Skocz do zawartości
Gość radek_GL

zimne luty jak sprawdzić ??? a może czujnik czy co ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość radek_GL

może ktoś wie jak sprawdzić zimne luty albo co jest przyczyną że nie działa na desce wskaźnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej) czujnik to chyba nie jest bo załącza wentylator próbowałem mostkować i też nie podnosiło wskaźnika może ktoś z was się tym zajmował ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaa.. chyba 80% posiadaczy B3 / B4 :D

ja również mam z tym problem ale... nie przejmuje się...

sprawdzałem - wentylator włącza się jak powinien, paliwka mam zawsze dużo (bo u mnie szwankuje wskazanie temperatury wody i poziomu paliwa).

najśmieszniejsze jest również to, że wskaźniki czasem działają - np. w czasie jazdy nagle "wstają", pokazują prawdziwe dane, a po np. 3 minutach wracają na 0....

i ktoś mi powie o co chodzi? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość radek_GL

To jakoś dają ci oznaki że jeszcze żyją u mnie ten od paliwa żyje a ten od cieczy jakby zdechł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Tak, to niestety przypadłość paseczków. Ja rozebrałem swój zestaw i od nowa polutowałem na płytce wszystkie złącza od gniazda wielopinowego i od tamtej pory ręką odjął. Może warto złapać za lutownicę i pozbyć się problemu? :grin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie miałem lutownicy w ręku, a i sprawności manualnej jakoś brak - boje się że w gąszczu tych wszystkich elektr(ycznych)onicznych gówienek coś spartolę :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Rozumiem, może więc ktoś z okolicy pomoże????? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam to z innego forum :516: ale z tego co pamietam to w zegarach( trzeba je wyjac) jest maly przekaznik ktoren odpowiada wlasnie za wskazowke od temp i paliwa. Jak sie wiecej dowiem to link podesle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłbym wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to stabilizator TCA 700Y a zamiennik to LM 7810 (taki za 5 zl) kupisz w sklepie z elektronika( takie male ustrojstwo na trzech nozkach )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki :564:

moze w przyszlym tygodniu sie do tego zabiore :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spox, wystarczy wlutowac nowy i wszystko bedzie cycuś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ::mishieck::
Znam to z innego forum :516: ale z tego co pamietam to w zegarach( trzeba je wyjac) jest maly przekaznik ktoren odpowiada wlasnie za wskazowke od temp i paliwa. Jak sie wiecej dowiem to link podesle

 

Dokładnie tak. Jest to nawet opisane w oryginalnych serwisowkach VW... A to male ustrojstwo to "stabilizator napiecia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyzej sie poprawilem ze to " stabilizator "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj panowie/panie trochę wiem na ten temat, przerabiałem to rok temu.

Podstawa, to przelutować wszystko, co się da przelutować tylko sensownie, by zwarć nie porobić, nie odpalić ścieżek :lol: . Wyjąć wskaĽniki, przeczyścić kołki i gniazda, spryskać te styki WD40, lub lepiej -typowym sprayem do styków. Oczywiście nie zapomnieć przelutować LEDów. Jeśli są tacho z MFA, to przy niewłaściwych wskazaniach można wymienić elektrolity zaznaczone na poniższym zdjęciu.

Jeśli chodzi o TCA700Y, to ma on odwrotnie ułożone wyprowadzenia w stosunku do LM7810. U mnie jest LM 29405 10.0 P+.

Przelutować wielozłącze i przed złożeniem również potraktować je sprayem.

Jednakże w tacho z MFA występuje usterka w postaci zjaranego układu ELMOS. W tym przypadku sprzęt nie do odratowania, bo układ jest nie do osiągnięcia.

 

Gościu to opisuje: http://oskamp.dyndns.org/Kombiinstrument/

I jego zdjęcia: http://oskamp.dyndns.org/gallery/Kombiinstrument

 

Niedziałający wskaźnik poziomu paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki, zapomnialem dodac ze zamiennik sie odwrotnie wlutowuje....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Passathan

Czy ktoś z Was wyjmował zegary z B4. Mam te same objawy (wskaźniki świrują), ale nie wiem jak je wyciągnąć! Proszę o podpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjmujesz kratki wlotu powietrza z lewej i prawej strony deski, ZAMYKASZ WLOTY i wykręcasz wkręty. Wyciągasz włącznik świateł i chyba pod nim również jest wkręt. Musisz wybadać, czy nie ma gdzieś jeszcze jednego wkręta. Jeśli jest, to ...... Kierownica w dół, wyjmujesz ramkę, z której uprzednio wykręciłeś wkręty i po obu stronach licznika widzisz dwa ostatnie wkręty, które musisz wykręcić. Wyciągasz licznik wypinając kostkę z przewodami.

Licznik wyjmiesz bez zdejmowania kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Aro23

jest jeszce jeden wkręt pod osłonka od wtyczki od VAG-a jak dobrze pamiętam( z prawej strony kierwonicy). Obydwa wloty powietrze trzeba wyjąć jak napisał Jafo i pod przełącznikiem świateł też jest na bank. Później ściagasz plastikową osłonę i są dwa wkręty już koło samego licznika( uwaga żeby nie wpadły gdzieś głeboko) i lcznik wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukopr

a mi wcale nie działaja wycyłowe wskazniki.... nagle przestały działac... licznik jest elektroniczny... pomoze mi przelutowanie wszsytkiegoo?? :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Koniu
a mi wcale nie działaja wycyłowe wskazniki.... nagle przestały działac... licznik jest elektroniczny... pomoze mi przelutowanie wszsytkiegoo?? :padam:

 

Jak wyświetlacze i diody tez padły to przygotuj się finansowo na nowy licznik. Motorolka padła, a zamienników "nima" :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności