MłodyWilk22 Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2006 Wiatm serdecznie. Kilka dni temu kupiłem Passata 1,9 TDI 110KM, 98r. z przebiegiem 220 tyś km. Silniczek naprawde dynamiczny i szybko reaguje na gaz, na moc nie narzekam, spalanie też w garnicach 5-5,5 l/100km. Problem w tym, ze nie słysze gwizdania turbiny i teraz nie wiem jak to jest. Jedeni mi mówią, ze jak jest zajechana turbina to zaczyna gwizdać, tutaj czesto sam słysze jak w nowych autkach te trubinki gwizdają. Może w tym modelu poprotu tak jest wyciszona?? Przed kupnem swojego autka ogladałem też drugiego passata i tam tez tej turbinki nie było słychac...I teraz już sam nie wiem No i druga sprawa Kiedy trzeba zagladnać do tej turbinki??Wime ze duzo zalezy od sposobu jazdy i obchodzenia sie z turiną, ale czy po takim przebiegu musi już wymagac regeneracji?? Dodam tylko, że narazie nigdzie sie nie poci itd... dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi, Pozdrawiam, Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmi_k Zgłoś #2 Napisano 4 Sierpnia 2006 Turbina powinna gwizdac, ale jest to bardziej slyszalne np. w Skodach. o tym juz byl post jak sprawdzic czy slychac turbine(np.jadac miedzy scianami, przygazowac). Jezeli Turbo nie dzialaloby to nie wchodzilby na obroty. a nic nie pisales o tym ze Ci muli. Takze nie masz sie czego obawiac. Jedeni mi mówią, ze jak jest zajechana turbina to zaczyna gwizdać To raczej nie jest prawda. Gdybym sie mylil prosze poprawcie mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pyra Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2006 Mamy "takie same" pssujaty Moja turbina gwiżdże od poczatku i ja lubię ten gwizd a,la silnik Miga21 na wolnych obrotach Według mistrzów z dziedziny turbodoładowania jedne turbiny gwiżdżą a inne nie ,to taki ich urok i nie ma nic wspólnego z awarią.Kiedy silnik ma moc z rury wydechowej nie idzie czarny dym a sama turbina jest sucha to wszystko jest cacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro73 Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2006 Moja świszcze jak "młody słowik". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jacue Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2006 Turbo w moim samochodzie (nie dymi i nie bierze oleju) swiszcze w zakresie 900-2300 obr/min. Sprawdzalem w 2 roznych serwisach aso. Powiedzieli ze wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #6 Napisano 4 Sierpnia 2006 900 sie zgodze, ale gorna granica jest wyzsza, albo nie ma jej wcale. Byc moze nie slyszysz juz turbiny przy wyzszych obrotach bo ci ja zaglusza praca silnika. Ostatnio jechalem mercem vito i tam bardzo fajnie ta turbine slychac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 4 Sierpnia 2006 Turbo w moim samochodzie (nie dymi i nie bierze oleju) swiszcze w zakresie 900-2300 obr/min. Sprawdzalem w 2 roznych serwisach aso. Powiedzieli ze wszystko jest ok. Cholernie ciężko jest usłyszeć turbinę w silniki PD130 (AVF/AWX) ja już napewno nie przy obrotach 900rpm. Słychać ją tylko jak się ktoś dobrze wsłucha a i tak łatwiej jest pomylić ten dzwięk z paskami napędowymi alternatora i sprężarki klimatyzacji. Ja nawet przy otwartej masce i przy przegazowywaniu słyszę tylko pasek napędu alternatora a nie turbinę. Oczywiście w ASO pracują "najlepsi sprcjaliści" w dziedzienie automotive i oni pewne to słyszą. Moje gratulacje. Tylko, że ja moto-stetoskopem ledwo tę turbinę słyszę. Jeżeli ktoś słyszy turbinę w silnikach AVF/AWX to raczej myli to z paskiem napędowym alternatora a jeżeli bankowo jest to turbina to lepiej niech wybierze się na diagnostykę turbosprężarki. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #8 Napisano 4 Sierpnia 2006 Cholernie ciężko jest usłyszeć turbinę w silniki PD130 (AVF/AWX) JA slysze wszystkie silniki TDI (tzn te turbiny) Osobiscie lubie ten swist. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 4 Sierpnia 2006 JA slysze wszystkie silniki TDI (tzn te turbiny) Osobiscie lubie ten swist. Wątpię w to. Niezwykle łatwo jest pomylić ten dzwięk z paskami napędu, szczególnie z pozycji siedzącej wewnątrz samochodu. Przy w pełni sprawnej turbinie można jej nie słyszeć nawet przy otwartej masce. A działasz w branży motoryzacyjnej, że odróżniasz wszystko ??? HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #10 Napisano 4 Sierpnia 2006 Chodzi mi o wychwycenie dzwieku z zewnatrz auta. Nie dzialam w branzy motoryzacyjnej i oczywiscie moge sie mylic, ale uwazam ze wszystkie auta ze stajni VW/Audi maja ten charakterystyczny swist. Co prawda inaczej brzmi 1.9 i 2.5TDI ale wydaje mi sie ze slysze turbiny. Chyba ze sa to te paski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 4 Sierpnia 2006 Najlepiej słychać turbiny, jak to już ktoś tu powiedział, w Skodach. W szczególności w modelach Octavia 90KM z silnikami AGR i ALH. No i oczywiście w niektórych innych markach i modelach z podkręconymi mocami. Generalnie w Skodach Octaviach jest turbina słyszalna. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #12 Napisano 4 Sierpnia 2006 Wlasnie w Vito bardzo fajnie mozna odroznic te oba dzwieki. Jeden swist jest z prawej strony silnika, a drugi z lewej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #13 Napisano 4 Sierpnia 2006 U mnie też jest słabo słyszalna turbina. Jedynie czasem słychać jak mam wyłączone radio i klimatyzacje, otwarte okno i gwałtownie ruszam ze świateł, jest wtedy słyszalny cichy charakterystyczny świst. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 5 Sierpnia 2006 A ja (dla odmiany) mam benzynę i powiem, że dźwięk turbo staje się coraz mniej słyszalny wraz z ilością km przejechanych na oleju. Zaraz po wymianie oleju jest taki gwizd, że aż żal z samochodu wysiadać To takie moje prywatne odczucia... olej zmieniam co 9-10 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #15 Napisano 5 Sierpnia 2006 A ja (dla odmiany) mam benzynę i powiem, że dźwięk turbo staje się coraz mniej słyszalny wraz z ilością km przejechanych na oleju. Coś w tym jest. Na obecnym oleju przejechałem niecałe 8tys km i turbina znacznie ucichła - przy włączonym radiu i klimie jest prawie niemożliwa do wychwycenia. Dodam, że 8 tys km temu świstała aż miło. Jeszcze coś - zauważyłem u siebie, że turbina jest bardziej słyszalna w chłodniejsze dni. W czasie ostatnich upałów prawie o niej zapominałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #16 Napisano 5 Sierpnia 2006 No mi ten świst się niesamowice podoba, ale jak widze w moim modelu turbinka ma być jednak cichutka Najwazniejsze, że działa - nic nie cieknie, nic nie stuka, puka no i autko naparwdę żywe No a ile moze wytrzymac turbinka przy dobrym traktowaniu ??? Jest jakaś reguła - np, ze po kazdych 200 tyś km zagląda sie do turbiny, czyści ewentulanie regeneruje ??? Czy poprostu jeździc do puki coś nie zacznie nas niepokoić ?? Dzięki wszytskim za pomoc, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #17 Napisano 6 Sierpnia 2006 marecek napisał/a: A ja (dla odmiany) mam benzynę i powiem, że dźwięk turbo staje się coraz mniej słyszalny wraz z ilością km przejechanych na oleju. Coś w tym jest. Na obecnym oleju przejechałem niecałe 8tys km i turbina znacznie ucichła - przy włączonym radiu i klimie jest prawie niemożliwa do wychwycenia. No i u siebie zauważyłem identyczny objaw. Pamiętam jakiś inny wątek, w którym rozmawialiśmy o świstaniu turbo - nadstawiałem wtedy ucha i jakoś nie słyszałem turbiny. Wymieniłem olej i nagle - co to za świst? No i po paru tysiącach już świstu nie ma. Za 3 tys. km będę mógł jeszcze to sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #18 Napisano 6 Sierpnia 2006 może to pomoże:) http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/odglos-turbiny-vt79.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #19 Napisano 6 Sierpnia 2006 może to pomoże:)http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/odglos-turbiny-vt79.htm Nawet nie pokazuj takich wątków bo tylko KUBELT napisał tam coś sensownego i co całkowice trzyma się kupy. Reszta to teoretycy, ludzie całkowicie bez wiedzy i najzwyczajniej mówiąc ściemniacze, którzy nawet nie zadali sobie trudu poczytać teorii ani przyswoić sobie jakiejś wiedzy. Plizz nie podsuwaj takich wątków bo czytanie aż mdli HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #20 Napisano 6 Sierpnia 2006 może to pomoże:)http://www.forum.vw-passat.pl/tematy16/odglos-turbiny-vt79.htm Nawet nie pokazuj takich wątków bo tylko KUBELT napisał tam coś sensownego i co całkowice trzyma się kupy. Reszta to teoretycy, ludzie całkowicie bez wiedzy i najzwyczajniej mówiąc ściemniacze, którzy nawet nie zadali sobie trudu poczytać teorii ani przyswoić sobie jakiejś wiedzy. Plizz nie podsuwaj takich wątków bo czytanie aż mdli HHA może i masz rację ale chodziło mi właśnie o wypowiedź kubelta a także o fakt, że na 7 odpowiedzi każda mówiła o czymś innym. Według mnie to temat rzeka - każdy ma inne doświadczenia, inaczej to widzi czy słyszy. Może powinniśmy utworzyć osobny dział związany z tematyką turbodoładowania? PS przeglądam właśnie forum od momentu powstania i zauważyłem, że temat turbo jet dosyć często poruszany i każdy ma coś do powiedzenia - a przytoczony przeze mnie temat jest jednym z pierwszych poruszonych na forum:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach