kubotek Zgłoś #1 Napisano 16 Czerwca 2006 Przegląd po każdych 15 000 km albo raz na rok --Sprawdzić wycieraczkę i spryskiwacz szyby. Sprawdzić ustawienie dyszy spryskiwacza szyby (tylko w pojazdach produkowanych do stycznia 1997 roku) --Sprawdzić działanie wycieraczki oraz czy w położeniu spoczynkowym pióra wycieraków są właściwie ustawione. --Posmarować ogranicznik otwierania zamka i cylinder zamykający. --Sprawdzić poziom elektrolitu w akumulatorze i w razie potrzeby dolać wody destylowanej. --Sprawdzić poziom i mrozoodporność płynu chłodzącego i w razie potrzeby skorygować. --Sprawdzić od góry silnik i komorę silnika. Obserwować, czy nie ma widocznych przecieków, luźnych przyłączy przewodów i itd.. Napełnić zbiornik spryskiwaczy szyb. --Wymienić pióra wycieraczki. Jeżeli ich stan nie jest już idealny. --Sprawdzić czystość zbiornika oraz zaworów odpływowych i w razie potrzeby wyczyścić. --Wymienić w silniku olej i filtr oleju. --Sprawdzić od dołu pojazdu, czy w układzie hamulcowym nie ma widocznych przecieków. --Sprawdzić grubość płytek ciernych hamulców kół przednich. Jeśli są bardzo zużyte, sprawdzić również płytki cierne hamulców kół tylnych. Przed przykręceniem kół wyczyścić wewnętrzne strony kół. --Sprawdzić szczelność układu wydechowego oraz czy nie ma uszkodzeń. --Sprawdzić, czy w przegubach drążków kierowniczych nie ma nadmiernego luzu oraz stan osłon przegubów. --Sprawdzić stan osłony przegubów półosi napędowych. --Sprawdzić, czy na silniku, skrzyni biegów, przekładni kierowniczej, napędzie osi i tak dalej nie ma podejrzanych śladów przecieków. --Sprawdzić stan opon: w razie potrzeby przemontować opony. --Sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku płynu hamulcowego. (Wymiana co dwa lata).Jest to szczególne ważne wtedy, gdy się stwierdzi silne zużycie okładziny hamulcowych hamulców kół przednich. --Sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wspomagania układu kierowniczego. --Wykonać w warsztacie sprawdzenie zawartości, CO. Działania sondy lambda i katalizatora oraz pozostałych elementów regulacji składu spalin. Jest to szczególnie ważne przed przeglądem na Stacji Kontroli Pojazdów . Przegląd po każdych 30 000 km --Wykonać wszystkie prace przewidziane dla przeglądu po 15 000 km oraz dodatkowo jeszcze następujące prace. --Sprawdzić działanie dachu otwieranego, jeżeli pojazd jest wyposażony w taki dach. --Sprawdzić stan żebrowanego paska klinowego --Wymienić filtry pyłów. --Sprawdzić zabezpieczenie podwozia i w razie potrzeby poprawić. --Sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów, (jeśli jest zamontowana) i w napędzie osi. W razie potrzeby uzupełnić ubytki oleju. --Sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów oraz uzupełnić ubytki-wykonać w warsztacie . Przegląd po każdych 60 000 km --Wykonać wszystkie prace przewidziane dla przeglądu po 15 000 km oraz następujące prace. --Wyczyścić obudowę filtra powietrza i wymienić wkład filtra powietrza. --Wymienić świece zapłonowe --Wymienić w warsztacie olej w automatycznej skrzyni biegów. Przegląd po każdych 90 000 km --Silniki wysokoprężne :wymiana paska rozrządu Przegląd po każdych 120 000 km --Wymienić pasek zębaty napędu rozrządu :silniki benzynowe. POZDRAWIAM KUBOTEK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jotes Zgłoś #2 Napisano 2 Marca 2008 1. Wymiana oleju w silniku oraz filtra oleju - co 10 000 km (nie rzadziej niż raz w roku). 2. Wymiana filtra kabinowego - co 15 000 km. 3. Wymiana filtra gazu (płynnego) - co 10-15 000 km. 4. Wymiana filtra powietrza - co 30 000 km (na gazie co 20 000 km). 5. Wymiana świec zapłonowych - co 30 000 km (z jedna elektrodą boczną, na gazie co 20 000 km), co 40 000 km (z 3-ma elektrodami bocznymi, na gazie co 30 000 km). 6. Wymiana filtra paliwa w silnikach Diesla - co 30 000 km (nie rzadziej niż raz w roku , najlepiej przed zimą). 7. Wymiana filtra benzyny - co 60 000 km. 8. Wymiana paska rozrządu - co 60 000 km (zwłaszcza gdy się jeździ w większości po mieście!). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #3 Napisano 2 Marca 2008 wymiana filtra powietrza - przy kazdej zmianie oleju i filtra oleju. dbajcie o swoje przeplywki, bo potem za duzo placzy na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #4 Napisano 2 Marca 2008 http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15948 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #5 Napisano 3 Marca 2008 W b5 1,8 od roku 2000 pasek rozrzadu co 180 tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #6 Napisano 27 Maja 2008 wymiana filtra powietrza - przy kazdej zmianie oleju i filtra oleju. dbajcie o swoje przeplywki, bo potem za duzo placzy na forum Co masz na myśli mówiąć "dbajcie o swoje przepływki"? A przy okazji fajna sprawa taka lista. Pomocna jest napewno:super: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #7 Napisano 27 Maja 2008 Co masz na myśli mówiąć "dbajcie o swoje przepływki"? A przy okazji fajna sprawa taka lista. Pomocna jest napewno:super: to ze jak masz zasyfiony filtr powietrza to przepływka dostaje po dupie a jak dbasz o filtr to i dbasz o przepływkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morgan Zgłoś #8 Napisano 27 Maja 2008 Super checklista, kubotek ukłony --Sprawdzić stan opon: w razie potrzeby przemontować opony."przemontowanie" opon, możesz ten podpunkt rozwinąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artmin Zgłoś #9 Napisano 3 Czerwca 2008 "przemontowanie" opon, możesz ten podpunkt rozwinąć? Jeśli nie chodzi o wyważenie opon to zamienić je przód-tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #10 Napisano 26 Czerwca 2008 Ja mam takie pytanie,od niedawna jestem posiadaczem PASSATA mieszkamw UK i moje autko było serwisowane w ASO przynajmniej tak wynika z wpisów do książki i w książce jest wpis przy przebiegu 75 tyś mil czyli ok 120.000 km jest wpis "toothed belt changed" co oznacza "wymiana paska uzębionego".Pytanie mam takie czy opróczpaska zębatego w rozrządzie PASSAT ma jeszcze jakiś pasek uzębiony,bo może wymiana ta dotyczyła jakiegoś innego paska?Obecny przebieg mam 110 tyś czyli ok 176 tys km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 26 Czerwca 2008 fenomen2 ; W Passacie 1.8 oprócz paska rozrządu są jeszcze zamontowane paski: -wieloklinowy pompy wspomagania, alternatora i wentylatora(wisko) -pasek klinowy pompy cieczy chłodzącej -pasek klinowy sprężarki klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #12 Napisano 26 Czerwca 2008 Sory JurkuW ale albo mnie żle zrozumiałeś albo nieuważnie przeczytałeś mojego posta.Wiem że PASSAT podobnie jak każdy inny samochód posiada pare pasków.PASSAT nie jest moim pierwszym autem (miałem między innymi pod wieloma względami bliżniacze AUDI A4).Pytanie moje brzmiało czy PASEK ROZRZĄDU to jedyny ZĘBATY PASEK w PASSACIE bowiem adnotacja w mojej książce serwisowej mówi wyrażnie że został wymieniony PASEK ZĘBATY nie jest jednak wyrażnie sprecyzowane czy wymiana dotyczy układu ROZRZĄDU?Stąd moje pytanie czy w PASSACIE znajdują się oprócz układu ROZRZĄDU jakiekolwiek inne PASKI ZĘBATE.Aczkolwiek dziękuję JurkuW za próbę pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 26 Czerwca 2008 Sory JurkuW ale albo mnie żle zrozumiałeś albo nieuważnie przeczytałeś mojego posta.Wiem że PASSAT podobnie jak każdy inny samochód posiada pare pasków.PASSAT nie jest moim pierwszym autem (miałem między innymi pod wieloma względami bliżniacze AUDI A4).Pytanie moje brzmiało czy PASEK ROZRZĄDU to jedyny ZĘBATY PASEK w PASSACIE bowiem adnotacja w mojej książce serwisowej mówi wyrażnie że został wymieniony PASEK ZĘBATY nie jest jednak wyrażnie sprecyzowane czy wymiana dotyczy układu ROZRZĄDU?Stąd moje pytanie czy w PASSACIE znajdują się oprócz układu ROZRZĄDU jakiekolwiek inne PASKI ZĘBATE.Aczkolwiek dziękuję JurkuW za próbę pomocy. fenomen2 ; W B5 są tylko te wymienione paski w moim poście - pasek zębaty to tylko pasek rozrządu. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akwamark Zgłoś #14 Napisano 14 Grudnia 2008 Kiedyś miałem praktyki w serwisie tzw. ASO, tam najważniejszą czynnością przeglądową było....staranne umycie szyb, aby klijent nie patrzył na inne rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2009 pornwajcie pierwszy post z zakresem karty przeglądowej i oględzin dla każego typu handloweg jest osobna lista przeglądowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czarek Zgłoś #16 Napisano 1 Października 2009 fenomen pasek rozrzadu po ang. to timming belt, ale moze sa jeszcze inne nazwy. Ja spotkalem sie tylko z ta. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malp Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2009 Byłem ostatnio w ASO bo miałem problem z moim Pasatem diesel 2006 rok kupiony u Szwaba. Na kontroli wyszło że nie miał wymienionego paska rozrządu choć w książce było wpisane razem z pieczątką że był. Miał przejechane 140 tyś. Piesze o tym dlatego że z tymi przeglądami to chyba jest różnie. Na moje pytanie (już u innego ASO bo myślałem że poprzedni mnie naciąga) co ile należy wymieniać pasek oczywiście otrzymałem odpowiedź 90 tys ale .... i tu najlepsze producent paska daje gwarancje na 150 tys. Więc pytam no to poco co 90 i tu Pan zrobił dziwną minę (coż przecież trzeba na czymś zarabiać). Pewnie to że trzeba wymieć co 90-120 ma oczywiście swój sens -w końcu jak się urwie to katastrofa. Najgorsze to to że nie da sie sprawdzić paska rozrządu jak bardzo już jest wyeksploatowany żeby wiedzieć czy już wymieniać. Podobno ci co jeżdżą częściej w mieście są bardziej podatni na uszkodzenia takiego paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tacza Zgłoś #18 Napisano 18 Stycznia 2010 Witam, koledzy przejrzałem forum i nigdzie nie znalazlem ostatecznej wersji co do wymiany paska rozrządu w silniku 1.8 ADZ 90km. Kupiłem go jak miał 140tys i od razu wymieniłem pasek, napinacz, potem przy 200tyś wymieniłem a pasek wyglądał "jak nowy". Teraz mam 285tys i zastanawiam się czy trzeba go wymieniac co 60, 90, 120 czy 180 tys?? Może w końcu ktoś sie wypowie kto sie zna i nie bedzie gdybał i przypuszczał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2010 Witam,koledzy przejrzałem forum i nigdzie nie znalazlem ostatecznej wersji co do wymiany paska rozrządu w silniku 1.8 ADZ 90km. Kupiłem go jak miał 140tys i od razu wymieniłem pasek, napinacz, potem przy 200tyś wymieniłem a pasek wyglądał "jak nowy". Teraz mam 285tys i zastanawiam się czy trzeba go wymieniac co 60, 90, 120 czy 180 tys?? Może w końcu ktoś sie wypowie kto sie zna i nie bedzie gdybał i przypuszczał. Są różne wersje co do wymiany-najbezpieczniej co 60.Niektórzy nie patrzą nawet na stan km tylko wizualnie-może mieć przejechane mniej a jak niema już napisów na pasku to wymieniają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramirez1 Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2010 Gwarancja konczy sie 08/2010 czy moge przed ta data zrobic przeglad w ASO(lub nie w ASO aby wiedziec ewentualnie co jest do wymiany) w celu wymiany gwarancyjnej ewentualnych usterek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach