albo Castrol TXT 505 01 jeśli nie wiem jaki mam teraz olej w silniku.

Albo czy mogę lać 505 01 jeśli np. facet wcześniej zalewał 505 00.

Albo ……. co byście zrobili w mojej sytuacji….itd…itp.

Wszystkie dobre rady mile widziane….oczekuję ich z niecierpliwością

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie - będą jaja i to niezłe.

 

Zastanawia mnie fakt że nie masz żądnych naklejek z wymiany oleju lub przeglądów okresowych (serwisów itp.). właściciel nie dał żadnych dokumentów ??

 

Większość ludzi dopasuje ci normę do twojego modelu wg katalogu, ale to też może nie być trafne w przypadku niewiadomej co było nalewane wcześniej??

 

Najlepszym rozwiązaniem było by zobaczyć co się dzieje pod pokrywą zaworów oraz w przewodach olejowych do turbiny (może nawet i w misce). Następnie dopasować olej wg normy i zrobić "płukankę" z wymianą filtrów. Co do oleju do pompowtryskiwaczy to jest bardzo dużo na ten temat opisane. Jeśli nawet ma ponad 200 przebiegu a jest w dobrej kondycji to można by zaryzykować Mobila 505.01

 

reszta jest tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1248

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Dzięki Marek.....jak widzisz jak napisałem w tytule postu nie wszystko jest proste i nie zawsze czarne i białe. Może masz rację z tą płukanką, myślałem o tym ale jakoś się tego boję i byłaby to ostateczność. Prędzej zaryzykuję i zaleję Mobil 1 Synt S Special V 5W-40 albo Castrol TXT 505 01, mając nadzieję że Niemiaszek przede mną był dbał o autko i cały czas takimi olejami zalewał silnik.

Po przeczytaniu twojego postu wnioskuję, że nie ma czegoś takiego jak 505 01 półsyntetyk i mineralny, jest tylko 505 01 pełen syntetyk a ta norma właśnie to oznacza.

Zastanawiam się tylko co z vw z pompowtryskiwaczami, które mają po 250 - 300 tysięcy i więcej. Czy to znaczy że auta takie cały czas mają jeździć na 505 01 czyli pełnych syntetykach........czy może kiedyś przechodzi się na jakiś inną lepkość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nexus6
Zastanawiam się tylko co z vw z pompowtryskiwaczami, które mają po 250 - 300 tysięcy i więcej. Czy to znaczy że auta takie cały czas mają jeździć na 505 01 czyli pełnych syntetykach........czy może kiedyś przechodzi się na jakiś inną lepkość?

 

dla dobra pompowtryskiwaczy stosujesz 505.01 do KOŃCA :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Nexus6 uwierz mi że dla dobra mojego passka zrobił bym wszystko, ale wydaje mi się że odpowiedzi ma moje pytania nie są tak proste, żeby można je było załatwić jednym zdaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja uzywam motula 50501 drogi ale dobry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nexus6

alek, za jakość się płaci, ale tak bardzo drogi to on nie jest :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Panowie.....w moim miasteczku kupno motula jest prawie nierealna, skoro sprzedawcy w sklepach robią oczy kiedy mówię że olej ma mieć normę 505 01. A jak powiem motul to na 100% powiedzą że się nie znam i nic lepszego niż mobil, castrol itd. nie ma, a motul to pewnie jakiś wynalazek. Ale nie to jest ważne......ważne są moje wątpliwości opisane wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robdol

To podskocz do stolicy wielkopolski (masz raptem 50 km) zajedź do Promotora,InterCarsu lub Sarosu a w olejach 505.01 będziesz mógł nawet poprzebierać. Ja tobie powiem tak- około roku temu kupiłem swojego PD-ka od bardzo porządnego gościa, ale też nie byłem na 100% pewny co lał przedemną.....i kupiłem w ciemno Mobila synt cośtam,cośtam 505.01.

Od wymiany zrobiłem 14 tys.km ( za chwilę robię następny przegląd) i nie dolałem ani kropli oleju, a poziom na bagnecie zmniejszył się może 3do 4 mm. I teraz mam dylemat ale trochę inny ,bo chciałem wypróbować siakiś inny olej ( kusi mnie Vavoline durablend diesel,tudzież Motul) ale zdrowy rozsądek nakazuje pozostać przy mobilu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Dzięki robdol....może masz rację z tym Poznaniem, szczególnie że wcale nie jestem tam tak rzadko (kiedyś całe 5 lat tam spędziłem), teraz jednak częściej w soboty albo niedziele na Leszka przyjeżdżam. Wszyscy piszą o tym motulu i też mnie trochę jara żeby zalać mojego vw tym olejem, ale nie mam pojęcia ile kosztuje....ludzie piszą różnie. Na dzień dzisiejszy jestem zdecydowany na mobil. W środę jadę do Niemiec, może tam coś kupię jak jakiś sklep wyczaję. Może będzie trochę taniej. U mnie za Mobil 1 Synt S Special V 5W-40 krzyczą 49 zł i wydaje mi się to dużą przesadą, ale może się mylę bo nie mam porównania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość banden

ja leje Mobila Synt S Special V 5W-40 ijest oki

jak robiłem pierwsza wymiane w swoim pasku to w sklepie matoły :cisza: polecili mi elfa pełnego syntetyka i przez 10tys km połknał mi 1 litr :mur:

na mobilu na 15 tys co tyle zmieniam dolewam max 3 setki

przejechane mam 245000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie widzę tu żadnych trudności z doborem oleju. Do silników z pompowtryskiwaczami, w Twoim przypadku AJM. od początku do końca żywota tego silnika stosuje się oleje do PD czyli najlepiej olej z norma VAG 505.01. Stoswanie innych olejów jest niedopuszczalne przez producenta ale każdy czyni jak chce i na swoją odpowiedzialność lejąc oleje innych norm.

 

Oleje 505.01 to w przeważającej większosci oleje hydrokrakowane, którym bliżej do olejów półsyntetycznych niż to 100% syntetyków. Osobiście nie spotkałem się z olejami 505.01 by były mineralne. Olejów z normą 505.01 jest około 40 typów wszystkich producentów. Istnieje kilka typów olejów 505.01, które są w 100% syntetyczne. Ja znam 3 lub 4 takie oleje.

 

Na koniec przypominam - cokolwiek poprzednik wlewał do silnika Ty masz lać 505.01

 

Ponadto zalecam daleko idącą ostrożność przy płukankach silnika PD. Wiekszość tych środkó obniża lepkość oleju co nie jest wskazane dla pompowtryskiwaczy. Wolałbym po 1 lub 2 tysiącach kilometrów wymienić olej na nowy i mieć pewność, że co złe w silniku zostało w filtrze oleju. Ponadto płukanki idealnie wypłukują hydraulikę i potem trudno jest zapalić silnik.

 

Acha, i jeżeli masz problem z dobrym olejem do PD-ka to mogę Ci wysłać taki olej na jakim ja jeżdżę. Możesz zażyczyć sobie lany z beczki (za jakoś daję głowę) lub konfekcjonowany w 4L butelkach. Do wymiany zalecam jednak zakup 5L. Ja polecam dość egzotyczny olej a mianowicie szwajcarski PANOLIN. Wyśmienity olej !!!

 

 

Pozdrawiam

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaix2407

Dzięki hha....nie ukrywam, że czekałem na twoją radę.

Moje wątpliwości prawie się rozwiały...

Wiem już mianowicie, że do mojego silnika na pewno ma być 505 01(chociaż wiedziałem to już wcześniej), teraz mimo że nie wiem jakim olejem mam zalany silnik wiem, że też mam lać olejem z normą 505 01, wiem że lepiej trochę stracić i zalać silnik nowym olejem i wymienić go na nowy po 1000 - 2000 km, zamiast robić płukankę (płukanka też mi się nie podoba).

Jeśli chodzi o markę oleju to już sprawa indywidualna ale wiem, że koniecznie z normą 505 01.

dzięki Wam wszystkim i forum znam już kilka dobrych olei i na pewno coś wybiorę.

Dzięki....wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DOBI1205

witajcie mam 235000tys na zegarach zgodne z książką i cały czas na castrol txt zgodny z 505,01 i wszystko jest o.k pozdrawiam :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość phans

2. Pytam dlatego, że mam 106 000 przebiegu w moim pasku, ale autko było sprowadzone nie mam książki, wiem że w passacie bardzo łatwo cofnąć licznik i autko może mieć równie dobrze 150 albo 200 tyś przebiegu.

Optymista z Ciebie co do takiego przebiegu. A dlaczego ma nie mieć 400tys przebiegu :-)

Sprawdź w ASO po nr nadwozia przy jakim przebiegu miał ostatni oficjalny przegląd za granicą.

A z olejem to zalewaj tak jak piszą wyżej i zobaczysz po kilku tys. czy jest wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umieściłem temat w FAQu i zaznaczyłem na czerwono. Mam nadzieję, że tym razem ostatecznie zostały rozwiane wątpliwości co do olei dla silników TDI PD (pompowtryski).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja do niedawna jeździłem na oleju CASTROL SLX LONGLIFE II 0W30 (taki też był lany od nowości) przy ostatniej wymianie zmieniłem olej na (w serwisie ASO na taki mi zmienili) Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 (jest to nowość Castrola) ... Castrol ostatnio zmienił gamę swoich produktów na mniej wodniste. Oleje które niegdyś były 0W obecnie są 5W ... nie są aż takie żadkie (co jest na PLUS)

 

Jak chcesz się trzymać normy 505.01 to polecam Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze,

ja kupiłem banikę oleju 5ltr, za 120pln w Naruto i jest to baniak niebieski z napisem Naruto, pytałem się wielu serwisantów i nie ważne jaki olej ( jakiej firmy) aby lepkośc i norma zgadzała się tzn. 505,01 i koniec, a ile w tym prawdy to nie wiem ja leje coś takiego, może poprostu będe wymieniał olej troszkę częściej niż normalnie

pzdr.

Ps. Passat 2000r 1,9 TDI 115KM combi przed liftingiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Nie ma to jak zasięgać wiedzy w Norauto i polegać na wiedzy Panów z Norauto. Ja tam tylko kupuję AnbiPur Car :rotfl:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze,

czyli rozumiem że lipa!! Przy następnej wymianie ( a zbliża się) wyskrobie trochę kaski i zapodam coś lepszego.

Dzięki :padam:

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności