Skocz do zawartości
sznikers23

Jakie objawy przy małej ilości oleju w skrzyni biegów?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak Waszym zdaniem będzie się zachowywała skrzynia biegów, ewentualnie samo auto, gdyby kończył się olej w skrzyni biegów?

Proszę o rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko wchodzące biegi, zgrzyty a najlepiej dolej oleju. Remont skrzynki przewyższy koszt oleju :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hagi35

a w sumie to ciezko stwierdzic kiedy malo jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Art
a w sumie to ciezko stwierdzic kiedy malo jest

 

Nie jest tak źle ze stwierdzeniem..

W skrzyni 4 biegowej z boku obudowyjest korek do wlewu oleju odkręć i sprawdz czy olej pocieknie jeśli nie to należy dolać..(nie da się przelać..;-)))

Przy wymianie najlepiej spuścić stary, wypłukać skrzynię, zalać nowy..;-))

 

Pozdro

Art

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem w swojej około 0.5 litra mniej niz powinno być, biegi tak żle wchodziły że myślałem iż juz jest po skrzyni, stary olej nie był wymieniany chyba od nowości, wyglądał jak mieszanka oleju z rdza i woda, jak zalałem nowym Mobilem 75w90 to odrazu jak bym skrzynie wyremontowal :) biegi wchodza jak nigdy. Wiem ze to nie jest tani olej, ale naprawde warto go wymienić, a napewno trzymać stan. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hagi35

a podobno vw podaje ze oleju sie nie wymienia w skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a podobno vw podaje ze oleju sie nie wymienia w skrzyni

 

Tak podają, bo skrzynia zalana jest dobrym syntetykiem, który ma żywotność (wg. różnych źródeł 150-300 tyś km. więc... dla niemców się nie wymienia przez całe życie auta.

 

A dla zainteresowanych podam jeszcze, że olej taki powinien spełniać normę VW 501.50 i wbrew pozorom nie może to być olej z normą tylko GL5 (może być GL4 lub GL4 i GL5) podobno ma znaczenie dla synchronizatorów.

 

Dla potomnych i leniwych podam od razu marki.

-Castrol TAF-X

-BP Energear SGX

-Shell Getrieboil EP

-Mobil VS2000 (gearlube)

-Texaco Geartex S4

 

Zauważcie, że są to z reguły oleje, trochę inne niż ich główne produkty, które nie spełniają normy VW 501.50 , a te są jakby ich mutacją robione specjalnie by spełnić tę normę (bo teraz tę normę muszą spełniać też oleje dla skody i seata.

 

tyle znalazłem jakbyście mieli jeszcze jakieś spełniające normę Volkswagena to dopiszcie. Wszystkie to oczywiście full syntetyki (czyli ok. 200 tyś. przebiegu spokoju). A co do cen to wiem tylko, że Castrol to ponad 50 zł/litr, a np. BP poniżej 40 zł/litr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

Mam do Was wszystkich informację posty, które piszecie nie dotyczą samochodów z automatyczną skrzynią biegów, bo w tych skrzyniach wymiana oleju jest na porządku dziennym ok. 30.000km, więc jeżeli ktoś ma automata niech czyta w dziale poświęconym typowo dla skrzyni automatycznych bo jest trochę inaczej niż przy zwykłych skrzyniach biegów. Wiadomo, że brak oleju w skrzyni to morze tylko pogorszyć sprawę, na pewno jej nie naprawi. W przypadku silnika wystarczy kilka kilometrów i masz pewny remont

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wbrew pozorom nie może to być olej z normą tylko GL5 (może być GL4 lub GL4 i GL5) podobno ma znaczenie dla synchronizatorów.

 

 

A czy do skrzyni manualnej może być taki olej bo już zakupiłem ORLEN PLATINIUM GEAR SAE: 75W/90 API: GL-5 bo kolega podaje że nie może być tylko GL-5 a w nawiasie podaje że może być GL-5 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy do skrzyni manualnej może być taki olej bo już zakupiłem ORLEN PLATINIUM GEAR SAE: 75W/90 API: GL-5 bo kolega podaje że nie może być tylko GL-5 a w nawiasie podaje że może być GL-5 ?

 

Sorry, ale może źle zapisałem. Są oleje klasy GL-4, które mogą być zastosowane, są klasy (jednocześnie) GL-4 i GL-5 czyli zawierają w sobie obydwie klasy -te też mogą być, natomiast oleje klasy tylko GL-5 nie mogą być, bo (podobno) są zbyt "śliskie" i synchronizatory nie działają tak jak powinny.

 

Nie jestem specem od olejów, przytaczam tylko to czego się dowiedziałem z wiarygodnych źródeł.

Tak, że jeśli możesz spróbuj wymienić go na GL-4, a najlepiej jeszcze z normą volkswagena VW 501.50. (lista dostępnych w poprzednim moim poście) Jeśli nie to lej tego orlena i zobaczysz, jak będzie coś nie tak ze zmianą biegów najwyżej znów wymienisz. A może akurat nie będzie źle. Jak masz mało oleju, albo bardzo zużyty, to zawsze lepiej wymienić na taki, niż męczyć skrzynię. GL-5 jest po prostu za dobry dla skrzyń firmy :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje tylko GL-4 tak jest w książce ,wlazłem na forum chyba vektry i tam pisze jeden koleś że jak zamiast wlać GL-4 wlał GL-5 i zaczęły się problemy ze skrzynią nie mógł redukować biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Art co masz na mysli piszac

..., wypłukać skrzynię...

Jak to sie odbywa, trzeba wydzierac skrzynie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

no właśnie - bo u mnie też ciężko wchodzą biegi, i mam zamiar zmienić olej.

czym to płukać i jak? (może być np ropa?)

na zdjęciu:

1 - to pewnie kontrolka oleju ale czy nią też zalewać nowy olej, czy jest jakiś inny korek do tego?

2- to pewnie spust oleju

3 - wygląda jak jakaś zaślepka od synchronizatora ale czy ją też odkręcać do wymiany oleju? (czy jest konieczne i czy się coś nie wysypie jak to zdejmę?)

4- nie mam pojęcia do czego jest.

 

ile wchodzi oleju do skrzyni?

 

czy można dodawać preparaty od olejów przekładniowych np z MoS2 (dwusiarczkiem molimbdenu) - widziałem taką pastę w inter.

 

czy synchronizator (nie widoczny na zdjęciu) się jakoś smaruje? (jeżeli tak to czym i jak?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

1 - wlew oleju będący jednocześnie kontrolką poziomu oleju.

2 - korek spustowy (z wyglądu taki sam jak nr.1)

3 - w żadnym wypadku nie odkręcać

4 - uwaga j/w

 

Wchdzą 2 litry oleju.

 

To nie jest synchronizator - synchronizatory są umieszczone na wałku głównym skrzyni biegów - smarują się olejem ze skrzyni.

 

Dodatki można stosować ale nie spodziewaj się zbyt dużych efektów.

 

Co do płukania skrzyni to odpuść sobie bo nic to nie da.Po prostu olej w skrzyni zmienia się po długiej jeździe bo wtedy jest rozgrzany i ładnie spłynie ze wszystkich zakamarków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

ok

dzięki

zrobiłem - brakowało 0,3l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a podobno vw podaje ze oleju sie nie wymienia w skrzyni

 

Tak podają, bo skrzynia zalana jest dobrym syntetykiem, który ma żywotność (wg. różnych źródeł 150-300 tyś km. więc... dla niemców się nie wymienia przez całe życie auta.

 

A dla zainteresowanych podam jeszcze, że olej taki powinien spełniać normę VW 501.50 i wbrew pozorom nie może to być olej z normą tylko GL5 (może być GL4 lub GL4 i GL5) podobno ma znaczenie dla synchronizatorów.

 

Dla potomnych i leniwych podam od razu marki.

-Castrol TAF-X

-BP Energear SGX

-Shell Getrieboil EP

-Mobil VS2000 (gearlube)

-Texaco Geartex S4

 

Zauważcie, że są to z reguły oleje, trochę inne niż ich główne produkty, które nie spełniają normy VW 501.50 , a te są jakby ich mutacją robione specjalnie by spełnić tę normę (bo teraz tę normę muszą spełniać też oleje dla skody i seata.

 

tyle znalazłem jakbyście mieli jeszcze jakieś spełniające normę Volkswagena to dopiszcie. Wszystkie to oczywiście full syntetyki (czyli ok. 200 tyś. przebiegu spokoju). A co do cen to wiem tylko, że Castrol to ponad 50 zł/litr, a np. BP poniżej 40 zł/litr.

 

 

 

czy ten olej VW 501.50 spełnia norme GL4 bo w serwisie VW nie wiedzieli, i czy te oleje co widnieją wyżej można lać do skrzyni 02CRU , odkreciłem korek wlewu oleju zanurzyłem palec w nim i olej jest czysty może ktoś wymienił go na nieodpowiedni bo mam kłopoty ze zmianą biegów (chaczenie )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ten olej VW 501.50 spełnia norme GL4 bo w serwisie VW nie wiedzieli, i czy te oleje co widnieją wyżej można lać do skrzyni 02CRU , odkreciłem korek wlewu oleju zanurzyłem palec w nim i olej jest czysty może ktoś wymienił go na nieodpowiedni bo mam kłopoty ze zmianą biegów (chaczenie )

 

VW 501.50 to nie olej, ale zestaw parametrów, które powinien spełniać olej, w manualnych skrzyniach biegów koncernu VW. Normy GL-4 i GL-5 są znacznie węższe (zawierają mniej parametrów, które powinien spełniać olej, by mógł się chwalić, że spełnia daną normę).

W przypadku specyfikacji VW 501.50 i GL-4 większość parametrów się pokrywa, ale VW ma wymaganych parametrów do spełnienia normy znacząco więcej. Tak, że każdy olej spełniający normę VW 501.50 będzie jednocześnie spełniał specyfikację GL-4 (lub pośrednią GL-4/GL-5) a nie każdy olej ze specyfikacją GL-4 będzie spełniał specyfikację VW 501.50 (choć czasem może spełniać, ale producent nie chce wywalać kasy na badania w laboratorium VW i nie ma znaczka VW na opakowaniu). Na pewno norma GL-5 nie mieści się w specyfikacji VW 501.50 i żaden olej GL-5 nie spełnia równocześnie VW 501.50. A najlepiej po prostu czytać na opakowaniach i szukać napisu VW 501.50.

A co do problemów ze zmianą biegów spróbuj najpierw wyregulować linki mechanizmu zmiany biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych i leniwych podam od razu marki.

-Castrol TAF-X

-BP Energear SGX

-Shell Getrieboil EP

-Mobil VS2000 (gearlube)

-Texaco Geartex S4

 

Zauważcie, że są to z reguły oleje, trochę inne niż ich główne produkty, które nie spełniają normy VW 501.50 , a te są jakby ich mutacją robione specjalnie by spełnić tę normę (bo teraz tę normę muszą spełniać też oleje dla skody i seata.

 

tyle znalazłem jakbyście mieli jeszcze jakieś spełniające normę Volkswagena to dopiszcie. Wszystkie to oczywiście full syntetyki (czyli ok. 200 tyś. przebiegu spokoju). A co do cen to wiem tylko, że Castrol to ponad 50 zł/litr, a np. BP poniżej 40 zł/litr.

 

Mam pytanie jaki olej jest najlpeszy z tych co podałeś? Jaki olej proponują w ASO ? Czy warto kupić w ASO, czy gdzieś w sklepie olej spełniający normę... ? Ile kosztuje orientacyjnie olej w ASO np. Skody ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg. mnie wszystkie te oleje są dobre. Skrzynia biegów to tylko zębatki i tulejki, więc chodzi tylko o to by się nie zatarły i nie zużywały. To nie silnik, gdzie są różnice temperatur, przeciążenia, zanieczyszczenia po spalaniu. A co do ASO, to leją ten, z którą firmą mają akurat umowę, więc wg. mnie nie ma sensu płacić za olej więcej o 20-50% tylko dlatego, że Ci go naleje fachowiec od VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do ASO, to leją ten, z którą firmą mają akurat umowę, więc wg. mnie nie ma sensu płacić za olej więcej o 20-50% tylko dlatego, że Ci go naleje fachowiec od VW.

 

Dzisiaj byłem w ASO Skody i olej do skrzyni biegów mojego Passata jest to olej syntetyczny SAE75W90 o oznaczeniu G052911A, który kosztuje 112zł brutto za 1 litr... i nie sądze aby był to olej z firmą którą mają umowe... są to oleje sprowadzane z kulczyk-tradex :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności