Gość brownie Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2008 Witam Wczoraj wymienialem nagrzewnice i postanowilem wszystko udokumentowac.Wiec tak przed wymiana nalezy sie zastanowic czy mamy na tyle czasu zeby sie podjac tego zadania,czy mamy narzedzia i duzo cierpliwosci.Jazda z uszkodzona nagrzewnica grozi powaznymi konsekwencjami(wybuchem podczas jazdy,poparzeniem nog,spowodowac mozna wypadek).Da sie to zrobic w pojedynke bez zadnego problemu.Samochod nalezy tak zaparkowac zeby swobodnie sie drzwi otwieraly. Pierwsza czynnoscia jest odlaczenie akumulatora.Nastepnie beda potrzebne narzedzia.Taki komplecik jak ponizej i do tego imbusy,grzechotki,wkretaki. Nastepnie odsuwamy fotele max do tylu i przystepujemy do demontazu srodkowego tunelu.Wtym celu podwazam meszek zmiany biegow do gory,odkrecamy wszystkie sruby i wypinamy 3 kostki(od kompa,wlewu paliwa,popielniczka) Nastepnie reczny max do gory i srodkowy tunel wychodzi.Po odpieciu wtyczki zapalniczki wychodzi druga czesc tunelu Wszystko co zdemontujemy odkladamy odrazu na tylne siedzenia w celu unikniecia uszkodzen. Teraz czas na kierownice.Zdjecie poduszki nie jest proste.Mi zajmuje to kilka sekund ale trzeba uwazac jak sie to robi pierwszy raz,latwo mozna cos uszkodzic i potem poducha juz nie wskoczy.Ja zawsze przystawiam lusterko zeby zobaczyc gdzie jest sprezynka. W otwor z tylu kierownicy wkladamy maly wkretak max u gory na wprost,a nastepnie podwazamy lekko do gory,poduszka lekko zeskakuje.UWAGA:jezeli znasz kogos co juz to robil niech Ci pomoze nie rob tego sam,nic na sile,mozna latwo cos uszkodzic. Po zdjeciu poduchy odkrecamy kierownice kluszem M12 gwiazdka z przedluzka,koszt takiego klucza ok 50zeta. Kierownica zdjeta,czas na plastiki trzeba odkrecic rowniez stopke regulacjii kierownicy Jeszcze jedna sruba od dolu i schodza Teraz zdejmujemy plastkikowe kolko zamocowane na 3 zatrzaskach,a nastepnie odpinamy wszystkie kostki Jeszcze jedna srubka na inbus od gory i przelacznik lekko schodzi Nastepnie odpinamy kostke od stacyjki Teraz czas na duzy plastikowy panel w tym celu demontujemy oslone bezpiecznikow i odkrecamy wszystkie sruby trzymajace plastik. I jeszcze dwie od dolu Odpinamy wtyczki przelacznika swiatel i regulacjii swiatel i plastik odkladamy na tylnia kanape Nastepnie odkrecamy dwie sruby trzymajace zespol przekaznikow,wszystko to swobodnie spuszczamy na dol. Czas na kolumne kierownicy.To tez nas nie ominie.Zeby ja opuscic swobodnie odkrecamy 4 sruby na inbus od dolu.Zdjecie ponizej przedstawia 5 srub.Tak ta piata tez trzeba odkrecic zeby pozniej manewrowac belka. Przed kolumna jeszcze odkrecamy maly plastik pod zegarami Pozdjeciu plastiku zegary trzymaja sie na dwoch wkretach,odkrecamy dwa wkrety,wyjmujemy zegary i odpinamy 2 kostki. Odkrecamy takze panel bezpiecznikow i opuszczamy go swobodnie na dol Mozna powiedziec ze jedna czwarta pracy wykonana Przenosimy sie na druga strone auta i demontujemy plastikowy boczek Nastepnie odkrecamy wszystkie sruby trzymajace plastik Otwieramy schowek i odkrecamy wszystkie wkrety na gorze i dole, a takze odpinamy podswietlenie schowka Po upewnieniu sie ze wszystkie sruby zostaly wykrecone schowek wychodzi jednym szrpnieciem I mamy gotowa druga strone,tu poszlo znacznie szybciej Teraz kolej na demontaz srodka.Wtym celu wyjmujemy radio oraz demontujemy oslone klimatronika Nastepnie odkrecamy cztery sruby trzymajace climatronic.Wyjmujemy climatronic i odpinamy wszystkie kostki Nastepnie wypychamy wlacznik awaryjnych i wlacznik podgrzewania szyby tyl i odpinamy kostki Nastepnie odkrecamy wszystkie wkrety trzymajace skorupe.Sa one umieszczone w roznych niedostepnych miejscach i trzeba sie troche pogimnastykowac. Nastepnie powoli probujemy ciagnac skorupe do siebie,jezeli wszystkie wkrety zostaly wykrecone powinna sie wysunac.Kiedy juz sie wysunie do przodu odpinamy kostke do nawiewu na szybe przod.I jeszcze taka mala wsowke od strony pasazera. I mozna powiedziec ze polowa juz za nami,niewyglada to za ciekawie Kolej na czynnoscia jest wymontowanie srodkowej metalowej konstrukcjii Wtym celu wyjmujemy nawiew trzyma sie on chyba na jednej srubce jak sie nie myle.Nastepnie odkrecamy wszystkie sruby trzymajace konstrukcje,wypinamy kable z opasek. Sa dwie sruby ktore sa bardzo trudne do odkrecenia,jedna znajduje sie za belka i trzyma metalowy szkielet z czescia grzewcza,a druga jest na dole od strony kierowcy gleboko na koncu metalowego szkieletu.Te sruby nielatwo odkrecic. Ale zeby sie do tych srub dostac trzeba odkrecic belke z obydwu stron,dwie sruby pod poduszka pasazera i 2 jak sie nie myle trzymajace dmuchawe do belki po stronie pasazera w gornym rogu I teraz opuszczamy belke lekko na dol i odkrecamy te dwie ostatnie sruby trzymajace szkielet i szkielet wychodzi Nastepnie jednym ruchem do siebie wyciagamy nawiewy Teraz jest widoczna czesc grzewcza trzymajaca sie na 6 spinkach i na jednej malej srubce od dolu.Wypiecie tych spinek tez do przyjemnych nie nalezy zwlaszcza ze temp na zewnatrz siega 25 stopni i sie leje z czlowieka.UWAGA nienalezy rozszczelniac klimatyzacjii!!!!Nalezy tez wypiac wszystkie kostki,a takze otwozyc maske i odpiac 2 gumowe przewody od nagrzewnicy Po wymontowaniu czesci grzewczej mamy to Tak wyglada czesc grzewcza.NARESZCIE.Teraz mozna wymienic nagrzewnice,dwa wkrety i wyciagamy stara. Na zdjeciu ponizej zaznaczylem wkretakiem gdzie znajduje sie otwor na srube ktora trzeba odkrecic przy demontazu 6 spinek I to na tyle,auto moje wyglada tak na dzisiejszy dzien,za skladanie sie zabiore dzis popoludniu jak upal minie.A rozebralem to wczoraj popoludniu. Auto jest w wersjii angielskiej. I tu przestroga nagrzewnica sie rozni w ANGLIKU otwory wychodza w druga strone i rozni sie takze znacznie cena,ta do anglika jest 2 razy drozsza. A teraz sie przyznam rozbieralem to dwa razy,a dlaczego bo jakis deb... sprzedal mi wersje europejska nagrzewnicy i po rozebraniu auta ok miesiaca temu az mi ku.. rece opadly,gdy zobaczylem ze nie taka nagrzewnice mi sprzedali przez ebay byla kupywana.W tym samym dniu niemoglem kupic nagrzewnicy w wersjii angielskiej wiec zlozylem na starej przeplukanej.Gosc z ebay mi zwrocil kase i kazal zatrzymac europejska wersje nagrzewnicy.Ale co z tego ile mnie to nerwow kosztowalo. Takze na przestroge innym umieszczam to zdjecie ponizej,upewnijcie sie przed zakupem .Ta u gory to europejczyk,na dole anglik Czas jaki mi to zajelo niespelna 3 godz(czas jest wysw na zdjeciach) Mam nadzieje ze moj post pomoze wam szybciej zdemontowac wasza uszkodzona nagrzewnice,choc nikomu tego nie zycze.To nie jest takie latwe takze sie dobrze zastanowcie czy nie warto auta oddac do warsztatu. dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2008 kolego brownie żaden z załączników zamieszczonych przez ciebie nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brownie Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2008 Mam nadzieje ze teraz sie wyswietlaja Zlozylem juz to wszystko dzis wieczorem.Teraz gorace powietrze az parzy. Nierobilem zdjec bo opis skladania jest na forum. Zajelo mi to nastepne 3 godz. Nigdy wiecej.Niezycze tego nikomu. pare litrow wypoconej wody,poobdzierane rece i co chwila bylo tylko kur..,ja pierd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 29 Lipca 2008 Są zdjątka. I za to pełen szacun. Na forum na pewno przyda się taki instruktaż. Teraz admini powinni wrzucić to w miejsce gdzie wszyscy będą mogli znaleźć i skorzystać. Jesteś chyba 3 osobą która udokumentowała wymianę nagrzewnicy w passacie. Chyba jest to jeden z nielicznych samochodów w którym trzeba rozebrać całe wnętrze aby wymienić nagrzewnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #5 Napisano 29 Lipca 2008 Teraz admini powinni wrzucić to w miejsce gdzie wszyscy będą mogli znaleźć i skorzystać Zrobione, dodane do FAQ B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #6 Napisano 29 Lipca 2008 Piękna sprawa. Tylko trzeba by wrzucić zdjęcia na nasz serwer, bo z fotosika mogą zniknąć i byłaby bieda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ArekVW Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2009 A po czym mozna poznac, ze nagrzewnica jest uszkodzona??? Jakie sa objawy??? Jak sprawdzic czy jeste nieszczelna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pag-bud Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2009 Dzieki kolego za fotki ja mam ten dylemat mam zabrać się za rozbieranie kokpitu aż się boje czy lawety nie będę musiał wzywać.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #9 Napisano 21 Października 2009 spoko tylko poduszki z kierownicy nie trzeba ściągać tylko całe mocowanie z kierownićą wystraczy opuśćić na dół i już trochę czasu zaoszczędzone ale tak poza tym jest nie najgorzej z tą wymianą 8 godz bite ale spoko zdjęcia pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pag-bud Zgłoś #10 Napisano 24 Października 2009 ja nie wiem jak ty rozpiełes bez klimy tę chłodniczke.. kurcze ja jestem na stadjum 5 obrazek od konca. czyli zostało mi do wyjecia cały ten czarny plastyk nie wiem jak ty to wyjełeś.. musze rozpiac klime i tę cała srebrną belkę??? tak?? ale na twoich fotkach nie wykrecałes ani belki ani wentylatora z filtrem oraz klime.. jak rozpiełes czesc grzewcza?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość frycol79 Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2009 Mi to też zajęło jakieś 4 godziny, ale klimy nie rozłaczałem. A co do objawów to był tylko taki: nadmierne parowanie na przedniej szybie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotreklhc Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2010 ponieważ u ciebir zespół nawiewów jest dzielony na dwie części obeszło sie bez rozszczelniania klimy, jednak w moim przypadku zespół nawiewów jest zespolony i tu nie ma innej możliwości i trzeba odkręcać przewody o klimy pod maską. tyle moich uwag, reszta OK, i szacun że ci sie chciało to wszystko dokumentować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość daro999 Zgłoś #13 Napisano 20 Sierpnia 2010 (edytowane) witam czy po podłączeniu wszystkiego będzie paliła się kontrolka od poduszek lub co zrobić żeby tak się nie stało Edytowane 20 Sierpnia 2010 przez daro999 bląd wpisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiekszmidt Zgłoś #14 Napisano 22 Listopada 2010 (edytowane) Witam, właśnie jestem po wymianie nagrzewnicy i już wiem dlaczego każdy mi współczuł przed jej wymianą. Mi to zajęło 12 godzin razem z montażem. Dzięki opisówce i zdjęciom było łatwiej ale odradzam robienia tego samemu, lepiej oddać na warsztat i mieć z głowy. Najgorzej było zdjąć poduszke bałem sie żeby jej nie uszkodzić w tej kwestii dobrze jest wyszukać jak sie ja sciaga dużo łatwiej wtedy oczywiście dla tych co tego nigdy nie robili. Klime oczywiście tez rozszczelniałem inaczej sie nie da w tym modelu ale wcześniej oddałem na przechowanie. Jak to rozebrałem to się załamałem, że tego nie skręce ale dałem rade kolega pomógł i jakoś poszło zostały tylko 3 śrubki to chyba dobry wynik. Dzieki jeszcze raz koledze który umieścił opis i zdjecia naprawde pomogło. Innym odradzam roboty samemu. A jeśli chodzi o objawy to parowanie szyb i zapach płynu w kabinie. Edytowane 22 Listopada 2010 przez krzysiekszmidt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel19799 Zgłoś #15 Napisano 29 Listopada 2010 dzieki wielkie mnie bardzo pomoglo..pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endy68 Zgłoś #16 Napisano 19 Marca 2011 witam! jestem u szwagra w irlandii i ten sam problem z nagrzewnicą płyn leci na stopy pasażera a szyby parują że hej.po obejrzeniu zdięc ochota nas opuściła by zabierać za to samemu choć podejrzewam że dalibyśmy radę , lepiej dać do mech. a samemu brztresowo zarobić na to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartt Zgłoś #17 Napisano 23 Marca 2011 (edytowane) Szkoda, że dopiero dzisiaj trafiłem na ten post. Właśnie dzisiaj w moim garażu stoi rozgrzebany B5FL, mojej własności. Powodem nie jest wymiana nagrzewnicy, tylko próba zlikwidowania tych p...ch stuków zaczepów deski rozdzielczej w tej aluminiowej belce pod samą szybą. samochód ok, a to g...no tak stuka,że parę razy miałem ochotę wywalić tym samochodem w jakieś drzewo. Bardzo dziękuję za zamieszczenie tego opisu. Jak na razie w ciągu dzisiejszego popołudnia poodkręcałem prawie wszystko, ale niestety błędnie myślałem, że obejdzie się bez zciągania kierownicy. No cóż, z tego co widzę na tym poście, trzeba będzie kierownicę zedrzeć (tylko skąd ja załatwię ten klucz gwiazdowy ). Dobrze, że zamieściłeś takie super foty. Niestety, z tego co widzę, będzie to mój pierwszy i na pewno ostatni VW (powrót do AUDI gwarantowany:serducho), Przeraziłem się, kiedy przy rozkręcaniu deski, okazało się, że plastikowe wypusty, na które zakłada się te blaszki do wkręcania śrub, w większości są pokruszone, częściowo odłamane. Samochód mam na 99,9% bezwypadkowy. Te plastiki takie cienkie, kruszą się w palcach, totalna tandeta. Jutro rano, walczę dalej, już na szczęście, na podstawie tego postu :dobrze. Te zaczepy w belce chyba wkleję na kleju do szyb, żeby już nie "chodziły", resztę chyba też pokleję, może "pianą montażową, albo jakimś innym ustrojstwem", żeby mieć już spokój. Może ktoś ma jakieś inne patenty na te stuki??? Wątpię, bo przewaliłem całe forum, próbowałem wszystkiego i koszmar wraca, więc zdecydowałem się na BROŃ OSTATECZNEJ ZAGŁADY, czyli demontaż deski. POZDROWIENIA Edytowane 23 Marca 2011 przez bartt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartt Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2011 :debil:debil Ta sprężyna, co ją widać na tym zdjęciu, zapożyczonym z tego postu, http://images34.fotosik.pl/327/981ce820ee409020m.jpg pod kolumną kierownicy, niestety, z własnej głupoty ją wyjąłem. Jakiś patent, jak ją włożyć na swoje miejsce?? Siłą własnych rąk, wspomaganych siarczystymi przekleństwami nie dałem rady :smutek POMOCY, czy muszę to wszystko na nowo rozbierać, czy idzie to jakimś sposobem włożyć??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 24 Marca 2011 :debil:debilTa sprężyna, co ją widać na tym zdjęciu, zapożyczonym z tego postu, http://images34.fotosik.pl/327/981ce820ee409020m.jpg pod kolumną kierownicy, niestety, z własnej głupoty ją wyjąłem. Jakiś patent, jak ją włożyć na swoje miejsce?? Siłą własnych rąk, wspomaganych siarczystymi przekleństwami nie dałem rady :smutek POMOCY, czy muszę to wszystko na nowo rozbierać, czy idzie to jakimś sposobem włożyć??? najszybciej to rozepni mocowanie kolumny i opuść ją na tyle by wsunąć sprężynę i wtedy w raz z kolumną do góry i przykręcasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość atsumori Zgłoś #20 Napisano 19 Września 2011 czesc wszystkim, jestem nowy i dlatego chcialbym sie dowiedziec. Czy nagrzewnica jest polazona z klimatyzacja> czy zeby wymienic/aprawic nagrzewice musze rozlazac klime, nabijac ja podobie. Czyjest to obieg zamkniety? Wiem ze to moze nie pokoleji i cos jest zle ale robie to a polecenie kogos innego, wiec nie moge dikladnie opisac problemu, nie znam sie az tak bardzo mi zalezy a odpowiedzi bo nie moge dac plamy przed szefem ktoremu rozwalilo sie wlasnie to w passacie kombi 92r ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach