Skocz do zawartości
Gość falis

Regulacja pompowtryskiwaczy w 1.9 TDI AJM ???????

Rekomendowane odpowiedzi

Gość falis

Witam.

Ostatnio mailem dosc nieciekawa przygode z rozrzadem (opisana we wczesniejszych postach), chcialbym dowiedziec sie czy popowtryskiwacze, po tym jak zostaly wyjete z glowicy (glowica byla planowana) nalezy jakos regulowac (strojic, ustawiac). Z tego co zauwazylem to pompowtryskiwacze regulowane sa za pomoca takich nakretek nad nimi (moge sie mylic one chyba do tego sluza), domyslam sie ze reguluje sie tam cisnienie z jakim ma byc paliwo podawane (choc nie jestem pewien). Przy rozbieraniu glowicy nic nie bylo zmieniane, nic nie bylo przestawiane, a przy skladnaiu kazdy pompowtryskiwacz wlozony byl w swoja komore (nie sa zamienione miejscami). Chcialbym sie dowiedziec czy w takiej sytuacji nalezy je jakos regulowac, jelsli tak to czy ktos zna dobry warszatat ktory sie tym zajmuje??? (Najlepiej z okolicy Kielc, Skarzyska)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Po pierwsze trzeba wystudzić silnik !!!

Przed montażem nowych pompowtryskiwaczy należy bardzo dokładnie oczyścić gniazda pompowtryskiwaczy. Gniazda należy dokładnie wytrzeć z nagarów i drobin oleju.

Gdybyśmy niedokładnie oczyścili gniazda powietrze z przestrzeni tłokowej dostanie sie do magistrali paliwowej zasilającej pompowtryskiwacze co wywoła poważne zaburzenia w pracy całego silnika. Aby ułatwić sobie montaż nowych pompowtryskiwaczy należy gumowe uszczelki o-ringi przesmarować olejem. Wkładając w głowicę nowe pompowtryskiwacze nigdy nie wolno stsosować narzedzi typu młotek. Ponadto uważać aby nie wsadzić ich ukosem w stosunku do gniazda. Po wsadzeniu pompowtryskiwaczy w gniazda głowic należy je lekko docisnać a potem odpowiednio ustawić stosując do tego długą suwmiarkę. Odległość mierzy się od krawędzi głowicy do zaworu pompowtryskiwacza. Odległość ta powinna być w pełni zgodna z tym co podaje instrukcją serwisowa silnika PD. Chodzi o to aby pompowtryskiwacz ustawic odpowiednio do komory spalania. Gdyby pompowtryskiwacz był krzywo ustawiony to wtryskiwane paliwo będzie się spalało w miejscach gdzie zjawisko to nie może występować. Po idealnym ustawieniu należy docisnąc pompowtryskiwacze dokręcić jarzmami specjalnej konstrukcji. Po wszytkim należy wyregulować skok każdego z pompowtryskiwaczy według procedury.

I jeszcze jedna uwaga na koniec. Od potężnych drgań w głowicy potrafią wyrobić sie gniazda osadzeń pompowtryskiwacza. Wtedy mamy objaw jakby przybywało oleju. Gniazdo po diagnozie wychodzi jako strasznie rozklepane i niestety w takim przypadku

pomaga tylko wymiana głowicy PD i to tylko na fabrycznie nową !!!

W naszym kraju było już ponoć kilka takich przepadków ale to raczej zupełna rzadkość.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Wszystko juz zlozone, tak jak opisales. Pompowtryskiwacze nie sa nowe tylko te co byly poniewaz sa sprawne. Po odpaleniu silnik pracuje rowno i bez zastrzezen. Czy powinienem sie jeszcze udac do kogos celem sprawdzenia ustawienia pompowtryskiwaczy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Oczywiscie, że możesz podjechać do kogoś aby sie w 100% upewnić czy wszystko jest OK. Jednak jak się już gdzieś wybierzesz to raczej do solidnego fachowca.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

No i tu pojawia sie problem. Bo wielu fachowcow z jakimi dyskutowalem na temat silnikow PD to straszni teoretycy, jeden mądrzejszy od drugiego, a ja chcialbym samochod dac do kogos kto ma z tym stycznosc w praktyce. Do ASO niechetnie bym go zaprowadzil, bo nie mam do nich przekonania, oni lubia wszystko wymieniac i tylko patrza jak tu na kliencie kolejny grosz zarobic.

Szukam jakiegos dobrego mechanika, ktory by sie znal na silnikach TDI PD, czy jest ktos taki w okolicach Kielc????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Znam tylko Warszawa i Lublin

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość daniello12

Witam.

Czy mógłby ktoś podać procedurę regulacji pompowtryskiwaczy. Będę u siebie wymieniał dwa i chciałbym je dobrze wyregulować. Czy zamiast fabrycznych AL można wstawić BA do AWXa z 2001 roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chcialem sie zapytac, czy ktos sie orientuje jak sprawdzic czy pompowtryskiwacze sa poprawnie ustawione i wyregulowane? Wiem, ze mialem wymieniana uszczelke pod glowica 15kkm temu, ale niestety nie wiem przez kogo :( i na jakim "sprzecie" O ile suwmiarka to nie jest jakies wyszukane narzedzie o tyle martwie sie o zakres wiedzy mechanika. Pompowtryskiwacze na pewno byly wyciagane, bo glowica poszla do planowania. Na vagu wszystko jest w tolerancji, jednak boje sie np o to co napisal Hha. Jezeli obszar zaplonu bedzie wystepowal nie w tym miejscu gdzie powinien nawet nie chce myslec do czego to doprowadzi. Jezeli ktos ma jakies sposoby prosze o informacje. Jezeli ktos chcialby zobaczyc moje logi to sa tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=43650

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam możesz podać namiar na warsztat w Warszawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam wielka prośbę . Czy może mi ktoś napisać jakie są wymiary osadzenia pompowtryskiwaczy w gniazdach od krawędzi głowicy. To ten wymiar który ustawia się suwmiarka. Silnik AVB 1.9 tdi 101 KM z marca 2003 roku. Znalazłem coś w sieci ale nic nie pasuje, pewnie do innego silnika. Słyszałem że każdy typ tego silnika ma inne te wymiary. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy ktoś może mi pomóc i odpowiedzieć na powyższe pytanie. Bardzo prosze. Nie mogę nigdzie tego znaleźć. Wszystkie dane które są na forum i w sieci nie pasują do tego silnika: AVB 101 KM 2003 rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wolf cos w moich postach było... bo niestety 3 pompowtryski juz wymieniłem i musze kupic jeden i jeden na zapas... poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki Lukassx za odpowiedź. Twoje posty już parę razy analizowałem, ale nic mi się nic zgadza. Już tłumacze. Dokładnie poszukuje wymiarów osadzenia pompowtryskiwaczy w głowicy ( ten wymiar który mierzymy suwmiarka- wymiar A). W twoich postach kolega Mebelman podaje ładny opis wymiany pompowtryskiwaczy starego typu i nowego, łącznie z wymiarami. Ja posiadam pompki nowego typu ( inna nakrętka cewki) więc dotyczą mnie wymiary w drugiej tabeli:

1 cyl - 332,2 mm

2 cyl – 244,2mm

3 cyl – 152,8mm

4 cyl – 64,8mm

ale jak tak bym je osadził to byłyby pod dużym ukosem względem osi wałka rozrządu, i dobrze by nie były trzymane przez element napinający ( ta kostka ze śruba imbusową). Niestety nie zdarzyłem zmierzy wymiarów pompek pierwotnie osadzonych, bo kto inny je wyjmował. Proszę o pomoc i rady. Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Dzięki Lukassx za odpowiedź. Twoje posty już parę razy analizowałem, ale nic mi się nic zgadza. Już tłumacze. Dokładnie poszukuje wymiarów osadzenia pompowtryskiwaczy w głowicy ( ten wymiar który mierzymy suwmiarka- wymiar A). W twoich postach kolega Mebelman podaje ładny opis wymiany pompowtryskiwaczy starego typu i nowego, łącznie z wymiarami. Ja posiadam pompki nowego typu ( inna nakrętka cewki) więc dotyczą mnie wymiary w drugiej tabeli:

1 cyl - 332,2 mm

2 cyl – 244,2mm

3 cyl – 152,8mm

4 cyl – 64,8mm

ale jak tak bym je osadził to byłyby pod dużym ukosem względem osi wałka rozrządu, i dobrze by nie były trzymane przez element napinający ( ta kostka ze śruba imbusową). Niestety nie zdarzyłem zmierzy wymiarów pompek pierwotnie osadzonych, bo kto inny je wyjmował. Proszę o pomoc i rady. Pozdrawiam .

 

Dla nowego typu wtyczki jest inna tabelka tj

Cylinder Wymiar „a“

1 333,0 ± 0,8 mm

2 245,0 ± 0,8 mm

3 153,6 ± 0,8 mm

4 65,6 ± 0,8 mm

To co podales wyzej jest dla starego typu

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się to ta druga tabelka. Pomyliłem tabelki podczas pisania postu. Fakt jest taki że jak biore wymiary dla starych wtyczek czy nowych to i tak nic nie pasuje. Napewno ktoś ma te wymiary pod AVB 101 KM. bardzo mi sie przydadzą i nie tylko mi , ale też wielu innym posiadaczom pasków i nie tylko.Dodam żę głowica jest polska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zgadza się to ta druga tabelka. Pomyliłem tabelki podczas pisania postu. Fakt jest taki że jak biore wymiary dla starych wtyczek czy nowych to i tak nic nie pasuje. Napewno ktoś ma te wymiary pod AVB 101 KM. bardzo mi sie przydadzą i nie tylko mi , ale też wielu innym posiadaczom pasków i nie tylko.Dodam żę głowica jest polska.

 

Nie ma oddzielnej tabeli dla silnikow AVB. Te wymiary podala ELSA dla pd`kow, wiec wymiary sa dobre. Oczywscie mierzysz tak jak na rysunku poniezej?

60dftmakrrq68bis5fcb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Mierze tak jak pokazujesz na rysunku. Wtedy pompki ustawiają się pod dużym ukosem względem wałka rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokaż fotkę jak to wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam fotki. Pomki są włożone na oko wmiare równolegle do wałka rozrządu tak jak na rysunku lukasza3k. Żaden wymiar z tabeli sie nie zgadza. Silnik nie pracuje równo. Są różnice w dawkach. Regulacja sprężyn według instrukcji do oporu i 180 stopni z powrotem. Jak jest uwas tzn. macie pompki ustawione ze skosa czy prosto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie ma takich danych. Spróbuję coś w ASO sie dowiedziec, ale nie liczę na ich wylewną odpowiedź. Będę dawać znać jak cos sie zmieni. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności