Skocz do zawartości
Nol

Xenon raz jeszcze

Rekomendowane odpowiedzi

Prowokuję temat, bo idea ksenonów (w najgorszym wypadku soczewek) cały czas za mną łazi i nie daje mi spać :) Ostatnio przypuściła kolejny atak pod wpływem ponownego przeczytania wszystkich materiałów z tego tematu zamieszczonych na forum.

 

Niestety stwierdziłem, że najważniejsze informacje są zamieszczone w 3 różnych wątkach, przy czym 2 z nich nie mają bezpośredniego związku z tematem:

1. Wątek żarówkach Xenonowych autorstwa chara: http://vw-passat.pl/forum/viewtopic.php?t=190

2. Wątek o samochodzie kubelta: http://vw-passat.pl/forum/viewtopic.php?t=25&postdays=0&postorder=asc&start=0

3. Wątek o samochodzie necro: http://vw-passat.pl/forum/viewtopic.php?t=492

 

Aby pozbyć się takiego rozproszenia bardzo istotnych informacji proponuję scalić wszystkie wypowiedzi i umieścić w warsztacie. Dzięki temu w jednym miejscu znajdą się wymogi związane z przepisami ruchu drogowego, wskazówki dotyczące zakupu i montażu oraz przybliżone koszty takiej przeróbki.

 

Osobiście nie pogniewałbym się, gdyby ktoś mógł napisać gdzie można zakupić (poza Allegro, bo to każdy wie) i jak się fachowo nazywają (np. nazwy po niemiecku, bo w PL może być ciężko z zakupem) najważniejsze elementy (głównie układ samopoziomowania, jego komputer oraz spryskiwacze).

 

Wszelkie inne porady byłyby mile widziane. Co Wy na to?

 

P.S.

Dzisiaj na allegro znalazłem świetny reflektor (mniam): http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=77422034

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: Ja też dołączam się do propozycji utworzenia "esencji tematów" w jednym miejscu. Warto by było naprawdę zająć się tą wiedzą która tu się zgromadziła. Przyda się ona następnym pokoleniom lub będzie pomocna młodym mechanikom w autoryzowanych warsztatach.

 

:arrow: Dział - Warsztat, prowadzony przez kol Kubelta właściwie jest tłumaczonym bratem problematyki passata B5 z niemieckiego forum. Z tego co zdążyłem zauważyć "manuale" do warsztatu napisała dość nieliczna grupa użytkowników.

 

:cry: Większość osób zagląda tu tylko jak z czymś ma problem, wysysa wiedzę i znika. W wielu przypadkach nie dowiedzieliśmy się nawet czy nasze spostrzeżenia i uwagi były trafne, pomogło by to mam w ustaleniu prawdziwych przyczyn i dokładnej weryfikacji problemu lub też napisaniu dokładnego "manuala".

 

:!: Również chciałbym się ponownie zwrócić do nowych forumowiczów aby w linijce pod dolną kreską napisali dane swojego auta. Będzie wszystkim łatwiej się identyfikować i odpowiadać na problemy.

 

;) Bardzo dziękuję tym którzy mieli na tyle "..?..." aby wypełnić wszystkie pola w rejestracji (profil).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta lampka na allegro rzeczywiście fajna ale chyba podkreślam chyba powinna być zespolona reflektor z kierunkowskazem w całości, przynajmniej ja tak mam.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta lampka na allegro rzeczywiście fajna ale chyba podkreślam chyba powinna być zespolona reflektor z kierunkowskazem w całości, przynajmniej ja tak mam.

Pozdrawiam

 

Jeśli mówimy o Passacie B5 sprzed liftingu (czyli 3B), a taki posiadam, to reflektor nie był zespolony z kierunkowskazem.

 

Większość osób zagląda tu tylko jak z czymś ma problem, wysysa wiedzę i znika

 

Żeby nie było, że się obijam, to przedstawię wyniki pierwszego szukania podzespołów. Zacząłem od katalogu online firmy Hella w poszukiwaniu reflektorów przednich.

 

 

Oto, co znalazłem:

Seryjny bez przeciwmgielnego:

Hella 1AF 007 620-051 Headlight, oznaczenie VW: 3B0 941 017 K

General:

EAN 4082300077858

Status Normal

Packing Unit 1

Trade Numbers E4 9375

 

Criteria:

Fitting Position Left [prawa też dostępna, numer 1AF 007 620-061]

Light Type H1

Light Type H7

Light Type W5W

Light Function with low beam

Light Function with high beam

Light Function with position light

Light Design FF

Light Design Halogen

Left-hand / Right-hand Traffic For right-hand traffic

Inspection Tag E4 9375

 

Information:

FF-H7/H1 headlamp, left, without fog light, with pre-fitted 5W bulb for side light

1af0076200516mw.th.jpg

 

Seryjny z przeciwmgielnym:

Hella 1EF 007 520-051 Headlight, oznaczenie VW: 3B0 941 017 M

General:

EAN 4082300077810

Status Normal

Packing Unit 1

Trade Numbers E4 9375

Criteria:

Fitting Position Left [prawa też dostępna, numer 1EF 007 520-061]

Light Type H4

Light Type H7

Light Type W5W

Light Function with low beam

Light Function with high beam

Light Function with fog light

Light Function with position light

Light Design FF

Light Design Halogen

Left-hand / Right-hand Traffic For right-hand traffic

Inspection Tag E4 9375

 

Information:

FF-H7/H4 headlamp, left, with H4 fog light and pre-fitted 5W bulb for side light

1ef0075200519at.th.jpg

 

Kolejny produkt to Xenon:

Hella 1AF 007 850-051 Headlight, oznaczenie VW: 3B0 941 017 H

General:

EAN 4082300081695

Status Normal

Packing Unit 1

Trade Numbers E4 9403, E4 9404

Criteria:

Fitting Position Left [prawa też dostępna, numer 1AF 007 850-061]

Light Type D2S (gas discharge tube)

Light Type Gas Discharge Lamp

Light Type H7

Light Type W5W

Supplementary Article/Supplementary Info without bulb

Supplementary Article/Supplementary Info 2 without glow discharge lamp

Supplementary Article/Supplementary Info 2 without cut-in unit

Light Function with low beam

Light Function with high beam

Light Function with position light

Light Design Halogen

Light Design Xenon

Left-hand / Right-hand Traffic For right-hand traffic

Inspection Tag E4 9403

Inspection Tag E4 9404

 

 

Information:

Fitting Side: Left Light Type: D2S (gas discharge tube) Light Type: Gas Discharge Lamp Light Type: W5W Light Type: H7 Light Function: with low beam Light Function: with high beam Light Function: with position light Light Design: Xenon Light Design: Halogen Left-hand / Right-hand Traffic: for right-hand traffic Approval Stamp: E4 9403 Approval Stamp: E4 9404

xenon7uw.th.jpg

 

To wszystkie reflektory z online'owego katalogu Helli. I teraz mam pytanie w zasadzie do kubelta. Czy reflektor soczewkowy, który zamontowałeś do swojego Passata, to ten powyższy xenonowy, ale ze zwykłą żarówką, czy też dopadłeś jeszcze inny w sprzedaży.

 

[ Dodano: Nie Gru 18, 2005 9:48 am ]

Katalog Helli się oczywiście na reflektorach nie kończył i grzebałem dalej za akcesoriami pod xenony. Znalazłem urządzenia do poziomowania reflektorów i pompki do ciśnieniowych spryskiwaczy.

 

Urządzenie do poziomowania reflektorów halogenowych

Hella 6NM 007 282-211 Control, headlight aiming, oznaczenia VW: 1H0 941 295 C, 1H0 941 295 E, 4A0 941 295

General:

EAN 4082300070316

Status Normal

Packing Unit 1

Criteria:

Light Design Halogen

Operating Mode Electric

 

Information:

Electr. headlamp leveller actuator

6nm0072822112og.th.jpg

 

Urządzenie do poziomowania reflektorów ksenonowych:

Hella 6NM 007 282-631 Control, headlight aiming, oznaczenie VW: 3B0 941 295

General:

EAN 4082300207286

Status Normal

Packing Unit 1

 

Criteria:

From Chassis No. 3B-V-000 001

To Chassis No. 3B-Y-500 000

Operating Mode Electric

Light Design Xenon

6nm0072826317qm.th.jpg

 

Pompa do spryskiwaczy reflektorów nr 1:

Hella 8TW 006 849-011 Water Pump, headlight cleaning, oznaczenie VW: 1J0 955 681

General:

EAN 4082300150698

Status Normal

Packing Unit 1

 

Criteria:

Only in connection with 1J0 973 722 [w wlnej chwili sprawdze co to jest]

Rated Voltage [V] 12

Pump Type Mono Pump

Operating Mode Electric

8tw0068490115qz.th.jpg

 

Pompa do spryskiwaczy reflektorów nr 2:

Hella 8TW 006 849-031 Water Pump, headlight cleaning, oznaczenie VW: 3B7 955 681

General:

EAN 4082300150711

Status Normal

Packing Unit 1

 

Criteria:

Rated Voltage [V] 12

Pump Type Mono Pump

Operating Mode Electric

Plug Version Blade Terminal

8tw0068490310jg.th.jpg

 

Uff...to tyle od Helli. CHciałbym zauważyć, że nie ma w tym katalogu kierunkowskazów pod kesnonowy reflektor, więc uważam, że jest on po prostu niepełny,

 

P.S.

Kolejna prośba do kubelta: mógłbyś napisać czy udało Ci się ten soczewkowy reflektor zmusić do pracy z potencjometrem regulującym wysokość strumienia światła (ten suwak zaraz obok regulacji natężenia podświetlenia deski rozdzielczej). A jeśli tak, to jak to zrobiłeś (czy trzeba to jakoś kalibrować itp).

 

P.S.2

Może ktoś poda jakiś adres sklepu/producenta akcesorii oświetleniowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu ze wspolpraca soczewkowych reflektorow z poziomowaniem swiatla. Wystarczylo przelozyc silniczek z oryginalnych reflektorow to nowych (u mnie produkcji Depo), wszystko pasowalo.

Ja dorzuce jednego linka, ktory okresla wymogi co do oswietlenia w samochodzie. Jest po niemiecku, bo to niemieckie przepisy :)http://www.stvzo.de/stvzo/B5.htm

Wszyscy wiemy jak sie ma sprawa przestrzegania przepisow w Polsce i jezdzi wiele samochodow, ktore maja zamontowane ksenony niezgodnie z przepisami. W niemczech jednak przestrzegaja tych spraw surowo wiec glupio by bylo, gdyby taki czlowiek za pare lat pojechal sobie z rodzinka na urlop do Niemiec, a tam by mu sciagneli samochod na parking :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję za odpowiedź :)

 

Właśnie po to stworzyłem ten wątek, aby zebrać wszystkie potzrebne elementy (oraz ich koszt) do przeróbki na ksenony w zgodzie z przepisami. Inne wariacje mnie nie interesują. Jeśli mi się nie uda na ksenony (lub nie będzie mnie stać), to przejdę na zwykłe soczewki.

 

I tutaj mam pytanie: czy rzeczywiście pomiędzy serią a soczewkami jest duża różnica w kwestii widzialności w nocy, zasięgu itp? Chciałbym się tego dowiedzieć, aby nie wydać pieniądzy na coś, co nie daje efektu...

 

Pytanie nr 2: gdzie kupiłeś reflektory (i za ile jeśli możesz powiedzieć) oraz jakie było ich dokładne oznaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roznica byla bardzo widoczna. Seryjne reflektory z 3B sa naprawde kiepskie, do tego z czasem jest coraz gorzej - szybka sie brudzi od wewnatrz, odblysnik traci swoje wlasciwosci. Ja po zalozeniu soczewek wraz z Osram Cool Blue zauwazylem znaczna roznice, zarowno w jakosci jak i zasiegu oswietlenia. Trzeba sie tylko przyzwyczaic, ze snop swiatla jest uciety od gory, czyli nie swieci wszedzie, jak z latarki.

Reflektorow szukalem juz dluzszy czas gdyz bylem mocno niezadowolony z dotychczasowych. Kierowaly mna glownie aspekty bezpieczenstwa na drodze, wyglad pozostal na drugim planie. W czasie, gdy sie rozgladalem po rynku to ciekawe propozycje byly tylko za granica, w Polsce nie bylo nic interesujacego. Chcialem juz nawet sciagac z Niemiec. Gdy pojawily sie w koncu na allegro dlugo sie nie zastanawialem.

Pojawily sie rownoczesnie zwykle soczewki oraz tzw. angel eyes. Roznica w cenie nie byla zbyt wielka ale mimo wszystko zdecydowalem sie na bardziej standardowy wyglad, w koncu to nie jest BMW. Z ringami to wyglada IMHO jak BMW`wanna be.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też drażni jakość tych seryjnych lamp, a raczej to, co widać dzięki nim na drodze. Mieszkam na Podbeskidziu, niedaleko gór, gdzie jest sporo wąskich dróg i wiosek, w których wszelkie bary często są organizowane w domach mieszkańców. Skutek jest taki, że sporo podchmielonych (delikatnie mówiąc) ludzi łazi po drodze do domu. Problem pojawia się wtedy, gdy ktoś jedzie z naprzeciwka i nie mogę załączyć "długich" (często samochód z przeciwka nie oświetli pieszego po mojej stronie). Wtedy, zwłaszcza podczas deszczu w nocy, oślepia mnie inny samochód, a na dodatek moje reflektory są na tyle słabe, że widzę pieszego na drodze w ostatniej chwili (a już zwłaszcza, jak jest ciemno ubrany:/).

 

Już miałem kilka takich sytuacji, w których stałem na zablokowanej drodze, bo auto przedemną potrąciło ze skutkiem śmiertelnym (lub nie) jakiegoś człowieka. Za drugim razem zacząłem się zastanawiać i doszedłem do wniosku, że następnym pechowcem mogę być ja. I nie będę w stanie nic zrobić, jeśli zobaczę jakiegoś podchmielonego klienta za późno. Stąd chęć wymiany świateł na lepsze.

 

Problem można by było rozwiązać w inny sposób - wprowadzając ustawowy wymóg noszenia jakiejś odblaskowej opaski dla pieszych. Ale to u nas chyba nierealne. W Austrii się dawno temu połapali i wprowadzili obowiązek posiadania odblaskowych kamizelek dla kierowcy i pasażerów samochodów osobowych i ciężarowych. Można je kupić za ok 1 Euro (tak słyszałem) i znika problem braku widoczności. No ale to Austria, a wiadomo w jakim kraju my żyjemy...

 

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 10:41 am ]

A przy okazji: czy Twoje reflektory mają światła przeciwmgielne zintegrowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepis o ktorym mowisz wymaga obecnosci w kabinie samochodu kamizelki odblaskowej dla kierowcy oraz wszystkich opuszczajacych samochod. Obowiazkowo musisz miec jedna sztuke a optymalnie powinienes miec 5. Sprzedaja na kazdej stacji i sklepiej. Jednak zaden pieszy nie jest zobowiazany do poruszania sie w kamizelce, wiec to nie rozwiazuje sprawy.

W Polsce problemem jest glupota ludzka i nie ma sie co oszukiwac.

Ja rowniez zdecydowalem sie na zmiane lamp w zwiazku z tym, ze pewne sytuacje zdazalem zaobserwowac zbyt pozno, jak np. pijaka na drodze.

 

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 10:47 am ]

Swiatla przeciwmgielne zintegrowane to byl wlasnie najwiekszy problem. O ile mialem w fabrycznych reflektorach przeciwmgielne, o tyle przesiadka wymusila na mnie zrezygnowanie z nich. Zadna lampa soczewkowa i ksenonowa nie ma zintegrowanych przeciwmgielnych gdyz jest to niemozliwe. W zwyklych lampach stosowane sa zarowki H4, w soczewkach AFAIR H1 (a moze to bylo H7? Nie pamietam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zwykłych Kubelt masz H4 jako dlogie i H7 jako krotkie/przeciwmgielne... w soczewkach masz Albo H7 na dlogich i D2S albo H7+H7... na krotkich-soczewka dlogich... :) i teraz pytanie ;) nie mozna tych H7 podpiac pod przeciwmgielne?? Jak masz w soczewce? Przecież one i tak sa dwu włuknowe... wydaje mi sie że przeciwmgielne powinny być :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

H7 nie sa dwuwloknowe i to jest caly problem. H7 tak wygladaja:

h7.jpg

Nie moga robic zarowno za dlugie jak i przeciwmgielne.

 

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 11:07 am ]

W zwyklym reflektorze H4 robi za mijania i drogowe a H7 za przeciwmgielne, tak? Qrde, to nie bylo tak dawno a juz calkowicie zapomnialem, jakie zarowki wchodza do seryjnych lamp.

W soczewkach ze wzgledu na budowe lampy nie mozna uzyc H4 tylko H7 a te nie potrafia pracowac w dwoch trybach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że w seryjnych żarówka pracująca w trybie "długim" jest presuwana w dół i pracuje też na przeciwmgielnych? Mi się do tej pory tak wydawało, bo dla świateł "krótkich" pali się tylko jeden segment reflektora, a dla długich i przeciwmgielnych zapala się też ten drugi. Raz się bawiłem przełączając wszystkie tryby i chciałem wyczuć jak to działa. Doszedłem do wniosku, że ta sama żarówka może pracowac dla dwóch trybów (długie i przecimgielne), jeśli mechanizm ją przesunie w dół (ew. przysłoni). Taka sama technologia jest stosowana w bixenonach. Jeśli jesteście pewni tego, co mówicie, to źle to sobie wymyśliłem:)

 

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 12:58 pm ]

W zwyklym reflektorze H4 robi za mijania i drogowe a H7 za przeciwmgielne, tak?

 

Chyba jednak tak nie jest - odpowiedź można znaleźć w moim poście z wyciągiem z katalogu Helli:

"FF-H7/H4 headlamp, left, with H4 fog light and pre-fitted 5W bulb for side light "

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moment, bo sie pogubimy, albo przynajmniej ja sie pogubie :)

Co znaczy przesuwana zarowka w dol?

W zwyklym reflektorze siedza 2xH4, tak? Tak wiec zewnetrzna zarowka H4 robi za swiatlo mijania (swiatlo normalne) swiecac jednym wloknem i za swiatlo drogowe (dlugie) drugim wloknem. Wewnetrzna zarowka za to robi za swiatlo przeciwmgielne jednym wloknem i za swiatlo drogowe (dlugie) drugim wloknem. Tak wiec w przypadku wlaczenia swiatlel drogowych (dlugich) swieca obydwie zarowki H4.

W przypadku zarowek H7 zewnetrzna robi za swiatlo mijania (normalne) a wewnetrzna za swiatlo drogowe (dlugie). Brakuje kolejnej do swiatel przeciwmgielnych, brakuje rowniez dla niej miejsca w reflektorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ups przepraszam :) Faktycznie H7 to sa te mniejsze 1 włóknowe... moj bład przepraszam że pomieszałem.. no to teraz sprawa jest jasna NIE DA SIE :(

W orginale jest tak :

H4 (te wieksze) - robia za drogowe/przeciwmgielne

H7 (te mniejsze) - robią za mijania - dlatego jak zapalimy mijania pali sie tylko 1 czesc reflektora... nie ma tam zadnych przesłon :)

W5W- postojówki

 

Kubelt pozostaje Ci tylko zobaczyc gdzies na postoju 3B z halogenami w kratkach wygrzebać katke ;) 4 śroby i jest twoj :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukalem przeciwmgielnych w zderzak od momentu, jak zaczalem myslec o wymianie reflektorow. Klopot w tym, ze VW nie planowal do 3B przeciwmgielnych w zderzak, byly przeciez w lampie. Te od 3BG nie pasuja, brak punktow mocowania (w teorii, w praktyce to rzemieslnik cos wymysli). Hella ma w swojej ofercie swiatla w zderzak ale to sa swiatla do jazdy dziennej. Od biedy by sie nadaly, ale jedyny komplet, jaki namierzylem w Polsce kosztowal 990 zl + 2 tygodnie czasu oczekiwania. Dziekuje, postoje.

Wiecej swiatel w zderzak do paska nie znalazlem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co znaczy przesuwana zarowka w dol?

 

Szczerze mówiąc byłem wtedy zbyt leniwy by to dokładnie sprawdzić, a że akurat na uczelni rozpracowywaliśmy temat nowoczesnych źródeł światła (m.in. ksenon), to wiedziałem, że w bixenonach używa się jednej żarówki dla świateł mijania i drogowych. Stosuje się taki chwyt, że przysłona decyduje o kącie padania promieni (krótkie/długie). Dwóch żarówek nie można stosować, ponieważ ksenon potrzebuje kilku sekund na doprowadzenie się do stanu prawidłowej pracy. Więc kierowca, który przełącza się na długie nie od razu zobaczyłby pożądany efekt. To jest oczywiście niedopuszczalne.

 

I dlatego pomyślałem, że tutaj może być stosowana w/w chwyt z przeciwmgielnymi/drogowymi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tymon
W orginale jest tak :

H4 (te wieksze) - robia za drogowe/przeciwmgielne

H7 (te mniejsze) - robią za mijania - dlatego jak zapalimy mijania pali sie tylko 1 czesc reflektora... nie ma tam zadnych przesłon

W5W- postojówki

A mi się cały czas zdawało, że mijania są H7, ale długie czy tam drogowe są H1 takie małe dosyć cienkie. Nie chce mi się otwierać lampy bo deszcz pada, ale wydaje mi się że kiedyś sprawdzałem i tak właśnie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam takie jak napisałem :) Ale ty mozesz mieć lampy bez przeciwmgielnych i moze dlatego masz inne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa w przypadku zakupu oryginalnych lamp bi-xenonowych helli do 3BG? Można taki komplet dostać za jakieś 2000 (allegro). Czy muszę w tym momencie inwestować jeszcze w spryskiwacze? Teoretycznie muszę, ale w Polsce z salonów wyjechało mnóstwo passatów, A3 i tym podobnych VAG-ów bez spryskiwaczy, za to z xenonami... jakieś dziwne oszczędności się u nas praktykuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z xenonami to raczej watpie ;) moze z soczewkami ?? z xenonami to na pewno miały spryski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności