Skocz do zawartości
kanarek30

Piszczący pasek alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Czy spotkał ktoś się z takim problemem.Piszczy pasek od alternatora ale dopiero po załączeniu klimatyzacji i tylko na wolnych obrotach, pasek wczoraj kupiłem nowy i 100 km było dobrze a potem znowu to samo.Za wszelkie rady z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passku jeszcze nie mialem takiego przypadku, ale w innych samochodach zazwyczaj byl zbyt malo naszpanowany ..

 

 

Pisz po Polsku / JAFO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy koła pasowe się nie wyrobiły i sprawdź naciąg innych pasków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość barti_go

trzeba poprostu wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porad dużo, ale żadna nie była trafna.

Najpierw ................ dobrze naładuj akumulator, następnie uruchom napinacz paska klinowego. Jeśli nie miałeś klimy to napinaczem mógł być alternator. Pisząc o napinaczu miałem na myśli mocowanie ramienia napinacza. Rolkę również możesz sprawdzić. Niestety, napinacz i jego sprężynę musisz potraktować co najmniej WD40, lub lepiej jakimś olejem w sprayu.

Kolejna sprawa, to dokładne oględziny paska i kół pasowych, bo być może w trakcie montażu niewielkie ilości środków smarnych mogły dostać sie na pasek, lub koła.

Ostateczność to jakieś zwarcie/ponadnormatywny pobór prądu w instalacji klimy, bo piszczenie paska występuje najczęściej przy bardzo dużym poborze prądu (np. w silnikach diesla podczas zasilania świec żarowych, co najczęściej objawia się zimą+światła mijania) a w związku z tym dużym oporem, jaki paskowi klinowemu stawia alternator.

 

To już chyba wszystko na temat piszczących pasków klinowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jafo....praktycznie wszystko wymieniłeś, ale jeszcze przyjżałbym i przysłuchał się łozyskom alternatora, ponieważ miałem taki przypadek w Vectrze. Po włączeniu klimy dostawał obciążenie i odzywało się łozysko (ale się wtedy nagimnastykowałem). :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rolka napinająca nowa ,akumulator też . A może ten napinacz skończył swój żywot choć chodzi bardzo ciężko , spróbuje go nasmarować tak jak radzi JAFO .Koła pasowe też wyglądają na dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to znaczy nie chce się uginać w żadną stronę, a jeśli nie chce się uginać, to napewno i nie napina paska. Koła muszą być suche. Jeśli były zaolejone, to pasek rozprowadził równomiernie ten tłuszcz po wszystkich kołach i po sobie. Praktycznie niezauwazalna ilość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w passku jeszcze nie mialem takiego przypadku, ale w innych samochodach zazwyczaj byl zbyt malo naszpanowany ..

 

 

Pisz po Polsku / JAFO

 

 

miałem identyczny problem kilka tygodni temu, skończyło sie na naciągnięciu i ubytku z kieszeni 10 zł. Teraz po problemie, działa idealnie, choć napewno niebawem będę musiał pomyśleć o nowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alwika, jak naciągnołeś ten pasek, bo umnie jest samonapinacz :628:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kanarek30, robił to mi mechanik, sam tego nie robiłem, powiedział że nagiągnął, dałem mu dyszkę i jak ręką odjął. Nestety jestem laikiem i sam tego nie robiłem, a pojechałem do niego, bo będę wymieniał rozrząd, bo już czas i myślałem że może to coś z tym związane :( niestety tak jest, jak mało jest człowiek zorientowany, ale czytając posty już co nieco jestem stanie już sam zrobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogly42

Pasek potrafi piszczec jesli jest wyrobione(wypolerowane) koło pasowe.Jest stary i prymitywny sposób na zapobiegniecie takiemu zjawisku.Musisz gdzies zalatwic sobie kawałek smoły-kiedys taka smołe do smołowania dachów sprzedawali w beczkach,wystarczylo odłupac kawałek i przyłożyć(OSTROŻNIE !!!) do paska klinowego w taki sposob aby "załapał" tej smoły po bokach.Nalezy to zrobić przy pracującym silniku i dlatego BARDZO TRZEBA UWAŻAĆ na palce i rece.Gwarantuje,ze pasek nawet lużny bedzie "ciągnął " jak nowy,a smoła niczemu nie zaszkodzi.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie czy rozmiary pasków klinowych sa uniwersalne? Kupując podaje długośc, model auta czy jakiś mumer może??? (mam paska 1,9D z 90 roku - kombi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz to nadal to z boku na kole pasowym od strony napędzającej pasek alternatora zrób zaznaczenie kropkę markerem lub czymś innym widocznym a na części napedzającej drugim paskiem pompe wody zrób drugie zaznaczenie. Jeżeli po odpaleniu silnika i włączeniu klimy kropki się przesuną to sprawa jasna. Koło do wymiany mam to właśnie u siebie, guma w środku koła pełni role amortyzatora drgań ale jak się zrypie to te metalowe rowki obracają się na gumie przy dużym obciążeniu i stąd piski, rzęrzenie itd przy włączonej klimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma to sens tylko wtedy, gdy oba koła pasowe są jednakowej średnicy.

W momencie, gdy średnice kół są różne, to metoda ta nic nam nie da, gdyż już po pierwszym obrocie paska znaki nie będą się pokrywały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mylisz się JAFO, bo oznaczyć trzeba dwa koła pasowe połaczone ze soba (a przynajmniej tak powinno być) a nie pasek, te koła powinny sie obracać razem, jeśli tak nie jest to jes big problema :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Po prostu źle zrozumiałem, bo tak jest napisane, że trzeba kilka razy przeczytać. :[

Teraz wiem (domyśliłem się), że chodzi o oba koła zamontowane tylko na wale głównym.

I tak powinno być napisane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jafo sorki że tak zawile napisałem o tym ale wiemy wszyscy o co chodzi i że ta usterka występuje a nikt praktycznie o tym nie pisze. Chodzi o to że koła na wale obracają się wzgledem siebie a powinny pracować zgodnie, odkryłem swoją usterkę czytając ten post

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/problem-z-passkiem-19tdi-vt7579.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość łożysko w kompresorze umieszczone w pokrywie górnej do której jest dostęp po zdjęciu koła pasowego sprężarki. Ostrzegam że nie jest to łożysko w kole pasowym sprężarki tylko wewnątrz i trzeba spuścić gaz, wyjdą tez wtedy tłoki z olejem i jest trochę zabawy. nic innego juz nie ma do zlokalizowania w tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iti1

Czy luzny pasek od alternatora lub koło pasowe (napinczacz) jest wyrobiony może powodować drgania auta a w konsekwencji drganie lewego błotnika. Czy macie jakieś fotki żeby zoobrazować jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności