Skocz do zawartości
marecek

Licznik z komputerem - wymiana (B5)

Rekomendowane odpowiedzi

Jest możliwe dostawienie sobie komputera do samochodu w komputer nie wyposażonego od dziecka? Interesuje się tym, bo liczniki na allegro "chodzą" dosyć... tanio :) A komputer to fajna sprawa. Czy wystarczy podpiąć, dołączyć manetkę i wszystko gra? Czy po przekładce licznika muszę jeszcze interweniować w oprogramowaniu?

 

Jeżeli pomysł wydaje się komuś śmieszny, to proszę o wstrzymanie się od komentarza. Pytam, bo na innym forum vw zostałem zabity śmiechem przez kilku mądrych posiadaczy golfów II :/ Dla porównania - do każdego peugeota 206, nawet w najtańszej wersji, wystarczy dokupić wyświetlacz za 100zł i wyciągnąć zaślepkę z manetki, by cieszyć się komputerem w pełnej wersji... stąd moje pytanie - robił ktoś coś podobnego w B5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nikt nie będzie się śmiał, już to przerabialiśmy - zapytaj Mrwho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Napisałem do MrWho, może pokieruje dyskusją.

 

Swoją drogą - znalazłem na passatplus.de informację (przetłumaczone babelfishem) o tym, że można sobie zaadoptować zegary z superb-a :) To też ciekawa opcja, nie sądzicie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile w 3B jest problem :( Do końca go jeszcze nie rozwikłałem... to w 3BG wedle moich informacji nie ma... ty masz luz bo masz juz szyne CANBUSE :) wystarczy poszukać zegara ( chcesz moge dac ci namiary na kola co chandluje sprawdzonym sprzetem tego typu ) zdjac z niego PIN zrobić retusz km... wprowadzić pin zegara do kompa załozyć go :) wstawić manetke ( trzeba zdjac kiere, poduche ) szukaj zegara z serji xxx 920 xxx :) prawda że proste?

 

a w 3B ostatnio widziałem 2 zegary z serji xxx 919 xxx do benzyny i poszły za 1000 i 1300 zł ( na http://www.ebay.de... ) podobno da sie przerobić licznik z disla na benzyne ale zdania sa podzielone wiec experymentu zaprzestałem bo szkoda mi było ładowąc w sumie 800zł w coś co i tak moze nie pojśc :/

 

jest jeszcze jedna teoria... bo w liczniku z 920 wszystko jest to samo co w 919 tylko obroty ida po szynie can :| Czyli niby mozna zrobić jakiś adapter ( na ebay.de mozna dostac do golfa III zeby wsadzić licznik od golfa IV z can albo V ... ) ale to tez nie wyjaśniona sprawa nie znam niemieckiego i to glowny problem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I takiej odpowiedzi szukalem. MrWho, jak mozesz, to poprosze o namiary. Dorwac na allegro licznik do benzyny z pewnego zrodla graniczy z cudem. Albo kolesie nie wiedza co maja, albo jest bez komputera. Rozumiem, ze kazdy elektronik znajacy sie na temacie przestawiania licznikow powinien sobie dac rade z wyciagnieciem i wprowadzeniem tego pin-u?

 

Druga sprawa - natknalem sie na dwa typy komputerow: Wyswietlacz CALY lub tylko POL - gorna polowka to ikony, na dolnej pojawiaja sie komunikaty (sorry za brak polskich liter - siedze na uczelni). Czy te dwie wersje sie czyms roznia od strony funkcjonalnej? Tzn. czy na obydwu komputerach mam to samo? Nie interesuje mnie np. wyswietlanie nazwy stacji radiowej z RDSu, jedynie statystyka drogi (spalanie, kilometry, czas, srednia predkosc).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spalanie czas itd... to wogle bez kompa po środku mozesz mieć... w tym przewijanym z zegarkiem albo z licznikiem juz nei pamietam...

 

jak juz zmieniać to na ten wielki :) jest zdecydowanie fajniejszy... mozesz zucić na niego navi itd :) a na ta polowke to bedzie ci pokazywał takie podstawowe informacje :)

 

namiary przesle ci na pw :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spalanie czas itd... to wogle bez kompa po środku mozesz mieć... w tym przewijanym z zegarkiem albo z licznikiem juz nei pamietam...

 

Widzisz... ja mam taki, na którym nic nie ma (albo po prostu nic się nie wyświetla). Golas totalny... ikonki i nic więcej. Może można już coś z nim zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niee musisz kupic wersje z kompem ;) ja mimo to proponuje kup sobie duzego kompa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marecek ja mam u siebie problem z ktorym mecze sie juz ze 4 miesiace mam wersje licznika z małym wyświetlaczem i komp pokazuje mi informacje o zatankowaniu i o braku oleju itp ale jedynie z czym nie daje rady nie mam sterowania zmiany funkcji w manetce i komp pokazuje mi tylko chwilowe spalanie.Dokupiłem manetke ze sterowaniem kompa i nic nie działa.W ASO tez rozłozyli rece z tego co mi sie wydaje to brakuje mi paru kabelkow w jednej z kostek podpietych do manetki pisałem o tym w innym watku.Chlopaki obiecali mi ze sprawdza ile kabli u nich wchodzi ale sprawa ucichła :) i dalej nic sie nie wyjasniłol u mnie także mozesz miec troche problemow z zalozeniem kompa. Zycze powodzenia a jakbys przypadkiem trafił na kogos kto naprawde wie o co w tym chodzi to daj znac albo zapytaj przy okazji o moj przypadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: Mnie się wydaję że najlepszym sposobem było by jak by wszyscy zainteresowani zjechali się do jednego dużego garażu i zwalili zegary na jeden blat i ze schematem opisali jak to w każdym jest zrobione. Aby można było zrobić inwentaryzację co tam naprawdę jest grane.

jak do tego dojść i jak naprawiać - temat raczej przyszłościowy - bo trochę tego przez 10 lat natłukli i przez następne 10 będziemy użytkować.

 

:583: Mamy do właściwie wszystko dyspozycji: COM-binerki - Lapy - fotki - Serwisówki VW - schematy elektryczne i inne dokumentacje, brakuje tylko fachowego zespołu do połączenia tej całej wiedzy w roboczy manual.

 

;) Może wydawać się to głupi pomysł ale ja kiedyś z kumplami tak zrobiłem w golfie. W 3 dni mieliśmy napisany i rozrysowany manual na ten temat i wiedzę na następne 50 lat. :568:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, to jest bardzo, bardzo dobry pomysł :P Zacznę od kupna zegarów z kompem i manetki. Później będę Was męczył... niech no się tylko ktoś przyzna, że ma licznik z pełnym komputerem :twisted: :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marecek - ja niebawem bede miał ;P podobno juz jest w polsce od grudnia!!! :P no ale do rzeczy... szukaj z can busem... zreszta dałem ci namiary kola on ci pomoze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gościu napisał mi, bardzo kontaktowy, że do podmiany potrzeba:

1. licznika

2. dodatkowej wiązki do podpięcia manetki (150zł)

3. manetki od komputera (kolejnych ~set zł)

 

Czyli wykonalne w teorii, bo on tego nie montuje. Druga sprawa, że licznik z 1/2 wyświetlacza od licznika z pełnym wyświetlaczem różni się tylko możliwością wyświetlania danych z NAVI / RDS-u czy CD. Nie planuje zakupu seryjnej navi, tak samo jak i radio z serii mnie nie zachęca, więc nie będę inwestował w pełny wyświetlacz.

 

Do odważnych świat należy, ale... - wydać coś ok. 800zł i nie mieć pewności czy to będzie działać ;). Poczekam na kogoś, kto ma to już za sobą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec ciekawe czy do mojego wystaczyłaby tylko ta dodatkowa wiązka licznik ma wyswietlacz itp manetke juz kupiłem ale własnie wydawało mi sie ze brakuje w tych kostach paru kabelkow ciekawe czy moj licznik bedzie wyswietlal wszystkie funkcjie po przelozeniu wiazki ???

Dobrze bybyło zeby ktos to mial juz za soba jak napisales bo pewnosci nie mam czy komp bedzie obslugiwal reszte funkcji oprocz chwilowego spalania jakby co to bedziesz mial mozliwosc zalatwienia dla mnie takiej wiazki albo podania jakis namiarow na tego goscia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: Ja mam z magistralą CAN ale wersję bez dużego wyświetlacza i manetki do sterowania. We wtyczkach z tyłu zegarów są kostki - a niektóre styki są nieobsadzone. Jeśli doszli byśmy gdzie dochodzą przewody w pełnych zegarach to można by zrobić schemat gdzie się wpinać się do naszych wiązek. Temat rozwojowy i wydaję mi się że ruszy jak się zrobi cieplej.

 

:!: Na razie przydało by się dokładnie obfocić "zegary" - wszystkie dostępne modele - na szczęście nie jest ich tak dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś sie orientuje czy po zamianie licznika z komuterem 1/2 FIS na licznik z pełnym komputerem w passacie z 2003 roku bedzie wszystko bez problemu sie wyswietlać , czy trzeba coś zmieniać???Załozyłem navi MFD i chciałbym żeby wyswietlały się tez informacje na liczniku. Wiem ,że trzeba poodpiąć 3 dodatkowe kable , wiem które wychodza z navi , a czy ktoś wie w które miejsce trzeba je wpiąć w licznik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marecek 150zł za kawałek wiazki z wtyczka ;) To duzo Ciebie zerznac chcial.. mam nadzieje ze mnie to nie czeka :) no i poczekaj tydzień/dwa ja to prosze ciebie bede robil :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość imnothep

Widzie, że kumasz kwestię licznika w B5. Mam ten problem od dawna i od dawna szukam licznika z dużym lub 1/2 FIS bez CAN-a. Nie mam zbyt dużo czasu na szukanie po sieci ale moze będziesz wiedział czy ktos wymyslił juz "tłumacza" CAN na zwykłe sygnały? moze chłopaki zza Odry mają już na to sposob. W licznikach CAN-owskich jest o tyle duzy problem iż nie tylko sygnał obrotów jest podawany przez magistrale. Po uruchomieniu silnika na liczniku CAN w aucie bez CAN-a działa prędkościomierz, lecz nie dziala obrotomierz.

W sumie to jeszcze nie problem ale zaczyna się po chwili kiedy zegary nie widząc magistrali podaja głupotę o ciśnieniu oleju, zaczyna wariować temp. silnika nie mówiąc juz o kontrolkach airbag i ABS. ABS i poduszki chodzą na odrębnym CAN-ie i w liczniku jest bramka GATEAWAY która tłumaczy dane ze sterownika silnika na zrozumiały protokół dla tych dwóch elementow.

Owszem można wyłaczyć widocznośc ABS i Airbag w tejze bramce ale nie załatwia to faktu bo nie mamy wówczas podglądu na oba te systemy (kontrolki nie reagują)

Najprostrzym sposobem który zawsze chodził mi po głowie to wymina ECU na CAN-owski i po sprawie. Niestety dla moejgo motoru ADR nie ma zamiennika który dysponował juz magistrala. Chociaż kto wie podobno Audi A4 juz w 97 roku miało takie motory na szynie.

Jednym słowem jeszcze nikt nie założył licznika pracującego na magistrali do auta bez niej bo fizycznie nie ma jak tego zrobic. Poza tym sam komputer (FIS) nie będzie pokazywać nic bo niby jak skoro nie odbiera parametrów ze sterownika

pzdr.

PIOTREK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ,że piszesz o passacie sprzed liftingu , bo po 2000 roku wszystko jest na CANie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności