Skocz do zawartości
JAFO

Elektryczne szyby a zanik napięcia

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwna zależność, prawda? A jednak...

Okazuje się, że gdy chcemy np. odłączyć na chwilę klemę akumulatora, wymienić akumulator, bądź w jakikolwiek inny sposób pozbawić napięcia moduły elektrycznych szyb (np. rozłączając złącze między drzwiami a słupkiem) to bezwzględnie powinniśmy pamiętać o tym, że szyba powinna być zamknięta.

Chodzi o to, że gdy zdejmiemy napięcie z modułu w czasie, gdy szyba będzie opuszczona, to po podaniu napięcia pozycja szyby będzie zapamiętana przez moduł jako skrajna górna i po każdym opuszczeniu jej i próbie zamknięcia zatrzyma się ona w pozycji, w której pozbawiliśmy moduł napięcia.

Jest na to proste lekarstwo, ale zanim doszedłem do tego, to mało nie osiwiałem, bo szyba na dole (nie można jej podnieść) a auto nocuje na parkingu.

Otóż wsiadamy do nadszego kochanego Passia,

- zamykamy wszystkie drzwi,

- włączamy zapłon,

- wciskamy przycisk w celu zamknięcia szyby (szyba pójdzie do góry 0,5 cm),

- wyłączamy zapłon,

- włączamy zapłon,

- wciskamy przycisk (szyba pójdzie do góry 0,5 cm),

- wyłączamy zapłon,

- włączamy zapłon,

- wciskamy przycisk (szyba pójdzie do góry 0,5 cm),

.

.

.

.

i tak aż do momentu, gdy szyba będzie całkowicie zamknięta i odezwie się wyłącznik przeciążeniowy (podwójne kliknięcie).

Podniesienie szyby całkowicie otwartej wymaga ok 70 powtórzeń całej sekwencji!

 

Uff, co się napociłem z szybą, to moje... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAFO, ale ważne że się udało :hurra:

A ja jutro zabieram się za szybkę kierowcy bo mi coś nie bangla lub bangla jak chce i zapewne bedę rozpinał złącze.Mam gdzieś przerwę na masie i będę pruł całą wiązkę oczywiście pamiętając o Twoim poście........70 powtórzeń :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym przeanalizowaniu schematu u mnie może nie być + po zapłonie w prawym module, bo opuszczoną prawą szybę mogę podnieść tylko po wyłączeniu zapłonu.

Natomiast lewy mechanizm całkowicie się wysypał. Silnik normalnie kręci, ale gdzieś coś się nie zazębia. :mur:

 

Póki co tylko szyberek :vw: Dobrze, że jest. ;)

 

 

 

 

====

Właśnie sobie wydrukowałem na dwóch kartkach, skleiłem, oznaczyłem różnymi kolorami przewody ze stałym +, +po zapłonie i masą i widzę teraz , że całe to okablowanie el.szyb to bajka dla niemowląt. Qźwa, jakie to proste i przejrzyste.

Sprawdzenie wszystkiego (+ i masa) we wtyczkach modułów i przycisków dla dwóch osób (bo trudno samemu trzymać przewody omomierza we wtyczkach prawych i lewych drzwi jednocześnie ;) ) to max 10 minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passata b3 i mam problem i żadna szyba się nieopuszcza ani się niepodnosi ale pod tylnym siedzeniem co tam tyka i niewiem wczym problem.

 

---------- Post added at 18:19 ---------- Previous post was at 18:14 ----------

 

Będe dardzo wdzięszny za pomoc . Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam passata b3 i mam problem i żadna szyba się nieopuszcza ani się niepodnosi ale pod tylnym siedzeniem co tam tyka i niewiem wczym problem.

 

---------- Post added at 18:19 ---------- Previous post was at 18:14 ----------

 

Będe dardzo wdzięszny za pomoc . Pozdrawiam.

No to pod tylnym siedzeniem może tykać moduł komfortu moze to on robi jakies zwarcie?

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale pod tylnym siedzeniem co tam tyka

Tyka Ci moduł komfortu a konkretniej przekaźniki które są w nim.

Sprawdzić silniczki na krótko, wypiąć moduł komfortu rozebrać poprawić zimne luty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo za informacie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ma paska sedana są wnim 4 elekyrtczne szyb i zadna się nie otwiera, niemoge znaleśc pezpieszników ani przekazników gdzie one mogą się znajdowac pod kanapą jest moduł on tylko jest odpowiedzialny za szyby czy nie .

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 elekyrtczne szyb i zadna się nie otwiera
kolego ja mam kombi b3 4szyby elektryczne 2przednie działaja bez zarzutu a z tyłu nie dzialaja poniewaz w jednym jest mechanizm nie podpiety a w drugim niema jakis hamisko wymontował i podparl to wszystko kołkami drewnianymi wiec niewiem czy odkrecałes boczki jak nie to sprawdz co tam jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w boczkach jest wszystko nieruszane niewiem kolega mi mapisał zebym sprawdził moduł zimne luty pozdrawiam

 

---------- Post added at 16:04 ---------- Previous post was at 16:03 ----------

 

dlatego szukam pomocy bo niejestem elektrykiem tylko rzeznikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie modul tez z tyłu pyka jak przelocznikami tymi od tylnych szyb pod radiem zaczne sie bawic a nie sa podloczone a przod działa bez problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pezpieszników ani przekazników gdzie one mogą się znajdowac

Bezpiecznik 20A jest w skrzynce bezpieczników , ale nie powiem ci gdzie dokładniej jest wpięty bo ja elektryczne szyby będe dopiero wkładał na wiosne. Wydaje mi się, że jest dopinany na samej górze, na czerwonym grubym przewodzie. Najlepiej jak sprawdzisz wszystkie bezpieczniki. Co do przekaźników to masz je w module komfortu pod kanapą i to jest wszystko jesli chodzi o przekaźniki.

Zacznij od podstaw:

Sprawdzasz bezpieczniki

Sprawdzasz silniczki bezpośrednio czyli odpowiednio dwa długie przewody od akumulatora i pod kazdy silniczek jak działają to pozostają 3 rzeczy do sprawdzenia

Sprawdzasz przełączniki czy działają

Sprawdzasz moduł komfortu, najlepiej podmienić na próbe u kogoś kto ma sprawną elektrykę szyb.

Na samym końcu sprawdzasz przewody bo może być, że jest gdzieś przetarty bądz przecięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego za wskazówki POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zabieram się za elektryczne szyby przód posiadam oryginalne okablowanie z wtyczkami do puszczenia po kabinie i w drzwiach. Mam pytanie gdzie podłączyć pod kierownicą i w skrzynce bezpieczników domyślam się że muszę powpinać pod odpowiednie gniazda tylko nie wiem które

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyciągniesz skrzynkę bezpieczników z uchwytu i ją odchylisz to na pewno zobaczysz co gdzie wpiąć.. kolorami wszystko dopasujesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

będą wolne miejsca czy coś będę musiał wypinać a jak pod kierownicą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie być miejsca na czerwony przewód i wtedy musisz zaopatrzyć się na szrocie w rozgałęziacz ze zdjęcia. Na czarno żółty powinieneś mieć wyprowadzenie nad skrzynkę bezpieczników, poszukaj przewodów nad skrzynką w takim kolorze. Jeden z nich ma wychodzić z pinu M5. Brązowe wpinasz w punkt masowy na słupku A nad skrzynką bezpieczników. Masz tam jeszcze inne przewody do wpięcia?

 

a jak pod kierownicą

a co chcesz wpinać pod kierownicą?

 

Edit: Post poszedł a zdjęcia nie wrzuciłem..

20111105109.jpg

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam całe okablowanie oryginalne na przednie szyby do wpięcia pod kierownicą i do skrzynki bezpieczników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do wpięcia pod kierownicą

jeszcze raz zapytam co Ty chcesz tam wpinać pod kierownicą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem wiązkę dziś i nie skończyłem nie wiem gdzie wpiąć kabel popielato/niebieski i czerwony ma dwie kostki jedna większej w niej brakuje mi chyba bezpiecznika termicznego 30A i od niej odchodzi jeszcze jeden kabel czerwony z kostką na jeden pin miejsce wpięcia według ETKI U2,Y

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności